Philips Sonicare DiamondClean HX9362

standaard/clean
Poetsbewegingen
62000 per minuut
Kinderborstel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare DiamondClean HX9362 op Kieskeurig.be.

zonnetje155 24-04-2015

Geweldige tandenborstel, echte aanrader.
Kan maar één minpuntje ontdekken: er staat nergens beschreven hoe je het juiste programma kunt instellen. Dat heb ik wel uitgevonden, maar zou in de handleiding moeten staan

Francois65 14-09-2019

Fijne tandenborstel, maar plots raar defect terwijl accu OK.

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Ik heb deze (mijn tweede) dure Sonicare HX9332/04 geruime tijd gebruikt. Uitstekend poetsresultaat. Alleen zo jammer dat hij ineens niet goed meer werkt. Het lijkt net of de motor 'dronken' is geworden, hapert op willekeurige momenten. Terwijl de accu nog wel echt goed is. Mijn klacht lijkt op die van dhr Brussel (Itta46) van 21 juli jl.
Een nieuwe 'body' lijkt mij nodig - de accessoires heb ik tenslotte....

Itta46 21-07-2019

Product houdt er na 3 jaar mee op !!!

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

De tandenborstel begon uit zichzelf actief te worden of nog gekker maakt een vreemd geluid in het oplaad-glas.
Nu is hij er helemaal mee opgehouden.
Helaas voor die prijs.
Wel heeft hij het langer uitgehouden dan de vele goedkopere voorgangers.

Globosan 10-02-2019

Mooi, goed poetsresultaat en top om mee te reizen.

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Poetst goed, borstels gaan lang mee en voldoende keuze uit kleine, grote, harde (Diamon, optimal white) of zachte borstels. Vooral de Paarse kleur staat erg mooi op het slanke design. De aansluiting voor opladen in het reisetui is zeer handig. De eerste Sonicare heeft het opgegeven na ruim 2 jaar. Nu weer dezelfde nieuw en weer net zo tevreden.

FrankVteZ 30-10-2018

Poetst goed, maar zeer korte levensduur

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Zoals er al veel reviews geschreven zijn: de tandenborstel poetst goed.
Lastig is om een ander menu te selecteren, aangezien je dit moet doen terwijl de borstel aan staat. M.a.w. de spiegel zit vol met de spetters omdat je wil kijken op welke reinigingsmenu hij nu weer staat.
Even aanzetten en daarna weer uit wil ook niet - dan gaat hij verder het menu door en moet je eerst 5 menus doorwandelen. Dus na het spoelen onder de kraan zit ook de spiegel weer vol met de spetters.

Maar nu na exact 2,5 jaar is hij er plots mee gekapt. Het motortje werkt nog wel, maar absoluut geen poetsbewegingen meer.
Na contact met de support van Philips werd er een "coulance korting" op een nieuwe geboden van 30% op de webshop van Philips.
Maar in de gewone winkel is deze (of andere tandenborstels) al goedkoper zonder de "coulance korting".

Samengevat:
De tandenborstel werkt goed, als hij het doet. Hou wel rekening mee dat deze tandenborstel EUR 75/jaar kost aan vervanging.
Aangezien er technisch geen verschil zit in dit type of de nieuwere types, verwacht ik bij de aanschaf van de nieuwe zeker geen langere levensduur. En de hoeveelheid spelfouten bij de specificaties van de nieuwere types doen bij mij het vertrouwen in een kwalitatief goed product zeker NIET toenemen.
Oftewel: ik pak mijn oude van de concurrent maar weer uit de kast :(

Nawi 09-09-2018

Beetje snel kapot

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Prima tandenborstel, na een jaar kapot en een nieuwe ontvangen volgens garantie. Echter exact een jaar later ook de nieuwe weer stuk...
Verder een perfect product. Hoop dat de volgende een langere levensduur heeft

xmykonos 08-08-2018

Il ' y a encore du travail à faire

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

C'est mon deuxième modèle identique au premier, mort il ya un mois de manière inexplicable. Je pense que c'est un bon produit mais le mode d'utilisation n'est pas bien détaillé en réalité.
Lors de utilisation l'appareil se mouille et et nécessite un nettoyage. Le mode d'emploi indique d'utiliser un chiffon doux mais ceci n'est pas applicable car il y a du dentifrice qui coule de partout. On doit donc utiliser un tissu mouillé.

Ceci est totalement occulté dans le mode d'emploi.

Je pense donc que des instructions devraient être données à cet égard.

Carrick 30-07-2018

Opzetborstels maken extreem hard geluid

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

De Philips Sonicare DiamondClean tandenborstel ziet er prachtig uit en wordt geleverd met een mooi oplaadglas (innovatief) en een reisetui. Middels een USB-aansluiting in de reisetui kan de tandenborstel ook daarin worden opgeladen. Ontzettend handig voor op reis! Het apparaat werkt eenvoudig en het gebit wordt perfect gereinigd. Middels het oplaadglas duurde het de eerste keer wel 48 uur voordat de tandenborstel volledig was opgeladen, het zou fijn zijn als dit wat sneller ging. Al met al is het voor mij de perfecte elektrische tandenborstel, op een ding na.

Het grote nadeel aan de Sonicare tandenborstel is dat de DiamondClean opzetborstels (en andere originele Sonicare opzetborstels) na ongeveer een week gebruik een ontzettende herrie gaan maken. Het geluid komt van de metalen ring die onderin de opzetborstel zit. Die metalen ring gaat na verloop van tijd (gemiddeld na ongeveer een week gebruik) losser zitten in het opzetborsteltje. Je kunt er zelf niets aan zien of voelen, je merkt het alleen als je de Sonicare tandenborstel hebt ingeschakeld. Zodra de tandenborstel wordt aangezet gaat het metalen ringetje onderin de opzetborstel “trillen” en wordt er dus een heel hard, constant geluid geproduceerd. Het is dat ik mijn tanden goed wil poetsen, maar zou door het geluid juist minder lang mijn tanden willen poetsen.

De Philips Sonicare DiamondClean tandenborstel is niet mijn eerste Sonicare tandenborstel, dezelfde ervaring met het extreem harde geluid van bepaalde opzetborstels had ik al toen ik nog de Philips Sonicare FlexCare+ gebruikte met de volgende soorten opzetborstels:
- InterCare Standaard opzetborstels
- Sonicare opzetborstel voor tandplakverwijdering
- Sonicare AdaptiveClean opzetborstels
- Sonicare DiamondClean Standaard opzetborstels

Het probleem met het harde geluid heb ik nooit ervaren met de (erg simpele) Sonicare ProResults Standaard sonische opzetborstels. Helaas verwijderden deze opzetborstels relatief weinig tandplak en sleten ze veel sneller dan de hierboven vermelde opzetborstels. Ik heb altijd de originele opzetborstels van Philips gebruikt en dacht dat het vervelende geluid met deze nieuwe Sonicare DiamondClean tandenborstel niet meer zou optreden. Dit is helaas wel het geval, wat ik eigenlijk niet van zo’n luxe elektrische tandenborstel verwacht.

Er wordt aangeraden om opzetborstels na 3 maanden gebruik te vervangen, echter komt het harde geluid al erg snel na het in gebruik nemen van een nieuwe, originele Sonicare opzetborstel tevoorschijn (gemiddeld na een week).

De Philips Sonicare DiamondClean tandenborstel en accessoires zijn dus perfect, afgezien van het irritante geluid waar je iedere ochtend mee wakker wordt door de Sonicare opzetborstels. De opzetborstels zijn onlosmakelijk verbonden aan de gehele productervaring. Gezien de hoge verkoopprijs van de vervangbare opzetborstels lijkt het mij toch mogelijk om die metalen ring in de onderkant van de opzetborstel, die het geluid veroorzaakt, te vervangen door een geluidsarm materiaal of door de metalen ring beter te bevestigen aan de opzetborstel.

Door deze uitgebreide ervaringen met verschillende Sonicare opzetborstels zou ik dit product niet aanbevelen. Daarom geef ik de algemene waardering en prestatie binnen de productwaardering helaas slechts 1 ster. Het gebruiksgemak en design zijn wat mij betreft uitstekend.

R1chard 20-06-2018

Goede tandenborstel die perfect poetst

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Deze tandenborstel haalt echt alles tussen de tanden vandaan en zorgt voor een stevige afname van tandsteen. Dit merk je dan weer bij de tandarts.

Enig nadeel is dat ze nogal de neiging hebben na de garantietermijn te stoppen met werken en je weer een nieuwe moet kopen.

RoyyoR 17-06-2018

Nette tandenborstel met goede poetsfunctie

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

We zijn erg blij met deze tandenborstel. Helaas is hij deze week defect gegaan. Hij is 5,5 jaar oud geworden en zullen hem nooit meer vergeten.

Toet 31-05-2018

Poetst prima.

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Ben zeer tevreden over het poets resultaat.
Maar na drie jaar gebruik problemen met de schakelaar, ging zijn eigen leven leiden! Spontaan aan en uit.
Echt jammer, voor zo'n prijs!
Wordt door een persoon gebruikt.
Heb wel weer een nieuwe gekocht, hoop dat deze langer meegaat!

CasSanders 16-05-2018

Slecht ontwerp.

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Mijn eerste exemplaar begaf het na 15 maand, het tweede na 26 maand, en dus, toevallig?, net niet meer onder garantie.

Beide exemplaren vertoonden reeds na enkele maanden sterke verkleuringen van het lichaam van de tandenborstel, waarschijnlijk veroorzaakt door de batterij.

De aan-uitknop is volgens mij niet waterdicht.

Ina82 10-05-2018

Heel prettige tandenborstel

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Goede tandenborstel met veel mogelijkheden. Voor ieder wat wils! Door de piepjes weet ik precies wanneer ik naar een ander deel van mijn gebit moet gaan.

memyselveandy 30-04-2018

Geweldig apparaat, Rolls Royce van de tandenborstels

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Tanden worden zeer schon, verschillende standen doen het perfect
Minpunt - aanvullende borstels los zijn mijn inziens alleen in het wit te krijgen.

Ruki76 10-04-2018

Perfecte tandenborstel

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Geweldig werkende tandenborstel met hel veel functies. Makkelijk oplaadbaar. Batterij gaat lang mee.

Pienvh 23-01-2018

Veel te korte levensduur

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Ik heb in een paar jaar tijd al meerdere sonicare tandenborstels versleten. Elke keer gaat na enige tijd de pin waar de opzetborstels op moeten kapot gaat wiebelen alsof hij binnenin gebroken is) waardoor ik de opzetborstel vast moet houden als ik poets. Heel vervelend en zonde van mijn geld. Ik ben zeer tevreden over het product maar de levensduur laat echt te wensen over!

Itenthije 22-12-2017

Tandenborstel gaat veel te snel kapot

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Ik heb inmiddels in drie jaar tijd al twee van de Sonicare Diamond Clean tandenborstels gehad. Het oplaadglas ziet er leuk uit maar werkt totaal niet. Het etui is daarentegen wel handig voor op reis. De tandenborstels gaan na ongeveer een jaar kapot, hij laadt van de een op de andere dag niet meer op en geeft een vreemd signaal. De eerste keer krijg je zonder problemen een vervanger en daarna niet meer omdat de garantie is verlopen. Dit is echt een probleem met deze tandenborstel wat Philips zou moeten oplossen, dit zou niet mogen gebeuren.

Barthman 25-11-2017

TOP Tandenborstel, STUK na 2 jaar

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Ik heb er nu ongeveer 7 gehad en ze stoppen er allemaal mee na een jaar of 2. Maar wel beste tandenborstel die je kan wensen qua poetsen, schoonhouden en gevoel. Beste Philips, blijf deze tandenborstel maken maar zorg er ajb voor dat hij veel langer mee kan.

Pien 08-11-2017

Gisteren teruggebracht.

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Dit is de derde Sonicare die binnen een jaar het niet meer goed doet. Kost veel geld maar is het niet waard. In het begin erg tevreden, accu gaat super lang mee maar sinds een paar weken stopt de kracht na een heel klein beetje druk op de borstel. Mooie is dat je direct je geld terug krijgt na het terugbrengen in de garantieperiode. Toch maar weer aan de Braun...

Pluspunten

• Accu gaat erg lang mee
  • Ziet er mooi uit
  • Veel verschillende standen

Minpunten

• Na 10 maanden kapot
  • Erg duur

Liesbeth 25-10-2017

Gladde tanden, frisse adem

Geschreven voor: Philips Sonicare DiamondClean HX9362

Vanaf het eerste moment dat je deze tandenborstel in je handen neemt, weet je: Philips is terug! Wat een design, het out-of-the-box idee van opladen in een glas... Knap. De eerste keer dat ik 's avonds mijn tanden poetste, merkte ik dat ze 's morgens nog glad waren, waar ik met andere tandenborstels vroeger tegen de ochtend alweer beginnende plaque voelde op mijn tanden. Hoe ze dat doen? Geen idee. De bijhorende app is een goede hulp om elk deel van je gebit evenveel aandacht te geven. Het opzetstuk om je tong te reinigen zal niet iedereen kunnen verdragen misschien, maar als je het gebruikt is het zeker een toegevoegde waarde om een frissere adem te hebben. In ieder geval: de beste tandenborstel die ik ooit gehad heb, er moet heel wat research in gekropen zijn om dit te ontwikkelen... Top!