Sony WF-1000XM4 zilver

• Best Reviewed 2 keer jul 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-1000XM4 zilver op Kieskeurig.be.

kastiones 23-06-2021

De beste noise-canceling oortjes die er zijn!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Sinds dat ik de WF-1000XM4 oortjes heb ontvangen gebruik ik mijn oudere Sony over-ear koptelefoon nauwelijks meer, met de nieuwste technologie van Sony hebben ze het voor elkaar gekregen om een uitstekende geluidskwaliteit en de beste noise-cancelling in dit kleine formaat te krijgen!
In combinatie met de Speak-to-chat functionaliteit is het zelfs geen probleem om de noise-canceling aan te zetten als je met andere mensen zit, zodra je praat gaat de noise-canceling uit en als het weer stil is schakelt deze weer automatisch aan. Ik vind dit zelf erg fijn tijdens het studeren, hierdoor kan ik ongestoord aan de slag maar kan ik wel nog even tussendoor wat woorden wisselen.
De oortjes zitten in je oor met dopjes van foam, dus niet zoals bij andere oortjes silicone dopjes. Deze dopjes zitten erg goed in het oor waardoor ze (bij mij) nog nooit zijn uitgevallen, zelfs niet als ik actief bezig ben. Wel kan dit na een aantal uur een beetje gaan irriteren, maar dat is natuurlijk te verwachten van alles dat langere tijd in je oren zit. Hoewel dit bij een over-ear koptelefoon misschien niet is weegt dit kleine formaat hier voor mij zeker tegen op, vaak heb ik de oortjes mee op momenten waar ik mijn over-ear koptelefoon geen eens mee zou kunnen hebben!

Pluspunten

• Beste noise-canceling
  • Goede geluidskwalitet
  • Fijne en gebruiksvriendelijke Sony app
  • Speak-to-chat functie is erg fijn

Minpunten

• Na een aantal uur irriteren de oortjes wat

SNaipal 12-08-2021

Een aanrader!

(unknown sender)
ma 19 jul. 21:22
aan

Ik gebruik de WF-1000XM4 nu al een tijdje en wat een fantastisch product!! Ik werk thuis met mijn bureau in de woonkamer en kinderen op de achtergrond.

Maar helemaal geen last van ze gehad door de fantastische noise-cancelling van de oordopjes. Natuurlijk hoor je wel wat geluid en ik kan ook horen wanneer ik moet ingrijpen, maar de noise-cancelling voor dit formaat is duidelijk merkbaar. Je voelt duidelijk een druk opbouwen die ervoor zorgt dat je geluiden om je heen steeds minder gaat horen. Wat ikzelf heel erg fijn vind, is dat de oordopjes mijn stem herkent, dus zodra ik ga praten dan stopt automatisch het muziek en kan ik alles om mij heen horen. De app geeft de batterij aan per oordopje en houder, zo kan je precies zien wat er wanneer opgeladen dient te worden. Geluidskwaliteit is fantastisch, niets anders gewend van Sony. Hoge en lage tonen en geen vervormingen. Enige minpuntje die ik heb heeft te maken met mijn smalle gehoorgangen. De dopjes passen niet goed in mijn oor...en zitten daardoor niet comfortabel. Moet het erg goed in mijn oor drukken voordat het goed zit en dat met maatje S. Bij langdurig gebruik heb ik pijnlijke plekken overgehouden in mijn oor, het is voor mij dus niet geschikt voor langdurig gebruik. Mijn zoon echter heeft hier helemaal geen last van en geniet ook optimaal van mijn oordopjes! Zonder pijnklachten!!

Pluspunten

• Goede noise cancelling
  • Speak to Chat-functie is superhandig!
  • batterijduur

Minpunten

• Niet gemaakt voor hele kleine oren

Jan123 29-07-2021

Zeer goede oortjes!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Ik heb de oortjes een paar weken mogen testen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden over ze ben!
Om te beginnen het geluid, voor zo'n klein oortje is het geluid wat eruit komt echt verbazing wekkkend goed.
De highs, mids en bass is allemaal erg on point en mocht je het anders willen kan je dit gewoon aanpassen zoals je zelf wilt.
Ook de noice canceling werkt erg goed echter merkte ik wel wat ruis als ik de noice canceling uithad staan en dat viel mij wel tegen voor oortjes uit deze prijs klasse.
Wellicht word dit probleem verholpen met een update of is het exemplaar wat ik heb niet helemaal goed, maar met noice canceling aan is het alsof je in een isolatie cel zit. Je hoort letterlijk bijna niks meer op je eigen muziek na!

Pluspunten

• Noice canceling
  • Super geluid
  • Goede app met veel mogelijkheden
  • Formaat

Minpunten

• Beetje lomp

Nils 18-07-2021

Top draadloze oordoppen!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Wat een top oordopjes! Ze zitten goed en geven fantastisch geluid. Zelfs de noise cancellation werkt goed, en dat heb ik nog niet vaak meegemaakt bij draadloze oordoppen. Meestal hoor ik zelfs het meest constante monotone geluid nog maar deze oordoppen weten het goed te verbergen. Ik vermoed dat de foam dopjes hier ook flink aan bijdragen, dat blijft een betere seal geven dan de andere varianten. Ik hou van een geluidsprofiel dat wat meer bass in zich heeft en zelfs dat weten de oordoppen aardig te produceren. Een koptelefoon blijft natuurlijk altijd beter maar op de een of andere manier weet Sony flink wat bass uit deze oordoppen te persen. Zelfs iets beter dan mijn vorige Jabra 75 setje, en die doet dat toch ook al erg goed. Ik moet wel zeggen dat de sony's iets verder uit mijn oren lijken te steken dan de jabra's, maar storend is het niet. De bijbehorende App werkt prima, ik kende hem al omdat ik de voorganger van deze oordoppen ook heb gehad, en doet wat hij moet doen. Al met al een dikke aanrader dus!

Pluspunten

• Geluid
  • Bass productie
  • Fit
  • App

Minpunten

• Steken ietwat ver uit je oren

Rooieduvel 15-07-2021

Het beste is toch verbeterd

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Ik mocht van de reviewclub deze oortjes testen. Ik heb al eerder een ervaring gehad met ANC oortjes in de vorm van de LG FN7 oortjes. Bij het eerste gebruik is het even wennen aangezien deze oortjes een andere vorm hebben dan de standaard oortjes. Dit kost echter maar een 15 minuten. Daarna merk je net eens meer dat je de oortjes in hebt. Maar wat een geluid produceren deze oortjes! Het lijkt net of je het geluid over de speakers laat spelen! De bas klinkt erg vol maar vervormt niet wanneer het geluid harder gezet wordt. De ANC doet zijn werk prima en laat amper geluid door. De oortjes kunnen zich automatisch aan je omgeving aanpassen en hebben ook door wat je precies aan het doen bent: of je loopt, zit of aan het rennen bent. Ze passen zich aan aan je omgeving! De accuduur van de oortjes is ook prima. Je kunt ze uren gebruiken zonder dat ze snel leeg zijn. Je krijgt ook tijdig een melding zodat deze dan snel op te laden zijn. Enig nadeel is toch wel de prijs: 280 euro is fors en niet voor iedereen weggelegd. Maar je krijgt er wel een hoop voor terug!

Pluspunten

• Erg goed geluid
  • ANC werkt prima
  • Lange accuduur

KennyUG 13-07-2021

Next gen noice cancelling

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Wat een oortjes, ik kom van de WF - 1000XM3 en moet zeggen dat de verbeteringen zeker merkbaar zijn. Laat ik beginnen bij de innovatie want daar draait het bij Sony om. Natuurlijk is het parade paardje de noice cancelling, ik heb zelden zo een goede noice cancelling meegemaakt als wat de XM4 aanbied. De bediening hiervan is ook makkelijk door een keer te tikken op de linker unit ga je van ambient sound ( modus die geluid doorlaat ) naar de noice cancelling bij die activatie merk je direct dat achtergrond geluid verdwijnt hele goede noice cancelling. Ik moet zeggen dat ik vaak met het openbaar vervoer reis en dan last heb van het begroeten van de chauffeur of reizigers die een vraag stellen, hier heeft Sony wat op bedacht speak to chat, dit houd in dat zodra ik begin met praten de oortjes stoppen met geluid afspelen totdat ik weer klaar ben hele handige functie vind ik zelf tip is wel niet mee te zingen dan word het een lastig verhaal.
Als we praten over geluidskwaliteit loopt de XM4 ook stappen voor, uiteraard een goede bass maar ook in andere tonen vind ik hem eruit springen. Komt voornamelijk door de traagschuim oordopjes die perfect naar mijn oren gaan zitten en de doorgang goed afsluit. Kortom het kost een beetje maar wat je ervoor terug krijgt is het zeker waard ! Ik moet er wel bij zeggen de oortjes zijn niet perfect, ik merk als ik via de app de optie hoogste geluidskwaliteit kies kan dit gepaard gaan met een slechtere verbinding dat heel af en toe een oortje uitvalt. Ook is de geluidskwaliteit van telefoon oproepen niet optimaal soms wat dof maar werkt prima. Ik vind de upgrade van de XM3 naar de XM4 het meer dan waard !

Pluspunten

• Noice cancelling
  • Innovatie
  • Geluidskwaliteit
  • Telefoon app
  • Formaat

Minpunten

• Connectiviteit
  • Telefoon oproep kwaliteit

MauritsVM 10-07-2021

Super bluetooth oortjes, fantastische geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Voor de reviewclub heb ik deze bluetooth oortjes mogen ontvangen om te testen.

Ik ben erg blij met de komst van deze oortjes.
De unboxing is een feestje en de handleiding is erg goed te volgen.
De verpakking is klein en de laadcase is dat ook. Zo neem je hem altijd makkelijk mee in je broekzak of tas.

De Noise Cancelling is erg goed ( de beste die ik ooit heb gebruikt)
De verbinding is erg stabiel.
De batterij duur is ook goed te noemen. Je kunt ook makkelijk op je telefoon kijken wat de actuele status is van de oortjes.

Geluidskwaliteit is subliem.

Ik vind alleen het geluid tijdens een telefoongesprek tegenvallen, als je het vergelijkt met muziek of films. Waarschijnlijk gebruikt de koptelefoon of mijn telefoon hier een wisselende instelling voor.

Ik kan iedereen deze oortjes aanbevolen houden.

Judith 02-07-2021

Zeer tevreden over deze in-ears

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Ik heb de oordopjes een paar weken mogen testen en ik moet zeggen dat ze mij blij verrast hebben. Allereerst natuurlijk te beginnen met het geluid: het geluid is echt verrassend goed, ik vind het geluid een goede balans hebben. Het geluid kan je naar voorkeur aanpassen via de app. Niet geheel onbelangrijk bij de in-ears is het draagcomfort. Ik moest erg wennen aan de oordoppen, de eerste twee dagen had ik ze niet goed in waardoor ze af en toe uit vielen. Nu ik weet hoe ik ze goed in doe, heb ik het probleem niet meer. Ik vind de oordoppen zeer comfortabel zitten, ik kan ze uren in hebben zonder dat het begint te irriteren, dit in tegenstelling tot andere in-ears welke ik wel eens heb geprobeerd (bijvoorbeeld Apple). De gesprekkwaliteit is uitstekend, bij een telefoongesprek ben ik goed te horen.

Bij de in-ears krijg je drie formaten aan oordopjes geleverd, via de app kun je testen welke oordoppen het beste aan je gehoorgang aansluiten. Wanneer je een van de in-ears uit je oren doet, stopt de muziek automatisch, handig! De noice-cancelling is ook uitstekend, ik heb geen last van omgevingsgeluiden.

Via de app kun je de in-ears naar voorkeur instellen. Als je de rechter in-ear aantikt, kun je in de app regelen wat er dan gebeurt (zoals muziek harder zetten, naar het volgende nummer gaan etc.) Dit vind ik erg handig. Via de app kun je ook zien hoeveel procent batterij de in-ears en de oplaadcase nog over heeft. Als je de oordopjes uit de oplaadcase haalt en ze in doet, geeft een dame aan hoeveel capaciteit de in-ears nog hebben.

Ik ben niet heel enthousiast over de speak-to-chat functie, ik zie hier de toegevoegde waarde niet echt van in, maar de functie kan uit dus ik heb niets te klagen.

Ik heb de in-ears iedere dag ongeveer 3 tot 4 uur ingehad. Qua batterijduur valt het mij niet tegen. Ik moet de oplaadcase ongeveer een keer in de week opladen. Als ik de in-ears niet gebruik, doe ik ze direct in de oplaadcase zodat ik de dag weer begin met 100% accuduur.

Ik vind het fijne in-ears, Sony heeft mij niet teleurgesteld!

Pluspunten

• Comfort
  • Noice-cancelling

r**t@h**l.com 01-07-2021

Veelbelovende oortjes die bijna compleet zijn.

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Ik heb voor dit product gekozen omdat ik hou van muziek en veel creatief bezig ben. Gedurende de dag ben ik ook veel bezig met mijn handen maar wil wel graag ook nog bereikbaar zijn(telefonisch). Mijn verwachtingen van de Sony was dat deze qua geluid wel zuiden presteren maar qua draagcomfort was ik eerder pessimistisch door mijne kleinere oren en negatieve pas ervaringen in het algemeen. Nu heb ik de oortjes ongeveer 1,5 week in gebruik. Mijn eerste indruk van de oortjes waren mooi strak design maar misschien net iets groter dan fijn is. Standaard zitten er de medium dopjes op de oren maar deze passen mij niet. Omgewisseld voor de kleine oortjes en geconnect om de pasvorm te testen middels de app. Volgens de app zaten de oortjes goed maar mijn gevoel had er twijfels bij. Verder ging het aansluiten makkelijk. Wat het aansluiten betreft vind ik het jammer dat de Bluetooth van je telefoon aan moet zijn voordat de oortjes verbinding maken met je telefoon. Het kunnen verbinden met max 1 apparaat is voor mij geen belemmering. Eerste geluidservaringen waren positief, vooral gelet op het noice cancelling gedeelte en de ambient sound. De overal geluidskwaliteit is goed te noemen echter zijn de lage tonen wel aanweziger dan de hoge tonen. Met eq afstellen biedt uitkomsten maar het blijft een lichte tekort bieden in het hoog/balans. Kon niet vinden of de ldac intact blijft bij het gebruik van de eq. De kwaliteit van telefoon gesprekken zijn voldoende maar zeker doffig te noemen. Verder ben ik nog aan het ontdekken maar werken de overige functies naar behoren/dan wel goed. Heel lang draag ik ze niet met gemak. (Paar uur is prima te doen) maar ik voel de oortjes wel echt duidelijk zitten. Wat ook wel logisch is gezien het type oortjes.

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij
  • Spraak
  • Noice cancelling

Minpunten

• Geen ipx7
  • Geen multibluetooth
  • Comfort
  • Instellingen wijzigen soms

DR7 30-06-2021

TOP!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Deze oortjes zijn echt top. Het geluid is super en zit heerlijk in de oren. Heb er al mee gesport en hardgelopen en blijven netjes zitten.
De noise cancelling is geweldig, vooral omdat je met de app de sterkte hiervan kan instellen.

n**n@g**l.com 28-06-2021

De beste in zijn soort!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Beste oortelefoonervaring tot nu toe voor mij. De Sony WF-1000XM4 oortelefoons leveren een vol geluid van stevige lage basfrequenties tot de hoge tonen, zelfs voor een 40++ als ik wiens frequentiebereik al aardig is afgenomen. Ik lig graag in de tuin zonnend naar muziek te luisteren. Eén aanraking van de Touch sensor van een oortelefoon brengt het achtergrondgeluid naar voren via de ingebouwde microfoon functie, waardoor de oortelefoon niet uitgenomen dient te worden wanneer me iets gevraagd wordt en ik dus weer snel verder kan bruinen. ‘Speak-To-Chat’ zorgt er zelfs voor dat ik zelfs helemaal niets hoef te doen om het omgevingsgeluid te horen wanneer ik zelf wat zeg. Ook hoef ik me om de oortelefoons geen zorgen te maken over het gespetter van mijn kinderen vanuit het zwembadje waar ik vlak naast lig, zelf net uit kom of wanneer ik door de zon wat begin te zweten. Ook een telefoontje beantwoord ik gemakkelijk zonder tussenkomst van mijn mobiele telefoon dankzij de handsfree functie.

Pluspunten

• noice cancelling
  • pasvorm

M 28-06-2021

Geweldige kwaliteit met wat kleine oneffenheden

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Absoluut geweldige oortjes, maar een aantal kleine dingen moet nog gefixt worden voordat ze opleven naar de verwachting. Het geluid en de noise cancelling zijn allebei geweldig goed, maar met aanhoudende verbindingsproblemen en soms uitvallende of opnieuw opstartende oortjes is er nog verbetering mogelijk. Ook wil de pasvorm soms nog wat te wensen over laten. Een aantal vrienden van mij testen het product ook, maar ervaren een sterk betere pasvorm dan die ik bereiken kan. Ik zou het product zeker aanraden en is voor mij momenteel de perfecte optie voor mobiel hoorcomfort.

Pluspunten

• Geluid
  • Noise cancelling

Minpunten

• Pasvorm
  • Verbindingsproblemen

m**1@g**l.com 28-06-2021

Perfecte oordopjes, maar niet voor iedereen

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

De koptelefoon is in potentie magnifiek. Het geluid is ver bovengemiddeld en de noise cancellation is de beste die ik ooit testte. Er zit echter een groot nadeel aan, de grootte.

Het geluid is ongeëvenaard, direct uit de box klinken alle tonen perfect. Bovendien kan je via de (zeer uitgebreide) sony headphones app diverse voorgeprogrammeerde én persoonlijke soundstages instellen. Daarbij valt op dat de iem's een bijzonder goede basweergave hebben. Daar schort het nogal eens aan bij andere oordopjes.

De noise cancellation is als gezegd subliem. Er bestaat daarnaast nog de ambient mogelijkheid waarbij geluid selectief wordt doorgelaten.

Qua accessoires levert Sony een relatief kleine oplaadcase, die goed is voor 11 uur opladen en ook weer via de telefoonapp in te lezen valt.

Behoorlijk nadeel van de oordopjes is echter de grootte. Ze zijn aanzienlijk groter dan de gemiddelde iem's en daardoor zowel esthetisch als qua fitting onprettig. Het lijken net ouderwetse hoorapparaten en in mijn oren (normale grootte) deden ze al na een uur behoorlijk pijn. Ook na zo'n 30 uur testen veranderde dit niet. Uiteraard kan dit een persoonlijke kwestie zijn en passen ze bij andere mensen beter.

Pluspunten

• geluid
  • noise cancellation
  • headphones app

Minpunten

• fitting
  • niets anders

frans86 28-06-2021

Toch wel wat kritiek

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Ik test nu een aantal weken deze Sony WF-1000XM4 oordoppen. Ik test graag audio producten en ik heb dit in het verleden vaker gedaan. Toen ik deze nieuwe oordoppen van Sony mocht testen was ik dan ook erg blij en zeer nieuwsgierig naar deze kwaliteits oordoppen. Nu heb ik wel wat kritiek op deze oordoppen. Het instellen bijvoorbeeld. Je moet een app downloaden voor het instellen van deze oordoppen. Dat is niets bijzonders en voor vrijwel ieder merk of type noodzakelijk tegenwoordig. Alleen is het in dit geval wel uitzonderlijk ingewikkeld en zijn er ontzettend veel optie. Nu ben ik altijd blij met opties om ze eens een keer uit te proberen. Maar bij deze oordoppen is het zoeken in de opties om de instelling naar wens te krijgen. Standaard is de noice canceling zo ingesteld dat hij telkens opzoek is naar de omgeving waarin het zich bevindt. Wanneer hij van de ene naar de andere thema overschakelt valt de muziek stil en hoor je een piepje. Dit vindt ik erg vervelend en heb dit na veel zoeken uitgeschakeld. Wat ik ook heb uit geschakeld is de functie dat de muziek stopt wanneer ik begin met praten. Op zich heel handig maar dan zou ik graag willen dat hij ook het verschil opmerkt tussen praten en meezingen. Met deze functie ingeschakeld is het namelijk onmogelijk om mee te zingen met de muziek. Over de kwaliteit van het geluid overigens niets anders dan lof. Zowel onder, midden en hoge tonen zijn verbluffend. Top kwaliteit. Ook zitten de oortje goed en sluiten het omgevingsgeluid goed af.

Pluspunten

• Zit comfort
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• te veel mogelijkheden
  • omslachtige instellingen

MichaelH 26-06-2021

Geweldig geluid, mooi design

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Waar ik het eerste blij van werd was het design, niet alleen van de oordoppen zelf maar ook de houder. Mooi zwart afgewerkt en voelt erg robuust aan. De oordoppen zitten met een magneet goed vast in de oplader. Het verbinden via Bluetooth werkt snel en eenvoudig als je een goede smartphone hebt. Sony heeft een eigen app waar je de status van de oordoppen eenvoudig kan zien, en de instellingen kan personaliseren. Persoonlijk vond ik dit erg handig. Wanneer je de oordoppen in doet geeft hij ook direct aan hoeveel batterij je momenteel hebt.
Batterij gaat prima lang mee, en het opladen gaat erg snel. De oordoppen worden geleverd met 3 verschillende pasvormen: small, medium en large. Voor iemand die geen draadloze oordoppen eerder heeft gebruikt, moest ik wel even wennen. Het is voorgekomen dat een oordop wel eens uit mijn oor viel.
Het geluid is echt fantastisch, boven verwachting. De oordoppen produceren mooie warme klanken en de lage tonen zijn goed hoorbaar. Ik gebruik ze zelf het meest wanneer ik muziek luister, maar bellen (via telefoon of laptop) gaat met deze oordoppen ook perfect. Noise cancelling werkt goed, ambient sound is iets waar ik nog wat meer in moet verdiepen. Er zit tevens Adaptive Sound control op , een extra feature die detecteert waar je bent en wat je doet en past de instellingen voor omgevingsgeluid daar op aan. Dit heb ik zelf uitgezet om dat hij mijn muziek vaak pauzeerde tijdens het sporten. (bij stilstaan en bepaalde bewegingen reageerde hij nogal snel).
Mocht je voor kwaliteit willen gaan, dan is dit product een enorme aanrader.

• Batterijduur

Jeff 26-06-2021

Duur maar erg goed

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

De oortjes zijn fijn in gebruik en de noise-cancelling werkt heel goed! Ik heb de oortjes nu 2 weken kunnen gebruiken en ik ben er erg tevreden mee. Het enige lastige is het koppelen aan de telefoon. Wanneer er 2 apparaten gekoppeld zijn aan de oortjes, bijv. laptop en telefoon, kunnen de oortjes ineens wisselen van apparaat terwijl je het aan het gebruiken bent met je telefoon.

Pluspunten

• Noise-cancelling
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• prijs

K**l@o**k.com 25-06-2021

Comfort fit, uitstekend geluid

Ervaringen met de oordopjes Sony WF-1000XM4

Tot op heden had ik uitsluitend ervaring met over-ear headphones, en was erg benieuwd hoe deze earbuds zouden bevallen.
Ik ben een fervent hardloper, dus zeker tijdens het sporten wil ik graag comfortabel genieten van muziek.

Bij het uitpakken trof ik de earbuds aan, voorzien van laadsnoer en 3 alternatieve pasvormpjes voor de ooringang. De earbuds zelf doen wat groots aan, maar desalniettemin is de pasvorm prima!
Zelf ben ik niet zo’n handleidinglezer, dus dan is het fijn dat producten intuïtief werken. Geen probleem, het apparaat laat zich makkelijk bedienen; de earbuds zelf zijn te bedienen door op de rechter- of linkerdop te tikken.
Beide hebben hun eigen functie. Wel mis ik de volumeregeling op de dopjes zelf, zodat je dat altijd op je device moet aanpassen. Ook is de reactie op de gegeven opdracht soms hinderlijk traag.
De noicecancelling werkt uitstekend, en ook het geluid is prima! Ook het koppelen van de earbuds aan het device is gemakkelijk met de functie Fast Pair. Daarnaast is heel fijn dat ook bij langer dragen de earbuds niet gaan irriteren. Dat had ik wel verwacht, maar gebeurt niet! Cruciaal, dus fijn!
De verdere functies ga ik nu verder ontdekken, want er is veel mogelijk.

Pluspunten

• goed geluid
  • draagcomfort

Minpunten

• trage bediening op earbuds
  • geen volumeregeling op earbuds

William 25-06-2021

Prima oordopjes met een geweldige Noise Cancelling

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Wauw!! dat is de eerste reactie die ik gaf toen ik de oortjes in deed. Ik heb al verschillende merken en maten geprobeerd, maar deze zitten in een keer goed en vallen er niet uit. Zelf niet tijdens het sporten.

Het geluid is (zoals verwacht) een dikke voldoende. Zeker omdat je via de app zelf veel kan instellen. rustig muziekje voor de ontspanning? of juist een stevige beat tijdens het sproten? het kan allemaal. De batterijduur is prima en de oordopjes zijn zo weer opgeladen.

Pluspunten

• geweldig geluid
  • Draagcomfort
  • Goede Noise Cancelling
  • instelmogelijkheden
  • bediening op oordopjes

Minpunten

• bluetooth bereik valt een beetje tegen
  • prijs

Jan79 25-06-2021

Verbluffend geluid

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Ik heb de oortjes nu een week in bezit en ik moet zeggen dat de geluidkwaliteit echt boven verwachting is. Daar heb ik dan ook weinig op aan te merken. Het hele bereik van de hoge tot lage frequentie zijn goed te horen en geen overheersende bas terwijl deze wel genoeg aanwezig is. Je kunt in de bijbehorende app ook nog een equalizer instellen zodat je het geluid naar "smaak"kunt invullen. Erg handig.
Noicecanvelling. De ruisonderdrukking is oke maar niet top als je het vergelijkt met een over ear model. Vaak hoor je bij koptelefoons met noice cancelling een soort zachte sis. Dat heeft deze dan weer niet. De ruisonderdrukking zelf maakt geen geluid en dat is top. Al filtert hij lang niet alles weg. De optie om windruis weg te filteren maakte weinig indruk op me. Aan of uit scheelt bijna niets.
Dan iets over de pasvorm. Sony maakt bij deze koptelefoon gebruik van een soort oorseal (het gedeelte dat in je oor gaat en waarmee het in je oor blijft zitten). Het lijkt een beetje op het materiaal van oordoppen tegen lawaai. Het vergt enige handigheid om deze goed in je oor te krijgen. In de app kun je testen of hij goed zit. Hij meet dan of deze seal de gehele oor ingang afsluit. Op deze manier heb je natuurlijk de beste passieve ruisonderdrukking. Er zitten 3 paar van deze seals in de verpakking in verschillende maten zodat je de best passende voor jezelf kunt nemen. Ik vraag me wel af hoe lang deze seals meegaan aangezien je deze niet handig kunt schoonmaken. Dat mag volgens de gebruiksaanwijzing alleen met een droge doek. Weet niet hoe hygiënisch dit op den duur is.
De bediening van de Sony is erg handig. Als je er eenmaal aan gewend bent is het super. Het enige nadeel vind ik dat je moet kiezen tussen het ruisonderdrukkings menu, het besturing van muziek menu of het volume regeling menu. Je kunt er 2 selecteren en dus niet alle drie.
Speak to chat functie kan handig zijn vooral in de trein, het vliegtuig of in een koffiebar. Hiermee word de muziek en ruisonderdrukking gepauzeerd zodat je een gesprek kunt beginnen. Als je graag meezingt of neuriet is dit alleen maar een irritante functie. Gelukkig is deze functie aan of uit te zetten.
Verder zitten ze in een handig klein doosje waarin de koptelefoon zich automatisch oplaadt mits het doosje voldoende geladen is uiteraard. Het kabeltje om het doosje op te laden had wel iets langer gemogen.
Al met al ben ik blij verrast met het geluid wat uit deze in ear koptelefoon komt. Wat dat betreft vind ik het een van de, zo niet de beste op de markt. Er zitten handige functies op en in de app. De ruisonderdrukking is goed maar niet super goed. En het is nog afwachten hoe lang de oorseals meegaan en hoe schoon ze blijven. Al met al vind ik het zeker wel een aanrader alleen al voor het geluid wat er uit komt.

Pluspunten

• Geluid
  • Handige bediening
  • Compact om mee te nemen

Minpunten

• hygiëne
  • kort oplaad kabeltje

Rens8 25-06-2021

Super geluid!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zwart

Super geluid zoals je van Sony kunt verwachten! Het design is strak en de oortjes passen goed in de oorschelp. Door simpele tikken op de oortjes kun je gesprekken aannemen of weigeren, noise cancelling aan of uit zetten of muziek pauseren; erg gemakkelijk in gebruik dus.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Sony Connect app downloaden voor gebruik