Tefal GC3060 - Reviews

Uitneembare grillplaten
Anti-aanbaklaag

7,6

Samar 26-05-2016 Product paar dagen in bezit

Tefal contactgrill is de best merk

Ik heb hem paar dagen geleden en ik vind hem een hele mooie apparaat.ik van hem met verschillende manieren gebruiken als een tosti en contactgrill.heel makkelijk om te gebruiken en ook om schoon te maken. Ik ben een groot fan van tefal en gebruik ik thuis heel veel producten van.ik raad iedereen aan om zo een apparaat te kopen .

reflector 02-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,7
Het apparaat voelt degelijk aan maar het vet druipt niet in het lekbakje maar ernaast. Bakplaten worden in vaatwasser niet mooi schoon. Mijn apparaat rookt je het huis bijna uit. Ik vraag mij af of er meer mensen last van zoveel rook hebben.

Enrico Portello 19-01-2015 Product kwartaal in bezit

Nadat onze vorige Tefal Minute grill na jarenlang gebruik versleten anti aanbak lagen had (de platen kunnen vervangen worden, maar voor € 20 meer kun je dan beter een nieuwe kopen) hebben we de GC 3060 aangeschaft.
We gebruiken hem voor het maken van tosti's en het grillen van hamburgers, saté e.d.
In het gebruik bevalt hij uitstekend. Hij warmt snel op en de bereidingstijden zijn ook prima.
De platen zijn afneembaar en daardoor redelijk goed schoon te maken. Het is nog even afwachten hoe lang de anti-aanbaklaag meegaat, dat is vaak het zwakke punt. Maar dat zal blijken.
Bediening is duidelijk en makkelijk.
Een punt van kritiek betreft de lekbak aan de achterzijde. Als het apparaat geopend wordt, druipt er aan de achterzijde vaak vet af, en de constructie van de lekbak(achterzijde) vangt dat niet op.
Dat viel mij tegen omdat de lekbak bij de uitsparing van de plaat net 2 cm te kort komt. Ik begrijp niet dat je zo'n suffe ontwerp fout maakt, te meer omdat het aan de voorzijde prima voor elkaar is.
Met de degelijkheid is verder niks mis. de platen zijn van stevige kwaliteit en het zit degelijk in elkaar.

Djoezz77 03-06-2014 Product paar weken in bezit

Na het lezen van de goede reviews overgegaan tot aanschaf.
Tot mijn verbazing brandt hij alles aan. Vis, brood, vlees, alles komt met een zwarte, kankerverwekkende laag eruit. Ik grill precies volgens de aangegeven tijden in de gebruiksaanwijzing na het 5 minuten opwarmen. Daarnaast is er tijdens het opwarmen en grillen een flinke rookontwikkeling.

Ik kan niet eens pistoletjes of tostis maken zonder ze aan te branden.

Ik heb de vraag bij de Klantenservice van Tefal neergelegd en houd jullie op de hoogte.

Annden 28-02-2014 Product kwartaal in bezit

Na mijn vorige review is e.e.a. gebeurd: het bleek dat ik het apparaat eigenlijk meteen al had kunnen omruilen, rechtstreeks via Tefal. De winkel waar ik het apparaat gekocht had, BCC, was duidelijk minder servicegericht. Eerst 'moest' het apparaat gerepareerd worden, en toen bleek er slechts een nieuw schroefje geplaatst te zijn, waardoor het euve (afbreken van het handvat) weer gebeurde. Geen oplossing dus. Maar nu heb ik dan, door tussenkomst van Tefal, een nieuw apparaat gekregen. Prima!! Het apparaat blijf ik geweldig vinden: heerlijk om vlees te grillen, maar ook groenten, en als broodrooster. Alles is heerlijk, het gaat snel (omdat twee kanten tegelijk gegrild worden), makkelijk schoon te houden, enz. Ik hoop dat ik niet weer problemen ga krijgen met het handvat, dat is dus nog even afwachten, maar verder is het een van de beste aankopen geweest die ik de afgelopen jaren heb gedaan. Een aanwinst in de keuken!!

Annden 10-11-2013 Product half jaar in bezit

Het apparaat begin februari aangeschaft, en ik ben er heel erg tevreden over. D.w.z. over de werking als grill. Al het vlees, kipfilet, vis, enz. wordt heerlijk. Ook brood roosteren gaat uitstekend. En ik kan het apparaat eigenlijk niet meer missen.Maar.........onlangs brak de handgreep, zomaar, af. Het apparaat staat op een vaste plaats in de keuken, wordt niet rechtop gezet of i.d. maar kennelijk was er binnenin een schroefdraad afgebroken. Terug naar de winkel, BCC, en de grill zou geretourneerd worden. Na bijna 3 weken krijg ik het terug met de mededeling dat het 'gerepareerd' was, en wel bij E-Care in Duiven (een servicecenter van Tefal). Toen ik de grill gisteren voor het eerst weer wilde gebruiken, gebeurde hetzelfde als een paar weken geleden: de handgreep liet los. Toen bleek dat het vorige, kapotte, handvat er weer opgezet was. Onvoldoende dus. En dat vind ik niet correct. De grill is een van de duursten op dit gebied, en ik verwacht een goede kwaliteit. Niet een handgreep die al na een paar maanden afbreekt, er dan weer opgezet wordt, en weer afbreekt. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen groot, druk, gezin maar ik ben een alleenstaande vrouw, en woon in 1 huis met een, volwassen, zoon die meestal niet thuis is. De grill wordt dus niet extreem veel gebruikt, wel regelmatig. Ben buitengewoon teleurgesteld. Moet nu morgen weer naar BCC rijden, in een andere plaats dan ik woon, en dan maar weer afwachten.

Sabira 20-08-2013 Product maand in bezit

Geweldige grill. De 3 standen zijn genoeg. Hij is snel op temperatuur, ook als je de hoogste stand kiest. Tosti's, sateetje's, vis, groenten: alles wordt snel en goed gegrild! (vooral sateetje's worden heel lekker omdat door de hitte het vlees meteen dichtgeschroeid)

Annemie Wouters 25-04-2013 Product half jaar in bezit

Helaas beginnen de nieuwe bakplaten ook te bladeren aan de onderkant. Je krijgt dus ook van deze grill zwarte handen als je de platen eruit haalt. Ik stuur deze grill niet meer retour want dan ben je de grill enkele weken kwijt en na verloop van tijd heb je toch weer hetzelfde. Daarom had ik juist dit type grill gekocht zodat ik geen zwarte handen meer kreeg, helaas!

rverhoog 24-02-2013 Product maand in bezit

Deze contactgrill gekocht een maand geleden en gaat een 'low budget' contactgrill vervangen die niet beviel.
Eerst uitgebreid vooraf mijn keuze gemaakt en voorbereid en het werd de Tefal GC3060 vanwege de kwaliteit, mogelijkheden en degelijkheid.

De contactgrill is snel (5 min) op temperatuur. Knoppen e.d. voelen goed en degelijk aan. Het aanbrengen van de grillplaten gaan moeiteloos en hebben een goede kwaliteit anti aanbaklaag. Hamburgers zijn heerlijk en geven geen vet gevoel. Steaks moeten wel extra olijfolie krijgen anders worden ze te droog. Schoonmaken achteraf gaat ook prima en zonder echte moeite. Gewoon een sopje en ze zijn schoon (doe dit na twee uur om eerst af te koelen).

De contactgrill ziet er erg mooi uit met het chroom en misstaat niet in welke keuken dan ook.
De grill zelf bestaat uit wat dikkere verticale ribben als normaal wat zorgt voor een betere warmtegeleiding.

Het enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is de uiterst summiere handleiding en mis recepten. Met recepten stimuleer je het gebruik van de grill.

Kortom een top apparaat die ik vaak ga gebruiken en nog veel plezier van zal hebben. Blij dat ik voor dit type gekozen heb.

Annemie Wouters 05-01-2013 Product half jaar in bezit

Ik heb de compact grill retour gestuurd naar de webwinkel, bleek achteraf dat het Maxwell was. De grill is 4 weken weg geweest en wat bleek, ik kreeg een hele nieuwe. Ik had eerst contact opgenomen met Tefal en ik daar moest ook het hele apparaat terug sturen, maar moest wel de verzendkosten betalen?? De webwinkel stuurde mij een antwoordnummer van de zaak en kon hem gratis opsturen.Bij Tefal waren ze niet vriendelijk en niet service gericht! Maar ik heb dankzij de webwinkel een nieuwe.Tot nu toe funcioneert het apparaat uitstekend en zijn de platen nog in orde.

Annemie Wouters 17-09-2012 Product kwartaal in bezit

Enige tijd geleden een Tefal GC3060 gekocht en het apparaat functioneert geweldig. Nu moet ik helaas melden dat je ook met deze grill naar verloop van tijd zwarte handen krijgt omdat de onderlaag van de bakplaten al aan het loslaten is. Ik heb deze grill gekocht omdat ik van de vorige Tefal grill altijd zwarte handen kreeg en nu begint deze grill hetzelfde te vertonen, hij bladert af.