Siemens EQ.9 plus s500 zwart

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 39 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 plus s500 zwart op Kieskeurig.be.

Ruud en Wilma 08-07-2019

Lekker kopje koffie Kwaliteit zetgroep onvoldoende.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

“Siemens EQ 9 nu 1 jaar en 8 maanden in ons bezit. 2 x de zetgroep al moeten laten vervangen. (Garantie) Zet een normaal aantal kopjes koffie per dag. Ongeveer 6 tot 8. (De volgende keer zal het geld kosten want dan zal de garantie verlopen zijn! En met dit tempo van slijtage kost dat dan zo'n € 100 per jaar extra! De koffie smaakt wel voortreffelijk. Maar als je naar de prijs van het apparaat kijkt zou de zetgroep toch echt wel langer mee moeten kunnen gaan. ”

Pluspunten

• Lekkere koffie.

Minpunten

• De zetgroep.
  • De te kleine lekschaal.

Niques 23-11-2018

Mooi apparaat en bijzonder lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

De installatie was makkelijk. Het design is mooi, hoewel het een groot apparaat is. Ook de display bevalt goed. Het apparaat staat in mijn open keuken, maar maalt en bereidt stil en snel. Het apparaat biedt veel keuze aan kwalitatieve koffievariaties. Er zijn veel heerlijke koffies die je naar smaak kunt instellen. Vooral de café crème is erg lekker! Zoals in een goede koffiebar. De koffievariaties met melk hebben minder en slapper melkschuim dan ik zou wensen. Maar de cappuccino ziet er goed uit en de smaak is ook erg goed. Qua temperatuur is de cappu wat aan de lauwwarme kant.
Een groot nadeel voor mij is dat een tweede soort koffie (cafeïne vrij bv) alleen in de optie ‘gemalen’ kan worden toegevoegd... Voor mij een reden het model te kiezen met 2 opties voor bonen. De Home Connect functie gebruik ik niet: er komt eerst spoelwater in de koffie, dat vind ik geen lekker idee. Samenvattend een mooi apparaat voor heerlijke koffie. Maar de prijs kwaliteit is niet helemaal in balans vanwege de mindere kwaliteit van de melk koffies.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijke installatie
  • Veel keuze aan koffie variaties

Minpunten

• Lauwarme koffie wanneer met melk
  • Slechts één soort bonen te malen
  • Spoelwater in koffie bij Home Connect

Pieper 19-01-2020

Eq9

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Geweldig apparaat.zeer veel mogelijkheden,degelijk makelijk schoon te maken. koffie helemaal naar eigen smaak intestellen.en een goede service.echt elke euro waard.erg tevreden mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

joop 15-01-2020

gewoon een topmachine

is mijn 2 e siemens machine maar deze is echt een topapparaat
is wel prijzig maar zeker het waard. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Patrick 07-01-2020

Siemens EQ9 S500

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Mijn Siemens EQ9 S500 is een geweldige koffiemachine. Eenvoudig te bedienen en schoonmaken. En het belangrijkste dat iedere koffievariant geweldig smaakt. Je kan na behoren experimenteren met de sterkte, temperatuur en hoeveelheid melk.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Zet uitstekende koffie
  • vele mogelijkheden
  • Voel je een echte barrista

Minpunten

• Prijzig, maar uiteindelijk het waard

loodje 02-01-2020

Siemens EQ9 s500, Koffie a la barista gewoon thuis

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Heb hem pas kort dus de bevindingen tot nu toe. Wat een prachtige machine.
Heerlijke warme koffie en zeer veel mogelijkheden.
Had hiervoor halfautomatische ECM.
Wat ook fijn is dat je duidelijk door het menu geloosd word en zeer makkelijk in bediening is.
Op dit moment kan ik nog geen een min punt ontdekken moet ik er een noemen is het misschien toch de prijs.

Pluspunten

• design
  • Weinig geluid
  • Eenvoudig door menu te loodsen
  • De vele soorten koffie

Minpunten

• Nog niets

joop buitenhuis 02-01-2020

EQ 9 500

weer een Siemens EQ 9 serie en kan niet anders zeggen een top apparaat
koffie smaakt echt helemaal naar wens, beveel dit apparaat iedereen aan.
is wel prijzig maar zeker het waard.

Pluspunten

• stil en top koffie
  • uitgebreide mogelijkheden naar behoefte

Marc 31-12-2019

gebruiksvriendelijke top machine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Een fantastische vol automaat met een tal van mogelijkheden. Het aanmelden is kinderspel en de variatie van mogelijkheden is grenzenloos. De menuvoering is heel eenvoudig en intuïtief. We hebben er veel plezier aan dit apparaat. Siemens, bedankt !

Pluspunten

• bediengemak
  • design
  • eenvoudig te reinigen

Minpunten

• bonenreservoir klein

Angelique 28-12-2019

Lekkere koffie, stil en een lust voor het oog

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

We wilden een Siemens aanschaffen vanwege de stille bonenmaling. Maar deze biedt meer dan dat: lekkere koffie die in alle sterktes en watertemperatuur ingesteld kan worden, mooi display én de waterkoker kan nu ook voorgoed van het aanrecht af. De bediening met de Wifi is een leuke extra maar die zullen we niet gebruiken.
We zijn er heel erg content mee.

• Persoonlijke instellingen

Marc 18-12-2019

Erg veel opties en lekker stil

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

De machine nu ruim 1 week in gebruik en allerlei programma's al uitgeprobeerd. Bij de vorige Siemens (iets simpeler) moest je met veel knopjes van alles instellen maar bij deze machine gebeurd dit eigenlijk per programma en kan je het zelf nog beter maken voor jezelf. De machine is erg stil tijdens het zetten van de koffie wat fijn is in een open ruimte. Het schoonhouden is erg gemakkelijk en wil dit wel elke keer bijhouden om meer werk te voorkomen.

Een nadeel vind ik wel dat de machine erg spettert met de koffie die in het glas komt. Hierdoor zijn na elke zetbeurt veel spetters rondom de machine. Ik denk dat de straal iets dunner is en hogere druk heeft dan de vorige Siemens koffiemachine. Ook gaan er een stuk minder bonen in waardoor je sneller moet bijvullen, wel makkelijk als je (veel) van bonen wilt switchen.

Pluspunten

• Erg stil
  • Veel mogelijke (standaard) programma's
  • Eenvoudig je eigen programma aanmaken en kiezen
  • Mooie vormgeving
  • overzichtelijke instellingen en keuze koffie maken

Minpunten

• Spettert erg met de koffie in het glas laten lopen
  • Hoop overlengte snoer, kan niet in machine terug
  • Klein bonen reservoir, snel leeg

Richard045 16-12-2019

Het beste Siemens model zonder zonder wifi/app

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Dit model heeft geen wifi, één bonenreservoir en is daarmee fors goedkoper (ca 700 euro) dan de modellen met wifi en twee bonen reservoirs. De app heeft echter nauwelijks toegevoegde waarde en als je zonder 2 bonen reservoirs kunt, is dit het top product van Siemens. Het enige probleem waar ik tot op heden tegenaan loop is dat de melk niet heet genoeg wordt.

Pluspunten

• Ziet er perfect uit
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Melk temperatuur

Renco 15-11-2019

Siemens EQ9 S500

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Het product ziet er fantastisch uit, mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
Door de uitgebreide mogelijkheden is de koffie naar ieders smaak aan te passen.

Pluspunten

• Vele instelmogelijkheden koffievariaties
  • Automatische milk-clean functie
  • Stil bij bereiding van koffievariaties
  • Profielinstellingen per gebruiker

Minpunten

• Temperatuur melk is echt als lauw te omschrijven

Liesbeth van den Dijk 31-05-2019

Top apparaat ! Hete koffie, mooie display, overzichtelijk!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Na 2 keer een Nivona geprobeerd te hebben die niet echt heet is, gekozen voor de Siemens eq9plus. We zijn heel blij met deze machine. Hij is mooi, duidelijk, makkelijk in gebruik en we genieten van heerlijke hete koffie en willen hem niet meer missen. Top machine!

Pluspunten

• Mooie machine
  • Makkelijk in gebruik
  • Hete koffie
  • Warme melk

Minpunten

• Die kan ik niet vinden

jj2019 26-02-2019

Fantastische Espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Ik heb deze espressomachine onlangs aangeschaft en ben er bijzonder blij mee. Dit os geen goedkope machine, maar je krijgt er zóveel voor terug, dat de met dit apparaat gemaakte espresso’s de prijs dubbel en dwars waard zijn!

Steven68 13-02-2019

Koffie zoals in een coffeebar

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Na jaren een andere vol automaat van Siemens te hebben gehad een EQ6 met 38000 bakjes op de teller, nu deze Super stille Topper aangeschaft. De koffie heeft veel meer smaak als mijn vorige. De maalmotor is dusdanig stil, dat ik al meerdere keren heb getwijfeld of de bonen op waren. Een leuke gadget is het Homeconnect. Na het bereiden van een bakkie een berichtje op mijn Apple watch te krijgen geeft een glimlach.

Henk en Jolanda 09-02-2019

Wereldsapparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Vorige maand gekocht en we hebben nog nooit zulke lekkere koffie gehad als met dit apparaat terwijl dit al ons derde Siemens koffieautomaat is ,. wint deze met vlag en wimpel

Maarten 03-02-2019

WiFi functie. Met één druk op de knop, heerlijke cappuccino

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Deze EQ is een echt innovatief produkt met zijn WiFi functie en mobiele app. Verder is koffie helemaal hot op dit moment. En ik ben hip dus voor mij de perfecte combinatie.

Pluspunten

• Connectivity
  • Veezijdigheid
  • Gemak in gebruik
  • Design met mooi scherm

Alieng 08-01-2019

Heerlijke verse koffie, keuze uit meerdere soorten!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Dit apparaat getest en daarna besloten om deze te houden (dus gekocht). Op een eenvoudige manier koffie zetten, je kunt kiezen uit meerdere soorten en dan ook nog helemaal aanpassen naar je eigen smaak. Ook de hoeveelheid ml is in te stellen (dus geen overvolle kopjes meer). Bij deze uitvoering kun je ook je eigen wensen onder je naam opslaan zodat als iemand anders je koffie zet, je toch je koffie op je favoriete manier krijgt. De problemen met de melktoevoer waren voor ons makkelijk op te lossen (hoe je de melkkan er in klikt is heel belangrijk) maar er komt eerdaags een oplossing voor die we gewoon toegestuurd krijgen. Dus ook dat komt goed. Wij zijn er erg blij mee. Met de app versie (die wij dus hebben) kun je ook heel simpel een lijstje invoeren en dan hoef je alleen maar de kopjes er onder te zetten en krijg je netjes op volgorde de koffie. Ideaal voor een verjaardag dus.
Enige minpunt van het apparaat is dat de melkkan aan de ene kant en het waterreservoir aan de andere kant zit. Je moet dus opletten dat je er aan 2 kanten bij moet kunnen.
Gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Verse koffie
  • Meerdere soorten
  • Voorkeur koffie op te slaan

Minpunten

• Moet van de zijkanten vrij staan

estheram 08-01-2019

Slecht melksysteem

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Het melksysteem werkt niet goed, het is iedere keer afwachten of er wel of geen melk uitkomt.
Tevens heeft het weinig voordeel om het apparaat op afstand aan te zetten, het appraat gaat eerst spoelen, daarna kan je pas je kopje eronder plaatsen.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • veel opties

Minpunten

• melksysteem werkt niet
  • weinig voordeel met wifi

Raoul 11-12-2018
  • Product gekregen

Prachtig apparaat met een aantal kenmerken

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Wij hebben het apparaat nu een maand in gebruik. Het apparaat oogt prachtig en is kwalitatief afgewerkt. Het heeft een heldere display en de grootte van het apparaat is prima. De bouw van het apparaat is slim en doordacht, waardoor het legen van de ietwat kleine lekbakken (moeten vaak geleegd worden) of het schoonmaken van de zetgroepen eenvoudig en snel gaat. Het plaatsen van waterbak vergde de eerste keren ook wat oefening.

De Home Connect app klinkt als een leuke toevoeging, maar we gebruiken het eigenlijk nauwelijks. Het zou ideaal zijn als het apparaat in de ochtend een heerlijke cappuccino voor je klaar kan maken als je uit bed stapt, alleen het apparaat moet eerst spoelen. Spoelwater in je cappuccino is dan ook geen aanrader. Er staan wel meerdere koffievarianten in de app die niet via het apparaat zelf toegankelijk zijn, zoals een wiener Melange of een cortado.

Van de profielen maken wij uiteindelijk ook geen gebruik. In de praktijk willen wij ‘snel’ een kwalitatief bak koffie of een Latte Macchiato en voor ons gaat het kiezen en instellen via het standaard scherm net zo snel. Eerst een profiel moeten kiezen via een aparte knop en menu is net een stap te veel voor een huishouden met twee koffiedrinkers. Het kan zeker van meerwaarde zijn voor een groter huishouden.

Wij hadden in het begin flink wat problemen met de melktoevoer, maar dankzij een aantal tips hebben we daar geen last meer van. Het apparaat pakte de toevoer niet goed waardoor er alleen maar stoom en water uitkwam.

Door uiteindelijk de koffie-uitvoer/uitstroom helemaal naar beneden te halen en dan pas de melktoevoer te plaatsen was dit probleem opgelost. Dit mag je niet verwachten van een apparaat van 2000 euro, maar de kwaliteit van het melkschuim is wel erg goed en we krijgen veel complimenten van visite over de Latte Macchiato bijvoorbeeld.

De machine geeft alleen niet aan wanneer er te weinig melk in de kan zit. Er komt dan weer alleen maar stoom en water uit.

Het apparaat werkt verder heel eenvoudig dankzij het grote display en de gemakkelijke interface. De machine maalt de bonen heel stil en de kwaliteit van de koffie is met de juiste bonen en instellingen heerlijk! Vooral met alle Barista instellingen kun je het helemaal naar wens instellen. Dit gebruiken wij wel veel!

Mocht je dat niet nodig hebben, dan raad ik aan om naar een goedkoper model te kijken. Het apparaat is te duur voor wat je dan terugkrijgt.

Pluspunten

• Ontwerp erg mooi
  • Kwaliteit koffie uitstekend
  • Barista mode uitgebreide functionaliteit
  • LCD Scherm van hoge kwaliteit

Minpunten

• Melktoevoer
  • Home Connect App weinig toegevoegde waarde
  • Vaak lekbakken legen
  • Bij 0.5 liter water bijvullen