Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal op Kieskeurig.be.

4,7

Philips 03-11-2018

Slechtste koffiezetter ooit

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Erg onhandig in gebruik, voor de sier is die wel mooi.
1. Waterreservvoir is erg onduidelijk. Zeker een zaklantaarn nodig om te zien hoeveel water erin moet. Dan nog is het niet duidelijk.
2. Water druppeld door als je kan weghaald.
3. Filter klapt dubbel waardoor koffieprut in de koffie komt.
4. Schakelt na 30 min. uit (nieuwe wet) maar 30 min is wel erg snel.
5. Koffie schenken is ook een drama lekt elke keer.
6. Jammer voor de naam Philips.
7. Het langetuitje binnen de kan nergens voor nodig, erg onhandig als je het onder de kraan water gaat vullen zit die alleer maar in de weg.

Pluspunten

• Ziet eruit als een goede koffiezetter

Minpunten

• In gebruik erg slecht

Femmie 10-09-2018

Koffiezet apparaat

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Ik heb een nieuw koffiezetapparaat gekocht, omdat mijn oude stuk was.
Er zitten een heel aantal minpunten aan dit apparaat:
* De druppelstop drup altijd nog zeker 1 drup na, als de pot er onderweg is.
* Als je rechtshandig bent, heb je de pot links en doe je met rechts de kraan op, dan kun je op de pot niet meer de maatverdeling zien, waarom niet aan beide kanten van de pot.
* De water indicator moet je met zaklantaarn bij lichten anders zie ik het niet waar hij op staat.
* De hoeveelheid kopjes die erop staan, komt ook niet overeen met de werkelijkheid.
* 15 kleine kopjes zijn ook inderdaad 15 mini-mini kopjes en 10 grote koppen zijn niet 10 mokjes
* Het automatisch uitschakelen is veel kort, als je niet direct begint met drinken dan is hij voor het 2e kopje al uit.
* Als je een volle pot zet, stroomt de filter over en heb je allemaal koffiedik in de pot.
* Het water stroomt te snel in de filter en kan dan niet zo snel door het filterzakje trekken.
* Ik heb spijt dat ik hier mijn DE punten aan besteed heb.

MarkV01 05-07-2015

Koffie zetten gaat prima, ik haalde er prima koffie uit. Er zit een kleine indicator bij het waterreservoir waar je kunt zien hoeveel water er in zit. Bij het sluiten van de klep draait de heetwatertoevoer vanzelf boven het koffiefilter; slim bedacht! Nog een slimmigheidje: wanneer je de kan onder het filter vandaan haalt stopt de koffietoevoer direct en wordt hervat bij terugplaatsen van de kan. Ik vond 1 duidelijk minpunt: er staat nergens in de gebruiksaanwijzing of op het apparaat welke koffiefilters je moet gebruiken! Met filterzakjes nr. 2 of een maatje groter gaat dat prima.

Plus: zet goede koffie (ik gebruikte Douwe Egberts Aroma Variaties Select nr.4), ziet er netjes uit en goed gemaakt uit
Min: geen aanduiding over de te gebruiken filterzakjes.
Oordeel: goede koffiezetter, geen poespas.
Cijfer: 7

Liesbeth 30-12-2018

Filter klapt dubbel: prut in koffie

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Had ik de reviews maar eerder gelezen! Dus niet alleen bij mij klapt het filter om.. prut in mijn koffie. Aargh. Ook bij het zetten van één kopje.
Kwam van een ander merk terugbrengen bij Blokker. Ik koos deze van Philips. Want Philips altijd degelijk een goed toch. Not.
Zag er mooi uit. Dát nog steeds. Dat is een van de 2 pluspunten. Het andere is dat je snel koffie hebt. Met prut dus :-(
Maar als linkshandige, ik las het hierboven, onhandig. Waarom niet aan beide kanten maatstreepjes.
Schenkt onhandig in.
En het schoonmaken: ach ach.
Hele grote spijt dus van deze aankoop.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Snelheid

Minpunten

• Prut door omgeklapt filter
  • Schenkt onhandig
  • Onhandig schoonmaken
  • geen maatstreepjes voor linkshandigen
  • Onzichtbaar maten waterreservoir

rolu 30-07-2018

rolu

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Slecht koffie zetapparaat. Telkens als je koffie zet slaat de filter dubbel.Dus altijd koffieprut in de kan. Voor mij nooit geen philips meer

Pluspunten

Minpunten

• welke maat filter ook,slaat toch dubbel

Jet 22-12-2017

Philips heeft weer eens niet nagedacht.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Dit koffieapparaat gekocht omdat de oude erg vies was en het lekstopje ook al stuk was (ook een philips swirl) Het duurde even voordat we door hadden hoe het mandje werkte waar de filter in moest. Hij bleef omslaan. maar uit eindelijk kwamen we erachter dat je hem achter 2 palletjes moet klemmen. Verder is dit echt een waardeloos apparaat om schoon te krijgen. Kortom hij doet het. Maar het is geen blijvertje.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• niet schoon te maken
  • onhandig te vullen met water
  • niet goed afleesbaar hoeveel water er in zit

Gebruiker-Waalre 16-02-2021

Redelijk tevreden met de koffiezetter.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

De koffiezetter is gebruiksvriendelijk. Wel jammer dat het bovenstuk van het apparaat niet uitneembaar is. Was gemakkelijk geweest om het schoon te maken.

KoppieKoffie 06-01-2021

Loopt niet goed door, moet tussentijds pauzeren

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Het apparaat is goedkoop en prima. Wel zet ik 's ochtends graag koffie voor 6 kopjes of meer, maar dan moet ik er bij blijven om tussendoor uit te zetten, anders loopt het water/ de koffie in de filter over en zit er dan prut in de vers gezette kan. De doorlooptijd van het water is dus net iets te snel.
Warm houden, aantal kopjes dat je kunt zetten en kwaliteit zijn verder prima.

naakt geboren 15-12-2020

De eenvoud.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Ik ben niet gesteld op toeters en bellen, dit apparaat is eenvoudig in gebruik dus simpel voor mij als bejaarde. Daar naast zet het goede koffie.

Snorta 20-08-2020

gebruiksonvriendelijk voor elke linkshandige

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Bijna ondenkbaar dat dit product anno 2020 kan vorm gegeven worden zonder enige aandacht voor de linkshandige medemens. Het is voor deze mensen uitgesloten om het waterreservoir te vullen zonder ofwel te morsen, of eerst de druppelarm te verwijderen.

Herzele 18-07-2020

Ontevreden

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Ik heb nog nooit een koffiezet gehad die zo moeilijk te reinigen was. Werd zeker niet uitvoerig getest door gebruikers???

V.d.Oever 04-03-2020

Nog nooit zo een negatieve ervaring gehad met een

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Vanaf begin alleen maar koffie met koffieprut gedronken.Welk merk filterzakje we ook nemen huismerken of Melitta negen van de tien keer koffie met prut.Hebben we met vorige Phillips apparaten nooit last van gehad.Ik weet dat het een apparaat uit de goedkope serie is maar dat hoort volgens mij toch niet

Oma9 26-01-2020

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Sinds enkele weken dit apparaat gebruikt,contact gehad met leverancier en philips. Bij bijna iedere keer valt filterzakje om en loopt filter overm gevolg kopje drab.alles geprobeerd niets helpt .inmiddels ander apparaat gekocht van ander merk. Niet gewend van philips, gaat nu gaan naar verwerkings bedrijf, wil het zelfs niet bij kringloop afgeven.
Zonde van mij geld.

Kms62 10-06-2019

Valt enorm tegen

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Wij vinden dit koffiezetapparaat echt een onding, grote ergernis. Alleen filterhouder kan verwijderd worden. Deksel wil niet van de kan en grote tuit zit in de weg . Erg onhandig om er water in te doen. Bij een volle kan loopt hij over. Met het gevolg dat je koffieprut in de kan hebt. Bij visite erg onsmakelijk . Zal je maar gebeuren dat je bezoek prut onder in het kopje heeft. Nu een week in ons bezit maar grote spijt van aankoop.

Peter2019 26-05-2019

Eerste slechte product van Philips voor mij. Ik ben verder e

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Druppelstop werkt niet goed. Koffiedrap morst langs het filter, omdat het filter niet in het midden blijft zitten.
Schaalverdeling water niet zichtbaar.

Sassefras1234 20-05-2019

Alle fronten onhandig koffiezetapparaat

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Echt van alle kanten een slecht apparaat, behalve dat die koffie zet.
Hoe heeft een ontwerper dit kunnen verzinnen.
Grote frustratie is dat het filter omslaat als je een de klep dichtdoet en dus drap in je kan, filter en koffie hebt.
De deksel van de kan heeft een lange tuut aan de deksel die te zwaar is als je de deksel open moet doen om water te tappen. Er is daardoor bijna geen ruimte om de kraan in de kan te krijgen om er water in te krijgen en je moet met je duim de deksel open houden. Killing!
Het apparaat schakelt na 30 min uit en dan heb je als je het vergeet koude koffie!
Als je water in het resrevoir schenkt moet je dat aan de rechter kan doen omdat aan de andere kant de tuit van het apparaat zit. Zeer vervelend als je links bent....

Corry4 25-04-2019

Apparaat met gebruiksaanwijzing.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Het grootste nadeel van dit apparaat: In 3 van de 4 gebruiksmomenten klapte het filterzakje om, waardoor er prut in de koffie of verstopping in het apparaat plaats vond. Gebruik al jaren dezelfde filterzakjes en nooit probleem mee gehad. Heb zelf een oplossing bedacht: De bovenkant van een plastic (yoghurt) beker afgeknipt met een binnendoorsnede van 10,5 centimeter. Dit plaats ik in het filterzakje en nooit geen prut meer in de koffie. Dat het apparaat na 30 minuten uitschakelt kun je makkelijk verhelpen door het uit- en weer in te schakelen. Kwestie van wennen. Inschenken zonder te morsen is bijna onmogelijk door het typisch gevormde deksel. Ik durf nooit de koffie aan tafel in te schenken.

Kooytje 10-04-2019

Prut in koffie

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Bij het zetten van meerdere kopjes koffie, komt er koffie prut in de koffie. Ook na het uitproberen van andere koffie en koffiefilters. Het apparaat na 3 dagen omgeruild voor een gelijke. Helaas geen verbetering, opnieuw prut in de koffie. Bij het koffie zetten loopt de koffie niet goed door. Blift te lang op 2 kopjes stil staan in de pot, terwijl er wel nieuw heet water in de filter komt, met resultaat dat de filter overloopt.daar waar het water in het filter komt, komt ook de prut over het filter. Ik gebruik de goede filterrs en koffie. Dit was bij beide apparaten, dus deze gaat opnieuw terug.
F.kooy

Tiny67 16-02-2019

Slechtste koffieapparaat dat ik ooit gehad heb

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Heb in de afgelopen 50 jaar diverse koffieapparaten gehad, deze is echt de slechtste.
Kan in het apparaat niet goed zien voor hoeveel kopjes water er in zit, druppelstop druppelt door en de koffiepot morst koffie met inschenken

Wouter1987 26-01-2019

Valt tegen ondanks Dutch design

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462 zwart, roestvrijstaal

Dit koffiezetapparaat gekocht ter vervanging van een Kenwood.

In het begin klapte het filter geregeld in.

Bij een volle pot heb je prut in je pot.

Je moet de klep van de pot opklappen om niet te knoeien.

Dat stokje van klep tot bodem is vooral lastig.

De maat aanduiding op de pot is slecht leesbaar. De lichtsterkte komt heel nauwkeurig. Dit komt doordat deze wit en dun gedrukt is.

Mijn opa had altijd een Philips koffiezetapparaat. Dus ik dacht dat dit wel goed zou zijn. Maar helaas valt het tegen. Als Philips zo doorgaat dan kopen steeds minder mensen een Philips koffiezetapparaat

Ik ga hem van de week ter reparatie opsturen.

Minpunten

• prut ook bij goed zittend filter
  • zetten duurt lang
  • stokje zit in de weg
  • maat aanduiding op pot slecht leesbaar
  • klep pot zorgt voor knoeien