Krups Volautomatische Espressomachine zwart EA8150 - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 54 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

eelcodo 14-06-2015
  • Product maand in bezit

Ik heb de Krups EA8150 nu een maand in huis en ik moet zeggen dat we onder de indruk zijn. Het apparaat is niet alleen compact en neemt daardoor weinig ruimte in, maar is ook bijzonder gebruiksvriendelijk. Niks van ingewikkelde schoonmaakklussen, dat doettie allemaal zelf, ok, je moet het afvalbakje nog legen, maar dat is al. De koffiesterkte kan je naar smaak en hoeveelheid water (per 10 ml!!)instellen, dus je bepaalt geheel zelf hoe sterk je bak moet zijn en wij houden van sterk en zijn zeer tevree. Wel een aandachtsdingetje is het schoonhouden van het stoompijpje, maar ook dat is een klusje dat zo is geklaard en dan schuif je je melkkannetje er gewoon onder en 30 sec later heb je het juiste schuim voor je cappuchino. Geweldig apparaat, wij komen er niks tekort aan.

thels 10-06-2015

9,4
Een heel fijn apparaat met veel mogelijkheden om de lekkerste koffie te maken. Het is even uitproberen wat je het lekkerste vind, maar dan kun je je keuze ook bewaren onder de 2 voorkeurstanden zodat elke keer je koffie hetzelfde smaakt.
Apparaat is snel heet en geeft ook hete koffie.
Dagelijks even automatisch laten reinigen en ben je langer weggeweest dan laat je het apparaat zichzelf automatisch grondig reinigen.
Kan je wel adviseren om de gebruiksaanwijzing even door te lezen zodat je snel alle mogelijkheden van het apparaat kent en daarna de lekkerste koffie zet, die je door het makkelijke en logische display makkelijk kunt aanpassen!

wilo70 10-06-2015

Heel handige machine, je kunt de sterkte van de koffie goed instellen en de hoeveelheid. Ook de optie om cappucino te maken met het opschuimpijpje werkt goed. Pijpje zou iets langer mogen zijn zodat je een hogere beker kunt gebruiken om de melk.Verder is de koffie goed heet wat ik erg belangrijk vind.
Al met al een top machine

mwjvermeulen 08-06-2015

9,4
De Krups EA8150 is een erg compacte volautomaat en stelt je in staat allerlei koffievariaties te zetten, geheel naar eigen smaak.
De maalgraad (3 standen), koffiesterkte én koffietemperatuur (3 standen) stel je per kopje naar eigen wensen in.
Verder is de EA8150 erg eenvoudig te bedienen en je leest de instellingen gewoon van het LCD scherm met handige pictogrammen af.
Er kunnen twee presets worden opgeslagen en het is mogelijk om per kopje te bepalen hoe veel ml koffie er wordt gemaakt. Ideaal!
Een ander pluspunt van het apparaat is dat het zichzelf reinigt.
Het enige dat we nog wel eens doen is het wateropvangbakje in de vaatwasser zetten maar naast dat hebben we het apparaat nog niet hoeven reinigen.
Eens in de zoveel tijd moet het apparaat worden schoongemaakt maar daarvoor worden tabletjes bijgeleverd.

stevedem 05-06-2015

De Krups vervangt bij ons een Sarista bonenmachine, dus we waren al wel een lekker bakkie gewent.

De Krups heeft echter veel meer instel mogelijkheden,
je kan instellen hoe grof of fijn de bonen gemalen moeten worden in 3 stappen, de sterkte van de koffie ook in 3 stappen.
En daarnaast kan je heel handig het aantal ML instellen voor je bakkie.
En je kan 2 favoriete instellingen opslaan.
Daarnaast zit er een melkopschuimer op voor lekkere cappuchino.
En, niet geheel onbelangrijk, de koffie is goed heet die eruit komt !!

Ik moet toegeven, de eerste paar keer is het even uitproberen welke instelling je zelf het lekkerste vind.

De automatische reiniging is helemaal top.
Ook dit is weer in te stellen naar eigen wens.

Wel opletten op het lekbakje,
als die TE vol word kan het een knoeiboel worden bij het verwijderen en legen.

nerminK 05-06-2015

Geweldig apparaat! Mooie compacte vormgeving, stil en natuurlijk heerlijke (hete) espresso. Ik vind het ideaal dat ik de sterkte en de hoeveelheid kan instellen. Apparaat is ook heel makkelijk schoon te maken en heel makkelijk te bedienen.

MartinJudith 15-05-2015

Onlangs heb ik het apparaat gekocht als cadeau voor m'n verjaardag; het vervangt de Senseo en het koffiefilter-apparaat.
De installatie is eenvoudig.
Even het waterreservoir vullen en de stekker in het stopcontact drukken 'and you are good to go' .

In het menu zijn een aantal instellingen te wijzigen.
Een daarvan is bv de waterhardheid. In ons geval ligt die op 8.4 gr DH.
Er is helaas geen tabel in de gebruikershandleiing waarin staat op welke waarde in het apparaat dat moet worden ingesteld.

Er zijn 2 geheugenplaatsen die een voorkeur kunnen opslaan; favoriet A en B.
Per favoriet kan je sterkte ,inhoud en aantal kopjes instellen ( 1 of 2 ).

Echter als je de inhoud hebt gekozen voor één kopje ( bv 110 mL), zou je verwachten dat 2 kopjes 2x110mL aan koffie zou geven...
Dat is helaas niet zo. Per kopje word 110 / 2 =55mL uitgeschonken..
Misschien moet Krups even de tijd nemen om e.e.a, te herprogrammeren.

Ik heb voor dit apparaat Excellent bonen gekocht van DE;Dit geeft erg lekkere koffie.
De maalfijnheid is ook instelbaar. deze draaiknop zit onder de bonendeksel.
De draaiknop om dit in stellen heeft 3 pictogrammen.
Van fijn tot grof.
E.e.a. zal natuurlijk te maken hebben hoe fijn het poeder in de machine komt.
Hoe dit verder de smaak beïnvloed valt nu nog moeilijk te zeggen.

De temperatuur is ook instelbaar in drie stappen; echter staat er geen werkelijke temperatuur bij vermeld.. ( is dat geheim ? ) .

Ik vind dat de gebruiksaanwijzing nog verbeterd moet worden.
Er zijn teveel zaken die duidelijker moeten weergegeven.

Tijdens het malen word redelijk wat geluid gemaakt.
Ik hoop maar dat dit op de vroege morgen niet teveel problemen met zich meebrengt.

Maar waar het werkelijk om gaat is natuurlijk de smaak; en die is goed!
Sowieso is het een hele verbetering als je gewend bent geraakt aan het slootwater wat senseo heet.

Zelfs in vergelijking met gefilterde koffie is het een stap vooruit.
Ook al vind ik het een pittige financiële investering, ik ben blij dat ik voor dit apparaat heb gekozen!

smaak:9 goede smaak komt door goede bonen en een juiste maling

Mogelijkheden:9 Het aantal mogelijkheden is goed.

Gebruiksgemak:6 De beschrijving zoals werkelijke Temp en de vreemde verdeling tussen 1 of 2 kopjes vind ik tegenvallen.

De handleiding laat ten wensen over

Het waterreservoir en de restlade voor de koffie zijn makkelijk te bereiken
Het schoonmaken van het apparaat is ook eenvoudig.

Vormgeving 8: Zoals het eruit ziet... gewoon netjes.
Duidelijk verlicht display.
Geen vreemde uitsteeksels o.i.d.
De bouw is redelijk compact.

Duurzaamheid 8: Na een paar dagen kan je daar nog weinig over zeggen.
Als dit apparaat net als de Senseo ook 8 à 9 jaar meegaat is het voor mij een 8 waard.

Peterdezwarr 13-05-2015

Dit espressoapparaat nu 3 weken in huis .Zeer tevreden er mee het apparaat is compact neemt niet te veel ruimte in staat nog eens erg mooi door zijn strakke design.Eenmaal nuitgepakt en neergezet is het erg makkelijk om je eerste bakje te zetten.wat opvalt dat je je koffie kan instellen op sterkte op ml en1 of 2 bakjes.Koffie is goed op temp..het app. Kan ook niet vies worden daar hij aangeeft wanneer het bakje met het residu geleegd en schoongemaakt moet worden.kortom een espressoapparaat die ik een ieder kan aanbevelen

tomashanedoes 04-05-2015
  • Product maand in bezit

Ik ben al enige jaren in het bezit van een SAECO bonenautomaat maar de kwaliteit van de koffie begon af te nemen en zodoende heb ik besloten om op zoek te gaan naar een nieuw apparaat. Een maand geleden mijn oog laten vallen op Krups Espresso Automatic EA8150 Volautomaat Espressomachine. Voorafgaand aan de aanschaf was het vooral de prijs-kwaliteit die eruit sprong. Het heeft de functies die je van een apparaat verwacht en meer.

Toen de espressomachine binnenkwam vond ik direct het formaat een pluspunt. Een stuk kleiner dan mijn huidige SAECO, die toch welerg veel ruimte inneemt op mijn aanrecht. Qua geluid zijn beide apparaten ongeveer even luid.

De instelmogelijkheden en het gebruiksgemak van de Krupps zijn helemaal top. Je kunt aangeven hoe veel ml koffie er moet bereid worden. Daarnaast kan er aangegeven worden hoe sterk de koffie moet zijn door te kiezen uit het aantal bonen. Heb je de ideale afstelling gevonden dan kan dat ook nog eens worden opgeslagen. Het is mogelijk om tot 2 verschillende voorkeuren op te slaan.

Ik drink mijn koffie voornamelijk zwart maar om het toch eens te testen heb ik mijzelf getrakteerd op een latte macchiato. Mijn keuze voor een hoog glas was niet ideaal. Het opschuimen van de melk verliep goed en hetgeen waarvoor ik bang was, het schoonmaken van de melkresten was een fluitje van een cent. Maar doordat ik voor een hoog glas had gekozen wat niet onder de tuutjes kon staan was het lastig om zonder te morsen het glas te vullen. De volgende keer zou ik geen hoog glas meer gebruiken.

Voor de rest is het echt een topmachine, veel beter dan mijn huidige apparaat, en kan ik hem iedereen aanraden!

Tip: probeer de eerste tijd zo veel mogelijk verschillende koffiebonen want dan merk je goed het verschil in smaak. Kies dan de lekkerste uit!

edwindekker 04-05-2015

9,4
Het ontwerp is erg goed geaan, de koffie ben ik echt verslaafd aan geraakt. Vooral omdat ik de enige koffiedrinker in huis ben is dit apparaat ideaal en heel makkelijk om te bedienen. Mijn partner hoeft alleen maar op de startknop te drukken als ze voor mij koffie wil maken. De koffie is heerlijk. Ontwerp is goed, en is makkelijk schoon te houden/maken. Lekker stil tijdens het malen van de bonen.

petschi 30-04-2015

9,6
net een week in huis en nu al verslaafd. Gewend aan koffie met de 'gewone' koffiemaker of uit de Senseo (extra dark roast); dit is duidelijk andere koek (oeps ; koffie)
Meerdere mogelijkheden om je sterkte te regelen (zowel door de maling als met de boontjes van het instellingsmenu) , zelf bepalen hoeveel er in je kopje komt van 50ml tot .. (meestal 110)en elk kopje is weer genieten .
Was wel wennen aan de verborgen laatjes en bakjes waarvan het systeem al snel aangaf dat er iets moest worden geleegd maar na enig zoekwerk is ook dat opgelost en is een lekkere , stevige bak een fluitje van een cent.
Kortom voor de liefhebbers van lekkere (sterke) , hete en geurige koffie een absolute aanrader.
PS ; zorg wel voor een goede kwaliteit bonen

elisa.minne 30-04-2015

9,4
Wij zijn vrij kieskeurige koffiedrinkers, daarmee bedoel ik dat we de koffie al snel te slap, te koud , niet genoeg qua hoeveelheid etc. vinden. Dit apparaat lost al deze mogelijke problemen op aangezien je per kopje zelf kunt aangeven hoe sterk de koffie moet zijn, je kan de hoeveelheid zelf aangeven en hij is perfect op temperatuur.
Pluspunten:
-compact, neemt daardoor weinig ruimte in beslag
- vrij stil voor een espresso apparaat
- mogelijkheid om zelf de hoeveelheid en koffiesterkte aan te geven
- waterreservoir aanwezig
- melkopschuimer voor heerlijke cappuccino's
- strak vormgegeven
-gebruiksvriendelijk

Minpunten:
- wanneer je wat grotere mokken hebt passen er geen 2 naast elkaar
- Na ongeveer 8 kopjes koffie moet je het bakje waarin de koffiedik wordt opgevangen al legen. Wanneer je VEEL koffie drinkt kan dit vervelend zijn.

jeaanetstraver 30-04-2015

ik ben een vrouw van 45 en sinds kort deze machine in gebruik. mijn man werkt veel thuis en wij drinken regelmatig koffie.
de smaak kan je met dit apparaat per kopje heel eenvoudig aanpassen. wij vinden dat erg prettig omdat de één van sterke koffie houdt en de ander van wat milder.
Er zitten veel mogelijkheden op het apparaat om je koffie nog lekkerder te maken. (o.a. melkopschuimer)Het apparaat is heel eenvoudig in gebruik en geeft ook tijdens het zetten aan waar hij mee bezig is. Ik vind het apparaat een sieraad op mijn aanrecht en hij is ook niet zo lomp groot. Wat mij het meest opvalt is dat hij veel minder lawaai maakt dan mijn andere apparaat.
kortom zeer tevreden.

Mirellapotze 29-04-2015

mooi apparaat, super hete koffie! Wat ik heel belangrijk vindt!
Heel gebruiks vriendelijk, ook makkelijk dat er een waterreservoir inzit zodat je niet bij ieder kopje water moet bijvullen...