Oral-B Genius 8000 Elektrische Tandenborstel - Reviews

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.be.

DairyBeat 12-10-2016

Eindelijk met een lithium accu!

Na mijn laatste Oral-B tandenborstel aankoop met een NIHM batterij, besloot ik om nooit meer zo'n type te kopen en zou wachten op een type met een Lithium batterij.

Dat is dus nu zo ver, en heb ik de Oral-B Genius 8000 aangeschaft.
Gelukkig stelt die niet teleur en ik ben er heel tevreden mee!
Oral-B zegt dat de batterij 12 dagen x 2 poetsbeurten van 2 minuten zal halen, zo'n 48 minuten. Dat doet die ook, en doet dat tevens op volle kracht. Mijn poetsbeurten duren echter wel zo'n 2x 4 á 5 minuten per dag, dus haalt die bij mij ruim 5 dagen.
Ik voel en hoor ook dat dit type batterij veel meer kracht heeft dan het verouderde type met een NIHM batterij.

Het enige nadeel is dat die behoorlijk duur is, adviesprijs 199,00. Ik heb er via een 'omweg' ruim 141,79 voor betaald, maar dat is natuurlijk nog steeds flink duur!
Oral-B heeft namelijk in z'n 'wijsheid' besloten om er Bluetooth in te stoppen, en levert er een houder bij voor een smarttelefoon. Dat zal ik dus nooit gaan gebruiken, en ik vraag mij af wat het percentage van gebruikers zal zijn die dat wel zullen gaan doen? Ik denk héél erg weinig...!

Wil Oral-B van dit type tandenborstel een succes maken, dan zal de prijs flink omlaag moeten gaan. Dan kan al snel gebeuren door die 'Bluetooth flauwekul' er uit te laten...
Ik zou graag een 2e reserve borstel er bij willen hebben, maar dat gebeurt dus niet eerder tot dat de prijs flink omlaag is gegaan!

Pluspunten

• Lange werkduur
  • Op volle kracht
  • Krachtige motor

Minpunten

• Erg duur
  • Komt mede door Bluetooth

DairyBeat 19-09-2017

Vervolg review:
Het is nu 11 maanden later en Ik bezit er nu 3 van. Mijn vrouw gebruikt er nu ook een, en hebben wij er steeds een als opgeladen reserve.
Allen werken nog steeds even krachtig en goed, en ook is de duurzaamheid tot nu toe prima.
Voor dit alles verdienen zij voor ons een 10!