Focus Fitness Home Gym Unit 6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Home Gym Unit 6 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Thomas 10-09-2018

Beste in zijn prijscategorie

Een homegym is ideaal, je kan er het hele lichaam mee trainen, je hoeft niet meer naar de sportschool, het neemt niet veel plaats in beslag, ...dit was ook mijn eerste gedachte na het zien van enkele demonstraties op youtube.
Een paar workouts later kwam ik al snel tot de realisatie dat het niet allemaal zo rooskleurig is als ik me had voorgesteld. Ik was namelijk vergeten dat het standaardmaten heeft.
Ikzelf ben 1m84 en ondervindt kleine moeilijheden bij het correct uitvoeren van o.a. de lat pulldown, de leg extension, de concentration curl, ... deze zijn nog door te vingers te zien.
Maar het was de bedoeling dat ook mijn jongere broer (16 jaar) ermee gebruik zou van maken. Nu is het probleem dat hij 1m94 meet en 'bijna' geen enkele oefening degelijk kan uitvoeren, laat staan dat hij dit kan wanneer hij volgroeid is!
Daarom raad ik mensen aan vanaf een 1m90 om NOOIT een homegym te kopen. De makers van deze apparaten houden geen rekening met jullie.
Vervolgens zal je merken dat na een paar maanden trainen de belastbaarheid van 70kg te licht wordt.
Ondanks al deze negatieve commentaar raad ik dit toestel toch aan voor de mensen die wel voldoen aan de criteria van lengte, ervaring, ...

PS: een review van een zéér kritische gebruiker

Pluspunten

• extra lat pulley station
  • veelzijdigheid

Minpunten

• afmetingen
  • belastbaarheid