JURA D4 piano black

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de JURA D4 piano black op Kieskeurig.be.

7,1

Ria 18-05-2019

Super keuze

Geschreven voor: JURA D4 piano black

Gebruiksvriendelijk apparaat dat samen met JOE eenvoudig aan de persoonlijke smaak en keuze van soorten pure koffie ingesteld kan Worden. Geschikt voor digibeten

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Strak design

Marc 17-12-2019

Jura D4 koffiemaker

Geschreven voor: JURA D4 piano black

Mede door de test van de consumentenbond ben ik tot aanschaf van de Jura D4 overgegaan. De prijzen zijn nagenoeg overal het zelfde dus daar valt geen voordeel te behalen. Installatie van het apparaat was wat onduidelijk maar uiteindelijk werkte hij. Makkelijk te bedienen, weinig opties (maar ik wil gewoon simpele verse bonenkoffie) en een strakke vormgeving. Nu, na enkele weken vallen me toch wat zaken op; na enkele kopjes koffie zit het opvangbakje al vol met spoelwater, dat betekend kennelijk dat er grondig gespoeld wordt maar daarintegen vind ik het opvangbakje wat aan de kleine kant net als het vers water reservoir want dat is ook binnen korte tijd leeg. Ook het geluidsniveau vind ik behoorlijk hoog. Ik snap dat het malen van koffiebonen niet geluidloos kan maar voor deze prijs had ik wat meer isolatie o.i.d verwacht. Als laatste is de vormgeving en het gebruiksgemak van het opvangreservoir niet optimaal, het is wat fragiel en vereist enige handigheid om het na het reinigen weer in het apparaat te schuiven maar dat ie een kwestie van oefenen. De koffie is prima en op allerlei manieren in te stellen en voldoende op temperatuur. Ik hoop wel dat ik het apparaat de komende jaren probleemloos kan gebruiken want qua prijs zit hij aardig hoog ten opzichte van de gebruiksmogelijkheden en concurrerende apparaten.

Pluspunten

• prima koffie
  • vormgeving

Minpunten

• reservoirs niet heel groot
  • geluid mag minder
  • prijzig apparaat

Richard 10-06-2020

Tegenvaller

Geschreven voor: JURA D4 piano black

Wij hebben enkele weken geleden de Jura D4 (Consumentenbond Best Getest) gekocht. Schitterend design en heerlijke koffie. Na enkele dagen begon het schoonmaken en legen van de te kleine en onhandige opvangbakjes behoorlijk tegen te staan. Soms ging er na 2 of 3 kopjes alweer een lampje branden. Wij hebben de machine na enig twijfelen geruild voor de PHILIPS EP2220 (Consumentenbond Beste Koop). Maakt prima koffie, minder strak om te zien, maar praktischer en veel goedkoper.

Pluspunten

• Vormgeving
  • koffiesmaak

• Schoonmaken/legen opvangbak

Marcel 25-09-2020

bakjes moeten te vaak geleegd worden

Geschreven voor: JURA D4 piano black

We hebben deze machine gekocht ter vervanging van een Jura C50, die kapot was gegaan. Het is een prima apparaat, dat sprekend op de C50 lijkt. Echter, een groot verschil is dat de bakjes voor het restwater en de restkoffieprut heel snel vol raken, wat bij de C50 niet zo was. Na 4 of 5 kopjes geeft de machine al aan dat de bakjes geleegd moeten worden. Hoe vaker de machine aan en uit gaat, hoe vaker hij aangeeft dat de bakjes vol zijn. We hebben de stand by tijd daarom verhoogd van een half uur naar twee uur. Toen die nog op een half uur stond moesten we na 3 kopjes al de bakjes legen.

We hebben de machine al opgestuurd naar Jura vanwege dit probleem. Toen we hem weer terug hadden ontvangen, was er echter niets veranderd. We moesten nog steeds vaak de bakjes legen. Ze hebben het probleem dus helemaal niet verholpen, maar suggereerden wel dat het opgelost zou zijn, door de machine zonder verdere mededelingen weer naar ons terug te sturen.

Ik zie op deze site dat ook andere D4 eigenaars klagen over het probleem met de bakjes die vaak geleegd moeten worden. Jura reageert daarop door erop te wijzen dat je de bakjes niet moet legen als de machine uit staat. Dat is echter in ons geval zeker niet de oorzaak, want wij legen de bakjes alleen als de machine daarom vraagt. We verwijderen de bakjes ook nooit zonder ze te legen (iets dat ook door Jura wordt aangegeven als mogelijke oorzaak). Er is blijkbaar toch echt iets mis met het apparaat zelf.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • mooi afgewerkt apparaat

Minpunten

• bakjes moeten vaak geleegd worden
  • filters en reinigingstabletten zijn heel duur

Peter-Paul Chaudron 04-08-2020

Koffie zoals Italianen zouden maken

Geschreven voor: JURA D4 piano black

Ik was op zoek naar een degelijke machine, die alleen maar koffie hoeft te maken. Geen poespas of melkbuisjes. Na een eenvoudige installatie kon ik na 10 minuten mijn eerste kopje bereiden. De machine is eenvoudig te bedienen, maar heeft wel keuze qua koffiesterkte en qua hoeveelheid (max. twee kopjes tegelijk). De machine spoelt netjes door en geeft aan wanneer onderhoud nodig is.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • snelheid van een kopje
  • onderhoudsindicatie
  • fraaie vormgeving

Minpunten

• grote machine
  • niet geluidsarm

Gerard 17-07-2020

Steeds maar weer die lekbak

Geschreven voor: JURA D4 piano black

De Jura D4 is een mooi gestileerd apparaat. Maak met goede bonen heerlijke koffie. Daarop is niets af te dingen. Hij maakt vreselijk veel lawaai bij het maken en koffie zetten, de lekbak is vaak ten onrechte volgens apparaat vol en moet dan geleegd worden. Vaak reinigen en ontkalken. Ik vind het een te dure machine voor wat hij doet en kan. Ik moet te vaak water bijvullen, schoonmaken, ontkalken en dat vervelende reservoir legen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • met goede bonen, heerlijke koffie

Minpunten

• heel erg lawaaierig bij malen van de bonen
  • te kleine lekbak
  • te vaak ontkalken en schoonmaken

Officiële reactie van JURA 20-07-2020

Beste Gerard,

Bedankt voor uw review!

U geeft aan dat de machine vaak ten onrechte aangeeft dat de lekbak geleegd moet worden. Dit kan wellicht voorkomen worden met de volgende tip; leeg de lekbak enkel als de machine ingeschakeld is. De machine moet namelijk kunnen registreren dat u de lekbak uitneemt om te legen. Indien u de lekbak leegt als de machine uit staat, dan kan de machine dit dus niet registreren.

Hopelijk scheelt dit wat ongemak en kunt u met veel plezier gebruik maken van uw koffiemachine!

JURA Nederland

P.Verberne 04-06-2020

aantrekkelijke aanbieding

Geschreven voor: JURA D4 piano black

Goede kwaliteit koffie, eenvoudige bediening, veel mogelijkheden,fraaie vormgeving1
Heb goede ervaring met dit merk ,ruim 16 jaar!

Tilly Jongerden 01-04-2020

Jura D4 piano black

Geschreven voor: JURA D4 piano black

Spoelbakje te gauw vol. Aan/uit toets slecht in te drukken. Soms na 2 koffie al vol. Dus weer leeggooien .Naar fabriek geweest. Heeft niets geholpen. Echt spijt van aankoop. Dacht duurdere machine, dus goed. Maar nee miskoop.

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• koffie residu te snel vol

Officiële reactie van JURA 02-04-2020

Goedemorgen Tilly,

Vervelend om te horen dat u spijt heeft van uw aankoop.

U geeft aan dat de machine aangeeft dat de lekbak/residubak na 2 kopjes koffie al geleegd moet worden, dat zal de machine nooit uit zichzelf op die manier vragen. Dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat de lade soms geleegd wordt als de machine uit staat. Op deze manier kan de machine niet registreren dat de lade geleegd is. Het is dus belangrijk dat u de lade altijd leegt als de machine gereed is om koffie te zetten (of als hij vraagt om de lade te legen). Daarnaast dient u de laden altijd legen als u hem uit de machine neemt (bijvoorbeeld als u wilt controleren hoe vol deze zit), de machine gaat er bij het uitnemen van de lekbak namelijk vanuit dat deze geleegd gaat worden.

Hopelijk kunt u met deze tips toch gaan genieten van deze prachtige koffiemachine. Lukt het niet met deze tips? Bel dan vooral even onze helpdesk om dit op te lossen.

JURA Nederland