Bosch MC812M865 zwart

Inhoud mengbeker
3,9 liter
Functies
kloppen en mixen, kneden, hakken en snijden
Mixer functies
kloppen, mixen, pureren, hakken, snijden

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MC812M865 zwart op Kieskeurig.be.

Nzdewaal 28-10-2018

Krachtig motor met veel accessoires

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Wij kregen de food processor 2 weken geleden en begonnen wij meteen aan de slag. Het aantal accessoires die worden meegeleverd zijn wel handig, voor hakken, malen, blenden, mixen etc... Alleen misten wij een perser die moet je los kopen.
De machine zelf is heel stevig, ietsje aan de grote kant, dat was wel voor ons een nadeel gezien dat wij een kleinere keuken ruimte hebben.
Wij maakten ons eigen mediterraanse etens zoals hummus, taboeleh, muhammara. Dit ging prima. Fijn hakken was een makkie. Zelfs fijnere gehakt voor kofte met peterselie en kruiden was makkelijk met deze food processor te maken.
Wij hoeven onze oude blender ook niet meer te gebruiken, met de grotere container konden wij heerlijke smoothies maken met alle sorten fruiten.
In kort, deze food processor is wel geld waard gezien het aantal accessoires and de krachtig motor die bij is.

Pluspunten

• Krachtig motor
  • Veel accessoires

Minpunten

• Ietsje te groot
  • Mist alleen een perser

Cora 28-05-2019
  • Product gekregen

prima en veelzijdige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Mooie, krachtige en functionele keukenmachine. Veel hulpstukken meegeleverd. Goed schoon te maken. Ben zeer tevreden

Ossenblok 06-05-2019

Supersterke machine !! Veel mogelijkheden !!

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Natuurlijk wil je graag een machine die alles aan kan! Deze doet het allemaal, kneden - kloppen - hakken - pureren - snijden enz enz.... 1250 watt power en héél veel accesoires. En dat voor deze prijs! En dan ook nog een cash-back actie erbovenop...

Pluspunten

• 1250 watt power
  • gebruiksgemak
  • heel veel extras
  • strak design in meerdere kleuren mogelijk
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geen minpunten

Jose 29-01-2019

Keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

ik was opzoek naar een machine die mij kon helpen om dagelijkse problemen te overwinnen, zoals het snijden van de groenten. Ik vond dit in de Bosch keukenmachine, super!
Het uitzoeken van de mogelijkheden, was in het begin een kleine uitdaging, maar het werkt allemaal prima,
alleen bij het maken van 2 cakes ineens was teveel van het goede, 1 cake is prima, kan niet beter, maar bij het beslag van 2 tegelijk loopt hij warm en begint te piepen. Maar cake, groente, blokjes snijder, wat maar ook, super snel en gemakkelijk.

Pluspunten

• meerdere snij schijven
  • blokjes snijder
  • grote kom
  • meerdere mogelijkheden
  • is niet te groot, kan blijven staan.

Viviënne 24-01-2019

Verkeerde construktie in het mes.

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

De blokjes snijder is fantastisch, ik had het nog nooit gezien. Maar ik gebruik dat nu dagelijks. Het hoogte verschil in het mes dat roteerd voor de groente te snijden is te klein. Je kunt de kom nog geen 1/3 vol maken. Want meer dan redt hij het niet en ik had hem net gekocht omdat er een 3,9 liter bak bij zat. Zodat ik niet meerdere keren de groente hoefde te snijden.
Wat ik ookmjammer vond is de slechte handleiding. Ik keek op YouTube en voor het type van mij vond ik alleen een Russisch filmpje die de blokkensnijder uitlegde. Dat kan beter. Het filmpje met die autocoureur is bijzonder irritant.

Artic 27-12-2018

FOODPROCESSOR

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Het is een veelzijdig apparaat. In het begin was het even zoeken welke hulpstukken ik kon gebruiken, wat het resultaat was en of het prettig in gebruik was. N verloop van tijd werd ik er steeds handiger in.
Het apparaat heeft een grote mengkom wat erg fijn is in het gebruik. Wanneer de mixer gebruikt wordt is er een piepend geluid, dit lees ik ook in andere reviews terug, Maakt dus wel veel geluid.
Het plastic zou niet snel kapot moeten gaan, echter in het het losse gedeelte in het deksel is bij mij al geschuurd en inmiddels al kapot. Dus voorzichtigheid is wel geboden met de harde plastic voorwerpen. Jammer, maar verder vind ik het een fijn apparaat. Ik had niet verwacht dat ik het zoveel zou gebruiken.

Pluspunten

• grote mengkom
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• hoeveelheid hulpmiddelen
  • plastic hulpstuk snel geschuurd en kapot

Youp82 11-11-2018

Krachtige All-in-one machine

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Een fijne en tevens ook mooie machine. De machine is veelzijdig in te zetten, wat in het begin wel even tijd kost om uit te zoeken welk onderdeel waar voor dient. Het verwerken van de producten gaat erg snel. De onderdelen kunnen wel in de vaatwasser, maar de grote onderdelen wassen we toch vaak met de hand af, omdat anders de vaatwasser te snel vol is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veelzijdig

Minpunten

• Schoonmaakwerk

M-uit-S 31-10-2018

Waardevolle toevoeging aan de keuken

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Sinds we dit apparaat op het aanrecht hebben staan, heeft het bijna nog niet stil gestaan. Dagelijks gaan er flinke hoeveelheden groente en fruit in en genieten we binnen no time van de lekkerste salades en smoothies. Gezond leven is een stuk makkelijker geworden. Vooral ook omdat het schoonmaken supermakkelijk gaat.

Nieuw voor ons was het mengen van deeg, maar ook dat gaat erg goed. We gaan zelfs de grote mixer wegdoen, want met dit apparaat en een kleine handmixer hebben wij meer dan voldoende mogelijkheden.

Nadelen? Jawel, die zijn wel te vinden. Zo neemt het apparaat best veel ruimte in, zijn niet alle accessoires inbegrepen, is het in het begin best een uitzoekklusje hoe alles in elkaar moet en het meest van alles: we missen echt een schenktuit! Het is lastig om een vers gemaakte smoothie netjes in een beker te krijgen.

Al met al zijn we meer dan tevreden. We eten gezonder omdat het gemakkelijker is geworden!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geen schenktuit
  • Neemt veel ruimte in

haxquiz 31-10-2018
  • Product gekregen

Super sterke en stille machine!

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Zoals je gewend bent van Bosch, een waanzinnig goed draaiende, stille en sterke machine. Met het grootste gemak rasp, snijd, blender, klop, of meng je van alles om de mooiste en lekkerste gerechten te maken. Zelfs met een handige toevoeging waarmee je heel gemakkelijk groente in blokjes snijd. Daarna snel afspoelen en het is zo weer schoon. Top ding!

Pluspunten

• stil
  • sterk
  • mooi design

Minpunten

• we eten nu te vaak te lekker!

Siebe 29-10-2018

handzaam op het aanrecht

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Er kan heel veel met deze tool. Raspen/slicen en mixen gaat heel snel. Jammer dat de plastic bak een beetje goedkoop oogt. Al met al kan deze keuken hulp een hoop.

Michta 27-10-2018

Handig keukenhulpje

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Het is een goede keukenapparaat met krachtige motor, dus hakken, raspen, blokjes snijden, en ook blenden in de blender gaat razendsnel en makkelijk. Alleen de mix en kneed functie zou ik niet zo vaak gebruiken, omdat mijn electrische mixer beter werkt en bij het kneden, de wat nattere deeg kan gaan lekken.

thettema 27-10-2018

Mooie, krachtige, slimme, multifunctionele foodprocessor

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Veelzijdige foodprocessor, mooi uitgevoerd, alle onderdelen die je verwacht zitten er bij en meer. Mengkom is groot genoeg en hij staat ook nog eens mooi op je aanrecht.

Pluspunten

• mooi
  • krachtig
  • veelzijdig

Minpunten

• schoonmaken

liesbeth 26-10-2018

Mooi design, goede werking

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Nu een aantal weken in mijn bezit. Bij het uitpakken leek het wel een cadeautje. Helaas kwam daarna snel de teleurstelling want van gebruiksgemak was geen sprake. Voor de combinaties van attributen waren uitgevonden was ik al enkele uren verder. De gebruiksaanwijzing is lastig te lezen zo ook de snelle handleiding voor het snel in gebruik kunnen nemen.
Daarbij kwam ik tot de conclusie dat ik een essentieel onderdeel miste in de doos die ik nodig had voor het gebruik van de snijschijven. Voor ik de juiste persoon aan de telefoon had bij het servicecentrum was ik drie telefoontjes verder. Na 3 dagen kwam uiteindelijk het missende onderdeel en kon het feest beginnen.
De blender doet wat hij moet doen en is snel en alles gaat fijn. Smoothies in een handomdraai. Geen soep in gepureerd. Twee keer overgieten is zonde van de restjes die achterblijven en een staafmixer gaat echt sneller. Er zit geen schenk tuitje aan de kan.
De Deeghaak maakt een mooi deeg al draait de deeghaak erg snel wat ervoor zorgt dat het deeg erg aan de randen blijft plakken/liggen waardoor ze niet goed mengen. Een lage aantal toeren zou beter zijn naar mijn idee.
De vele snijschijven die bijgeleverd worden zijn onduidelijk waarvoor ze dienen. Een duidelijk plaatje met het eindresultaat zou fijn zijn. Op de schijven mag ook een vermelding gestanst worden waarvoor ze dienen (zoals raspen, friet, julienne snijden). Het opbergen is niet prettig vanwege de scherpe gedeelten kan je ze niet goed opbergen aangezien er geen opbergsysteem is bijgeleverd. Ze zitten los verpakt in een zakje die geen lang leven zijn bekoren.
Schoonmaken is redelijk makkelijk, al droogt het plastic niet goed in de vaatwasser en blijft er erg veel water in bijvoorbeeld de mengkom liggen. Er zitten veel ribbels en hoekjes in de verschillende element die goed gereinigd moeten worden dat is best lastig als het iets is ingedroogd. Het opbergen van alle attributen is wel een enorme aanslag op je kastinhoud. Niet alles past in de mengkom zoals beloofd.
Mijn conclusie is dat het een ideale keukenhulp kan zijn bij grote hoeveelheden te bereiden voedsel. Om een ui te snijden is het handmatig snijden veel sneller. De machine doet wat hij moet doen, maakt geluid dat niet als te hard wordt ervaren. Krachtige motor. Mooi design waardoor een plaatje op het aanrecht. Kabel netjes weg te bergen.

Pluspunten

• mooi design
  • krachtige motor
  • veel attributen bijgeleverd

Minpunten

• onduidelijke gebruiksaanwijzing
  • opbergen van snijschijven met kans op snijden

Keetje1 26-10-2018

Zekers multi!

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Zeer mooi en degelijke keukenhulp! Of je er nu voor kiest om slagroom te kloppen, groente te snijden of een smoothie te maken het is heel makkelijk met de Bosch multi talent!

Pluspunten

• Stevig
  • Meerdere snijbladen
  • Grote kan en mengkom
  • Rustig qua geluid

Minpunten

• Blenderkan is te hoog voor de vaatwasser

TriumphTR3a 26-10-2018

top machine

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Met deze machine kun je jezelf helemaal uitleven. In het verleden kochten we voornamelijk gesneden groenten maar deze machine doet dat zo makelijk en schoonmaken is achteraf ook beter dan bij andere machines. Enige wat ik mis is de citrus pers die niet bij deze uitvoering zit maar wel in een mindere machine. Hopelijk is deze beschikbaar als accesoire. Met de citruspers erbij zou de machine helemaal aan mijn verwachtingen voldoen.

LisanneGroningen 25-10-2018

Ingewikkeld, maar krachtig apparaat!

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Ik mocht de Bosch keukenmachine testen. De handleiding is super onduidelijk en kort maar als je t eenmaal doorhebt is het een geweldig apparaat! Hij is voor een keukenmachine echt stil en heeft erg veel mogelijkheden!
Blokjes snijden, deeg maken, pesto, lekkere smoothie, alles wat je maar kunt bedenken!

• Krachtige motor

Minpunten

• Onduidelijke handleiding
  • Geen opbergbak voor alle accessoires

Anel 24-10-2018

Fijne keukenhulp

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Wat zitten er veel accessories bij deze foodprocessor. Dit nodigt uit om veel recepten te maken. Het is wel even zoeken wat precies waar bij hoort ondanks de plaatjes bij de gebruiksaanwijzing. Als je alles een keer hebt gebruikt weet je het wel. Er zit jammer genoeg geen opbergbox bij om de hulpstukken in op te bergen. Ik heb brooddeeg gemaakt en dit ging perfect. Brooddeeg is wel wat zwaar dus je moet het apparaat wel vasthouden, op het laatst ging hij namelijk wel een beetje erg schudden. Slagroom kloppen is ook ideaal, je hebt je handen vrij dus je kunt ondertussen snel met iets anders verder. Er lekte wel slagroom via de vulopening naar het midden van de mengkom, waardoor het in het draaiende gedeelte kwam, richting de motor. Het apparaat is niet heel stil maar dat vind ik niet erg tijdens het koken. Het is erg fijn dat (bijna) alle onderdelen in de vaatwasser kunnen. Hierdoor gebruik je het apparaat veel vaker. Klein nadeel is wel dat het water niet weg kan lopen van de onderkant van de mengkom en dat het veel ruimte inneemt in de vaatwasser. De grote mengkom en blender zijn voor het bereiden van hoeveelheden voor een gezin wel ideaal. Jammer genoeg zit er geen schenktuit in de blender. In de mengkom zitten ribbels aan de binnenkant wat bijvoorbeeld beslag eruit schrapen lastig maakt. Het apparaat is mooi vormgegeven en ondanks dat deze best groot is staat het mooi op het aanrecht. Ik heb deze foodprocessor pas net in huis maar ik weet nu al dat ik er veel plezier aan ga beleven. In een week tijd heb ik al een aantal recepten gemaakt die ik altijd al eens wilde maken en ze zijn goed gelukt. Het bevestigen van de blokjessnijder was wel even een gedoe want de beschrijving is erg onduidelijk. Toen het gelukt was had ik perfecte blokjes wortel voor in de soep. Er bleven wel stukken wortel in het mes vast zitten, dit heb ik er met een vork uitgepulkt want met het hulpstuk wat erbij zit lukte het niet omdat het te vast zat. Het nodigt niet echt uit om de blokjessnijder nogmaals te gebruiken. Al met al een fijn apparaat die je veel werk uit handen neemt.

Ingewal 24-10-2018

Echt een multitalent

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Een multitalent in de keuken die het verdient dat je de tijd neemt hem te leren kennen. De handleiding is niet de makkelijkste, maar uiteindelijk kom je eruit en dan is het genieten geblazen!

Hakken, snijden, patat maken of wok groentes. Blenden mixen of opkloppen, alles kan!
Superfijn dat de basis niet meer zo een afzichtelijk ding in je keuken is maar ook gewoon gezien mag worden! Even de blender kan erop of de grote kom en je kunt aan de slag! Hier enorm blij met ons nieuwe multitalent!

LisanneGroningen 22-10-2018

Ingewikkeld apparaat wat zeker wel doet wat hij be

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Geweldig apparaat! Enorm veelzijdig, alles wat je zou willen doen in de keuken, daar kun je deze keukenorins voor gebruiken! Wel is de handleiding erg onduidelijk waardoor het lang duurt voor je m aan de praat hebt!

madtweety 20-10-2018

Mooie machine met een handleiding

Geschreven voor: Bosch MC812M865 zwart

Vandaag aan de slag gegaan met de machine, het heeft me bijna een uur gekost om de optie met de garde werkend te krijgen. Eerst de handleiding gelezen en toen proberen, maar elke keer een knipperende rode lamp als je hem aanzette. Toen ik het de 47ste nog een keer probeerde, volgens mij op dezelfde manier deed hij het ineens wel. Vanaf dat moment werkt het prima. Mooie merenques gemaakt, en daarna nog wat groentes in blokjes gesneden. Werkt super snel, nadeel wel dat sommige stukken bovenin vast kwamen te zitten.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Snijdt snel
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• veel onderdelen dus begin is lastig