Krups Espresso Automatic EA 8150 - zwart EA8150 - Reviews

Type
espresso machine
Soorten koffie
espresso, koffie, ristretto

Beoordeling op basis van 51 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Josje de Klerk 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een geweldige aankoop!

Na jaren Nespresso-koffie te hebben gedronken, wilden we graag overstappen op koffie van versgemalen bonen. Mijn man en ik zijn echte espressoliefhebbers, onze kinderen lusten graag cappuccino. Na enig speuren viel onze keuze op de Krupps EA8150. Onze kriteria waren: de koffie moet goed heet zijn, het apparaat moet makkelijk te bedienen en makkelijk schoon te houden zijn en er moet goed gevarieerd kunnen worden in smaakintensiteit en sterkte.
We hebben dit apparaat sinds een paar dagen in gebruik en zijn heel enthousiast. De koffie is goed heet, we gebruiken de espressobonen van de Hema (mix Arabica en klein percentage Robusta), die wij erg lekker vinden. Door middel van een pijltjestoets op het display is heel eenvoudig de sterkte en het aantal milliliters aan te geven. Zodoende kom je tot je ideale mix. Door bovenin de maalstand in te stellen, kun je voor een fijnere maling kiezen (sterkere koffie) of een grovere maling (minder sterk). Alles bij elkaar een heel compleet apparaat, dat weinig ruimte in beslag neemt, makkelijk te bedienen is, en makkelijk te vullen en schoon te houden is. Enig oefenen is nog wel vereist met het opstomen van de melk. Tussen het uiteinde van het stoompijpje en het lekbakje zit weinig ruimte. Hierdoor is het een beetje pielen om je melkkannetje of kopje ertussen te krijgen. Het pijpje moet diep genoeg in de melk kunnen, anders schuimt die niet goed op en spettert het nogal. Het lekbakje weghalen voordat je begint met opschuimen helpt wel. Alles bij elkaar zou ik dit apparaat absoluut aanbevelen. Geweldig apparaat, barista-kwaliteit en voor een scherpe prijs. De uitgave meer dan waard!

Josje de Klerk

Bregt Coenen 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige prijs/kwaliteit verhouding

Na lang zoeken en nadenken ben ik door de cashbackactie die momenteel loopt, overtuigd geworden deze machine te kopen. En ik heb er absoluut geen spijt van! Hiervoor had ik een klein model van Saeco ( HD8743/11 ). Maar deze nieuwe machine doet het allemaal veel beter!

De koffie is zeer warm ( ingesteld op de hoogste stand ), mede doordat de plaat waar de koffie op staat ook warm wordt. Naast de warmte kan je ook de fijnheid van de bonen, de sterkte van de koffie en de hoeveelheid in ML instellen. Hierdoor kan je zo bijstellen totdat je de perfecte koffie hebt. Deze instelling kan je dan bewaren onder je favorieten ( maximum 2 ). Dit instellen gaat via een duidelijke en makkelijk te bedienen interface met display.

De reservoirs zijn ook een stuk groter dan bij mijn vorige machine. Hierdoor moet ik veel minder vaak de bonen bijvullen en de overschot van de koffie ( de koekjes ) leegmaken. Ook het waterreservoir is bijna dubbel zo groot!

Het uiterlijk is speciaal maar wel mooi. Je ziet er wel redelijk snel stof op. Het plaatje waar je je tas op zet is redelijk gevoelig voor krassen, maar dit valt enkel op van kortbij in het licht.

Er zijn ook wel een aantal minpuntjes. De machine maakt erg veel lawaai en is een stuk trager in het bereiden. Dit tweede komt natuurlijk ook wel doordat de warmte ingesteld staat op de hoogste stand. Het lekbakje moet ook regelmatig geledigd worden, maar minder dan bij mijn vorige. Ten slotte kan je er ook niet gewoon een tas water mee zetten, voor bijvoorbeeld thee.

Maar al bij al zijn dit zeer kleine nadelen ten opzichte van de voordelen. Voor deze prijs is de machine echt een absolute aanrader!

Pluspunten

• Warmte instelbaar en de koffie is heet
  • Hoeveelheid, sterkte en maalgraad instelbaar
  • Grote reservoirs, buiten het lekbakje
  • Duidelijk display

Minpunten

• Veel lawaai
  • Lekbakje regelmatig ledigen

pell26 28-01-2017

klopt allemaal, hete koffie, goede prijs, cashback actie krubs, wel veel lawaai maar hoort erbij.
Lekkere koffie

Petra 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heel tevreden

Lekkere koffie.
Even goed lezen hoe de machine werkt er zijn zoveel mogelijkheden om de koffie naar jouw smaak te krijgen. Qua prijskwaliteitsverhouding vind ik het de moeite waard.
Vormgeving vind ik mooi. Niet te groot zodat deze bij iedereen in huis wel kan staan. Bovenop het apparaat ruimte om kopjes te plaatsen (hieronder zit een bakje om de tabletjes in te doen maar wanneer het deksel erop zit is er dus ruimte voor je kopjes erg handig scheelt weer ruimte).
Andere apparaten die hetzelfde kunnen waren bijv veel groter maar vooral ook veel duurder.
Levensduur onbekend, heb m net. In de winkel gaf men aan 3 tot 6 jaar. Heb wel alles erbij gekocht om m goed te onderhouden. Waterfilter, ontkalkingsazijn, tabletjes etc etc.

Annemie 26-12-2016

Welk waterfilter heb je nodig en waar koop je die?

Yvonne 25-04-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijke espressomachine

Ik heb de Krups espressomachine nu een week in gebruik en ben er erg positief over. Ik heb altijd op verschillende manieren koffie gezet met een Senseo, filterapparaat en een ouderwetse percolator. De smaak van de koffie uit dit apparaat overtreft ze allemaal.

Mijn keuken is vrij klein en ik was bang dat het apparaat te groot en te opzichtig zou zijn, zoals de meeste espressomachines. Niets is minder waar, het is een compact apparaat wat ook nog eens mooi vormgegeven is. Een groot pluspunt hieraan vind ik het grote, platte waterreservoir aan de achterkant. Deze kan ik zo omhoog tillen zonder dat ik met het volledige apparaat moet gaan schuiven of van bovenaf bijvullen doordat er een deksel opzit wat je zo opzij schuift.

Ik vind de bediening van het apparaat erg makkelijk. De duidelijke gebruikershandleiding is meegeleverd op een usb-stick, wat ik zelf wel handig vind.
Nog een groot pluspunt vind ik dat ik zelf de maling van de bonen kan instellen evenals de sterkte van de koffie en de hoeveelheid. Ook de temperatuur van de koffie is in te stellen. Dit gaat erg eenvoudig via het display op het apparaat. Wanneer je een bepaalde soort koffie vaak zet, kan je deze als favoriet instellen zodat je niet elke keer me de instellingen hoeft te spelen.

Het apparaat warmt snel op; een paar minuten nadat ik hem aangezet heb heb ik een lekker vers kopje koffie.
Ondanks dat ik geen groot fan ben van cappucino heb ik toch geprobeerd om de melk op te schuimen met het stoompijpje. Dit resulteerde de eerste keren in een enorme smeerboel ondanks dat ik het instructiefilmpje hierover had bekeken. Oefening baart echter kunst, na een aantal keren gaat het al een stuk beter.

Het apparaat is makkelijk schoon te maken en geeft ook aan wanneer de opvangbak van de koffie te vol is, of het lekbakje. Dit doet hij echter wel vrij snel, meestal is de opvangbak dan nog lang niet vol. Dit is dan ook nauwelijks een minpunt te noemen.

Wat wel een minpunt kan zijn, is het geluid wat het apparaat maakt. Het is geen heel erg stille machine, maar het geluid dat hij maakt is niet van lange duur en ik ervaar het persoonlijk niet als erg storend.

De duurzaamheid van het apparaat is na een week nog moeilijk te beoordelen. Het ziet er wel robuust uit en voelt ook zo.

Al met al ben ik erg tevreden met dit Krups apparaat, het heeft mijn verwachtingen overtroffen.

Anton3111 09-04-2016 Product paar dagen in bezit

Erg lekkere koffie

Met dit apparaat duurt het ongeveer 3-4 minuten totdat je een kop koffie kan drinken. En dan is hij opgewarmd en schoongespoeld. Ik vind dat erg snel.

Het is met deze machine heel makkelijk om je favoriete sterkte en 1 of 2 kopjes te bepalen. Deze kan je dan opslaan op 2 favorieten, A & B.

Ik heb bijv. een voorkeur voor 1 kopje koffie van 2 x 70ml met 2/3 sterkte. Het wordt dan 1 kopje koffie van effectief 120 ml, maar met een instelling van 2 kopjes. Duurt wel iets langer, maar resultaat is meer koffie en met de juiste sterkte.
Heel flexibel dus om je favoriete instelling te bepalen, kan zelfs tot 180 ml per kop, maar of koffie dan nog naar koffie smaakt??? Zelfs met sterkte 3/3 niet meer, denk ik, maar dat is persoonlijk.

Kleinere hoeveelheden water met 3/3 sterkte geeft een pittige bak waar je van gaat stuiteren, na twee bakjes. Dus dat zit wel goed.

Het stoompijpje is erg makkelijk schoon te maken, met een pinnetje dat daar aan vast zit. Ook weer makkelijk om terug te plaatsen.

Espresso maakt een mooie dikke cremelaag.

Cappuccino was lekker, maar vraagt nog oefening. Heb er wel vertrouwen in dat dat lukt met volle melk.

Koffieprut komt mooi in samengeperste droge schijfjes in de afvalbak terecht. Ding geeft wel snel aan dat het geleegd moet worden. Liever dat, dan dat het een zooitje wordt met schimmel. Is het lekbakje vol, dan kan je geen koffie zetten.

Conclusie: Schoonhouden is erg makkelijk en de koffie is perfect. Verder zeer compact apparaat, past in elk hoekje van je keuken.

Wat ik erg fijn vind is de klep op de waterbak. Die is zo ontworpen dat je het apparaat gewoon kan laten staan in een krappe ruimte, de klep open kan doen en er water in kan gieten. Anderzijds is de waterbak ook zijdelings weg te nemen, niet volledig horizontaal dus...ligt aan je keuken bijv. of dat makkelijk is. Bij mij staat hij onder een geiser.

Alles lijkt te kloppen aan dit apparaat.

Ik moet nog een keer schoonmaak- en antikalk tabletten aanschaffen. Er zijn twee tabletten meegeleverd om het melkpijpje te reinigen. Machine lijkt dit ook bij te houden, vanwege frequentie van gebruik melkpijpje.

Ik ben niet zo'n cappuccino drinker, maar 1x per maand reinigen lijkt me voldoende.

RPronk 01-11-2016

De tweee tabletjes zijn niet voor het melkpijpje maar om het apparaat te reinigen. Het is verwarrend omdat op het papiertje waar op staat om te reinigen van melkpijpje een soort veertje zit geplakt die je moet gebruiken voor dat pijpje en het zit samen met de 2 tabletjes in eén verpakking.

krups EA8150 06-01-2017 Product paar weken in bezit

koffiezetapparaat - verse bonen

Dit koffiezetapparaat zet koffie van versgemalen bonen. Je hoort het malen wel maar het geluid is niet storend. De koffie is warm genoeg alleen door de koude beker koelt de koffie natuurlijk sneller af dan in een volle koffiekan. dit is simpel op te lossen door de beker eerst even warm te maken. Het is ook heel prettig dat je per beker(of 2 bekers) telkens de koffie weer vers zet.
Het valt ons wel op dat het bakje waar de koffie invalt vaak leeggegooid moet worden, sneller dan verwacht. Het is een eenvoudige handeling, maar toch wil ik dit even vermelden.
Het apparaat heeft een mooie maat en is duidelijk kleiner dan ander van dit soort apparaten.

F 10-03-2016 Product paar dagen in bezit

Krups EA8150

6,8
Ik heb voor dit product gekozen omdat ik wel van een lekker kopje koffie hou. Bij de eerste ingebruikname zat het stoompijpje er niet goed op. Deze lekte. Na gebruik zat deze ook gelijk weer verstopt. Ook het waterreservoir zat vast door de barcode achterop koffieapparaat. Maakt ook best veel herrie. Ook is die niet makkelijk schoon te houden bij afvalbakje. Ik heb een DeLonghi gehad, gebruiksgemak was hier beter en er zat een tapje op voor warm water en die mis ik hier.

VA 21-02-2016 Product maand in bezit

Na 2 maanden gebruik zeer tevreden over dit apparaat. Het is een zeer compacte bonenmachine die niet veel ruimte inneemt in de keuken. Prettig is het vrij grote waterreservoir en dat alle kopjes eronder passen. De kwaliteit van de koffie is erg goed, maar wel afhankelijk van de bonen. De espressobonen van AH vinden wij minder lekker, de Lidl en Hema komen er het beste uit. Ja, hij maakt wat geluid bij het malen maar dat is zeker niet storend.

Als verbeterpunt vind ik dat het apparaat snel aangeeft dat het afvalbakje geleegd moet worden terwijl het nog lang niet vol zit.

Nvdhe 12-06-2016 Product paar weken in bezit

Krups EA8150 koffieapparaat

Krups EA8150 neemt niet veel ruimte in, vergeleken met onze vorige koffiezetter. Water is veel warmer te verwarmen en koffie heeft een betere koffiesmaak. Makkelijk te bedienen. melk kan je aan de voorkant opschuimen. Koffie doe je er boven in. Het waterreservaat zit achter. Ik vond de handleiding die erbij zat te summier. Want ik na een paar keer koffiezetten meteen een melding te zien. In de handleiding niet terug te vinden. Maar gelukkig op internet heb ik een you tube filmpje gevonden hoe precies de werking is en ook wat je allemaal moet schoonmaken. Dat is wel bij dit apparaat. Na gebruik maak ik meteen alles schoon wat mogelijk is anders krijg je om de haverklap waarschuwingen in je scherm te zien van waterbakje wat vol is, koffiebakje wat vol is of zetgroep waar veel koffie op zit. Maar is allemaal snel schoon te maken. Prima apparaat die heerlijk koffie zet.

Rammelaar 13-06-2016

Is de zetgroep makkelijk te bereiken en te reinigen?

Nvdhe 14-06-2016

Ja het staat helaas niet in de handleiding. Dus de eerste keer dat een symbool ging knipperen stonden we even te kijken en wat nu. Hadden alles geprobeerd. Tot dat we het youtube filmpje op internet zagen. Links zit een bakje of koffiedrab op de vangen. Als je dat eruit haalt zie je iets roods zitten. Dit kan je er zo uittrekken. Dat is de zetgroep. Er zit ongebruikte gemalen koffie op wat je dus kunt bewaren. Zetgroep schuif je zo weer terug en dan de koffiebakje weer terug. Ik maak het na iedere keer gebruiken schoon. Zo ook het rooster waar je koffie kopje op komt te staan. Daar zit iedere keer veel water in. Dus na ieder gebruik maak ik standaard alles even schoon. Paar seconden werk maar. Ook in het filmpje zie j hoe het moet om bij aanzetten het apparaat even te laten doorspoelen. Dat stond bij ons dus uit. Maar het allemaal even makkelijk en snel om te doen. En echt prima koffie die ook naar koffie smaakt.

Nvdhe 14-06-2016

En nog een vraag van Josje: de melkopschuimer op het apparaat schuimt goed bij ons. Maar ik vind een losse opschuimer stevigere schuim hebben voor de koffie. Dus gebruik een los apparaat.

Mijn Mening 27-04-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke versgemalen koffie in een handomdraai

Ik ben nu sinds ruim een week in het bezit van deze Krups koffiemachine en zo blij dat ik nu, wanneer ik wil, een heerlijk kopje kan zetten in een handomdraai; koffie, espresso, cappuccino, latte, macchiato etc. wat een verademing.
Wat ik erg fijn vindt aan dit apparaat dat ik mijn moeder die van slappe koffie houd binnen een paar drukknoppen een volle kop Amerikaanse koffie kan geven en daarna met gemak de instelling kan veranderen om mezelf een lekkere sterke espresso te geven. Het wordt allemaal duidelijk aangegeven op het display.
Wat ik minder vind is dat ik in eerste instantie wat moeite heb gehad met het uitzoeken wat/ waar alle functies en mogelijkheden zaten op het apparaat met name met betrekking tot schoonspoelen. Er zijn verschillende reinigingsfuncties en schoonspoelfuncties. Hoewel ik het fijn vind dat er zoveel zijn ben ik deze hoeveelheid niet gewend bij mijn oude koffiezet apparaat van Senseo, en de gebruiksaanwijzing vind ik hierin niet heel duidelijk. Daarnaast wil het met de melk-opschuimer nog niet goed lukken, de melk krijg ik nog niet zo goed opgeschuimd. Ik neem aan dat ik dit na wat vaker proberen beter onder de knie zal krijgen. Mijn doel is een heerlijke cappuccino met een perfecte schuimlaag :). Ik zal hier later op terug komen.

Josje de Klerk 13-06-2016

Hi, ik zag je review over de Krups EA8150 en je opmerking over het melk opschuimen. Ons is het nog niet goed gelukt. Heb je inmiddels na wat oefening dé perfecte methode gevonden? Dan hoor ik het graag! Groet Josje

pgh 07-03-2016 Product paar dagen in bezit

KRUPS EA 8150
Sinds eind februari 2016 gebruiken wij dit koffie/espresso apparaat. Nu na een kleine week het apparaat uitgeprobeerd te hebben, moet ik zeggen dat hij heerlijke warme koffie geeft. Je moet even uitvogelen wat de juiste sterkte en maling is en hoeveel ml je per kopje wilt. Tot nu toe hebben we alleen nog de koffie uitgeprobeerd en ik moet zeggen er zijn nog andere mogelijkheden zoals de espresso en cappuccino. Het reinigingsprogramma en ontkalkingsprogramma heb ik nog niet uitgevoerd, daarvoor heb ik het apparaat te kort. Mijn man en ik gebruiken regelmatig de A en B recepten die we in de favoriet hebben gezet. Dan ben je met 1 druk op de knop klaar. Het apparaat geeft inderdaad veel geluid met de maling en koffie maken, maar erg storend is het niet. Vergeleken met de Senseo en het normale koffiefilterapparaat is de koffiesmaak een stuk lekkerder. De koffie is voorzien van een prima schuimlaag en de geur is van echte koffie (hangt natuurlijk van de bonen af). In reclames zegt men wel eens: de aroma komt je tegemoet, maar in dit geval klopt deze slogan helemaal. Ik vind het apparaat redelijk gebruiksvriendelijk; je moet wel even de tijd nemen om alles te ontdekken. Met de functietoetsen gaat het vast lukken. Het apparaat ziet er prima uit, mooi zwart en compact. Alleen het stoompijpje zit wel laag; bij de eerste reinigingsbeurt zat het pijpje in de weg, daar moet ik nog iets op uitvinden. En ik vind dat het koffiedikbakje/ koffielade en het drupbakje vaak geleegd moet worden; daar moet aandacht aan besteed worden. Maar verder is de KRUPS EAB8150 tot nog toe een prima apparaat voor een goede prijs.
pgh 07-03-2016

Revieuwer 03-01-2016 Product paar weken in bezit

Sinds een paar week, heb ik de koffie/espressomachine krups ea8150 in mijn bezit. In het begin, vond ik het gebruik van het apparaat erg omslachtig. Je moet veel oefenen voor het perfecte bakkie koffie te zetten en om een mooie laag melkschuim te produceren. Wanneer je dit eenmaal onder de knie hebt, gaat het gebruik van het apparaat je veel beter en gemakkelijker af. Het nadeel blijft, dat wanneer het apparaat de bonen gaat vermalen, het erg veel lawaai maakt, vooral als je een 'gewone'bak koffie bent gewend, vanuit de Senseo of een filterkoffie apparaat. Wel is het apparaat makkelijk schoon te houden.

WJG 29-12-2015 Product paar weken in bezit

Sinds een aantal weken ben ik gebruiker van de Krups Ea8150. Daarvoor had ik een Senseo en een normale filterkoffieapparaat. Met 1 druk op de knop zet ik meteen mijn gewenste koffie, mis deze eenmaal goed is ingesteld. Wil ik een sterker of slapper bakkie kan ik deze handmatig aanpassen. Ik ben een echte koffiedrinker en de koffie is heerlijk. Ik heb ook een paar verbeterpunten, het apparaat maakt veel lawaai meer dan ik gewend ben. Het apparaat moet vaak geleegd worden met koffieafval en ook het water in het opvangbakje moet erg vaak leeg worden gemaakt. Ik ben wel een echte koffie zwart drinker dus van de extra optie mbt melk heb ik geen gebruik gemaakt.

K.B 22-12-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
Wij drinken bij ons thuis best wel wat koffie, wij houden ook van een goeie en sterke koffie. Doordat je de machine op verschillende mogelijkheden kan instellen met sterktes, zit er altijd voor iedereen een perfecte koffie bij. De machine is hierbij ook eenvoudig in te stellen. De machine maakt wel vrij veel geluid bij het klaar maken van het kopje koffie, dit had wel minder gemogen. Wij hadden hiervoor gewoon de pads koffie, maar deze maakt je bakje koffie toch wel een stuk lekkerder. Als je een echte koffie drinker bent, dan is dit apparaat zeker een aanrader!

WJG 20-12-2015 Product paar dagen in bezit

Als de Krups eenmaal goed is ingesteld qua smaak dan is de bediening makkelijk. Ik vind alleen dat hij veel lawaai maakt en dat ik deze vaak moet schoonmaken. Ik drink alleen zwarte koffie dus de andere mogelijkheden ook niet uitgeprobeerd.

Meer 22-11-2015 Product paar weken in bezit

De Krups E8150 is inderdaad een zeer compacte volautomaat. Dat wordt beloofd in de omschrijving, maar is in de praktijk ook zo.

Het was even wennen aan de espresso-machine, althans zo noem ik die, omdat ik (zie later in het verhaal) eigenlijk uitsluitend espresso koffie hiermee maak.
Nadat alles naar wens is ingesteld, daar moet je de tijd voor nemen om de effecten daarvan te kunnen waarnemen (hoeveelheid koffie, maalgraad, hoeveelheid water, temperatuur), kun je met de Krups een goede espresso maken.
Je moet overigens niet echt onhandig zijn, want het instellen van een en ander is op zich niet moeilijk maar wordt niet goed uitgelegd in de bijgeleverde informatie.
Ook is het belangrijk aandacht te besteden aan de koffiebonen. In de kwaliteit daarvan zit een wereld van verschil. Het loont echt de moeite daar aandacht aan te schenken.

We hadden ervaringen (sinds de jaren negentig van de vorige eeuw) met een Jura volautomaat. Die kostte toen een vermogen. Daarmee hebben we espresso-maken leren waarderen.
Deze Krups is veel kleiner en ook veel goedkoper en met name dat laatste vindt je eigenlijk (nog?) niet terug in een mindere kwaliteit van de machine.
De Krups is ook in gebruik een redelijk degelijke machine. De bouw van de machine geeft vertrouwen en daar moet je als het goed is jaren van kunnen profiteren.
Over het onderhoud en reinigen kan ik nog weinig zinvols zeggen. Dat moet zich nog bewijzen.

Ik had het eerder over het kleine formaat.
Een klein formaat heeft ook nadelen. Met name het bereiden van opgeschuimde melk gaat niet echt handig. Er is niet zo veel speelruimte om de melk op te schuimen. Het kan ook zijn dat ik te onhandig ben, maar ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan een separate melkopschuimer. De resultaten daarvan vind ik ook beter, het schuim dat je daarmee produceert is veel fijner en steviger van structuur.

Kort samengevat: Een fijne volautomaat waar je een goede espresso op een eenvoudige manier mee kunt maken. De degelijkheid en dan bedoel ik het probleemloos functioneren op lange termijn, moet zich nog bewijzen. Vandaar nog geen oordeel over de duurzaamheid.

rstreek 11-06-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb de Krups EA8150 nu een aantal weken in de keuken staan en maak er dagelijk gebruik van. Het apparaat is vergeleken bij mijn vorige veel kleiner wat enorm ruimte scheelt op het aanrecht.

Wat ik vooral fijn vind aan dit apparaat is de eenvoud in het gebruik en dat je de inhoud per 10ml kan instellen.
De eenvoud brengt ook een nadeel met zich mee er zijn maar 3 keuzes voor de sterkte van de koffie (dit wordt natuurlijk wel weer verdunt met de hoeveelheid water.).

Wat ook een aangenaam voordeel is, is dat het apparaat zichzelf reinigt. Hier heb je zelf veel minder omkijken naar.

De koffiie is eigenlijk altijd goed heet. Dat is iet wat ik als een enorm pluspunt ervaar. (ik kan me de lauwe kopjes nog herinneren van het oude apparaat).

Er kleven natuurlijk wel wat kleine minpunten aan. Wat mij vooral opvalt is dat het apparaat behoorlijk trilt. Dat wil zeggen het kopje trilt van rechts naar links. Daarom hou ik tegenwoordig het kopje ook vast om er zeker van te zijn dat de koffie er niet langs heen loopt.
Al met al een goed apparaat voor het bedragt wat hij kost.

Annemie 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Aanrader!

Apparaat is niet al te groot, makkelijk in gebruik en zet heerlijk koffie. Van Nespresso overgestapt naar de koffiebonen en geen moment spijt gehad.

Koffie is goed heet, heeft een goed laagje creme. Cappuccino is ook goed te maken.

Pluspunten

• Temperatuur
  • Smaak
  • Gebruiksgemak
  • Formaat

Nick 12-06-2017 Product paar dagen in bezit

Lekkere koffie en veel instelbaar

Voor dit apparaat hadden we een Philips Senseo Sarista. We hebben de Krups een paar dagen, maar wat een verbetering is dit zeg. Na het uitpakken en aanzetten volgt eerst een uitgebreide spoelbeurt en daarna kun je van alles in gaan stellen. Het is wel even uitproberen wat de beste instelling is voor de maalgraad, sterkte van de koffie, hoeveelheid water, enz. maar doordat je wat instellingen op kan slaan hoef je niet steeds alles te onthouden. Koffiezetten gaat snel en makkelijk en de smaak is heerlijk (dat hangt natuurlijk ook af van de bonen, maar we gebruiken dezelfde bonen als voorheen en de smaak is echt veel beter). De koffie is ook sneller gezet dan bij de Sarista en daarnaast is de Krups veeeeel stiller dan ons vorige product. Ook het feit dat het koffiebonen reservoir lekker groot is en het waterreservoir op een logische plek zit (voorzien van een handig handvat dat als het ware als deksel inklapt) is erg prettig. Het stoompijpje hebben we nog niet gebruikt, maar gevoelsmatig lijkt dat wat laag te zitten.

Pluspunten

• Weinig herrie
  • Groot koffiebonen reservoir
  • Handige plek waterreservoir met handig handvat

Minpunten

• Nog niet gevonden

Hans 10-02-2017 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijke bediening, ziet er modern uit

Het apparaat is makkelijk te bedienen, maakt zichzelf bijna helemaal schoon dus zelf heb je bijna niets meer schoon te maken