Liebherr TP1724-22 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr TP1724-22 wit op Kieskeurig.be.

8,9

k**n@g**l.com 11-08-2021

De zon schijnt weer...

Geschreven voor: Liebherr TP1724-22 wit

Eindelijk een vervangende koelkast, na 4 maanden worstelen met lekkend vriesvak. Hoera! Het leven ziet er weer heel wat zonniger uit.

Pluspunten

• dit vriesvakdeurtje sluit goed
  • buitendeur piept niet
  • perfecte koelkast, o.m. vanwege de maat

k**n@g**l.com 28-07-2021

Wat een teleurstelling...

Geschreven voor: Liebherr TP1724-22 wit

Da's nou jammer. Schreef ik op 8-4 nog dat ik uitermate tevreden was met mijn nieuwe koelkast, blijkt nu toch dat er waarschijnlijk sprake is van een fabrieksfout.
Het deurtje van het vriesvak heeft namelijk vanaf het begin niet goed gesloten. Toen ik de eerste dag bij 'mijn' witgoedhandelaar op de hoek meldde dat ik het deurtje niet dicht kreeg, raadde hij aan het echt héél hard dicht te duwen, dat was normaal. (Dat dit niet het geval was bij mijn vorige, precies dezelfde koelkast, werd niet gehoord.)
Toen ik na een paar dagen merkte dat aan de onderkant van het deurtje water lekte, kwam een medewerker meteen kijken, dacht dat het afsluitrubber was vervormd omdat de koelkast de hele winter in de opslag had gestaan; hij haalde ijs tussen de randen weg, warmde het rubber wat op en zei dat ik moest bellen als het euvel zo niet was verholpen.
Toen het inderdaad bleef lekken, moest ik de hoofdleverancier bellen. Die stuurde een monteur, die keek, zag dat het idd lekte, zocht, maar snapte niet hoe dit kon, zei dat hij een nieuw deurtje zou bestellen. Daarmee bezig ontdekte hij dat ook het afsluitende rubber los besteld kon worden, dat leek hem ook beter. Over een dag of tien kon ik dat nieuwe rubber verwachten. Die avond ontdekte ik dat het deurtje zo raar was teruggeplaatst dat het na opening scheef hing en ik het terug moest duwen om het dicht te krijgen.
Dat werd rechtgezet toen de monteur inderdaad na zo'n 14 dagen het rubber kwam vervangen. Maar helaas, de volgende dag zag ik dat de druppels alweer onder aan het deurtje verschenen... Nog een paar dagen gewacht, het bleef lekken, weer gebeld met de leverancier, de dame aan de telefoon zei (in overleg met de monteur) dat dan wel een heel nieuw deurtje zou worden besteld, weer dag of 14 gewacht, dagdeel vrij genomen, monteur vriendelijk ontvangen, in de hoop dat het nu dan eindelijk in orde zou komen.
U begrijpt het al: nee dus. Toen ik wat wanhopig de witgoedhandel om de hoek belde, snapten ze daar ook heel goed dat ik nu wel een nieuw apparaat wilde. Daarvoor moest ik alleen toch echt weer met de leverancier bellen, die zei dat eerst opnieuw een afspraak moest worden gemaakt met een monteur vanuit Alkmaar... pfff...
Die kwam, zag en bestelde inderdaad een nieuwe koelkast. Wachttijd inmiddels al 3 weken en wanneer die komt??? Tja...
In de tussentijd verbruikt het apparaat bijna 4 maanden extra energie omdat de hele koelkast vanwege het lekkende vriesvakdeurtje superkoud is (al zegt de dame aan de telefoon dat dit onzin is, want het is een zuinige koelkast, duhuh...). U begrijpt: heel blij word ik hier niet van.

Minpunten

• niet sluitend deurtje van het vriesvak
  • nieuwe koelkast wordt te laat geleverd
Officiële reactie van Liebherr 29-07-2021

Beste mevrouw De Klein,

Ondanks strenge kwaliteitscontroles bij de fabricage zijn er uitzonderlijke gevallen zoals deze waarbij er iets niet helemaal goed is gegaan. Heel vervelend, maar gelukkig kan het onder garantie opgelost worden. Bij het aanbod om de koelkast om te ruilen voor een nieuw exemplaar is aangegeven dat de nieuwe koelkast deze week (week 30) weer wordt op voorraad wordt verwacht en u kunt daarom op korte termijn een telefoontje verwachten om een afspraak voor de omruiling te maken.

Heeft u nog vragen? Dan raad ik aan om even contact op te nemen met onze serviceafdeling via 0297-239955 of via service@buram.nl.

Hopelijk kunt u snel weer blij worden van uw Liebherr koelkast.

Buram Electro B.V.
Importeur van Liebherr

M.C. Tinga 21-07-2021

Fijne koelkast

Geschreven voor: Liebherr TP1724-22 wit

Wat een fijne koelkast, praktisch ingericht en optimaal alle ruimte benut. Het vriesvak is voldoende voor 1-gezins huishouden.

Pluspunten

• koelt goed
  • veel ruimte
  • praktisch in te delen

Minpunten

• ik weet zo geen minpunten

LIEBHERR ICH LIEBE DICH. 24-06-2021

ZEER STIL

Geschreven voor: Liebherr TP1724-22 wit

DEZE KOELKAST IS ZEER DEGELIJK GEBOUWD IN VERGELIJKING MET ANDERE KOELKASTEN. DE DEUR SLUIT ALS EEN BANK KLUIS. DUS TOPKWALITEIT.
OMDAT DE KOELKAST IN DE WOONKAMER MOET STAAN IS HIJ ZEER STIL, JE HOORT HEM BIJNA NIET EN DIT WAS EEN VOORWAARDE VOOR MIJ OM HEM TE KOPEN.
BOVENDIEN HEEFT HIJ EEN LEKKER GROOT VRIESVAK WAAR JE VEEL IN KUNT OPSLAAN.
OOK MET ENERGIE LABEL A IS HIJ OOK NOG EENS ZEER ENERGIE ZUINIG. JE KRIJGT OOK NOG EENS EXTRA GARANTIE ZEKERHEID CADEAU (2+5)JAAR.
IK HEB GEEN BETERE KUNNEN VINDEN (NA GRONDIGE VERGLIJKING MET ANDERE MERKEN) EN ADVISEER HEM GRAAG VERDER.
LIEBHERR ICH LIEBE DICH.

Van den berg 05-05-2021

Koelkast liebherr

Geschreven voor: Liebherr TP1724-22 wit

Mooi en groot koelt goed blij mee
Prijs in verhouding een aanschaf wel maar de moeite geen spijt van .

Liebherr TP 1724 04-05-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Liebherr TP1724-22 wit

Wat een een goedgebouwde en uitstekend werkende zuinige koelkast is deze Liebherr TP 1724. Wordt wel eens vergeleken met de RollsRoyce onder de koelkasten. Ook het interieur is prachtig en oogt fris. Draairichting van de deur en diepvriesklep is eenvoudig te veranderen. Je hoort het apparaat nauwelijks. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Solide
  • Mooi uiterlijk
  • Mooi van binnen
  • Fluisterstil

Katrien de Klein 08-04-2021

Fijn, zo'n 'vierkante' koelkast...

Geschreven voor: Liebherr TP1724-22 wit

...want zo past er een groter kooktoestel op. Bijna 9 jaar geleden schafte ik, na een verhuizing, deze combinatie (60 bij 60) aan. Toen de koelkast het begaf (misschien heb ik 'm niet goed onderhouden, moet ik eerlijk toegeven) wilde ik onmiddellijk dezelfde terug, nadat ik ontdekte dat reparatie helaas het geld niet meer waard was. (Gelukkig was-ie op voorraad bij mijn huisleverancier en wordt de oude gerecycled.) Mede natuurlijk omdat er genoeg in kan en ook het vriesvakje groter is dan wat ik gewend ben. Nu ga ik er zorgvuldiger mee om en hoop er nog járen plezier en gemak van te hebben.

Pluspunten

• het vierkante formaat
  • de handige indeling
  • de grootte van het vriesvak

Minpunten

• van de vorige ging het lampje al snel stuk
  • het nieuwe lampje brandde ook snel door.