Philips HF3672

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips HF3672 op Kieskeurig.be.

Centje88 19-03-2021

Wat een uitvinding!

Geschreven voor: Philips HF3672

Ik heb de wake up light gekocht omdat ik slecht sliep en moeilijk wakker werd iedere ochtend. Ik val nu rustig in slaap met zachte achtergrond geluiden en ik word rustig wakker met fijn daglicht die van de wake up light komt. Wat ik ook fijn vind is dat ik de radio aan kan zetten met of zonder een wekker. Je kan middels usb je telefoon opladen snachts alleen geen muziek afspelen dat is een min punt. Verder Veel opties en je krijgt echt waar voor je geld.

A???D 17-03-2021

Geluidsfragmenten zijn teleurstellend simpel

Geschreven voor: Philips HF3672

Ten opzichte van mijn eerdere phillips wake up lamp is vormgeving en bediening gemoderniseerd maar de geluidsfragmenten voor de wekker teleurstellend simpel gebleven. Bijv. vooral snel repeterende diergeluiden ipv realistische meer gevarieerde en kwalitatieve natuur- geluidsopnames. Gemiste kans Phillips en niet bij de tijd.

EuitG 01-03-2021

Apparaat is niet gekalibreerd

Geschreven voor: Philips HF3672

Onlangs twee van deze wake-up lights gekocht. Je kunt je in slaap laten doezelen op allerlei manieren. En uiteraard wakker worden. Er kunnen zelfs twee alarmtijden in opgeslagen worden. Bediening is eenvoudig en zeker met de app. Blijft ook zeer goed verbonden met Wifi. Handig is de USB-lader voor bijv smartwatch. Toch zitten er een paar minpuntjes aan het ontwerp. Philips laat het LED-licht echt heel zuiver dimmen of toenemen. Het geluid echter gaat in digitale stappen. Op sommige momenten hoor je het in een stapje iets harder of zachter worden. Toch slecht voor iets dat vloeiend moet gaan. In het apparaat zit een lux-meter, een vochtigheidsmeter, een temperatuur- en geluidsmeter. Als je twee van deze apparaten hebt zoals wij, en je zet ze naast elkaar met de sensoren naast elkaar blijken er flinke afwijkingen te zitten in de temperatuur- en vochtigheidsmeting. Het verschil is zelfs voor de temperatuur meer dan 10%. Deze zijn duidelijk niet gekalibreerd. Wij vinden het ook jammer dat het voorfront niet in mat zwart te krijgen is.

Pluspunten

• In slaap doezelen
  • Wakker worden
  • Meerdere alarmtijden
  • Connectie met app

Minpunten

• Temperatuurmeter wijkt meer dan 10% af
  • Vochtigheidsmeter is niet gekalibreerd
  • Geluid gaat in digitale stappen, niet smooth
  • Jammer dat voorfront niet in zwart te krijgen is

EuitG 02-03-2021

Deze review ook op Philips.nl gezet. Vandaag kreeg ik bericht dat ze deze verwijderd hebben omdat dit niet dtrookt met hun beleid!

Josychat 28-02-2021

Pratique, beau réveil

Geschreven voor: Philips HF3672

achetée car je n'aime pas me réveiller dans le noir le matin ! Bien pratique pour un éveil dans la douceur.

GHnick 30-01-2021

Volgende generatie wakeup lamp

Geschreven voor: Philips HF3672

Mijn HF3461 van zeker 10 jaar oud (denk 2010) heeft de geest gegeven en zocht dus een nieuwe. Dit is een van de laatste modellen met ook een app.
Het wakker worden met licht en als laatste geluid is zeer fijn, daarover hoef ik het als 10 jarig gebruiker zeker niet te hebben. Wat is er dan beter bij dit model;
1) meerdere alarm setups kunnen instellen (2, via de app 8?). Je kunt daarmee heel snel op het apparaat een alarm setting veranderen. Dus ik ben afwisselend vrijdag vrij dan vink ik gewoon het 6 uur alarm uit en het 8 uur alarm aan, alle instellingen zijn al gemaakt.
2) tijdsduur en helderheid van wakeup licht te veranderen.
3) go to sleep instellingen maar nog niet gebruikt
4) leuk ontwerp met anti slip, klein vergeleken met oude bakbeest

Nadelen;
1) kan bij het ontwaken tot nog toe het licht niet uitzetten maar toch het alarm nog laten afgaan
2) volume lijkt minder hard en erg afhankelijk van de plaatsing ivm klankkast van bv bed boord of muur (belangrijk voor slechthorende)
3) FM radio die over een paar jaar verdwijnt, dus als deze 10 jaar meegaat zit ik minstens 5 jaar zonder muziek

Débé1 10-01-2021

Conquis

Geschreven voor: Philips HF3672

Excellent réveil, bourré de fonctionnalités, et entièrement configurable via l'application. J'apprécie énormément les alarmes multiples, toutes configurables séparément en luminosité, durée d'allumage de la lampe, type de lumière, son,... La fonction de relaxation, ainsi que la simulation de coucher de soleil - qui me semblaient accessoires - sont finalement bien agréables pour s'endormir.
La connexion entre l'appli et le réveil est parfois capricieuse : j'ai constaté qu'avec mon réseau WiFi mesh, je devais être connecté sur la même borne que le réveil pour pouvoir y accéder, et même, parfois, cela ne fonctionne pas, auquel cas, il faut redémarrer l'appli et désactiver/réactiver le WiFi du smartphone. Mais bon, une fois que le réveil est bien configuré, il est totalement utilisable sans l'application.
S'il fallait signaler une amélioration, je proposerais une activation/désactivation automatique du WiFi du réveil en fonction de l'heure, histoire de pouvoir dormir sans ondes juste à côté de la tête.

Anoniem 05-01-2021

Fijne wekker

Geschreven voor: Philips HF3672

Ik ben erg blij met mijn Wake-up Light. Twee wekkers kunnen instellen is fijn voor wisselende roosters. De sensoren (licht, geluid, temperatuur en luchtvochtigheid) werken voor zover ik kan zeggen helemaal naar behoren. Temperatuur is misschien wat hoog want ik betwijfel of het 21.4 graden is op mijn kamer.
Enige gebrek is, vind ik, het aantal wekkergeluiden. De helft van "natuur" is een gong of iets anders quasi-spiritueels. Het zou leuk zijn als je uit meerdere (en/of langer durende) natuurgeluiden kon kiezen.

Minnie74 30-12-2020

geen wifi verbinding

Geschreven voor: Philips HF3672

via mond op mond reclame heb ik gekozen voor deze prijzige lamp. Maar wat een goede om hem met de WiFi te koppelen. In de app-recensies lees ik dat ik niet de enige ben die hiermee worstel. Erg jammer dat de ondersteuning van Philips hierin beneden de maat is. Je kan op internet diverse "oplossingen" zoeken en vinden maar als het dan nog niet werkt verwacht ik ondersteuning van de ontwikkelaar.

aschers 29-12-2020

Subliem Sleep & Wake-up Light, geweldig!

Geschreven voor: Philips HF3672

Dit is echt enorm goed! In slaap vallen gaat heel fijn en wakker worden ook. Mooi licht, mooie geluiden, heel heel erg tevreden met deze lamp!

Kraaij 09-12-2020

Op zich goed, maar kleine kanttekening

Geschreven voor: Philips HF3672

Ik heb de HF3672 mooi ding ook best blij mee, maar we slapen met 2 mensen op de kamer. Ik en mijn vrouw en de tracker kan er maar 1 bij houden... had handig geweest als we allebei konden inloggen of er een 2 persoonapp van maken... voor de rest een onwijs gaaf ding. Maar voor dat geld zeg ik, maak hem voor 2 personen....

SupHuby 15-11-2020

Relaxed wakker worden

Geschreven voor: Philips HF3672

Lekker relaxed wakker worden met gedempt licht. Ook prettig gedempt licht bij slapen gaan. Goede functionaliteit van de app.

Micha20 12-10-2020

Gemakkelijk en zó blij!

Geschreven voor: Philips HF3672

Een paar jaar geleden had ik de philips hf3532 en ik begreep niet hoe ik deze moest installeren zonder handleiding! Maar dit?! Ik heb de handleiding niet eens nodig. Het is zo gemakkelijk om het dimlicht te gebruiken in de nacht, want het is geen storend rood licht. Bij andere lampjes snachts stoort de aanwezigheid van het licht. Ook bij het ontwaken, die zonsopgang besef ik helemaal niet in mijn slaap maar eens de alarm afgaat, is het heel aangenaam wakker worden.
De app gebruik ik (nog) niet, aangezien de minder goede reviews hierover, maar is minder belangrijk voor mij op dit moment.

AanZet76 03-10-2020

Stijlvol en rustgevend!

Geschreven voor: Philips HF3672

We hebben de SmartSleep nu een maand en het bevalt me uitstekend! Zowel het ontwaken als het in slaap vallen gaat met meer rust en comfort. Ik heb ook het idee dat ik meer uitgerust ben als ik wakker word. Bij het slapen gaan gebruik ik niet de toegevoegde geluiden, bij het ontwaken wel. Tip: ik zou een Holllandse regenbui graag toegevoegd zien! Persoonlijk een heerlijk geluid om bij in te slapen en wakker te worden. Om het een tien te geven: de gegevens die het apparaat analyseert zou ik graag gecombineerd willen zien met mijn Fitbit of de AppleHealth app.

Tristan7390 26-07-2020

Génial

Super tout comme HUE et Ambilght
Maison ultra connecter et colorée
Dans l’attente de nouveau produit HUE pour finaliser tout ça !

MisterJones 11-07-2020

“Ok” product

Geschreven voor: Philips HF3672

Ik was eerst zeer enthousiast over deze wekker. Het licht gaat geleidelijk aan, waarna je na het instellen van een tijdsblok, gewekt wordt door een aangenaam geluid. Maar na enkele maanden gebruik werd ik door gewenning aan het licht, wat volgens mij de bedoeling is van deze wekker. Echter kan je op het moment Het licht geleidelijk aangaat de wekker niet uitschakelen. Op het schermpje komt deze knop pas tevoorschijn als de wekker volledig aan is en het geluid begint af te spelen. Aangezien ik door gewenning iets eerder door het licht werd gewekt kon ik dus niet even tikken op de knop om de wekker te laten stoppen. Je moet telkens helemaal in de instellingen van de wekker gaan om deze uit te schakelen en - niet te vergeten! - na de wekker op deze manier te hebben uitgeschakeld, de wekker voor de volgende dag opnieuw terug inschakelen! als je wakker wil worden... Zeer lastig voor een wekker die zoveel geld heeft gekost. Nu stel ik de wekker zo in dat het licht op 5 minuten aangaat waardoor ik pas wakker word door het geluid en het nut van de wekker dus volledig weg is... Echt jammer voor het geld... Simpel te verhelpen door de knop om de wekker uit te schakelen voor die dag gewoon zichtbaar te maken van zodra het licht begint aan te gaan...

Anoniem 21-05-2020

Voldoet bijna aan alle beloofde mogelijkheden

Geschreven voor: Philips HF3672

Alles wat het apparaat behoort te doen doet het op één ding na namelijk de aansturing via Bluetooth. Zo nu en dan valt dit uit en dan moet ik de app weer opnieuw installeren. Voor ik in de gaten had dat dit de oplossing was ging daar nogal wat tijd overheen beurs dat dat natuurlijk niet zo hoort te zijn.
Maar buiten dit euvel ben ik zeer tevreden

Gebruikersnaam 18-04-2020

Goed idcee, mooi design

Geschreven voor: Philips HF3672

Mooi uitgewerkte wekker/nachtlamp met veel mogelijkheden. Je kunt er prima mee inslapen, en ook aangenaam wakker worden. Met de connectiviteit is het minder gesteld: de bediening via de app verloopt moeizaam, verbinding maken met netwerken is bijna niet te doen - en als het een keer werkt, dan de volgende dag niet meer :-( De extra uitgave voor de huidige connected versie kun je je dus beter besparen.

Bkns 05-04-2020

Super!

Geschreven voor: Philips HF3672

Super, doet wat het beloofd. Heerlijk in slaap vallen en wakker worden. Gewone wekker is niet meer nodig.

Kkroosje 27-02-2020

Love it

Geschreven voor: Philips HF3672

Ik heb hem nu net 1 dag en wil hem al niet meer kwijt. Altijd een hekel aan wekkers gehad door dat ik me altijd kapot schrok door dat typische wekker geluid wat veel en veel ste hart ging. Jaren lang mijn mobiel gebruikt omdat ik dat kon instellen op geluidsniveau en muziek. Ik koos altijd al voor vogels en natuur geluiden. Deze wekker is meer dan een wekker hij helpt je ontspannen wat echt werkt met de kikker geluiden als je daar mee opgegroeid bent daarnaast de zonsondergang en zonsopgang functie echt geweldig. Hij kost wat maar hij is het echt waard.

Philips hartelijk bedankt dat ik deze mocht testen. Ik ben er super blij mee!!!

Henk van L 02-02-2020

Heerlijk wakker worden voor de wekker

Geschreven voor: Philips HF3672

Ik word meestal wakker voordat de wakker afgaat door het licht. Als de wakker wel afgaat dan werken de natuurgeluiden prima. Gelukkig geen herrie meer nodig om op te kunnen staan