De'Longhi Magnifica S - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 86 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Robbie2007 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Voor wie nog twijfelt: hak de knoop maar door. Dit is - in zijn prijsklasse - een geweldige machine! Aangemoedigd ook door de Consumentenbond die het product meerdere keren uitstekend beoordeelde, ben ik sinds een week eigenaar van deze volautomaat.

Ik zet de pluspunten op een rijtje.

Om te beginnen is het apparaat behoorlijk stil. Dat is best prettig, want koffiemachines kunnen flink wat decibellen produceren.
Dit type gaat ook zuinig om met energie en heeft - voor wie dat nog niet genoeg is - bovendien een ecostand. Ingeschakeld is een iets langere opwarmtijd nodig, maar in de praktijk valt die extra tijd reuze mee.
Dan is deze DeLonghi uiterst compact en hij neemt zodoende weinig ruimte in op het aanrechtblad. Het kleinere formaat gaat overigens niet ten koste van de inhoud van het bonen- en het waterreservoir. Die zijn royaal bemeten!
De machine laat zich direct al bij het eerste gebruik intuïtief bedienen. Geen overbodige toeters en bellen, een kind kan de was doen.
Voor wie een uitstapje maakt naar de gebruiksaanwijzing: die is helder geschreven, laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Het oog wil ook wat en deze koffiemachine oogt fraai. Ik had mijn zinnen gezet op de zilverkleurige variant, maar daar zat een levertijd op en die scheelde in prijs best veel met zijn zwartkleurige broer. Daarom de zwarte uitvoering gekocht en ik heb daar uiteindelijk geen spijt van.
Het apparaat maakt een stoere indruk en alles voelt solide aan.
De verschillende onderdelen laten zich makkelijk verwijderen en dat is belangrijk, omdat een dergelijke machine betrekkelijk veel onderhoud nodig heeft.Ik heb direct maar de nodige onderhoudsproducten in huis gehaald, zoals anti-kalk en reinigingstabletten. DeLonghi adviseert een waterfilter te plaatsen, standaard in de doos meegeleverd. Realiseer je wel dat een dergelijk filter rond de twaalf euro kost en na twee maanden is uitgewerkt. Het filter zou de smaak van de koffie ten goede komen. Ontkalken moet je zo wie zo volgens het voorgeschreven schema blijven doen. Ik weet nog niet of ik het filter blijf gebruiken.

Dan de koffie. Die smaakt voortreffelijk. De espresso met het juiste crèmelaagje, de koffie goed op temperatuur. Ik hoefde zelf niet veel aan de fabrieksinstellingen te wijzigen, maar die zijn eenvoudig aan te passen. Het opschuimen van melk voor een cappuccino is simpel.

Kortom, ik ben blij met de aankoop en hoop nog lang plezier te hebben van deze machine.

M 06-02-2016

hallo. Kun jij mij vertellen ho ik een stevig bakje krijg ik heb namelijk de knop helemaal op sterk staan en nog vinden wij de koffie niet strek doe ik iets niet goed ik gebruik douwe egberts bonen

Robbie2007 07-02-2016

Naar aanleiding van je reactie: in het bonenreservoir bevindt zich de regelknop van de koffiemolen. Die staat standaard ingesteld op fabriekswaarden. Wat je kunt doen is de knop tegen de wijzers van de klok in een klik draaien. Het gevolg is dat de bonen fijner worden gemalen en dat dus het water langzamer doorloopt met als gevolg sterkere koffie.

Los daarvan is het ook zoeken naar de juiste bonen. Dat is echt een kwestie van smaak. Het beste kun je honderd procent Arabicabonen gebruiken.

maxje4 12-06-2016

Ik twijfel over aanschaf ivm de dure waterfilter elke maand of om de maand. Heeft u al ervaring met het weglaten van deze filter?

Robbie2007 13-06-2016

Het filter gaat twee maanden mee. Ik heb geen ervaring met het weglaten, omdat ik het trouw om de twee maanden vervang. Overigens bestel ik filters niet van Delonghi zelf, maar een imitatie bij de waterfilterwinkel en dat scheelt een stuk in de prijs zeker wanneer je een voorraadje aanlegt.
Wij drinken veel koffie en het viel me mee dat - na ingebruikname van het apparaat eind december - ik begin juni pas voor het eerst hoefde te ontkalken. Wellicht is dat te danken aan het filter.
Hoe dan ook: ik blijf de filters gebruiken.

Michel 15-06-2016

Hallo,

Ik heb een vraag, welk ontkalkingsmiddel gebruikt u, is dat de officiele Delongi of een andere

Michel 15-06-2016

Nog een vraag, welk merk waterfilters gebruikt u

Robbie2007 16-06-2016

Waterfilters bestel ik online bij de waterfilterwinkel en dan het huismerk ('AllSpares Waterfilter AS-CF060 voor DeLonghi DLSC002'). Scheelt zo'n vier euro per filter!
En als je daar toch shopt, bestel je ook voordelig ontkalkingsmiddel. Die neem ik wel van DeLonghi zelf: de halve liter. Daarmee kan ik in het tempo waarin ik nu ontkalk (zoals eerder aangehaald valt dat reuze mee) nog jaren vooruit!

Michel 16-06-2016

Ik zag op onderdelenwinkel.nl de waterfilter van Delongi voor 7,99, en de onkalker voor 8,99 voor 500 ml, of zal dit niet origineel zijn..

Michel 16-06-2016

Ps, wat bedoel je met reinigerstabletten, je hoeft alleen maar te onkalken

Robbie2007 17-06-2016

Een reactie op de vragen van Michel.

reinigingstabletten lossen het koffievet op dat zich bij veelvuldig gebruik kan ophopen in de leidingen.
De prijzen van de filters en de ontkalkingsvloeistof die je noemt bij de onderdelenwinkel zijn inderdaad heel scherp, vooral ook omdat het de originele producten van DeLonghi betreft. Er is echter wel een maar: je betaalt altijd verzendkosten, ongeacht het bedrag dat je besteedt. Neemt niet weg dat je bij slim bestellen (voorraadje aanleggen) wel voordeliger uit kunt zijn. Dus: goede tip!

Tom 18-03-2016 Product paar dagen in bezit

Slechte Service De'Longhi

Ik heb het apparaat nu sinds December - prima koffie, maar wel wat veel werk om alles schoon te houden, bij te vullen etc.

Wat me zeer tegen valt is de service van De'Longhi.
Bij aanschaf zat een actie voor 2 gratis kopjes en een gratis bus Illy koffiebonen.

Voor de actie moest je je online aanmelden en een streepjes code opsturen. Zo gezegd zo gedaan, maar er kwamen maar geen koffie bonen of kopjes. Volgense de klanten service van De'Longhi had ik me wel goed aangemeld, maar hebben ze nooit de streepjes code ontvangen. Verder konden en wilden ze me niet helpen en moest ik maar vooral mijn beklag op internet doen.

Bij deze!

gna00t 08-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Niet kapot te krijgen

Dit apparaat gekocht voor op kantoor, ons beseffende dat we geen recht op consumentengarantie zouden hebben voor ons intensieve gebruik (+/- 30 koppen per dag). Als het apparaat 3 maanden mee zou gaan zouden we er al vrede mee hebben. Inmiddels 2 jaar verder en nog steeds geen enkel teken van slijtage. Ook zeer onderhoudsarm. Enige minpunt is dat er af en toe slappe koffie uitkomt, vooral bij het zetten van 2 bekers tegelijk.

john56133 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,4
Nu 2 jaar in bezit, op zich lekkere koffie, maar toch een paar kanttekeningen:

Lekbak is door talloze opstaande randen nauwelijks goed schoon te krijgen.
Bij gebruik van diverse merken bonen, machine telkens de maalgraad bijstellen, gevolg soms zeer slappe koffie, maalgraad fijner, dan slaat apparaat op tilt, opnieuw malen met grovere instelling, gevolg weer slappe koffie.
Apparaat maakt na 2 jaar heel veel lawaai (terugdraaien in het apparaat van de koffiemaler)
In het begin waren we heel enthousiast, dat is behoorlijk bijgesteld.

sufos 06-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Slappe hap

6,2
Heb dit apparaat al meer dan een jaar in bezit maar het wordt toch tijd voor een review. Mijn enige en grootste ergernis is het zetten van 2 kopjes tegelijk. Dit werkt in tegenstelling tot 1 kopje voor geen meter. Op het moment dat je 2 kopjes zet wordt het een slappe hap, niet te drinken. Ook al staat de instelling op zo sterk mogelijk het maakt allemaal niet uit het blijft slap. Bij 1 kopje werkt het allemaal prima zoals bedoeld. Verder weinig klagen over het apparaat. Werkt verder goed en maakt makkelijk schoon.

arenlou 12-12-2015 Product paar weken in bezit

Mooi meteriaal. Wel veel plastic maar het geheel voelt stevig aan. Mooi glanzend afgewerkt. Knoppen en los te halen delen voelen degelijk aan. Zeker geen goedkope indruk. Na het uitpakken is het wel verstandig even de handleiding te lezen. Programmeren van instellingen moet als de aan/uit schakelaar achterop aan staat maar de aan/uitknop op de voorkant uit. Moet je even weten. Verder is het een eerste keer het systeem doorspoelen waardoor alle leidingen vol water zitten. Zachtheidsfilter plaatsen (eerst vollaten lopen met water) Makkelijk. Dan 4x een test bakkie zetten door simpelweg de knop in te drukken. Dan....klaar voor gebruik.
Let wel op dat bij het aan en uitzetten de machine zelf doorspoelt. Opvang bak vangt het wel goed op, of je zet een kopje eronder. Machine geeft zelf aan wanneer de gebruikte koffiedrab (tot mooie puck samengeperst en in opvangbak gedumpt) weggegooid moet worden omdat de bak vol zit. Legen gaat gemakkelijk. Hele voorkant trek je er makkelijk uit. Zit wederom degelijk inelkaar. Even onder de kraan de bak schoonspoelen en ....klaar. Nog geen een keer het mechanism hoeven schoon te maken. Hoeft maar 1x per maand zo schijnt. Ook dit gedeelte (zit achter het waterreservoir) gaat degelijk eruit en erin. Geen gepiel, geweldig..!
OK: nu de koffie. 1 of 2 espresso, 1 of 2 lungo (gewone kop koffie, geen mok). Opschuimen met tuutje, werkt prima. Voldoende stoom en lekker snel. Wel goed schoonmaken dat tuutje. Gaat gemakkelijk los. Doekje en klaar...!
SMAAK: ik houd van lekker pittige koffie. Mijn standaard ligt best hoog qua smaaktevredenheid.
Ik heb de fabrieksinstelling nauwelijks hoeven aan te passen. Grote knop op voorkant iets voor 12 uur gezet, kleine maalkeuze op 4. Na flinke maalgeluiden en een duidelijk werkend mechanisme (koffiemalen maakt uiteraard geluid, maar de koffie moet geperst worden wat wordt aangestuurd door inwendig systeem. Na het koffiezetten onder hoge druk wordt de koffiedrab in puck vorm in de afvalcontainer geleegd....: dit maakt best flink geluid) en dan.................
is je kopje HEERLIJKE koffie klaar.
Smaak: tja, ik vond het g-e-w-e-l-d-I-g...
maar smaak verschilt.
In Italie aan de espressobar krijg je dezelfde smaak, echt waar.
Koffiebonen is gewoon lekker proberen.
Ik heb nu de Lidl espressobonen. Vind die al prima. Hema espressobonen schijnen ook heerlijk te zijn.
Uiteraard ga ik ook even naar de echte koffiewinkel voor aantal kwaliteitsbonen. Maakt de smaaksensatie helemaal complete.

Goede machine, ziet er gaaf uit, let wel even op de maten hij is best diep, maar op een aanrechtblad past het prima.
Oh ja: zit een zachtheidsfilter in. Deze moet elke twee maanden vervangen worden. Kost 11 a 12 euro per stuk...dat je het even weet.

Tgi 13-12-2015

Het zachtheidsfilter heb ik nog niet eerder vervangen. Let op gebruik niet te vette bonen, want dan loopt ie vast.

Dommelsch 14-12-2015

Ik gebruik het filter nooit. koffie smaakt me prima.
Voor niet te vette bonen: gebruik louter 100% Arabica.
Tevens: Gebruik nooit en te nimmer mineraalwater!

arenlou 03-01-2016

hoe herken ik de zgn vette bonen?

Dommelsch 04-01-2016

Op de verpakking staat altijd vermeld wat voor bonen het zijn. robusta bonen zijn vetter dan arabica.

maxje4 12-06-2016

dat vind ik een aardige review van Dommelsch. Over dat waterfilter en de vettigheid van de bonen. Goede tip. Is het filter nu nodig voor de koffiesmaak of voor het technische gedeelte van de machine. Ik hik aan tegen de dure filter elke maand

Dommelsch 13-06-2016

Het waterfilter is een onthardingsfilter dus met name bevorderlijk voor de levensduur. Ik gebruik mijn machine nu al 5,5 jaar zonder problemen. Zorg wel dat je altijd op tijd ontkalkt en met het juiste middel. Of het de smaak ook beïnvloed, ik weet het niet. Ik denk dat het verwaarloosbaar is.

Tgi 04-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Nog een keer een review van de Delonghi Magnifica S !! (2e)
We hebben het apparaat 3,5 jaar.
Koffie maken met uitstekende smaak.
Schoonmaken is een must: elke maand.
Ik gebruik HG schoonmaakspul. werkt goed en niet zo duur als Delonghi materiaal.
afgelopen weken problemen gehad met de uitstroom van water. Het liep meteen in het uitloopbakje.Oorzaak het drukventiel werkte niet goed.Water stroomde in het bakje, ook bij doorspoele. Er werd wel gemalen, maar er kwam geen koffie door het uitloopje.
Via internet een video gevonden : www.youtube.com/watch?v=eiMTBEsk9ew
Hier wordt beschreven hoe je het drukventiel kan vervangen.
Drukventiel via interne besteld :54€
Mbv video het drukventiel er in gezet. Het apparaat werkt weer zoals het hoort.Video is wel in het frans, maar is redelijk goed te volgen.
LET OP : drukventiel werd geleverd zonder rubberen afdichtringetjes! Deze heb ik van de oude afgehaald en op de nieuwe gezet.
Lekkage is nu voorbij.
Cappucino, etc is weer mogelijk.
Het is geen 100% klasse apparaat, maar de kofiie is lekker.

joki1713 19-11-2015

Wat een goede review en tips.
Ik heb het apparaat nu 1 maand en ik ben dik tevreden.

Sanster 17-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Na drie jaar stuk

6,2
Fijn apparaat, met veel plezier gebruikt. Helaas na 3 jaar stuk. Doet nx meer. Kan gerepareerd worden bij delonghi voor ruim 160 euro (als ik verzendkosten meereken). Laat maar

Jorrit 27-01-2016 Product maand in bezit

Wij maken er bijna exclusief cappuccino mee, maar dit gaat werkelijk waar perfect. Je moet even handig worden met het opschuimen (youtube filmpjes kijken!), maar zijn ze echt fantastisch. Helemaal voor de prijs. Verder bestellen we het waterfilter (1 keer per maand) en de ontkalkoplossing (afhankelijk hardheid water) online, dan valt dat mee. Erg fijne toevoeging is ook de mogelijkheid voor het gebruiken van gemalen koffie, vooral om even een decafé te maken voor laat op de avond.

JhnNgn 15-01-2016 Product kwartaal in bezit

Gemakkelijk te bedienen. Gelukkig afzonderlijke knoppen voor espresso (1 of 2 x) en grotere koffie (bijv. voor Capucino, 1 of 2 x). Gemakkelijk te reinigen. Geeft alleen niet door als de koffie (bijna) op is, dat hoor je te laat als je het niet tijdig hebt gecontroleerd. Maar verder: prima. Onze vorige machine was een dure Siemens en die was na 4 jaar total loss (reparatie was net zo duur als deze hele DeLonghi machine). En die was eigenlijk ingewikkelder in de bediening. Kortom, we zijn happy.

flip468 15-05-2014 Product paar dagen in bezit

Zojuist deze machine aangeschaft bij Redcoon. Zelden heb ik zolang moeten wikken en wegen voor de aanschaf van een apparaat, maar ik ben nogal kritisch als het gaat om koffie en in Nederland durf ik eigenlijk ook alleen maar thuis koffie te drinken, omdat het elders negen van de tien keer tegenvalt. Ik houd van de pittige Mediterraanse smaak en drink het liefst ristretto's met een glaasje water (of 's avonds een glaasje grappa) toe. Als oud-horeca man en liefhebber durf ik mezelf best een 'amateur-barista' te noemen, dus wilde ik mijn keuze niet over één nacht ijs laten gaan. Gelukkig hield ik, dankzij Kieskeurig.nl, een kleine selectie over aan de hand van mijn zoekcriteria. Ik wilde zelf de maalgraad, temperatuur, water hoeveelheid en sterkte van de koffie kunnen bepalen. Daarnaast moest het een Italiaans ontwerp zijn, omdat ik na het lezen van de reviews vreesde dat de Duitse en Nederlandse merken teveel afgestemd zijn op de Noord-Europese smaak. Verder wilde ik zelf de melk kunnen opschuimen (scheelt ook een hoop schoonmaakwerk), dus enkel een cappuccino stoompijpje en heetwatertapje (voor thee) en omdat hij in de woonkamer staat waar ik geen keuken heb, moest het een volautomaat zijn. Tenslotte vond ik een warmhoudplaatje voor de kopjes van belang en als je een machine van rond de €300,- zoekt, dan is dit een van de weinigen die overblijft. Dit laatste criterium echter (warmhoudplaatje voor kopjes), voldoet helaas niet. Dat is best jammer, want als je dit zoekcriterium weglaat, dan wordt het keuzeaanbod veel groter. Vandaag heb ik hem de hele dag aan gehad, maar het warmhoudplaatje wordt een heel klein beetje 'lauw' aan de linkerkant, maar dit is nauwelijks voelbaar. Ik ben benieuwd of de fabrikant of iemand anders mij kan vertellen of dit zo hoort, of dat ik nog iets moet instellen om dit plaatje heet (desnoods warm) te krijgen. Er is in elk geval niets over te lezen in de handleiding.

Intussen heb ik na enkele uren 'tunen' de koffie op mijn smaak afgestemd, wel met de maalgraad- en sterkte knoppen op vrijwel 'maximaal'. Daarnaast heb ik van de espresso knop een ristretto knop en van de caffè lungo knop een espresso knop gemaakt. Watertemperatuur kent 4 standen, deze heb ik op maximaal gezet. Wegens het niet warm worden van het warmhoudplaatje, warm ik mijn kopje even voor met wat heet water. Prima te drinken dus en het grootste pluspunt van deze machine is dat je zoveel zelf kan instellen.

Fera 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima machine De'Longhi Magnifica S 22 110 B

Prima koffie, makkelijk te bedienen. Erg handig dat je ook gemalen koffie kan gebruiken voor bijv. een decafe.
Nadeel als het water op is dan geeft hij dat pas aan als het zover is. Ook halverwege het maken van een kop koffie. Programma gaat na het vullen niet verder maar begint opnieuw. Dus het 'halve' kopje kan je weggooien of is heel sterk.
Melkschuim maken lukt redelijk.

Pluspunten

• ook gemalen koffie te gebruiken
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• te laat aangeven dat water bijgevuld moet worden
  • melkschuim niet perfect

Jenny 24-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Niet naar wens in prijs en kwaliteit

De koffie smaakt goed.
De machine is niet echt gemakkelijk schoon te maken bij een aantal dingen kun je niet open maken of schoon maken. De machine verbruikt veel water bij aan en uit zetten.
De machine wil iedere maand ontkalkt worden. Maakt behoorlijk herrie bij het malen.
Nu na 2 jaar begint de machine in de afvalbak te lekken en zijn de koppen koffie minder gevuld.
Jammer voor deze machine, ik ga toch op zoek naar een andere.

Carola 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super volautomatische koffieapparaat

9,6
Mooi zwart volautomatische koffieapparaat, koffie met mooie cremelaag en goed van temperatuur! Kan er heerlijke cappuccino's meemaken! Heel makkelijk in gebruik, en in onderhoud!

Gaal41 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

vorige koffiemachine ging kapot en we wilden eigenlijk hetzelfde merk terugkopen tot ik deze op internet tegenkwam. gisteren gekocht en wat een super fijne machine. makkelijk in gebruik maar ook de koffie is goed heet en de machine maakt weinig geluid bij het malen van de bonen. ik heb er een aparte melkopschuimer bij dus die vd machine gebruik ik niet. vind de prijs/kwaliteit verhouding erg goed. een echter aanrader om lekkere koffie te drinken.

Martens 30-11-2016 Product paar maanden in bezit

Rood lampje blijft branden

Ik ben niet tevreden over het app hij maakt veel herrie. Als je cafeïne vrij wil drinken moet dat gemalen koffie zijn die blijft hangen en overal in gaat zitten.
Het rode lampje van ontkalken blijft branden terwijl ik het app ontkalkt heb
Wat mij trouwens erg vroeg leek na een maand.
Daarover gebeld als antwoord nog een keer ontkalken. Dus nu zit hij in de doos
en heb ik weer een nespresso aangeschaft

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Koffie smaakt lekker

Minpunten

• Teveel herrie
  • Ontkalken
  • Cafeïne vrij drinken

Officiele reactie van De’Longhi 01-12-2016

Geachte heer, mevrouw Martens,

Hartelijk dank voor uw reactie op deze website.
Alle euvels die u vermeld in uw review kunnen we vaak al via de mail of telefonisch aan u uitleggen.
Ik zal dan ook via kieskeurig uw mailadres opvragen, zodat we u wellicht nog kunnen helpen met uw vragen als u nog in het bezit bent van dit apparaat.
Wij zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen met u.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

De'Longhi Group Nederland

Jenny 23-12-2016

Helaas maar ik deel deze mening.
Gebruikt veel water
Maakt veel herrie bij het malen.
Wil iedere maand ontkalkt worden.
En nu begint de machine ook nog water te lekken in de afvalbakje waar de gemalen gebruikte koffie in valt. Hierdoor halve koppen koffie geeft.

Nee ben niet tevreden in de prijs en kwaliteit verhouding.

anouk 04-03-2017

Ons apparaat maakt ook erg veel herrie. Begint al bij het opstarten/opwarmen. Ook lekt hij water onder het rode opvang bakje waar overigens bijna geen water in zit. Delonghi wat zijn jullie tips??

Eroughskirt 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

BLIJ! Eindelijk lekkere koffie thuis!

Na jarenlang met pads gerommeld te hebben, zetten we nu zelf -geheel naar ónze smaak- onze eigen koffie! Dit is eigenlijk een must voor elke koffieliefhebber. Dat de bonen per kop gemalen worden en niet uit een pad of cupje komen vind ik de koffie echt ten goede komen.
De machine is erg makkelijk te bedienen en is een sieraad in mijn nieuwe keuken! Ik ben blij!

cschuurman 03-06-2016 Product paar dagen in bezit

DeLonghi Magnifica S Ecam 22.110.B

9,4
Onlangs dit product aangeschaft als verjaardags cadeau. We hebben hem nu een paar dagen intensief gebruikt en we zijn er heel erg tevreden over. product is makkelijk in gebruik en staat erg mooi in de keuken. Zeker een aanrader!

Ard_66 06-07-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen heb ik deze machine in huis. Geweldig veel mogelijkheden kun je zelf instellen. Temperatuur, sterkte, maalgraad, grootte van je kopje enz. En alle mogelijkheden zijn gemakkelijk in te stellen. Koffie zetten is helemaal simpel: kopje eronder, druk op de knop en klaar. Het gebruiksgemak is dan ook meer dan prima. Wel altijd even kijken naar de watertank: je krijgt te laat een seintje dat de bak leeg is, zodat je met een half kopje kunt komen te zitten.

Het apparaat is niet al te groot, zeker vergeleken met onze vorige machine (siemens surpresso S20) De waterbak zit op een handige plek.

En cappuccino is ook heel goed te maken. Het pijpje om melk op te schuimen doet zijn werk erg goed! Wel belangrijk om, na het opschuimen, even met het bakje op je aanrecht te tikken om de grote luchtbellen eruit te halen en daarna de melk even rond te walsen. Maar dan heb je ook een heerlijk romig schuim.

De smaak van de koffie is prima, maar niet geweldig. Maar wellicht dat ik met wat meer experimenteren in de instellingen een nog betere bak kan krijgen. De espresso is wel prima. Goed van sterkte, mooi crema laagje.

Qua duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen. Die is na een paar dagen nog niet te bepalen.

Alles bij elkaar: dik tevreden.

tester55 10-08-2014 Product half jaar in bezit

We hebben dit apparaat nu ca. 6 maanden. Tot nu toe zeer tevreden. Espresso en cappuccino smaken prima en zijn goed warm. Dit apparaat is eenvoudig te bedienen en spoelt zelf schoon na gebruik. Het apparaat is ook niet enorm groot, dus geen-sta-in-de-weg. We hebben ook een nespresso-apparaat. Dat is ook prima en erg handig, maar toch best duur in gebruik en niet echt duurzaam vanwege veel aluminium-afval.

stojoh 19-02-2015

hoe staat het met het geluid van dit apparaat onze vorige DeLonghi maakt veel lawaai tijdens aanzetten en koffie zeetten

joop559 26-02-2015

Wat is de ervaring v.w.b. de smaak in vergelijking met Nespresso. Ik gebruik nu ook Nespresso en de Citiz begint te lekken en is dus aan vervanging toe. Inderdaad zijn de kosten per kopje aardig aan de prijs. Maar de gebruikte capsules kun je gratis laten meenemen in een speciale zak voor recycling. Benbeniwud

John1971 24-05-2015

Bonen machines maken altijd wat lawaai. Maar deze is redelijk stil. Ligt ook aan de plaatsing in de keuken. Naast een wand maakt het meer lawaai. Kijk een op koffiediscounter. Daar staat een filmpje.