Inventum IKI6030

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum IKI6030 op Kieskeurig.be.

7,9

Heyman 02-10-2018

Ziet er goed uit maar onbetrouwbaar

Geschreven voor: Inventum IKI6030

De kookplat ziet er goed uit maar is onbetrouwbaar, binnen 2 weken zijn en twee kapot gegaan. Kookplaat maakt ook veel geluid in vergelijking met andere modellen. Soms gaat hij uit zichzelf uit. Er wordt ook aanbevolen eerst een pan op te zetten en dan pas aan te zetten.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Onbetrouwbaar

MrsW 04-02-2020

Wat is er precies kapot gegaan? Wij hebben sinds vanavond deze plaat en hij lijkt niet goed te reageren op aan/uitknop en de knop voor de pit rechtsvoor. De plaat werkt ook alleen maar als je eerst een pan op de pit rechtsvoor hebt gezet en je geluk hebt dat hij op dat moment wel op het aanraken van de knoppen wil reageren. Ben vooralsnog helemaal niet blij met de plaat en vrees dat we ermee terug moeten naar de winkel. Gelukkig lokaal aangeschaft en niet online...

Heyman 04-02-2020

Hallo MrsW, Vervelend om te horen dat hij het bij jullie ook niet goed doet.

De eerste kookplaat deed het de avond dat hij was geïnstalleerd (door installateur) al niet meer.
We hebben toen nog een onafhankelijke elektriciën langs laten komen om de boel te checken, toen bleek dat de plaat gewoon stuk was.

De plaat werd na een week vervangen voor een compleet nieuwe. Deze gaf nog dezelfde avond steeds error meldingen (Err) op de linker twee platen. Ook deze plaat zou weer vervangen worden (ten tijde van schrijven review hier boven) maar is toen uiteindelijk gerepareerd.

Nu kunnen we er gewoon op koken maar de error meldingen komen af en toe terug, deze gaan na een tijdje weer weg maar je kan dan maar op twee pitten koken ipv vier. We krijgen soms ook een andere melding waardoor die helemaal uit gaat. Een of andere beveiliging?

Reageren op aanraken gaat meestal wel goed, soms wat langer je vinger erop houden werkt hier wel.
Dat je eerst een pan rechtsvoor moet neerzetten, dat probleem hebben wij niet.

Ik zou aanraden een ander merk of model te kiezen.
Succes!

Jeroen B 28-01-2019

Hard brommend geluid!

Geschreven voor: Inventum IKI6030

In eerste instantie leek het apparaat het goed te doen, aangezien wij van electrisch naar inductie overgingen dacht ik dat het brommende geluid normaal was.
Totdat ik bij kennissen kwam die ook net waren overgegaan naar inductie. Tot mijn verbazing bleek deze helemaal geen geluid te maken. Enfin dan vertelt de fabrikant dat het aan de pannen ligt, en de pannenleverancier dat het aan de kookplaat ligt.
Dus mijn pan meegenomen naar kennis, en deze bleek daar geen brommend geluid te maken.
Conclusie het ligt aan de kookplaat.
Na veel mail verkeer de monteur langs geweest.
Deze heeft gebrom geconstateerd en nu mag de leverancier het gaan oplossen.
(dit type plaat is uitgerust met lichtgewikkelde spoelen en maakt daardoor een heel irritant brommend geluid)
Jammer dat de fabrikant dit niet vermeld.
De plaat gaat nu waarschijnlijk terug en neem een duurdere variant.

Pluspunten

• uitstraling

Minpunten

• Geluid
  • geluid
  • geluid

Bergman 09-06-2019

eindelijk probleem opgelost

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Na maanden bakkeleien met Inventum en de verkoper is uiteindelijk de kookplaat omgeruild voor een Bosch. De Inventum kookplaat maakt onnodig veel geluid, echter vindt Inventum dat dit binnen de norm valt. Maar wie bepaalt die norm. De vervangende Bosch maakt geen zoemend geluid en ook de ventilator slaat niet aan en blijft dus ook geen 10 min na draaien.
Kortom nooit komt er meer iets in huis van Inventum. Wat een waardeloze kookplaat, en wat een waardeloos bedrijf, qua klachtenafhandeling.

Minpunten

• geluid van spoelen
  • geluid van ventilator
  • klachtafhandeling Inventum

joene30 09-06-2019

De andere reviews die bij dit artikel staan zijn toch wel te gelikt om waar te zijn.

Nico 21-01-2019

erg tevreden

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Scherpe prijs voor inductie kookplaat. Degelijk apparaat, zeer nauwkeurig te bedienen en daardoor zeer gecontroleerde bereiding van gerechten. Meer ruimte voor de pannen door de goede indeling van de kookplaten in tegenstelling tot mijn oude gas kooktoestel.
Makkelijk schoonmaken

Pluspunten

• Veel waar voor het geld
  • eenvoudig bediening
  • schoonmaken

Fos 03-03-2021
  • Product gekregen

Maakt je pannen kapot

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Nav een monteursbezoek heb inventum geprobeerd te bellen maar na 1 uur krijg ik niemand aan de lijn daarom deze review.
Een van de inventum monteurs kwam net kijken naar onze kookplaat die onze pannen kapot maakt. van 4 verschillende merken zijn de pannen (prijsklasse €25 tm €400) aan de onderkant gaan bolstaan en de anti-aanbaklaag kapot gegaan en de keramische laag in de pan gebroken. Een eitje bakken koekt na enkele seconden aan en dit gebeurt met al het andere soort eten ook. Het duurde bijna 4 maanden voordat de inventum monteur langs kwam. Als we hoger dan stand 6 gaan dan breekt het onze pannen, maar lager dan stand 6 en eten verbrand aan de buiten kant en wordt niet gaar aan de binnenkant.

Hij kwam zonder apparatuur gaf zonder naar de kookplaat te kijken in minder dan 5 minuten aan dat hij niks voor ons ging doen en dat hij weg ging. Toen ik hem verzocht te vertrekken, omdat hij niet weg ging, begon hij te zeggen dat ik hem aan het bedreigen was en dat inventum nooit meer naar onze kookplaat komt kijken.
Dit is geen normale service! Een monteur die langs komt zonder apparatuur om te kijken naar een kookplaat die niet werkt en dan de klant te vertellen dat het hun eigen schuld is en meteen te zeggen dat wij hem bedreigen als je vraagt te vertrekken als hij niks gaat doen.

Vanaf het moment dat hij binnen kwam wou hij niet naar ons luisteren, niet naar fotos en videos kijken en het leek erop dat hij alleen kwam om ons overstuur te maken en dan zonder iets te doen te vertrekken. Als een vertegenwoordiger van uw bedrijf wou hij vanaf het begin niks doen om jullie klant te helpen.

Pluspunten

• bestaat niet bij dit bedrijf/product

Minpunten

• maakt je pannen kapot
  • monteur neemt je niet serieus
  • slechte kwaliteit
  • gaat snel kapot (minder dan 6 maanden)

Inventum 04-03-2021

Wat vervelend om te horen dat het zo is gelopen. We nemen even telefonisch contact met u op om een oplossing voor het probleem te zoeken.
team Inventum

Rushabh 05-02-2021

Best Price , Quality, Feature , Gurantee 5 years

Geschreven voor: Inventum IKI6030

I have buy this cook plate from Inventum marketplaats for my small family.
I would like to cook dishes sometimes very fast and sometime with delay.
It has both power and delay function which fulfill my requirement.
I don't want to spent much money and needs warranty without any extra cost.
I got 5 years warranty and price is also very low compare to others. I am very happy and if anyone needs any suggestion or more information I am happy to help.

Pluspunten

• 5 years warrenty
  • Best price compare to any other cook plate
  • Power and delay functions
  • Black colour looks very nice
  • Easy to clean

Fam. uit Wijchen 15-08-2019

IKI6030 Inductie kooktoestel 2 Fase en 3 fase

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Ik heb dit product gisteren aangeschaft via Bol.com en vandaag ontvangen. Ik heb het ook dezelfde dag nog gemonteerd en aangesloten. De installatie is gemakkelijk en daarbij is alles duidelijk aangegeven. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding helemaal top. Kinderslot, pauze functie, Powermode en daarbij een praktische indeling van de pannen. Je kan makkelijk 4 grote pannen erop zetten zonder enig probleem. Het design is mooi en ben blij dat ik van het gas af ben. Wegens 5 jaar Inventum garantie ben je financieel gedekt bij een eventueel gebrek aan het toestel of in ieder geval een gedeelte gedekt. Ik hoop hier toch niet mee te maken te krijgen ;-). Wij kunnen weer lekker kokkerellen en alles gaat sneller met het nieuwe kooktoestel dus zijn we ook weer sneller klaar voor een gezellige avond. Ik beveel dit product dan ook aan.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • praktische indeling t.b.v. grote pannen

Saskia 25-06-2021

inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

nieuwe keuken en de mogelijkheid om voor inductie te kiezen wat een feest gemakkelijke bediening en zeer makkelijk schoon te maken

Pluspunten

• design
  • gemak

Marjolijn 27-03-2021

Maakt veel lawaai

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Mooie plaat om te zien, maar maakt wel behoorlijk geluid. Maar voor die prijs vinden we dat wel oke. Maar wat wij wel erg vervelend vinden is dat je er nu gratis een pannenset erbij krijgt van inventum, maar als je die erop zet maakt hij een ontzettend naar geluid, lijkt net op een remmende auto waar geen remblokje meer op zit. Onze hond wordt helemaal bang van dit geluid. Dus nu op zoek naar andere pannen die wel goed zijn. Tips zijn welkom

Pluspunten

• Mooie plaat
  • Erg betaalbaar

Minpunten

• Lawaai

Kor vdH 27-02-2021

Mooie Inventum inductiekookplaat geeft keuken extra allure

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Fraaie en moderne Inventum inductiekookplaat diende ter vervanging van oude kookplaat. Mijn keuken ziet er nu een stuk beter uit en de kookplaat functioneert erg goed. Zeker de extra's in de vorm van kookwekker en booster vallen bij mij erg in de smaak.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • veel functies

christian 13-01-2021

probleem geval

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Mijn moeder heeft sinds 2019 deze inductie kookplaat van inventum in gebruik, de eerste kookplaat viel reeds al na ca 6 maanden in storing waarbij in eerste instanties één van de zones niet te bedienen meer was en na enkele dagen het bedienpaneel op hol sloeg waarna deze na de heropstart (stekker eruit voor 5 minuten) niet meer tot leven kwam en een toch wat verbrande electronica geur verspreide.

uiteraard hier melding van gemaakt bij het bedrijf met de slogan: alles voor een glimlach... nou eerlijkheidshalve.. na de plaat retourgestuurd te hebben en deze dus door kortsluiting niet meer te repareren was na 3 WEKEN een nieuwe kookplaat ontvangen (pas na diverse telefoontjes en email contact).. dus deze netjes volgens de bijgeleverde voorschriften weer ingebouwd en aangesloten.. nu zijn wij ongeveer 10 maanden verder en ja hoor zelfde probleem, alleen d ekortsluiting is nu wat heftiger want de automatische zekering had er geen zin meer in zolang de plaat aangesloten bleef. Uiteraard gelijk hiervan melding van gemaakt bij het bedrijf wat het doet voor de glimlach en ik zal terug gebeld worden, dit binnen 48 uur. En ondertussen wij als familie vor onze moeder van 77 aan het koken.. maar helaas 48 uur later nog niets gehoord, dus maar weer eens in de telefoon geklommen na het weekend. Na een lange wachttijd eindelijk iemand van de klantenservice gesproken en warempel Inventum belt de volgende dag netjes terug. Alleen ze sturen iemand langs voor het repareren van de kookplaat (hm met kortsluiting??) dus uitgelegd dat wij hetzelfde probleem ervaren als de vorige keer en dat wij hiermee niet geholpen zijn aangezien de monteur geen vervangende kookplaat bij defect en garantie bij zich zal hebben, wij dienen dan dit met Coolblue op te nemen (ondertussen zie ik wel blauw van ergenis). Dus aangegeven dat het langssturen van een monteur weinig zin heeft gezien het bekende probleem...

Dus maar weer in de telefoon met coolblue.. krijgen we een mailtje van de winkel :

Zojuist hebben wij een reactie ontvangen vanuit de reparateur.

Deze geeft het volgende aan:
Wij hebben inmiddels contact gehad met de klant omtrent de klacht van de IKI6030. Tijdens het gesprek meldt de klant direct een omruiling wenst wanneer de monteur komt voor reparatie. Echter gaan wij zo niet te werk en zullen onze monteurs eerst gaan repareren, daar het wellicht een aansluitfout betreft. Momenteel hebben wij geen service ingezet voor de klant, daar klant met Cool blue opnieuw contact opneemt. Mocht er toch een service worden ingezet dan horen wij dit uiteraard graag.

Wij moeten ons aansluiten bij de conclusie van Inventum dat er mogelijk sprake is van een defect door verkeerd gebruik. Hierdoor kunnen wij je niet van een omruiling voorzien en zal er een monteur moeten langskomen.

Dus zo wordt er met de klant omgegaan... eerst een product leveren met een toch wel veel voorkomend probleem en dan geen service verlenen.. schandalig!

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • slechte service vanuit winkel
  • slechte service vanuit inventum

Annet van Rijn 17-11-2020

toestel gaat steeds uit

Geschreven voor: Inventum IKI6030

inductiekookplaat was eerst perfect maar sinds drie dagen gaat als mn eten op staat de plaat uit en doet dan niets meer pas na het stroom er voor 60 sec eraf te halen doet hij het weer maar het is toch niet de bedoeling dat we steeds moeten resetten !!koken is voor mij nu irritant

Inventum Huishoudelijke Apparaten B.V. 19-11-2020

Beste Annet,

Wat vervelend om te vernemen dat het toestel niet meer naar behoren werkt, dat is uiteraard niet de bedoeling! Hoe lang heeft u deze al in uw bezit? Wij geven namelijk standaard 2 jaar volledige fabrieksgarantie en daarna nog 3 jaar aanvullende Inventum garantie. Kijk eens op https://www.inventum.eu/service-garantie/garantie-informatie/ voor meer informatie hierover.

Om aanspraak te maken op de Inventum garantie kunt u terug gaan naar de winkel waar u het product heeft aangeschaft, of direct contact opnemen met onze afdeling Service. Zij helpen u graag en zijn per e-mail te bereiken via service@inventum.eu of op telefonisch: 088-4583688.

Team Inventum

Wim 24-10-2020

Inventum IKI6030

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Eerste kookplaat had een storing. Omgewisseld bij Coolblue zonder probleem.
De inventie 6030 is eenvoudig te bedienen!
Mooie kookplaat.
Doet de job perfect.

HANS LETSCH 19-07-2020

ENERGIEZUINIG - GEMAKKELIJKE BEDIENING

Geschreven voor: Inventum IKI6030

IK HEB DIT PRODUCT GEKOCHT OMDAT HET IN NEDERLAND GEPRODUCEERD WORDT. HEEL GUNSTIG IS GEPRIJSD EN VAN GOEDE KWALITEIT IS.

Pluspunten

• EENVOUDIGE BEDIENING
  • MAKKELIJK SCHOONHOUDEN
  • ENERGIEZUINIG
  • GUNSTIG GEPRIJSD
  • NEDERLANDS FABRIKAAT

Wim 06-07-2020

onbetrouwbaar

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Gaat vanzelf uit. Soms gaat er een zone vanzelf aan. Gaat soms vanzelf in toetsblokkering.
Soms krijg je het toestel niet op. De hele bediening “flipt” dus soms. Zonder dat er E foutcodes worden weergegeven.
Je kan terwijl je kookt op 1 zone de rest van de kookplaat niet proper vegen of de kookplaat gaat in storing.
Heel lastig want soms doet de plaat toch wel gewoon wat er gevraagd wordt? (Met steeds dezelfde potten/pannen)
Ik ruil hem morgen om en hoop dat de volgende IK6030 doet wat die moet doen. (Anders lees je het hier wel!)

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Bediening “flipt”
  • Gaat vanzelf uit
  • Ventilator springt 5 min na het koken plots op?

Inventum Huishoudelijke Apparaten B.V. 07-07-2020

Beste Wim,

Wat vervelend dat de kookplaat niet naar behoren werkt. Ik kan u verzekeren dat de kookplaat niet geregeld en zonder aanleiding in storing hoor te vallen! Goed dat u ermee terug gaat en hem omruilt voor een nieuw exemplaar.

Mocht er in het vervolg iets aan de hand zijn met uw Inventum apparatuur, neem dan gerust contact op met onze service afdeling. U kunt ze bereiken via service@inventum.eu of via 088-4583688.

Team Inventum

Melie Brouerius van Nidek 20-04-2020

Mooie, goede top inductieplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Op verschillende sites vind heel wat verschillende inductie kookplaten van vele merken.
Mijn oog viel meteen voor de simpele en mooie uitstraling. Bovendien heb ik vroeger inventum al in mijn huis gehad en was er tevreden over. Dus waarom niet weer overstappen. Prijs en kwaliteit gaan samen en dat maakt Inventum waar met zijn producten

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Boost functie

Atian 19-04-2020

Boven verwachting: deze keer GEEN goedkoop is duurkoop!

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Dit hadden we niet verwacht toen we de allergoedkoopste inductiekookplaat kochten voor een keuken die nog 4 jaar mee 'moet': we zijn altijd gewend geweest om de dure merken te kopen 'voor de zekerheid', maar de maat die in de huidige keuken past, is niet wat we later willen, dus maar voor de goedkope oplossing gegaan. Een beetje huiverig omdat enkele recensies het geluid melden, maar wat schetst onze verbazing: nauwelijks geluid, kei-gebruiksvriendelijk en dus een prima toestel wat niet onderdoet voor zijn duurdere broertjes en zusjes! Het enige wat we missen is de halve stapjes die onze vroegere kookplaat wel had: deze kookplaat heeft 9 standen en een powerboost, een kookwekker per 'pit' (nadat de tijd afloopt dan gaat de pit automatisch uit: ideaal!), een kinderslot en een pauzeknop (voor wanneer de deurbel gaat bijvoorbeeld) en verder geen opsmuk wat eigenlijk alleen verkooppraatjes zijn en die je in de werkelijkheid nauwelijks tot nooit gebruikt. We hebben de plaat nu 2 weken in gebruik en zijn zo tevreden dat we over 4 jaar misschien ook wel de goedkope versies gaan overwegen!

Pluspunten

• prijs
  • gebruiksgemak
  • geen overbodige functies die je niet gebruikt
  • design

Minpunten

• enkel 9 hele stappen, geen halve standen

Gijs 08-03-2020

Goede betaalbare inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Geweldig goede en mooie kookplaat,
makkelijke tiptoets bediening en supersnel warm met de boost functie.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • mooi disign
  • supersnel warm

Toke Visser 28-02-2020

Inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Geweldige kookplaat. Inventum laat zien dat goed niet duur hoeft te zijn.
Een kookplaat die doet wat hij moet doen met een duidelijke gebruiksaanwijzing.

Jasper 27-01-2020

Inventum IKI6030 inductiekookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Product is zeer prettig in gebruik en vooral de boosterfunctie werkt veel beter dan bij onze vorige. Ziet er ook nog eens fantastisch uit dus wat wil een mens nog meer!

Pluspunten

• Makkelijke installatie,
  • snelle boosterfunctie
  • mooi uiterlijk