Focus Fitness Home Gym Unit 6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Home Gym Unit 6 op Kieskeurig.be.

Dick Lindenberg 05-11-2018

Tips voor gebruik en montage Home Gym Unit 6

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Mooi, degelijk, veel mogelijkheden, goede prijs/kwaliteitverhouding en toch de nodige tips en waarschuwingen.
-vergis je niet in de ruimte; het apparaat heeft afmetingen,maar de gebruiker heeft aan de voor- en rechterzijde meer nodig.
-leg ter bescherming van je vloer puzzle matten onder het apparaat ( via betersport)
-snelle bezorging; benedenhuis geen probleem, maar boven lastig ( 5 zware dozen!)
-de montage is pittig; het meeste kun je alleen,maar bij de montage van pulleys en kabels kom je handen tekort; vergeet je een kabel tijdig mee te nemen,dan moet je eerst weer demonteren; wees gewaarschuwd
-zorg voor goed gereedschap (sleutels voor de bouten en contra voor de moeren, anders draaien ze mee; verschillende maten).
-de plastic zakjes zijn gelukkig genummerd conform het stappenplan in de handleiding; leeg een zakje,leg soort bij soort en maat bij maat in de volgorde van de montagestappen
-gebruik bij stappen 10 en 11 een tablet om het plaatje te vergroten
-gebruik een waterpomptang op de meest wijde stand om de kabels in de sleuf van de geleiders te krijgen, anders kost het je je vingers
-leg tenslotte de afdekdopjes voor montage een paar seconden in heet water, dan gaan ze veel gemakkelijker op de bouten en moeren, is anders erg lastig
Voor de fabrikant nog 2 tips:
-geef op de tekening van stap 13 aan waar de dopjes ( 111,112 en 113) op moeten. Voor 113 ( de meeste)niet nodig. Het is nu een zoektocht.
-het is geen luxe om toegespitst op deze unit 6 wat blaadjes toe te voegen met gebruikersoefeningen en specifieke tips, zoals het gebruik van sommige knoppen.

Pluspunten

• Veel oefenmogelijkheden
  • Degelijk
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Service snel en goed

Minpunten

• Montage vraagt tijd
  • Lastig te bezorgen als alles naar boven moet
  • Neemt meer ruimte in beslag dan je denkt

Meijer 28-08-2018

Slecht apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Slechte kwaliteit katrollen als je er aan trekt gaat het langzaam terug je kan niet recht op zitten en rug oefeningen doen voor lange mensen 190 een drama weg gegooid geld

Minpunten

• Katrollen werken slecht
  • Gewichten stang is slecht
  • Je kan niet recht op zitten te
  • Waardeloos ding

JohnU 01-01-2020

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Het in elkaar zetten was wel een uitdaging. Maar met hulp van Betersport.nl, die mij foto's stuurde van de kabels, werd e.e.a. duidelijk en was het apparaat klaar voor gebruik. Ik had voor de Unit 6 gekozen daar de Unit 2 en 4 minder mogelijkheden hebben. Het apparaat bevalt mij prima. Ik lach elke keer als ik train. Een sportschool heb ik niet meer nodig. De klantenservice van Betersport is super.

Pluspunten

• Goed apparaat
  • Prijs/kwaliteit uitstekend
  • Diversiteit van oefeningen
  • Heel stabiel apparaat
  • Materiaal is van zeer goede kwaliteit

Minpunten

• In elkaar zetten vergt tijd en geduld.

Mark Pelzer 18-12-2019

Fijne Fitness Home, voldoet naar wens

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

We zouden eerst voor de Unit4 gaan maar om te gaan kijken in de showroom gingen we over stag voor de Unit6, meer mogelijkheden en een stuk degelijker.

Pluspunten

• rubust
  • degelijk
  • compakt

Minpunten

• in elkaar zetten, beschiijving

Edwin 18-12-2019

Compleet apparaat, moeilijk in elkaar te zetten

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

We wilde dit product hebben omdat het een volledig product is met alle mogelijkheden om thuis fit te blijven, Daar voldoet het apparaat zeker aan. Het in elkaar zetten is echt een uitdaging. De handleiding is echt slecht en goede kans dat je af en toe een paar stappen terug moet omdat je iets over het hoofd hebt gezien. Eenmaal in elkaar werkt het wel top!

Pluspunten

• Goed apparaat
  • Veelzijdig
  • Door heel het gezin te gebruiken

Minpunten

• Zeer slechte handleiding
  • Veel verschillende bouten en moeren

T.Middelbosch 26-11-2019

solide, degelijke product

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

door problemen met mijn knie (slijtage),werd mij geadviseerd om te gaan fietsen,
om zo sterkere spieren te kweken
Dit was de reden om dit product aan te schaffen.
Het in elkaar zetten van de focus Fitness unit 6 is eenvoudig, en alleen te doen.
wij hebben hem nu 4 weken in huis, en elke morgen fiets ik een half uur.
Ik kan nu al een verbetering merken met lopen.
de focus Fitness unit 6 is een degelijk apparaat,geluidloos en solide.
Een minpunt is de beschrijving van diverse programma's (misschien mijn leeftijd)

Pluspunten

• solide
  • geluidloos
  • aanschafprijs
  • eenvoudig zelf te monteren.

Minpunten

• beschrijving programma's

Focus Fitness apparaat 22-11-2019

Fitness apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Kan niet anders concluderen, dit bedrijf verdient een pluim. Vele zouden hiervan nog iets kunnen leren. Logistiek, prijs kwaliteit en after sales een dikke 10.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Logistiek, levertijd

O 28-08-2019

Fun Home Gym

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Degelijke prijs kwaliteitsverhouding. De kabels lopen soepel over de katrollen. De overbrenging van kracht t.o.v. gewicht voelt af en toe wel wat licht aan. Was redelijk simpel in elkaar te zetten. Goed kijken en de nummers op de plastic zakjes volgen, deze komen overeen met de pagina nummers. Verder dik tevreden over de aankoop.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit
  • Soepel rollende kabels

Minpunten

• Af en toe wat wankel bij dynamische bewegingen

Esdevee 26-08-2019

Sterke prijs kwaliteit verhouding met enkele werkpunten

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Nadat de dozen hier enkele dagen stonden begonnen met in elkaar te knutselen. Doe dit niet alleen en neem er ruim de tijd voor!
Eens het er staat nodigt het uit om er plaats op te nemen, de zittende oefeningen doen we het liefst ... Het is een degelijk toestel dat veel variatie mogelijk maakt. Enkele zaken, zoals zogezegd trainen tot 140 kg dmv de katrollen, daar snappen we hier niets van ... maar hebben we ook niet nodig.
Om zo ruim te zijn is het toch vrij compact.
Prijs kwaliteitsverhouding een aanrader ... met 2 grote werkpunten, nameijk die kleine handvatten zitten enorm in de weg bij bepaalde oefeningen en als tweede de instructies zijn niet altijd even duidelijk.

Pluspunten

• Grote hoeveelheid oefeningen en variatie
  • al bi al vrij compact
  • stevig
  • voldoende gewichten voor de gemiddelde beoefenaar

Minpunten

• montage en handleiding
  • de handvatten aan de benchpress

Jaime 19-08-2019

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Ik ben heel tevreden met deze toestel, zeer eenvoudig te monteren en het werkt perfect!
Het toestel is stevig vast, heel aangenaam om te trainen!
Het is een Top toestel voor het gevraagde prijs.
Ik ging zelf 5/7 naar de gym maar sinds ik deze toestel gekocht heb ga ik Nog maar 2/7 naar de gym, en ik blijf een uitstekend resultaat hebben.
Geen motivatie? Geen probleem met deze toestel in huis ga je motivatie van 0 direct naar100 %... Zeker een aanrader!

Gtz..

Minpunten

• Geen minpunten gemerkt

Davy 18-08-2019

Fraai toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Cool design: oogt heel professioneel. Top afwerking. Had een beetje schrik voor de montage door een aantal reviews te lezen, die "waarschuwden" voor het (te) omslachtig karakter. Maar dat viel goed mee: een beetje handige Harry puzzelt dit in een halve dag in elkaar. Een leuke uitdaging trouwens. Het toestel zelf biedt voldoende mogelijkheden om alle spiergroepen te trainen. Ik kocht nog wat losse accessoires extra, oa om te roeien en een triceps touw.

Faiz 25-05-2019

Prima formaat home gym voor thuis

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Ik heb voor de montage gebruik gemaakt van de montageservice die er werd geboden. De beste man is zeker 4 uur bezig geweest met de montage. Bedankt voor de goede service!!

de home gym ziet er goed uit eenmaal opgezet. Echter had ik wel graag een gebruiksaanwijzing meegeleverd gekregen met alle oefeningen die je ermee kan uitvoeren. Nu ben je eigenlijk steeds met dezelfde oefeningen bezig terwijl er volgens mij veel meer mogelijk is met dit apparaat.
Al met al een prima apparaat om je thuis mee te vermaken.

Pluspunten

• Montageservice
  • goed formaat
  • voldoende gewichten

Minpunten

• beschrijving over uit te voeren oefeningen

Sander 24-05-2019

Focus Fitness Unit 6

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Ideale Home gym voor beginners en gevorderden.

Het apparaat maakt een stabiele en professionele indruk, er kan met gemak veel kracht op worden uitgeoefend door de robuuste materialen.

Het in elkaar zetten heeft met 2 man totaal 7 uur in beslag genomen, voor mij was dit acceptabel vanwege het relatief complexe systeem met een flink aantal katrollen.

Nu ruim 3 maanden in gebruik, en ik ben er heel tevreden over.

Pluspunten

• Robuust apparaat
  • Veel verschillende oefeningen mogelijk
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Handleiding was niet heel makkelijk te lezen

Connor 21-05-2019

Erg gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Het in elkaar zetten van de Focus Fitness Home Gym Unit 6 heeft mij een aantal avonden gekost. Uit de handleiding is soms lastig af te lezen welke onderdelen nodig zijn bij bepaalde stappen.

Maar nu het apparaat eenmaal opgebouwd is ervaar ik vele voordelen. Met dit apparaat zijn vele oefeningen te doen bij de verschillende spiergroepen. Ook is de Home Gym makkelijk te gebruiken tijdens het trainen. Zo is hij makkelijk te verstellen en kost het weinig moeite het trainingsgewicht aan te passen.

Pluspunten

• Vele oefeningen mogelijk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Handleiding onduidelijk

Rene 21-05-2019

zeer goede kwaliteit

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

ik heb de unit 6 nu al 4 weken en ben direct begonnen met trainen met het meegeleverde programma en het gaat perfect met de unit 6.
Ik stond versteld van de kwaliteit en degelijkheid voor die prijs
Iedere dag na het programma getraind te hebben voel ik mij prima en na een milkshake lekker relaxen.
Nu, na 4 weken zie ik zelfs al resultaat en mijn conditie gaat ook vooruit ondanks mijn leeftijd van 62 jaar, nu nog de loopband, ook van focus uiteraard om mijn conditie nog meer te stimuleren.
Ik raad de focus fitness home gym unit 6 zeer zeker aan.

Pluspunten

• alle onderdelen zijn zeer goed passend
  • goede kwaliteit tot in de kleinste details
  • duidelijk schema voor opbouw
  • perfecte afwerking

Krachtstation 28-01-2019

Goedemorgen krachtstation

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Goed toestel kan er genoeg oefeningen mee doen,en veel gewichten,kan een hele tijd mee vooruit voordat ik op de 70kg ben.

Pluspunten

• Simpel in gebruik.
  • Alles werkt naar behoren.goed dus.

Peter 03-01-2019

Compleet toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Het toestel is erg compleet. De meeste spiergroepen kunnen getraind worden met dit toestel. De gewichtenblok is meer dan voldoende voor een gemiddelde sporter. Het inéénzetten van het apparaat heeft ons een halve dag geduurd met twee personen. Echter wel aangeraden om je focus bij de montage te houden, aangezien een kabeltje snel verkeerd gelegd is, ondanks de
handleiding. Voor iemand met weinig technisch inzicht kan het ineen zetten een frustrerende klus zijn, maar voor een knutselaar, is het ineen zetten zoiets als mecano voor volwassenen.

Prijs-kwaliteit is dit een top-toestel en ga je niet beter vinden. Er zijn natuurlijk kleinigheden die altijd beter kunnen, zo zit de beenmousse van het toestel nogal los op het metaal. Ook kan een drupje olie op sommige plaatsen geen kwaad om het toestel nog wat soepeler te maken. Maar dat weegt niet op tegen de fijne en complete werking van het toestel.

Pluspunten

• Compleet toestel
  • Fijn trainen
  • Voldoende meegeleverde gewichten
  • Mooi toestel

Minpunten

• Montage vergt wat tijd.
  • Enkele kleinigheden die niet perfect zijn.

Kevin 23-12-2018

Veelzijdig apparaat.

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Trainen van veel verschillende spiergroepen mogelijk. Goede prijs kwaliteits verhouding. Beschrijving voor de montage is soms wat onduidelijk maar toen het apparaat eenmaal stond erg fijn in gebruik. Wel wat klein voor mijn lengte (190)

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Wat klein voor lange mensen

Capri 17-12-2018

Top service

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Heb het toestel ong een maand en ben er zeer tevreden over. Zeer veel mogelijkheden in oefeningen. Is wel een werkje om het in elkaar te steken. Heb achteraf nog mail gestuurd met enkele vragen en binne de dag reactie gehad dus goede seevice na verkoop ook. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Plaatsbesparend
  • Goede service na verkooo
  • Veel inbegrepen

Minpunten

• Onduidelijk plan
  • Instuctiefilmke zou handig zijn.

Quint 29-10-2018

Fucus home gym 6

Geschreven voor: Focus Fitness Home Gym Unit 6

Het is een goede thuis gym met veel mogelijkheden. Er zit een goede gebruiksaanwijzing bij die duidelijk is, daardoor is de gym makkelijk in elkaar te zetten.
Ik gebruik hem nu 3 dagen en kwaliteit prijs verhouding is top.

Pluspunten

• Snelle levering
  • Makkelijk in gebruik
  • Goede handleiding