Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
2,9 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 122 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart op Kieskeurig.be.

Willem 04-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Klein formaat, hoge kwaliteit.

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

De combinatie van een (relatief) grote sensor (1 inch) en een lichtsterke lens (f/1.8-f/2.8) zorgt ervoor dat de Sony DSC-RX100 Mark 3 als het gaat om beeldkwaliteit in de buurt komt van de spiegelreflex. Als die combinatie dan ook nog verpakt is in een zeer handzaam formaat camera, is er sprake van een 'winner'. Het zoombereik, 24-70, zou je 'kort' kunnen noemen, maar ik vind het heel erg bruikbaar. In de praktijk maak ik veel meer gebruik van de groothoek- dan van de telestand. 24mm is wat dat betreft helemaal ok. Ik heb getwijfeld tussen de compactcamera en de systeemcamera. Veel systeemcamera's hebben een nog grotere sensor: Micro Four Thirds of APS-C, maar de lichtsterkte van de standaardzoom gooit weer wat roet in het eten. Je hebt dan vaak te maken met een grootste diafragma van f/3.5 en dat is twee volle stops minder lichtsterk dan de Sony RX100 III... betekent dat wanneer je met de RX100 de combinatie f/1. 8 - ISO800 kiest, dit bij een systeemcamera kitlens met een diafragma van f/3.5, ISO3200 moet worden, om dezelfde hoeveelheid licht binnen te krijgen. Bij hogere ISO waarden ligt het ruis monster op de loer en die hogere waarden hoef je met de RX100 III dus niet zo snel te gebruiken. Tuurlijk speelt de sensor hier ook een rol, en ik zeg ook niet dat de Sony DSC-RX100 III helemaal op hetzelfde niveau als de grotere sensor camera's opereert, maar hij komt behoorlijk in de buurt. Wat de RX100 voor mij absoluut méé heeft, is het formaat! Het is een camera die je bij je hebt zonder dat je er last van hebt, een camera  die je gemakkelijk meeneemt. Dat kun je van een spiegelreflex niet zomaar zeggen. Ik spreek uit ervaring.
Nadeel van het compacte formaat is het minder aanwezig zijn van fysieke instel mogelijkheden. Dit wordt wat mij betreft gecompenseerd doordat je de ring rond de lens en de fysieke knoppen die er zijn kunt programmeren. Onder de functieknop kun je bijvoorbeeld witbalans, lichtmeting, ISO, beeldkwaliteit etc zetten, zodat je die instellingen altijd onder handbereik hebt. Belichtingscompensatie heb ik toegewezen aan de ring rond de lens. Handig!  Ik heb het nog niet gehad over de geweldige beeldkwaliteit, de ingebouwde flitser met bounce  mogelijkheid en de handige pop-up elektronische zoeker, maar het zal duidelijk zijn: ik ben blij met de Sony DSC-RX100 Mark 3. Wat niet onvermeld mag blijven: het kost wel wat.... Dat dan weer wel.

Alexander 31-03-2016
  • Product maand in bezit

Compact met super kwaliteit

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Afgelopen weken ben ik met mijn nieuwe Sony RX100M3 op reis geweest door Maleisië. Ik heb foto´s gemaakt van kleurrijke tempels, groene wouden, stranden en wolkenkrabbers met felle zon, donkere wolken en bij avondlicht. Al mijn foto´s zijn onder al deze omstandigheden zeer scherp en goed belicht. Het meest opvallende vindt ik dat de camera de flits niet nodig heeft gehad om goede foto´s te maken bij slechte belichting. Je merkt hier het voordeel van de grote sensor. Bij mijn oude compact camera ging de flits al snel af, met als gevolg overbelichting of weerkaatsing op stofdeeltjes. Nu zijn alle foto´s goed gelukt. De kleuren van de camera zijn erg levendig en diep.

Ik heb na veel zoeken gekozen voor het originele Sony hoesje bij deze camera. Een aanrader! De camera hangt comfortabel om je nek en is gemakkelijk te voorschijn te halen.

Op expert sites had ik veel goede recensies gelezen van deze camera en ik kan bevestigen dat de Sony RX100M3 echt een aanrader is voor wie een compacte camera wil met super kwaliteit!

George 29-02-2016

Deze camera is geweldig lichtsterk; zelfs bij sportopnamen en niet al te best licht is het resultaat heel goed. Jammer dat het zoombereik beperkt is, maar dat is wel te begrijpen gezien de keuze van de lens.
In testen van vergelijkbare camera’s komt deze Sony niet altijd als eerste, maar de andere camera’s hebben dan vaak een zwaarder volume en gewicht, of missen een zoeker.
Voor het geld had ik wel een externe oplader verwacht.
Voor een Mac stelt het download-programma “Playmemories Home” teleur omdat de computer vaak blijft hangen. Gelukkig kunnen foto’s ook op andere manieren worden binnengehaald.
Al met al een zeer goed apparaat, ook voor het filmen in 1080-kwaliteit.

LteH 26-03-2016

Goede camera

7,4
Dit is een aanvulling op mijn eerdere reviews.
De camera nu 4 maanden in bezit. Prima camera, met veel mogelijkheden beschikt over lichtsterkte lens en maakt daardoor prachtige foto's in donker. Wat betreft de degelijkheid ben ik minder tevreden. Ondanks beschermtasje en zorgvuldig gebruik was na 3 dagen het LCD scherm niet meer om aan te zien. Sony heeft dit keurig verholpen door een nieuw LCD scherm te plaatsen. Maar voor de prijs van de camera vind ik het opmerkelijk dat er een externe grip bij gekocht moet worden voor meer gebruiksgemak en een screenprotector wat ik na mijn ervaring zeer aanbeveel. Mijns inziens had dit voor de prijs van deze camera inbegrepen moeten zijn.

Jaap 12-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

Sony Cyber-shot DSC-RX100M3 review

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Dit is mij mijn eerste compact camera, na jaren een spiegelreflex camera te hebben gebruikt.

Ben overgestapt omdat ik een camera zocht die niet alleen makkelijk in een jas- of broekzak past, maar ook echt goede foto’s kan maken.

De keuze voor deze Sony RX100 M3 is gemaakt nadat ik meerdere testen en reviews heb gelezen.

Nu de camera 2 maanden te hebben gebruikt, kan ik niet anders zeggen dat ik aangenaam verrast ben over de kwaliteit en mogelijkheden. De Sony DSC-RX100M3 is niet goedkoop maar zeker zijn prijs waard.

+ zeer goede beeldkwaliteit (foto en film)
+ uitgebreide mogelijkheden
+ snel
+ lichtsterke lens
+ “build quality”

- Beperkte zoom
- Prijs
- Grip (opgelost met Sony AG-R2B Handgreep)
- Te veel mogelijkheden voor iemand die alleen een “point and shoot” camera zoekt.

Ben 29-02-2016
  • Product kwartaal in bezit

Als eerst het is sowieso een mooie, zeer compacte camera, die zo makkelijk in je zak past. Zelfs in de broekzak van een skinnybroek (maar wat ik niet adviseer om te doen)!

Daarnaast schiet de camera bijna altijd super scherpe foto's (ongelooflijk). Ook in de standaard point en shoot mode. Van de 10 foto's is er 10-20% uit of focus. Bij de compactcamera die ik hiervoor had was dat vaak andersom. Bijna nooit de juiste focus vooral tijdens omstandigheden met weinig licht

Ondanks dat de camera over veel professionele mogelijkheden beschikt. Raak je snel gewend aan de OS van de camera. Echter als leek in fotografie zal je nooit het maximale uit de DSC M3 halen. Tenzij je bereid bent je erin te verdiepen.

Daarnaast is het niet een goedkope camera. Ik ga niet ontkennen dat de camera prijzig is voor het simpele point & shoot werk. Het is ook een camera die vooral door de proffesionals wordt gebruikt. Maar vanwege mijn slechte ervaringen met de vorige camera namen wij de bewuste keus voor de DSC M3. Teveel en te vaak mooie momenten waar we eindigden met een slechte foto.

Die tijden zijn voor ons met deze Sony in ieder geval veranderd. Altijd scherp en geen veel minder problemen met weinig licht.

Kan je het zelfde resultaat bereiken met een andere goedkopere camera? Zeker weten! Maar een camera die zo compact is? No way! Als ik op internet zocht naar "beste compact camera" dan kon ik niet om de Sony DSC M3 heen. De meeste reviews waren positief zeker als het ging om recreatief gebruik (special moments). Dus wat mij betreft, als je het kan/wil betalen zeker de moeite waard.

Annemarie 13-05-2018

Mooie foto's en snel

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Erg prettige in gebruik. Lekker snel, richten, afdrukken en er is een scherpe foto gemaakt. Accu gaat lang mee. Viewfinder ook prettig in gebruik op de momenten dat het scherm minder te gebruiken is (bijvoorbeeld doordat de zon in je gezicht schijnt). Veel in te stellen, maar ook goede automatische programma's. Zoom is zonder digitale zoom niet heel groot, maar de foto's zijn van zulke goede kwaliteit dat hierop nog goed ingezoomd en bijgeknipt kan worden.

Gekocht met de extra handgreep en die is erg prettig.

Pluspunten

• Snel
  • Handzaam met extra grip
  • Viewfinder
  • Erg goede foto's
  • Stevig gebouwd

Minpunten

• Niet veel zoom
  • Zonder grip minder handzaam

paul 14-03-2016

Sony Cyber-shot DSC-RX100M3 review

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Ik was op zoek naar een compacte camera die snel en gemakkelijk goede kwaliteit foto's maakt. Deze sony voldoet zeker aan de eisen. makkelijk instelbaar, ook in lichte en donker ruimtes. Prima toestel

Chris 11-03-2016

Voor het formaat is het een prima toestel.
De foto's zijn prima en de video's zijn goed.
Het is alleen jammer dat er geen externe microfoon op aan te sluiten is.

Dayenne 21-02-2016

9,4
Gekocht 1 week voor de geboorte van mijn dochtertje. We hebben een SLR alleen die is veel te groot voor dit soort momenten. Vanaf haar geboorte alleen maar foto's en filmpjes gemaakt. Echt een top apparaat, wilde ook de 4k versie maar die was net iets te duur voor ons. We willen ook niets anders meer. SLR staat nu stof te happen en onze Sony DSC-RX100M3 gaat overal mee naar toe. We willen alles vastzetten voor de kleine. En het past altijd in je handtas of in de jaszak van mijn man. Het start ook lekker snel op voor de snelle momenten en als je de tijd heb kan je ook nog alles zelf instellen. 1 ding: TOP APPARAAT! heb niets meer te zeggen

Paula Broeke 17-02-2016

Alles zoals
gewoonlijk van Sony super gebruiksvriendelijk. Aangezet en gelijk een goed resultaat.
Is goed toestel voor de beginner maar voor de prof. Klein en handzaam. Gemakkelijk aan te sluiten op computer. En hij is ook Wifi.

Philippe 16-02-2016
  • Product maand in bezit

Nadat mijn Canon s100 voor de 2e keer een lensfout had (lens zoomde niet meer naar binnen), was ik al tijden op zoek naar een nieuwe kleine camera naast mijn spiegelreflex. De Sony bevalt prima: erg lichtsterke lens, scherp, fotografeert in raw, heeft een best goede flitser en een prachtige elektronische viewfinder voor bij zonlicht, en ook om zonder leesbril te kunnen fotograferen. Dat wordt straks zeker een voordeel (nu al een beetje). Ik heb hem al uitstekend kunnen gebruiken bij een concert. Hij past net in mijn broekzak als ik een niet te strakke broek aantrek. In de jaszak sowieso geen probleem. Ook de selfiestand van het display is prima bruikbaar.

Remco H 29-08-2019

Mooie foto's en degelijke kwaliteit van SONY

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Dit toestel gekozen ism verkoper voor mijn reizen. Toestel maakt mooie foto's wel is de batterij duur wat kort.
Dus aan te raden er 1 extra bij te kopen. Ook aan te raden is om de grip erbij te kopen. Het toestel ligt glad in de handen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Afmeting

Minpunten

• Glad toestel
  • Batterijduur

menw 01-08-2019

Sony Cyber-shot DSC RX 100 mark 3

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Na vele jaren de Sony cybershot toestellen gehad altijd dik tevreden geweest en nu ook weer met deze mooi scherp beeld. Prijs meer dan waard..

Pluspunten

• scherp beeld

Minpunten

• uitzoomen

Michael 26-05-2019

Sony Cybershot DSC-RX100 III

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Was al een tijdje op zoek naar een compacte camera die je makkelijker meeneemt dan een spiegelreflex en toch goede foto's maakt.

de keuze voor de Sony RX100m3 gemaakt door positieve reviews en div testen gelezen te hebben.

De Sony is niet goedkoop maar hij maakt zeer mooie foto's

Pluspunten

• goede foto's
  • snel
  • kantelbaar scherm
  • grote sensor
  • kwaliteits lens

Minpunten

• Beperkte zoom
  • niet std nekband bijgeleverd

Jan 23-04-2019

Goede kwaliteit foto's uit een compacte camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Naast het gebruik van een grote en zware spiegelreflexcamera was er behoefte aan een compacte handzame camera. Deze compacte camera moest wel een kwalitatief goede foto's geven en niet te duur zijn. Na vakkundig advies van de verkopen van Kamera Express Zwolle kwamen we uit op een Sony Cybershot RX 100. Mede door de grotere sensor (1 inch) is de fotokwaliteit erg goed. Ook het vaste Seiko Objectief is erg goed en bijzonder lichtsterk. Zelfs bij minder licht kun je nog goede foto's maken. Deze compact camera is handzaam in gebruik. Ook kun je handmatig het toestel volledig aanpassen aan je wensen. Over de eerste resultaten zijn we bijzonder tevreden. Dit wordt echt een camera om altijd bij je te hebben.

Pluspunten

• Compact camera met grotere sensor
  • Goede fotokwaliteit, ook bij minder licht
  • Goed lichtsterk objectief
  • Digitale zoeker
  • Verstelbare monitor van goede kwaliteit

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Lianne 23-04-2019

Zeer compact

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Ik heb deze camera gekocht omdat hij in je broekzak past en goede specificaties heeft. Ik ben nog niet achter alle instellingen en dat zijn er heel veel. Wel heb ik problemen met het overzetten van de opnames naar mijn mobiele telefoon en ik ben toch echt geen digibeet. Soms doet íe het wel en soms niet. Wel tevreden over de kwaliteit van de foto's en video's

Pluspunten

• compact
  • mooie foto's

Minpunten

• overdracht via internet

Joanke 09-04-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Fijne camera, maakt goede foto's en video's. Goed te gebruiken als vlogcamera door het handige flipscreen. Ideaal om mee te nemen op vakantie.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • wifi

Minpunten

• kwetsbare flitser

Naj Andringa 03-02-2019

Maakt goede foto's bij weinig licht.

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

Camera sinds een week in bezit. We hadden een Sony hx400 die helaas na vier jaar stuk ging en we geen aanspraak konden maken op de vijf jaar garantie die we hadden bijgekocht. De winkel is failliet gegaan. Maar we wilde graag een compactere camera die bij slechte lichtomstandigheden beter fotografeert dan de hx400. Dat hebben gevonden in deze camera door de grotere beeldsensor en lichtgevoelige lens. Daarnaast kun je ook handmatig goed uit de voeten met de camera! De eerste foto's zijn erg mooi qua scherpte diepte en op de automaat stelt de camera goed in. Kortom tot nu toe erg tevreden.

Pluspunten

• Lichtgevoelige lens
  • Grote sensor
  • Voelt degelijk
  • Compact formaat

Minpunten

• Knopjes zijn kleiner, wat even wennen is
  • Zonder bodygrip aan de gladde kant

Willem 03-02-2019

Geweldig stukje techniek

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart

De Sony DSC-RX100 III is een mooie stukje techniek van Sony. Zowel het design als de intuïtieve manier van werken spreekt enorm aan. Ik ben zelf een groot Sony fan en heb ook andere camera's van Sony en deze past daar naadloos tussen.

• Intuïtieve werking
  • Duidelijkheid in menu's