Apple AirPort Extreme - Reviews

Kleuren
wit

Moranos 16-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super verbinding!

Na veel verbindingsproblemen via de wifi toch maar de Airport extreme aangeschaft. Is een flinke uitgave maar dan heb je ook wat! Airport is erg makkelijk qua instalatie was binnen 2 minuten online!

Design vind ik persoonlijk erg mooi. Ook qua prestaties doet hij niks aan de looks onder, wat een snelle verbinding. Ik heb echter niet de time capsule versie waar een ingebouwde HDD in zit om zo bestanden op te slaan. Werkt ook super met een externe HDD (die ik al had) kan via het netwerk bestanden opslaan en opvragen van de HDD.

Enige puntje wat ik mis is dat er geen audio uitgang op zit zoals op de express versie.

Het is een apparaat met een flink prijskaartje maar is naar mijn mening elke cent waard!

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Snelle verbinding

Minpunten

petervl57 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende keuze

Ik had op beide verdiepingen airport extreme-routers staan, een van de 802.11n op de benedenverdieping en een oudje (802.11g) op de bovenverdieping als extra accesspoint. Maar de laatste tijd hadden we op de bovenverdieping steeds meer last van instabiele verbindingen. Met steeds meer apparaten in de buurt, die kunnen storen, is dat ook geen wonder lijkt me.

Dus besloten we - na lezing van de reviews over deze nieuwe extreme 802.11ac - om tot vervanging over te gaan. En daar hebben we geen spijt van.

Ik had me voorbereid op een situatie waarin we de nieuwe op de benedenverdieping zouden zetten en de 802.11n op de bovenverdieping. Helemaal niet nodig.
Deze nieuwe extreme geeft ruim voldoende dekking in het hele huis. Ons macbook ook een 802.11ac haalt op de bovenverdieping zelfs bij dezelfde snelheden als beneden.

De installatie is - zoals gewoonlijk bij Apple - een fluitje van een cent: aansluiten, aanmelden bij het interne netwerk, even een apart 5G-netwerk aanvinken voor de 802.11ac apparatuur en klaar.
Supertevreden met deze aankoop.

Evelien 13-03-2016 Product half jaar in bezit

Blij met deze router!

Na jaren van onstabiel internet vanwege een Sitecom router in combinatie met een zwak modem, toch maar deze prijzige apple router aangeschaft, ik was het helemaal beu. Ik heb de Apple Airport Extreme nu bijna een jaar en hij is fantastisch! Installatie was in een minuut gepiept en sinds aanschaf is het internet hier in huis stabiel. Het bereik is prima, ook op zolder is nu een prima signaal, dit was niet het geval met de Sitecom. Wat mij betreft is deze router zijn geld dik waard.

Mickey101 04-10-2014 Product paar dagen in bezit

6,5
Deze router aangeschaft op basis van tests als vervanging van mijn Netgear 37000.

Omdat ik op sommige plaatsen met mijn netgear van 3 jaar oud in het huis een enkel streepje wifi had en langzaam internet had, heb ik besloten de airport extreme te kopen.

Nu op de plaatsen waar ik een enkel streepje had, helemaal geen bereik meer.
Wat wel gezegd moet worden dat als ik bereik heb de afstand niet zoveel invloed meer heeft op de snelheid.

Dus snelheid beter geworden, en bereik slechter, hoop dat Apple coulant is en hem mag routineren.

Frank45249 05-05-2014 Product paar weken in bezit

Ik was al lang aan het rommelen met mijn router (dLink) en wilde nu toch eens wat anders. Aangezien wij bij ons thuis alles van Apple hebben ligt de keuze voor de hand. Dus een Airport Extreme was de keuze. En een goede bleek achteraf. Centraal in huis geïnstalleerd en kon direct aan de slag. Geen ingewikkelde procedures. Echt zoals alle Apple producten snel installeren en direct aan de slag. Nu was mijn printer (HP) met WiFi ook niet meer draadloos te gebruiken, dus met USBkabel aangesloten op de Airport Extreme en hoppa die deed het ook weer correct. En aangezien deze ook op 5GHz werkt is er weinig storing van andere routers en bijvoorbeeld magnetrons of afstandsbedieningen van garagepoorten.

niekjansen96 23-01-2014 Product half jaar in bezit

Installeren is echt een fluitje van een cent geen moeilijke installaties nee stekker in het stopcontact en een wachtwoord en netwerknaam opgeven en hij doet het.
Snelheid en bereik zijn super met deze router haal je echt alles uit je draadloze internetverbinding ik heb een een verbinding van 200 mb en haal precies 200 mb op mijn Macbook Pro.
Voor snelheid en gebruikersgemak moet je zeker deze router kopen.
Router is wel duur maar dan heb je nooit meer gekloot meer met je netwerk.

J de Jong 18-10-2013 Product maand in bezit

Tja, ik heb de laatste tijd steeds meer met Apple producten. Erg mooi spul en doet wat je wil dat het doet.
Ook deze router. Installatie is super makkelijk. Werkt perfect. Ik heb nog geen apparaten die gebruik maken van het nieuwe snelle WiFi a.c. die deze Airport Extreme ondersteund dus kan daar nog niet over oordelen. Ik heb deze Airport Extreme als extender werken samen met een Time Capsule 3TB die er precies hetzelfde uitziet. De Time Capsule staat op begane grond en de Airport in het trappenhuis op eerste verdieping. Werkt perfect! Overal in huis super snel draadloos internet. Deze twee staan gewoon in het zicht mooi te wezen op een klein plankje aan de muur en dus niet verstopt in de meterkast o.i.d.

W. Sengers 30-07-2013 Product paar dagen in bezit

Geweldig Produkt installatie fluitje van een cent, en bereik is zeer goed.
Door de 6 antenne's altijd een goed signaal.

jean6531 15-07-2013 Product paar dagen in bezit

helaas heb ik dit uiterlijk mooie apple product zeer laag moeten beoordelen. na 4 dagen geploeter, en bijna 3 uur bellen met de ( uitstekende apple care helpdesk) terug gebracht naar de winkel en mijn geld terug gekregen. Alle hulp ,tips en trics van menige wizzkid ten spijt bleek deze route om onduidelijke reden niet te communiceren met mijn glasvezelrouter (xms)
dus testen is nog niet eens gelukt, omdat niemand hem aan de praat kreeg. in de winkel functioneerde hij overigens prima, dus stuk was ie niet. maar ik had alle energie en vertrouwen erin verloren.