Siemens EQ.9 plus s500 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 68 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 plus s500 zwart op Kieskeurig.be.

Niques 23-11-2018

Mooi apparaat en bijzonder lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

De installatie was makkelijk. Het design is mooi, hoewel het een groot apparaat is. Ook de display bevalt goed. Het apparaat staat in mijn open keuken, maar maalt en bereidt stil en snel. Het apparaat biedt veel keuze aan kwalitatieve koffievariaties. Er zijn veel heerlijke koffies die je naar smaak kunt instellen. Vooral de café crème is erg lekker! Zoals in een goede koffiebar. De koffievariaties met melk hebben minder en slapper melkschuim dan ik zou wensen. Maar de cappuccino ziet er goed uit en de smaak is ook erg goed. Qua temperatuur is de cappu wat aan de lauwwarme kant.
Een groot nadeel voor mij is dat een tweede soort koffie (cafeïne vrij bv) alleen in de optie ‘gemalen’ kan worden toegevoegd... Voor mij een reden het model te kiezen met 2 opties voor bonen. De Home Connect functie gebruik ik niet: er komt eerst spoelwater in de koffie, dat vind ik geen lekker idee. Samenvattend een mooi apparaat voor heerlijke koffie. Maar de prijs kwaliteit is niet helemaal in balans vanwege de mindere kwaliteit van de melk koffies.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijke installatie
  • Veel keuze aan koffie variaties

Minpunten

• Lauwarme koffie wanneer met melk
  • Slechts één soort bonen te malen
  • Spoelwater in koffie bij Home Connect

Siemens EQ9 S500 19-12-2020

makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

wilde een goed apparaat die makkelijk schoon te maken is en volledig instelbaar is.
Dat is de EQ9 S500 zeker. Het is een aanrader!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • makkelijk in onderhoud
  • makkelijk in schoonmaken

Minpunten

• kleine lekbak
  • niet echt minpunten verder gevonden

Mary en Robert Sanstra 26-11-2020

heel mooi design en eindelijk heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

We hebben er lang over nagedacht, gezien de prijs. Mijn zoon heeft er ook al langere tijd een en is er heel tevreden over. Als we bij hen zijn krijgen we altijd 'n beter en lekkerder kopje koffie dan met het apparaat dat we tot nu toe hadden. De vele instelmogelijkheden zijn ook een aanbeveling en voor ons de moeite waard.
Een blij ouder echtpaar uit Oudorp!

Pluspunten

• ziet er heel mooi uit en is lekker compact
  • de koffie is heerlijk
  • makkelijk te bedienen

Patrick 07-01-2020

Siemens EQ9 S500

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Mijn Siemens EQ9 S500 is een geweldige koffiemachine. Eenvoudig te bedienen en schoonmaken. En het belangrijkste dat iedere koffievariant geweldig smaakt. Je kan na behoren experimenteren met de sterkte, temperatuur en hoeveelheid melk.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Zet uitstekende koffie
  • vele mogelijkheden
  • Voel je een echte barrista

Minpunten

• Prijzig, maar uiteindelijk het waard

loodje 02-01-2020

Siemens EQ9 s500, Koffie a la barista gewoon thuis

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Heb hem pas kort dus de bevindingen tot nu toe. Wat een prachtige machine.
Heerlijke warme koffie en zeer veel mogelijkheden.
Had hiervoor halfautomatische ECM.
Wat ook fijn is dat je duidelijk door het menu geloosd word en zeer makkelijk in bediening is.
Op dit moment kan ik nog geen een min punt ontdekken moet ik er een noemen is het misschien toch de prijs.

Pluspunten

• design
  • Weinig geluid
  • Eenvoudig door menu te loodsen
  • De vele soorten koffie

Minpunten

• Nog niets

joop buitenhuis 02-01-2020

EQ 9 500

weer een Siemens EQ 9 serie en kan niet anders zeggen een top apparaat
koffie smaakt echt helemaal naar wens, beveel dit apparaat iedereen aan.
is wel prijzig maar zeker het waard.

Pluspunten

• stil en top koffie
  • uitgebreide mogelijkheden naar behoefte

Ruud en Wilma 08-07-2019

Lekker kopje koffie Kwaliteit zetgroep onvoldoende.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

“Siemens EQ 9 nu 1 jaar en 8 maanden in ons bezit. 2 x de zetgroep al moeten laten vervangen. (Garantie) Zet een normaal aantal kopjes koffie per dag. Ongeveer 6 tot 8. (De volgende keer zal het geld kosten want dan zal de garantie verlopen zijn! En met dit tempo van slijtage kost dat dan zo'n € 100 per jaar extra! De koffie smaakt wel voortreffelijk. Maar als je naar de prijs van het apparaat kijkt zou de zetgroep toch echt wel langer mee moeten kunnen gaan. ”

Pluspunten

• Lekkere koffie.

Minpunten

• De zetgroep.
  • De te kleine lekschaal.

MichelleR 21-11-2018

Is het geld niet waard.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Laat ik met de positieve punten beginnen. - Mooie machine - Is lekker stil - De keuze in koffie is reuze - Lekkere koffie - Schoonmaken is vrij makkelijk De negatieve punten: - De app heeft voor ons geen toegevoegde waarde. Het klinkt leuk op afstand koffiezetten maar dat houd, tot nu toe in, dat je het spoelwater ook in je kopje hebt zitten. Dus om nu € 500,- extra te betalen voor de app, is in onze ogen erg overdreven - Het grootste punt aan deze machine vinden wij het melksysteem. Deze werkt regelmatig niet. Ook na de machine helemaal te zijn nagelopen en de tips die we hebben gekregen, geeft het melksysteem nog regelmatig geen of weinig melk. De kwaliteit van het melkschuim vind ik ook erg slecht. Ik wil het geen melkschuim noemen. Voor de cappuccino's en latte's gebruiken wij maar gewoon onze losse melkopschuimer, deze werkt een stuk beter. Al met al vind ik de machine zijn geld zeker niet waard. Voor dit geld wil ik machine zonder problemen en een die wel goed melkschuim geeft.

Pluspunten

Minpunten

• Melksysteem

Nathalia 19-11-2018

Prachtig apparaat, lekkere koffie, maar veel verbeterpunten

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Genieten van koffie kan je zeker met dit apparaat. Vooral de vele instelmogelijkheden zijn onge-evenaard. Je voelt je een echte barista. De looks van de machine zijn ook erg goed. Het is een sieraad in de keuken.

Er zijn ook wel een groot aantal kanttekeningen te plaatsen:

- het apparaat geeft constant aan dat het waterreservoir bijna leeg is, terwijl de tank helemaal vol zit! Siemens heeft als oplossing een reset naar fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft...
- 8 van de 10 keer lukt een melk-creatie niet omdat het melkreservoir niet goed erin klikt. Door de koffie-uitloop naar beneden te halen, dan het reservoir erin te klikken en dan de uitloop weer omhoog te schuiven, haal je het beste resultaat.
- de melk die er uit komt, is niet warm genoeg. Melkcreaties koelen hierdoor zeer snel af.
- de koffiebonen trillen niet goed genoeg naar de bonenmaler, waardoor het apparaat aangeeft dat er geen bonen in het reservoir zitten. Je moet dan handmatig de bonen naar de maler schuiven....
- de helpdesk van Siemens is zeer slecht bereikbaar. Je staat zeer lang in de wacht voordat je iemand aan de lijn krijgt. De antwoorden die je krijgt zijn standaard antwoorden die je niet goed verder helpen.

Kortom, voor cafe crema, ristretto's en espresso's is het een goed apparaat, maar voor melkcreaties raad ik een ander apparaat aan.De prijs is té hoog voor wat je krijgt.

Pluspunten

• Het uiterlijk
  • Instelbaarheid

Minpunten

• Melkreservoir sluit slecht aan
  • Waterreservoir sensor

Edwin 24-04-2021

Super volautomatische koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Lekkere koffie met de vele mogelijkheden en persoonlijke instellingen en eenvoudig in gebruik

Dorian 23-04-2021

espresso

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het komt regelmatig voor dat de melk niet "gepakt" wordt, hij stoomt dan alleen water en geen melk.Apparaat was al na een maand stuk terug gestuurd en wachten al 3 weken op reparatie doch zonder resultaat

Stefan 11-02-2021

Perfect, als hij werkt.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Inmiddels hebben wij deze EQ9 S500 bijna een jaar in huis. De koffie die het apparaat zet is heerlijk, heeft natuurlijk ook met de bonen te maken. Hij wordt voornamelijk gebruik om normale koffie, cappuccino en latte macchiato te maken. De op geschuimde melk is perfect. Hier beginnen alleen ook gelijk de problemen. Het komt regelmatig voor dat de melk niet "gepakt" wordt, hij stoomt dan alleen water en geen melk. Inmiddels hebben wij het apparaat 2x retour gestuurd en zitten wij nog steeds met hetzelfde probleem, terwijl ze aangeven het probleem verholpen te hebben. Door dit probleem zou ik het apparaat niet aan iemand aanraden.

Siemens volautomaat 30-01-2021

Geweldigggg

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een geweldig apparaat, veel soorten koffie's , heet gezet en een tal aan instellingsmogrlijkheden. Sterkte van de bonen, de maalgraad, de hoeveelheid melk in je cappuccino, je kan het niet zo gek bedenken of het kan. Prachtig uiterlijk en heldere display, die gemakkelijk in gebruik is. Stel je eigen profiel in en geniet, geruisloos van dit prachtige apparaat

Gerrie 30-01-2021

Goed te lezen en gebruik van het scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Dit apparaat geeft heel gemakkelijk aan wat voor sterkte koffie je wilt hebben.
Het is stil in geluid en maakt automatisch schoon.

Pluspunten

• sterkte koffie

Minpunten

• melkopschuimer spat

Anoniem 29-01-2021

mooie koffiemachine makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooie machine en wat belangrijk is erg lekkere koffie. Het schoonmaken is goed te doen. Vooral je persoonlijke keuzes die in het geheugen blijven is erg handig

P de Visser 26-01-2021

Siemens EQ.9 . Prima koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Heel mooi om te zien, compact, en een grote keuze aan koffie soorten ook met melk, makkelijk in gebruik, en ook het schoonhouden is op het display goed te zien en van te voren aan gegeven, . wordt hier door veel personeel gebruikt en er zijn geen klachten , ( vooral de latte is hier favoriet ) .

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • ruime koffie keuze

VOLAUTOMATISCHE KOFFIEMACHINE 23-01-2021

Koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Wat een geweldige volautomatische koffiemachine, prachtige display, super stil, moor qua vormgeving en bovenal heerlijke warme koffie. Fijn om je eigen profielen in te kunnen stellen en zoveel soorten te kunnen maken.
We beleven er elke keer weer plezier aan om koffie te zetten.

• Hete koffie
  • Veel soorten koffie
  • Prachtig design
  • Grote waterbak

Tijorato 22-01-2021

Veelzijdige en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze automatische espressomachine is zeer gebruiksvriendelijk en veelzijdig. Zeer ruime keuze uit de verschillende manieren van koffiezetten. Een voor een zijn de zetsels volledig aan te passen aan de persoonlijke smaak en voorkeur.
Vrijwel alle onderdelen zijn in de vaatwasser te reinigen.
Het design van het apparaat is modern en goed doordacht. Het apparaat is een mooie toevoeging aan onze keuken.

Wil 19-01-2021

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

Getwijfeld tussen Jura E8 en deze Siemens EQ9 S500 maar van wegen de mogelijkheden toch gekozen voor EQ9 en omdat deze super eenvoudig te bedienen is en bovendien eenvoudig schoon te maken zonder hoge kosten voor extern onderhoud.

Pluspunten

• koffie naar eigen wens aan te passen
  • Erg stil
  • Ziet er degelijk uit

Minpunten

• Prijs best hoog
  • We drinken nu teveel koffie

Barendsen 19-01-2021

Zeer fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 plus s500 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Altijd de eq6 gehad.
Nu gekozen voor de eq9.
Super apparaat.
Vele functies
Fijne is de persoonlijk instellingen per persoon.