Logitech Z906 - Reviews

Volumeregelaar
draadloze afstandbediening

Thomas 01-11-2015 Product jaar of meer in bezit

5,7
De speakers geven, zeker voor de prijs, een fantastisch geluid. Verwacht er alleen niet lang van te genieten. Het internet staat vol van mensen waarbij de stroomtoevoer uit het niets niet meer werkt en zowel Logitech als Mycom geven aan dat je van dit product niet mag verwachten dat hij meer dan twee jaar mee gaat.

JJ56515 05-04-2014 Product kwartaal in bezit

5,7
Update!

Inmiddels is de bassmodule van mijn Z906 2x kapot gegaan. Ik heb hem bij het eerste defect laten omwisselen voor een nieuwe maar nu, een maand later, gebeurt het gewoon opnieuw.

Uit het niets was er geen sprake meer van bass en ook een reset mocht niet baten.

Vandaag ga ik proberen mijn geld terug te krijgen, het is heel zonde gezien de geluidskwaliteit en aanschafprijs maar ik heb hier geen zin meer in!

JJ56515 02-02-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben nogal een zeikerd op het gebied van audio en zocht naar een goed instelbare set met hoge kwaliteit geluid en veel output power. Al snel viel mijn oog op deze prachtige set die ik bij MediaMarkt heb vergeleken met Bose Companion sets. Het verschil in geluidskwaliteit was erg klein en dus ben ik voor de veel goedkopere Logitech z906 gegaan. NB: Bose sets hebben geen 3,5mm ingang maar USB!! -onhandig-

Na de set thuis aangesloten te hebben was ik niet direct onder de indruk. Pas toen alle speakers op de juiste plaats waren opgehangen en de speakers een paar uur hadden gespeeld kwam de set tot zijn recht. Wat een heerlijk geluid! Alle genres klinken goed: van snoeiharde techno -de subwoofer is serieus krachtig- tot blues.

De set hangt bij mij in de slaapkamer van 4,5 * 6 meter en hij kan harder dan waar je zelf blij van wordt, dus in een huiskamer zal 'ie zeker niet misstaan.

Dan toch een paar kritiekpuntjes:
- bedieningspaneel is te licht en schuift weg bij het indrukken van een knop, wat een domme en gemakkelijk/goedkoop te voorkomen ergernis!
- van mij hadden de satellietspeakers een neutralere look mogen hebben, gewoon zwart en vierkant, de glimmende conus zal niet in iedere kamer mooi staan

JanuitGroningen 05-07-2013 Product paar weken in bezit

Sluit mij aan bij de vorige reviewers. Wat een geweldige set. Prachtig warm geluid. Was echt verbaast voor deze prijs.

De woofer begon in beginsel wel te overheersen. Maar dit is een fabrieksinstelling. Geluid voor/achter/woofer kan je apart regelen. Dit staat niet echt duidelijk beschreven in de gebruiksaanwijzing. Kwestie van spelen met de knopjes. Er kan in principe niets stuk gaan. Dan wijst het zich wel. Ben je op zoek naar een leuk stukje geluid op je platte tv zonder toeters en bellen, is dit absoluut een aanrader. Inmiddels ook de ‘vivanco 110’ besteld als zgn speakerstandaards incl allerlei schroefjes. Dit is zonder problemen daarop te monteren. Vond deze tip elders op internet.

Bucket1 16-05-2013 Product paar dagen in bezit

Dit is echt een super set!! Zelfs als de volumeknop op 90% zit is het geluid nog helder.
De bas blaast ook mooi over de vloer heen dat is echt gaaf:)
De bedrading is ook lang genoeg dit is ook erg fijn.
Kortom een dikke 9 voor deze set!

rightshooter 07-04-2013 Product jaar of meer in bezit

500 watt RMS POWER!! Films kijken alsof je in de bioscoop zit. Muziek luisteren alsof je er life bij bent. Super helder geluid met een lekkere dikke bas waarbij je alles zelf kan afstellen hoe hard je het wilt. Deze set lijkt echt op zo'n Bose zet die je test bij een audio-winkel. Echt dubbel en dwars je geld waard!

Anoniem 24-12-2012 Product half jaar in bezit

Gewoon een goede degelijk set. Ok, misschien had ik iets meer mogelijkheden verwacht aan audio instellingen en mis ik ondersteuning zoals Dolby Pro Logic II, toch is het geluid overdonderend goed. De bassen zijn niet overdreven "boomerig" maar klinken erg neutraal en scherp. Het hoog is er wel maar klinkt wat blikkerig op hoge volumes. Toch ben ik tevreden met de set. De prijs was destijds bij Saturn 199 euro en dat vond ik netjes. Alles zat keurig verpakt en het hele setjes weegt ook wel wat. De afstandsbediening werkt goed en snel, wel mis ik (wat de oude set Z5500 wel had) een display. Tevens vond ik de achterkabels wat kort.Wie dit setje in huis haalt is gegarandeerd zeker van goed geluid!

Motermuisje 26-09-2012 Product half jaar in bezit

Ik heb de Z906 ongeveer half jaar in mijn bezit, geluid is echt geweldig mooie hoog en supper laag en het miden gebied is ook af. en de vormgeving ja dat is een kwestie van smaak. Ik had liever wat minder ronder gemogen. Duurzaamheid daar heb ik deze set te kort voor de tijd zal het uitwijzen. Deze set heb ik aan gesloten op de Computer en de MP4 speler. Wat ik mis zijn beugels om de sataliet speakers op te hangen? maar mischien komt dat nog. Dus Dixons.

FM de Graaf 07-04-2012 Product paar dagen in bezit

Geweldig geluid, ben zeer tevreden.
Heb de set aangesloten op de computer omdat ik daar het meest aan mp3 en films op heb staan.

Ricarp 05-02-2012 Product kwartaal in bezit

Heb deze set nu een maand of 2 a 3 in mijn bezit maar wat een geweldig geluid komt hier uit. Bass is heel simpel te regelen van weinig naar bizar veel. Super krachtige subwoofer. Ook muziek waar weinig bass in zit pompt deze set er nog heel veel meer leven in. Ik deze set voor 300 euro bij de Alternate gekocht en heb er nooit spijt van gehad. Zeker het geld waard dus en je zal hier nooit spijt van krijgen.!

B.J.G. 12-01-2012 Product kwartaal in bezit

Heb deze logitech-set gekocht voor mijn LED-TV.
Een enorme verbetering wat geluid betreft. Deze logitechset is bij uitstek geschikt voor filmliefhebbers. Ook de weergave van muziek (concerten) is heel redelijk. Hoge en lage tonen zijn goed uitgebalanceerd. Veel aansluitmogelijkheden
(vooral digitale).Alleen mis ik een HDMI aansluiting.
Dat had gezien de best hoge aanschafprijs wel gemogen. Verder een compacte vormgeving. Kortom een hele verbetering t.o.v. het standaard geluid van de LED TV.

Ricarp 21-11-2011 Product paar dagen in bezit

Wat een topset! In het begin viel de subwoofer me tegen. Maar toen kwam ik erachter dat de bass nog niet op halve kracht stond. Na ik dit had gedaan was het geluid en de bass die eruit kwam echt beest!

Frits Borgman 31-10-2011 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken de Z906 in mijn bezit. Een leuke set met een mooi geluid, goede bas en heldere hoge tonen. Deze set is de opvolger van het grote succesnummer, de Logitech Z5500. Wat opvalt, normaal worden bij een opvolger meerdere verbereringen t.o.v. het vorige model doorgevoered. Hier is het echter andersom, de set is een gedowngrade versie van de Z5500. Een kleine subwoofer, minder vermogen en minder instellingen. Wel één voordeel, er zitten nu 2 toslink aansluitingen op i.p.v. één. Zoals gezegd, het geluid klinkt best goed, maar qua volume kan deze set niet in de schaduw staan van de Z5500.
Als je wat moois wilt, struin dan eerst het internet af op zoek naar nog een Z5500. Dat zal echter steeds moeilijker worden, bijna nergens is deze meer leverbaar. Wil je per sé toch nog een Z5500, bestel deze dan in onderdelen rechtstreeks bij Logitech, ze produceren voorlopig nog wer losse (reserve) onderdelen.

Gvvs 07-09-2011 Product kwartaal in bezit

Ik heb mijn Xbox360 (ook voor dvd's), media center en digitale tv-kastje op de Logitech Z906 aangesloten. Ik gebruik hem in een klein woonkamertje. Daarom heb nog een 2.1 set overwogen, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb!

Het apparaat voelt stevig aan en ziet er niet slecht uit. De installatie en bediening is een eitje.

Het geluid is zowel op hoog als laag volume prachtig. Het geluid bij Call of Duty is een genot. Muziek gaat ook goed op dit apparaat. Zelfs de hoge tonen bij operamuziek worden goed weergegeven.

Het surround effect wordt gesimuleerd bij tv-series en films op de media center (geen Dolby 5.1 geluid) en dit gaat behoorlijk goed.

Mijn tv/film/game/muziek beleving is er een stuk op vooruit gegaan!

E.R. Jansen 22-08-2011 Product paar dagen in bezit

De geluidskwaliteit is prima, zowel bij laag volume als heel hoog volume mooi helder geluid en geen vervorming. De boxen zijn nooi vormgegegeven niet te groot en de kleur zwart is prima. Over de duurzaamheid valt niet te oordelen als je een product nog maar een paar dagen in huis hebt.

naam11233 05-04-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb sinds vandaag de Logitech z906 in mijn bezit. Wat een geluid komt daar uit! Een geweldige set met een groot vermogen aan geluid.
Ik hoop dat de buren mijn muziek ook leuk vinden ;]