Siemens EQ500 Classic TP507R04

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 59 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Classic TP507R04 op Kieskeurig.be.

8,9

Koos 16-01-2021

Prima volautomaat, biedt vele koffiespecialiteiten.

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

We hebben na 4 jaar een ander type moeten kopen omdat de vorige 'kuren' begon te vertonen. Wederom een volautomaat maar het liefst een met een ander binnenwerk en zetgroep. Dit omdat ik het wekelijks schoonmaken van de zetgroep en binnen-compartiment een behoorlijk intensief werkje vond. De EQ500 is een volautomatische automaat, zelf reinigend, geen gedoe met melkproducten uit een melkkannetje of via een stoompijpje. Hoe makkelijk is het om melkproducten rechtstreeks via een pijpje uit het melkpak te kunnen 'zuigen' en na het zetten de vervuilde onderdelen (door bijvoorbeeld melk) automatisch weer schoon te maken. De EQ500 produceert weinig geluid tijdens het malen en koffiezetten. Er vallen voor mij veel automaten af als je extra let op het reinigen van de zetgoep en het binnenwerk van een automaat. Dat was dan ook mede een reden om voor de EQ500 te kiezen. Over de duurzaamheid van de EQ500 kan ik uiteraard nog niets zeggen. Mijn vorige automaat ging 4 jaar mee en dat vind ik toch wel tegenvallen. Hoop dat deze toch wel langer meegaat. Het cijfer 8 geeft dus niet de levensduur weer, hier kan ik niets over zeggen. Ik ben met name zeer tevreden over het gebruiksgemak, hoge koffiekwaliteit van de verschillende koffie en koffie/melk producten én met name de eenvoud hoe de EQ500 kan worden onderhouden. Jammer dat de EQ500 ietwat 'plastic achtig' overkomt, maar dat is persoonlijk denk ik. Een andere vaststelling is dat het lekschaaltje redelijk snel vol is. En een ander punt is dat de 'klep' of beter gezegd 'het deurtje' waar de zetgroep achter verscholen zit, aan de voorkant zit. Aan de ene kant dus zeer makkelijk bereikbaar, je hoeft de EQ500 namelijk niet te verplaatsen voor schoonmaak maar het zorgt er wel voor dat het 'aanzuigpijpje' die aan de 'deur' vastzit gaat 'bungelen' en mogelijk spetters water of melk op het aanrecht achterlaat. De zetgroep en het binnenwerk is zeer goed te reinigen, afspoelen van de zetgroep is voldoende en het binnenwerk is glad en neem je met eenvoudig met een keukendoekje af zonder uitstekende delen tegen te komen. Over de koffiekwaliteit ben ik zeer tevreden. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Geen gedoe met melkproducten (pijpje)
  • Zetgroep aan de voorkant, eenvoudig te verwijderen
  • Binnenkant glad, zeer makkelijk te reinigen
  • Weinig lawaai tijdens malen en zetten
  • Stevige volle schuim (melkproducten)

Minpunten

• Kleine vocht opvang bak
  • bungelend pijpje wanneer je de voorkant opent

Freek 29-07-2021

Zeer tevreden

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer tevreden makkelijk te bedienen en schoon te houden, resultaat lekkere koffie

m**t@p**t.nl 10-07-2021

Gewoon blij met dit apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Een mooi, overzichtelijk in gebruik apparaat dat ook nog eens heerlijke koffie geeft.

Pluspunten

• Gemakkelijk schoon te houden
  • Prima koffie

Willianne 03-07-2021

Heerlijke koffie, mooi apparaat en heel fijn ingebruik!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Een mooi koffiezetapparaat met veel opties. Staat mooi op ons aanrecht en maakt voor ons de lekkerste bakjes koffie! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Lekkere koffie

Mandy 02-07-2021

Heel fijn

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Apparaat is fijn en gemakkelijk te gebruiken. Ben nog op zoek naar de juiste instelling maar dat heeft meer met smaak te maken. Ik zou het apparaat zeker aanbevelen

tc metselaar 21-06-2021

in orde

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

ik vind het lekker en goed te doen en makkelijk bedienen en de koffie smaakt heerlijk en ook goed schoon te maken

Pluspunten

• werk goed
  • en lekker

Bries23 19-05-2021

Nieuwe keuken? Alvast een prachtige Siemens koffie automaat!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

In september komt de nieuwe keuken en daar hoort deze prachtige Siemens koffie automaat natuurlijk bij! Niet alleen voor de prachtige looks maar nog meer voor smaak en keuze variaties; Zo wordt koffie zetten en drinken een feestje!

Pluspunten

• Goeie koffie
  • Veel keuze
  • Makkelijke melkschuimer

Minpunten

• Lang wachten,scheren, stofzuigen,vaat uitruimen
  • Heel heet en temperatuur niet lager te zetten

Tevreden klant 17-05-2021

Mooie koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

De machine ziet er mooi uit, heeft vele mogelijkheden qua koffie en de verschillende instelmogelijkheden.
Wij hebben tot nu toe veel plezier aan dit apparaat.

Pluspunten

• Lekkere en warme koffie
  • Instelmogelijkheden
  • Prijs (incl. cashback binnen een paar dagen)
  • Laag geluidsniveau

Minpunten

• Kleine lekbak

Bries23 15-05-2021

Nieuwe keuken? Alvast een prachtige Siemens koffie automaat!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Pluspunten

• Goeie koffie
  • Veel keuze
  • Makkelijke melkschuimer

Minpunten

• Lang wachten,scheren, stofzuigen,vaat uitruimen
  • Heel heet en temperatuur niet lager te zetten

Toon 11-04-2021

Koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Lekkere koffie maar je moet wel de machine vaak ontkalken en schoonmaken de lekbak te vaak legen dus dat valt tegen.

Minpunten

• Teveel schoonmaken
  • Lawaai

Janvk 10-03-2021

Koffietijd

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een fijne volautomatisch Expresso machine, veel mogelijkheden om de koffie helemaal naar jou smaak te maken en daarbij kan je je visite makkelijk een andere keus laten maken het zit er allemaal op.
Een prima keus is deze Siemens en zoals met al mijn Siemens producten verwacht ik een lange en fijne gebruiksduur zonder problemen.

Edios 06-03-2021

Top Espresso volautomaat!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na het uitpakken van de koffiemachine makkelijk met de duidelijke uitleg geïnstalleerd. Nu kan ik dagelijks heerlijk genieten van een heerlijke espresso of andere overheerlijke en makkelijk gezette koffie door de one touch knoppen.
Kortom ben helemaal blij met mijn machine

Betty 05-02-2021

Ieder kopje een volle, heerlijke, constante smaak!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Makkelijke bediening van het apparaat, ieder kopje dat je maakt smaakt heerlijk, lekkere variaties.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • temperatuur goed te regelen
  • hoeveelheid goed te regelen

Minpunten

• opvangbak snel vol

Peter 01-02-2021

Mooie machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Nette stijlvolle machine, geeft een lekker bakje koffie. Ik was al bekend met deze machine daarom zelf ook eentje gekocht.

Pluspunten

• smaak
  • uiterlijk

Minpunten

• misschien de prijs

Petra 23-01-2021

Stijlvol en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat heeft een luxe, stijlvolle uitstraling en staat mooi op het aanrecht. De bediening is gebruiksvriendelijk en niet moeilijk. Ik ben blij dat ik voor een Siemens Q5 hebt gekozen. Een ware aanvulling voor het thuiswerken.

Aschwin 22-01-2021

Uw eigen koffiewinkel in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eenvoud is goud, dat is wat je in verschillende aspecten terug vindt in deze Siemens machine. Het design is strak maar eenvoudig. Geen toeters en bellen die je toch niet gebruikt. De bediening gaat via het display met duidelijke afbeeldingen van het te bereiden produkt. Die per keuze weer eenvoudig zijn aan te passen aan je eigen smaak. Kies je een koffie soort met melk, dan plaats je eenvoudig de aanzuigbuis in de speciale Siemens melkbeker of gewoon rechtsreeks in een pak melk. Heb je de machine een tijdje intensief gebruikt en geloof me dat doe je, dan zijn er verschillende reinigingsprogramma's die je net als de koffie met een eenvoudige druk op de knop start. Deze machine is door zijn eenvoud goud waard

Dick 17-01-2021

Duidelijke machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Wij hebben diverse machines bekeken via internet, de reviews goed gelezen en kwamen uiteindelijk op de Siemens serie EQ 500 uit. Alhoewel er goedkopere machines op de markt zijn hebben toch gekozen voor de kwaliteit van deze prachtige en goedwerkende Siemens. Er is voldoende keus op verschillende soorten koffie maar ook heet water is verkrijgbaar. Duidelijke display waarop alles goed leesbaar is. Kortom een fijne koffiemachine welke waar geeft voor zijn prijs.

Pluspunten

• duidelijke machine
  • goed leesbaar
  • warme koffie
  • verschillende keuzes

Anoniem 15-01-2021

Goede koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Makkelijk in gebruik. Erg duidelijke knoppen en het belangrijkste, erg goede koffie. Ook eenvoudig cappuccino te zetten en makkelijk schoon te houden. zeker een aanrader.

Pluspunten

• Goede koffie
  • eenvoudig cappuccino zetten

Minpunten

• door houten ondergrond veel lawaai/ trillingen

Jannie van Hell 10-01-2021

Groot apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Espresso machine werkt perfect en is aan te bevelen voor ander personen
De koffie is goed heet met verschillende soorten kopjes koffie o.a. cappuccino is uitstekend

Peter 09-01-2021

Overzichtelijk en Duidelijk display

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Na jarenlang een Siemens EQ5 te hebben gehad was het tijd voor een nieuwe, na eerst een ander merk te hebben geprobeerd die na een week kapot ging, toch maar weer een Siemens gekocht 🥴.
Het is een duidelijke, betrouwbare, degelijke machine die heerlijke (hete) koffie en koffiespecialiteiten maakt.
De instellingen zijn makkelijk te vinden en makkelijk in te stellen.
Dus we zijn weer erg blij met onze Siemens.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Hete koffie
  • Doorzichtig waterreservoir
  • Maakt weinig geluid
  • Melk systeem makkelijk reinigen

Minpunten

• Nog niet ontdekt