Tefal Fry Delight FX1000 heteluchtfriteuse - Reviews

Kleuren
wit, zwart
Bakcapaciteit mand 1
0,8 kg

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Ad en Ria 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Na enig probeerwerk goed resultaat

Ziet er goed uit, niet te groot. Wel regelmatig de frietjes even husselen want anders verbranden ze aan de ene kant en zijn ze aan de andere kant niet gaar. Deze Tefal vervangt de Tefal airfryer die na een jaartje of 6 niet meer goed functioneerde. Deze is sneller maar wel regelmatig (elke 3 a 5 minuten) even husselen.

Pluspunten

• compact
  • snel
  • nauwelijks olie nodig

Minpunten

• regelmatig husselen

anyankana 21-06-2017 Product paar weken in bezit

perfect!

i wanted a machine like that since a long time, i was right this is just amazing! fries crispy, chicken wings perfectly roasted, stuffed tomatoes or pepperoni in 20min... you can do almost whatever you want, and until now never failed once!
i can only recommand it, i use it everyday or almost

Pluspunten

• fast
  • tastes amazing

Hild3gard 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Onmisbaar op je aanrecht!

Met een airfryer gaat er een gans nieuwe wereld open in je keuken. Met het compacte toestel kun je in no time lekker en gezond koken zonder toevoegen van vetstoffen.

Heerlijke gebakken patatjes, frietjes, frituursnacks maar ook gebraden worstjes zijn een optie.
Voor ons is dit toestel een niet meer te missen toestel op het aanrecht.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Klein formaat

Kim91 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Super gemakkelijk apparaat

Zeer tevreden over de Tefal Fry Delight. Je kan deze voor verschillende gerechten (brood, frieten, kroketten, vlees, ...) gebruiken. Enige waar je rekening mee moet houden is dat het mandje een capaciteit heeft van 800 gr, dit is voldoende voor een 2à3 personen (frieten,...).

Pluspunten

• Vormgeving
  • Geen geurhinder
  • snelheid

Minpunten

• Klokje kan je niet terugdraaien
  • 800 gr

Marijke Wicke 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Supereenvoudig te gebruiken

In het begin is het wat zoeken wat je er allemaal mee kan doen, maar eigenlijk is het een supereenvoudig apparaat: kippenfilets, frietjes, aardappelblokjes, loempia's, cupcakes, ... allemaal heen eenvoudig te maken. Ook het onderhoud is heel gemakkelijk: gewoon in de vaatwas. Je hebt geen frituurlucht en je frietjes en snacks zijn knapperig en gezond(er).

Pluspunten

• heel eenvoudig te gebruiken
  • gemakkelijk in onderhoud
  • geen frituurlucht

Minpunten

• wat groot

IJskonijn88 03-06-2017 Product paar weken in bezit

Ideale vervanger voor de friteuse

Ik kreeg de mogelijkheid om dit product uit te testen. Het eerste wat we hiermee hebben uitgeprobeerd, zijn een aantal frituursnacks. Onze ervaring na dit eerste gebruik: gebruiksvriendelijk apparaat, de handleiding geeft duidelijk aan hoe het gebruikt moet worden en dit is ook echt eenvoudig. Korte opwarmtijd, en dus op een 12-tal minuten zijn de snacks klaar. Ook vissticks kan je er perfect in klaarmaken. Ook eens knoflookbrood geprobeerd en dit kwam er ook goed uit. Kortom: dit apparaat is een zeer goede vervanger voor de friteuse, je kan er allerlei snacks, kroketten en frieten in klaarmaken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Redelijk groot

mho651 02-06-2017 Product paar weken in bezit

gemakkelijk en lekker

Ik heb de tefal fry delight nu reeds 3 weken in mijn bezit en ben er heel tevreden over. Ik heb er al snacks, frietjes, kroketten en zelfs dessertjes in klaargemaakt en alles is heel lekker. Het is heel gemakkelijk in gebruik en ook in onderhoud. Ik ben zeker overtuigd dat dit gezonder is dan de friteuse. Ik zou het apparaat niet meer kunnen missen.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • gemakkelijk in onderhoud

TanHer 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk en gezond !

Om eerlijk te zijn vond ik het mandje precies nogal klein, maar ik heb hier toch twee curryworsten en frietjes voor twee personen in kunnen bereiden, dus voldoende voor ons.

Tijdens het bereidingsproces vond ik het tikkend geluidje van de timer soms wel een beetje storend. Maar dat weegt niet op tegen de pluspunten die dit apparaat biedt:
- geen vieze geur in huis
- gemakkelijk in onderhoud
- krokante, lekkere en gezonde frietjes

Op een klein half uurtje kwamen er lekkere krokante frietjes tevoorschijn! De curryworsten had ik er al iets eerder uitgehaald.

We hebben ook kip gebakken in de Fry Delight. Lekker sappige kip en dat zonder vetstof te gebruiken !
Gewoon 3 minuutjes voorverwarmen, daarna bakpapiertje in het mandje en de kipfilets erin. De filets kruiden met peper, zout en kipkruiden en dan een 20-tal minuutjes laten bakken.
Een aanradertje!

Pluspunten

• Gezond
  • Geen geurhinder

Minpunten

• Tikkend geluid timer
  • Moeilijk om mandje eruit te halen

kimmy123 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Krokante frietjes/snacks, veelzijdig, gemakkelijk en gezond

Lekker gezond eten! Frietjes en snacks zijn lekker krokant. Maar ook de afbakpistolets, waardoor ik mijn gewone oven niet meer gebruik daarvoor maar de Fry Delight. Ook al kipfilet in klaargemaakt, die was nog lekker sappig en snel klaar. Ook gemakkelijk in onderhoud!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk eten maken
  • Krokante frietjes en snacks
  • Makkelijk in onderhoud
  • Gezond

Birger 30-05-2017 Product paar weken in bezit

gezond snacks bereiden

het duurt een paar dagen voor je koken met de tefal fry delight onder de knie hebt (voldoende vet toevoegen, duur van het air fryen, temperatuur instellingen). Dat is vooraal een kwestie van ervaring maar eens je dit onder de knie hebt kan je op een gezonde manier de minder gezonde snacks en dergelijke bereiden. Een aanrader.

Pluspunten

• handig
  • gezond
  • eenvoudig

Minpunten

• niet klein

Elske 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Gezonde en krokantje frietjes

De Fry Delight is een verademing in de keuken voor iedereen die geen vervelende frietgeur in huis wil hebben. Bij het bakken van frietjes in de Fry Delight heb je geen frietgeur, maar wel krokantje én gezonde frietjes. Zelf gebruiken we wel een eetlepel olie zodat de frietjes niet volledig uitdrogen. Ook kan je er lekkere gekruide aardappels in klaarmaken zonder (of met weinig) vetstof. Partysnacks / miniloempia's zijn ook even lekker in de Fry Delight dan in een gewone friteuse.
Het nadeel aan dit toestel vind ik de aftelklok die een vervelend tikgeluid maakt en je kan dit niet afzetten. Kan een storend geluid geven in een open keuken.

Pluspunten

• krokante en gezonde frietjes / snacks
  • mooi toestel
  • gemakkelijk te reinigen in de afwasmachine
  • snel warm
  • evenwaardig aan een gewone friteuse

Minpunten

• geluid
  • groot en hoog toestel om weg te bergen
  • langere baktijd

shay1990 22-05-2017 Product paar weken in bezit

leuk apparaat

Vandaag gebruikten we voor het eerst de Fry Delight om frietjes te bakken. De frietjes werden perfect krokant gebakken en smaken goed. Ze smaken natuurlijk niet helemaal zoals uit de standaard friteuse maar zijn alvast even lekker en stukken gezonder. Dit apparaat maakt gezond koken kinderspel. Alles in de Fry Delight , timer instellen en wachten tot alles klaar is. Geen vervelende frietgeur, geen vettige spatten en lekker en gemakkelijk.

Nathieke 19-05-2017 Product paar dagen in bezit

Ideaal produkt

Zowel frietjes als patatjes en vlees uitgeprobeerd. De smaak van de frietjes moet zeker niet onderdoen voor die van een gewone friteuse. het vlees blijft goed zacht en sappig. Het is even wennen in het begin maar eens je er mee kan werken is het super! Geen teveel aan vet meer, enkel een klein lepeltje olie! Je hebt ook minder last van de vettige friteusegeur in huis. Zeer leuk apparaat en zeker niet alleen voor frietjes, je kan er vanalles in klaarmaken!

Pluspunten

• Smaak
  • Minder vet

pieske86 19-05-2017 Product paar weken in bezit

goed product doet wat het moet doen

een goed toestel van degelijke kwailiteit. Maakt alles snel en goed krokant klaar. Enkel de reiniging van het netje is moeilijk.

Pluspunten

• snel
  • bijna geurloos

Minpunten

• groot
  • reiniging

Bernard Bonte 14-04-2017 Product paar maanden in bezit

Gezond frituren

We eten heel graag zelfgemaakte frietjes van aardappelen die we bij de boer zelf op het erf halen.Omdat frituren niet echt gezond is, wilden we de fryer eens proberen. Het vraagt een aanpassing en de smaak is anders, ook moet je wat meer tijd voorzien, maar we zien het als een gezond smakelijk alternatief om eens vaker frietjes te eten. Een geslaagde aankoop dus

Rob 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Miskoop

Na een uur zijn de frikandellen bijna bruin. Met vier personen weinig inhoud. Patat is na een uur net aan opgewarmd, handleiding TE summier, kortom: MISKOOP. Snap de goeie reviews niet.

Theswan 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Wat gelijk opvalt is de dunne gebruiksaanwijzing met veel duidelijke plaatjes en weinig tekst en de mooie en strakke vormgeving van het apparaat. Hoe lang bepaalde producten in de Air Fryer moeten en bij welke temperatuur is goed aangegeven. Kookboekjes voor recepten zijn te vinden op internet op de site van Tefal. De site is http://www.tefal.nl/Elektrisch-Koken/Heteluchtfriteuses/Fry-Delight-FX1000-heteluchtfriteuse/p/7211002316.
Gebruik van de Air Fryer. Wij hebben zelf een hetelucht oven en frituurpan dus kunnen goed vergelijken. Wat opvalt is de snelheid van warm worden t.o.v. de conventionele heteluchtoven en frituurpan. Dat was naast het gebruik van weinig vet een belangrijke reden om dit apparaat te gebruiken. In gebruik maakt het apparaat weinig herrie en ruikt niet. De behuizing wordt warm en aan de achterzijde zelfs heet. Het apparaat bestaat verder uit een buiten- en binnenbak. De binnenbak kun je vullen met het eten wat je wilt bereiden. Het is handig dat de buiten- en binnenbak samen in en uit het apparaat kunnen worden gehaald in verband met de hitte na bereiden. Tevens zorgt dit ook voor gemakkelijk schoonmaken met de hand of in de vaatwasser.
Wij hebben patat en kroketten bereid. Bij de diepvriespatat hoef je geen vet toe te voegen. De patat is daardoor niet vettig en droog. Bij andere hoeveelheden dan genoemd in de gebruiksaanwijzing moet je wel goed op de tijd letten en deze aanpassen. De diepvrieskroketten bestemd voor de frituur worden aan de buitenzijde niet egaal bruin, maar zijn wel gaar. Het bereiden duurt langer dan in de frituurpan. De conventionele heteluchtoven is geen concurrentie. De Fry Delight gaat veel sneller. Alleen met grote hoeveelheden wint de conventionele heteluchtoven.
Wij hebben ook donuts gemaakt met het recept van de Tefal site. Hoewel de donuts gaar waren en lekker van smaak, leken ze absoluut niet op de foto uit het receptenboekje.

Ik zou het product zeker aanraden voor het snel bereiden van snacks.

Pluspunten

• Snelheid
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing
  • Gebruik van geen tot weinig vet
  • Gemakkelijk schoonmaken

Minpunten

• Kleine binnenbak voor 4 personen
  • Terugdraaien van timer is niet mogelijk

Eric 10-12-2016

In de gewone handleiding die op de site staat waar je naar verwijst, staat "Opmerking: U kunt het apparaat tevens handmatig uitschakelen. Om dit te doen, draai de timerknop naar 0."
En hoewel je wel wat weerstand moet overwinnen, dit werkt gewoon.

Alice 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Aanwinst

Na twee weken de Tefal fry Delight heteluchtfriteuse kan ik niet meer zonder.
Heel lang lopen dubben of ik het bedrag hiervoor uit wilde geven. Maar nu hij eenmaal in de keuken staat heel erg tevreden. Het is wel weer een groot apparaat op je aanrecht maar het scheelt veel tijd en is stukken gezonder. Normaal voor een broodje kroket eerst de oven voorverwarmen en dan de krokketen erin. De fry Delight is na drie minuten warm en de krokketen zijn veel lekkerder en krokanter dan in de oven. Inmiddels ook de gebakken camembert geprobeerd, voor de smaak iedereen 1 uit de oven en 1 uit de fry Delight....het antwoord was unaniem: fry Delight! Als je van lekkere snacks houdt maar niet te vet wil eten is dit een goede oplossing.

Pluspunten

• geen vet
  • geen luchtjes
  • krokanter dan uit de oven

Minpunten

• weer een groot apparaat erbij
  • kort snoer

Ieksie 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Net compact apparaat

Tefal is toch een degelijk en bekend merk daarbij is het een mooi compact apparaat zonder veel luxe wat nog op het aanrecht of in een keukenkastje past. De bediening is uitermate simpel en dus zeer gebruiksvriendelijk . Enige minpunt in gebruik is dat de lade er bij het omschudden van de patat helemaal uit moet en deze is weg heet wij hebben de houten snijplank ervoor gezet zodat daar de bak op kon staan. De tijdsduur os weg afhankelijk van het product patat hebben we er langer in moeten doen en vaker omschudden ander heb je veel slappe witte patat. Frikadellen eerst lage temp en dan nog even hoog afbakken . Het is een apparaat dat enige ervaring verreist maar bij elk gebruik gaat het weer beter

Pluspunten

• Geen stank
  • Formaat
  • Genoeg inhoud voor zeker 3 personen
  • Kan in vaatwasser

Minpunten

• Veel omschudden nodig
  • Lade is erg heet

Yolanda 20-10-2016 Product paar weken in bezit

Compact. Makkelijk bediening

Ik ben voor de airfryer gegaan omdat ik gezonder wilde eten. Hij is compact en makkelijk te bedienen. Hij heeft een zeer modern en mooi disign. Makkelijk schoon te houden. Het eten uit de fryer is lekkerder. Heeft meer smaak. Ik maak er alles in friet aardappels vlees en vis de groenten heb ik niet geprobeerd.

Pluspunten

• Alles in korte tijd gaar