Philips Viva Collection HD9225

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HD9225 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

KevinBu 15-06-2012

Ik heb de airfryer met dit bakaccesoire een geruime tijd kunnen uittesten.

Als je graag zo weinig mogelijk vet eet en toch de frieten niet wilt ontzeggen is dit een ideale oplossing. Je kan er niet enkel frieten in bakken. We hebben ondertussen al het volgende gebakken/gegrild:
Brownies
Groenten
Vegetarische burgers
Loempia's.
Dit allemaal zonder een druppel vet toe te voegen.
Ik moet wel zeggen dat ik nog geen verse frieten heb geprobeerd, maar voorgebakken heb ik wel al geprobeerd. Deze smaken zeer lekker en krokant. Je moet wel geen volle bak frieten willen bakken want dat haalt hij niet. Beter twee keer een halve bak.
Met de vorm die je erin kan zetten kan je brownies, quiches enz bakken.

Voordelen
Snel opgewarmd (3 min)
Vetvrij
Mooi design
Veelzijdig

Nadelen:
Luidruchtig
Iets duurder
Kleinere porties

HannaD 14-06-2012

Zeer handig toestel. Mooi design, iets groter dan een friteuse, maar niet te groot. De geur tijdens het bakken is niet vettig, eerder de geur van een oven. Wij hebben er al enkele keren perfect vlees (perfecte worsten!!) in klaar gemaakt, ook ideaal voor snacks (Mora, etc). Hij warmt heel snel op (3 min). De timer is niet zo handig (systeem van een keukenwekker), de minuten zijn niet zo heel precies in te stellen. Curly fries werden er perfect in gebakken (beter dan in de oven), gewone friet lukt ook goed, maar je mag echt niet te veel ineens klaarmaken. Verse friet gaat wat moeilijker. Als je houdt van goed doorbakken verse friet, ben je eraan voor de moeite. De duur van het bakken valt goed mee. Grootste nadeel: te klein volume (hoe meer friet je erin doet, hoe minder goed ze bakken). Het toestel is niet geschikt voor gezinnen van drie en groter. Ideaal voor koppels (met een niet al te grote eetlust), singles of studenten.

Miss Squash 15-05-2012

Van start met de Airfryer:

Dankzij een "quick start" handleiding en het receptenboekje (met foto's) bij het toestel, zijn we heel snel aan het koken geslaan met dit toestel.

Eerste gebruik:

We hebben eerst eens frietjes gemaakt. Met één eetlepel olie voor 3 grote porties frietjes hebben we heerlijke en knapperige frietjes gemaakt.

Nadien:

We maken geregeld aardappelgerechten met dit toestel: curryblokjes , gratin,...

Vormgeving:

Heel mooi, past goed in de keuken.

Mogelijkheden:

Dankzij het receptenboekje heb je direct veel inspiratie. Ik vind het een frisse wind doorheen mijn keuken

Gebruiksgemak:

Heel makkelijk dankzij de quick start handleiding

Het enige negatieve vind ik de vrij hoge kostprijs. Maar het is het eigenlijk wel waard!

Wendy G. 10-05-2012

Voordelen:
• Gebruiksvriendelijk
• Gezond
• Lekker
• Veiliger dan een friteuze!
• Vele mogelijkheden ( groenten, vlees, vis, desserts! )
• De stukken kunnen in de vaatwas
• Receptenboekje

Nadelen:
• Kroketjes zijn niet super lekker
• Frietjes duren iets langer voor ze klaar zijn ( wel lekker!)
• het bakje mocht iets groter

Ik heb het toestel sinds een paar weken in bezit en ik ben er heel content mee.

Het toestel is héél gemakkelijk in gebruik en wijst zichzelf uit; één van de redenen waarom ik de airfryer heb gekozen is voor de veiligheid( minder kans om u te verbranden dan met een friteuse).

Je krijgt een receptenboekje waar je inspiratie kan opdoen.
Zelf heb ik reeds partymix van Mora uitgeprobeerd (er is zelfs speciaal logo van airfryer op de pakjes) en die waren superlekker en lekker krokant!
De courgette met gehakt is ook echt een aanrader!
Kortweg ik ben aangenaam verrast door de variëteit van de airfryer.
Tip: neem ovenfrietjes voor de Airfryer!