Sony Cyber-shot HX DSC-HX300 zwart - Reviews

20,4 MP
Optische zoom
50 x
Filmen in Full-HD

Beoordeling op basis van 564 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Irma la Douche 22-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie en makkelijk bedienbare camera

Mooie camera en erg mooie foto's en ook de bediening is niet echt moeilijk.
Liep te twijfelen want wilde een kleine camera maar met de mogelijkheden van een bijna spiegelreflex camera.
Heb deze nu 2 jaar en 3 maanden en was zeer tevreden tot nu toe.
Hij geeft een error 62.10 aan.
Heb alles terug gezet naar fabrieks instellingen maar het heeft het probleem niet weg gehaald.
Contact gehad met Sony omdat dit een probleem is wat bij veel van deze camera's voor komt,maar omdat deze net 3 maanden uit de garantietermijn viel waren de kosten van reparatie voor mijzelf.
Opgestuurd naar techrepair en kosten voor reparatie €310.

Mag toch wel verwachten dat dit product langer meegaat dan net 2 jaar.
De beeld stabilisatie is defect wat bij veel van deze camera's voorkomt.

Vind dat Sony wel met een coulance mag komen,maar nee....... jammer.
Was een mooie camera maar geen 2de Sony voor mij.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Mooie foto's
  • Gebruiksvriendelijk
  • Video kwaliteit erg goed

Minpunten

• Beeldstablisatie erg snel kapot
  • Slechte service Sony

Rob 23-10-2016

Fantastische camera maar ik heb hetzelfde probleem. Vorige week verscheen er zonder enige aanleiding de melding E 62.10. Ik heb in een mail aan de technische dienst - waarmee Sony werkt- gevraagd welke functies er bij deze melding uitvallen en wat ik hier naast het resetten zelf nog aan kan doen. Dezelfde dag mail terugontvangen dat fotograferen niet meer mogelijk is en dat er een nieuwe lens in moet worden gezet van inderdaad €. 310,00 verhoogd met de reparatiekosten. Dus een nieuw toestel van hetzelfde type is goedkoper.
Nu ben ik eens gaan op google gaan kijken hoe het probleem daar bij o.a. Youtube wordt opgelost. Dat was lachen geblazen. Bij sommige filmpjes lieten ze het toestel met een klap op de tafel vallen en ..... weg was de melding. Een ander masseerde de lens en het probleem was opgelost.
Na enig experimenteren heb ik een "tijdelijke" maar werkbare oplossing gevonden.
Daar gaan we:
Zet het toestel aan en haal de batterij even los (zonder uitzetten) . Zet de batterij terug en schakel toestel weer in. En... melding is weg en de stabilisator werkt weer. Ik kan bij het fotograveren geen verschil in beeldkwaliteit ontdekken. Helaas moet deze aktie worden herhaald bij het opnieuw opstarten. Dit went heel snel heb ik gemerkt en is in ieder geval veel goedkoper dan de dure die firma Sony die mij werd probeert aan te "smeren". Slechte service Sony voor een reeds lang bekend productieprobleem.

Al 24-01-2016 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze camera nu 2 maanden in mijn bezit. Ik maak veel foto's van voetbal en turnen.
De camera maakt leuke scherpe foto's met mooie kleuren van voetbal maar van turnen in de sportzaal vallen de foto's erg tegen ..laatst 140 foto's gemaakt waarvan er serieus een stuk of 20 redelijk gelukt dit viel mij enorm tegen de foto's zijn gemaakt in de sport/ continu stand .
Ook de snelheid van opslaan is enorm langzaam na het maken van 1 foto is het beeldscherm 3 tellen zwart daarna kun je de volgende foto maken let op je moet daarna weer opnieuw scherpstellen waar door het allemaal lang duurt ...dus niet meteen klik en daarna de volgende foto. .ook het opslaan van de 10 foto's in de continu stand duurt zeker 10 tellen waardoor je heel snel een leuke actie mist .
Als iemand weet hoe ik dit kan veranderen hoor ik dit heel graag !
Ik gebruik een 32 mb geheugenkaart

Voor de rest zijn zijn er veel mogelijkheden om uit te proberen.
Ook ligt de camera vrij goed in de hand .

sannie1105 25-01-2016

denk dat je een andere geheugenkaart nodig hebt.Ik heb hem momenteel even niet bij de hand,maar ik heb een geheugenkaart de foto's extra snel wegschrijft,zodat je snel foto's achter elkaar kunt maken.Deze werd mij aangeraden toen ik de camera kocht.

aberendse5 28-01-2016

Correct sannie1105, ik had dat probleem ook, en is ook zo opgelost. Maar het veel tl licht valt het toch wat tegen. Ik maak veel foto's in sportzalen, maar qua belichting is het vaak een ramp. ik maak in de auto stand de foto's en kies dan voor burst. Dan heb je 10 foto's achterelkaar, en dan heb je er in ieder geval een 3 scherp.

Al 29-01-2016

Bedank voor jullie reacties.
Ik gebruik nu de SanDisk ultra 40MB / s .10 met 32 GB.
Volgens de verkoper moest dit goed genoeg zijn .
Ik ga dan toch maar even kijken voor een andere

joostmooij 07-05-2016

De HX300 is wat minder geschikt voor omstandigheden met minder licht. Je kunt de ISO wat verhogen, maar het sensoroppervlakte (niet aan het aantal pixels maar het oppervlakte) heeft gewoon zijn beperkingen. Met een spiegelreflex als de A77 heb je dat niet.

Rianne 28-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Errror E 6210

Ik heb mijn Sony Cyber-shot DSC-HX300 drie jaar in bezit, OP zicht een geweldige camamera, maar sinds kort krijg ik steeds vaker een Error (E6210) en onscherpe foto's. Een rondje google leerde mij dat dit een Sony probleem is wat al veel langer bestaat, maar nog steeds niet opgelost is (2007) Best balen voor zo'n mooie maar ook kostbare camera!

Martin Nooij 28-03-2016

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar zat nog binnen het garantietermijn. Had binnen twee weken een nieuwe HX300. Laten maken schijnt zo'n 200,- euro te kosten?

S.Rompen 15-04-2016

Kunt u mij vertellen wat deze error inhoud? Kan ik dan gewoon door fotograferen of is het dan einde oefening?

Mvg Stefan

EricV 17-04-2016

Hallo S Rompen,

Een error 6210 is een defecte lens. Mijn toestel is onlangs gerepareerd bij Sony , net binnen de garantie van 2 jaar. Waarschijnlijk kan je beter van reparatie afzien en iets anders kopen., of een prijsopgaaf laten doen ??.

JoostJohan 19-04-2016

Ik heb ook dit model, doch heb geheel geen last van foutmeldingen of wat dan ook. Ben erg tevreden met mijn HX300.

Tim 29-08-2016

Ik heb ook 2,5 jaar een hx300 en krijg sinds een week ook die melding.
Sony doet er niets mee en stuurt mij na een reparatie bedrijf. Daar mag ik hem op eigenkosten laten repareren. Zi'n dure camera zou in mijn beleving langer mee moeten gaan. Jammer!

AJ 05-10-2016

Dat probleem E 62.10 heb ik ook. Camera nog maar 2,5 jaar oud. Jammer, want hij maakte scherpe foto's.
Iemand een idee hoe dit probleem kan ontstaan? Systeem fout of verkeerd gebruik?

Rosie 12-10-2016

Deze Error gebeurde mij nadat ik de camera 24 maanden in bezit had. Beeldstabilisator is kapot dus. Contact opgenomen met Techrepair en om een kostenschatting gevraagd. Deze kwamen met het verhaal dat hoogstwaarschijnlijk het optical unit vervangen moet worden, kost 304,85 incl. BTW maar daar komen dus wel de reparatiekosten nog bovenop.
Vervolgens staat er op You tube een filmpje als je sony etc. E62:10 intikt, daarop is te zien dat de gehele camera uitelkaar gehaald moet worden. Aardig kostenplaatje dus. En gezien de film op YouTube een veelvoorkomende klacht bij deze camera.

Irma 22-10-2016

Heb hetzelfde probleem en Sony doet niks en om te repareren...... dan wordt het wel een hele dure camera

Rob 08-11-2016

Zie mijn reactie over (tijdelijk) opheffen storing E 6210 bij Irma la Douche.

Rosa 15-02-2017

Hoogstwaarschijnlijk is het een software probleem. Als je de camera aanzet, en dan het batterij vakje opendoet, debatterij eruit laat zakken, terug doen en weer aanzet zal je zien dat de melding weg is. Je kunt de camera gewoon gebruiken. Echter als hij uitgaat zal je deze handeling moeten herhalen. Sony wast zijn handen in onschuld. Ik heb een Nikon gekocht. Voor mij geen Sony meer. Hele slechte service. Had nog geen 3500 foto,s met die camera gemaakt.

Rosa 22-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Errormelding E62:10

Heb deze camera iets meer dan 2 jaar in bezit. Na nog geen 3000 clicks gaf de camera een errormelding. E.62:10. Beeldstabilisatie ligt eruit. Geen s herpe foto meer te maken. Sony doet alsof zijn neus bloedt en adviseerd reparatie. Inlichting omtrent de eventuele kosten te vervangen onderdeel incl. Btw 305 euro exclusief reparatiekosten. Vervolgens verteld Sony mij dat dit probleem maar 2x is voorgekomen. Wie steekt zijn kop nu in t zand????? Ik adviseer iedereen die deze melding heeft dit ook daadwerkelijk te melden bij Sony zodat er actie ondernomen kan worden en wij de kopers niet op kosten gejaagd worden door hun ondeugdelijke apparaat.

Minpunten

• Slechte service
  • Slechte service

Irma 22-10-2016

Heb dus hetzelfde probleem.
Ook opgestuurd voor reparatie en kosten bijna 310 euro.
Heb ook contact gehad met Sony maar idd die doet niks,maybe contact gaan opnemen met consumenten bond of radar,want er zijn veel van dit soort klachten.
Voor mij geen Sony meer

Reinout Broersma 24-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Simpelweg geweldig!!

Echt een geweldige camera! Bijna geen minpuntjes! Heb de camera aangeschaft om mijn videokwaliteit te verbeteren, dat is zeker gelukt! De beeldkwaliteit van deze camera is echt geweldig!! Ook de 24-1200mm lens is hardstikke handig, je kan er echt enorm ver mee zoomen! De foto's zijn ook echt geweldig! Mooi scherp en hele mooie kleuren, verder zitten er ook veel handige fotofuncties op de camera. Helaas is mijn eerst HX300 kapot gegaan, ik had deze via marktplaats gekocht en de garantieperiode was verlopen, de camera had de welbekende error E6210. De error komt vaak voor en het houd in dat de stabilisatie kapot is, dit komt vaak voor en wordt vaak gratis gereprareerd als je garantie hebt. Heb nu een nieuwe HX300 gekocht met 5 jaar garantie van cameranu. Dus als de camera weer de error krijgt kan ik de camera gwn laten repareren. Normaal koop ik nooit 2 keer dezelfde camera, maar dit keer wel omdat de camera zo enorm goed is!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Veel foto/video opties
  • mooi zoombereik van 24-1200mm
  • goede stabilisatie bij video
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• E6210 die bij veel mensen voorkomt na 2,5 jaar

Marco Reg 09-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

E62:10 foutmelding

Camera maakt prima foto's en video's, maar ook wij kregen na 2 jaar de errormelding e62:10. Niets helpt tegen deze error. Erg jammer en zonde voor een camera die twee jaar geleden nog over de 400 euro kostte. Ik heb geen idee wat de levensduur van dit soort apparaten moet zijn, maar twee jaar is erg kort.

Pluspunten

• Scherpe en mooie foto's
  • Goede video's

Minpunten

• Erg korte levensduur.

Richel73 19-03-2015 Product maand in bezit

Ik had eerst een spiegelreflex camara gekocht, maar het was niets wat voor mij. Ik heb geen zin om te veel met instellingen bezig te zijn. Deze sony is geweldig! Geweldige foto kwaliteit die niet onder doet van mijn vorige spiegelreflex. Gebruikers gemak is ook veel prettiger met div. automatische instellingen. En dan nog het zoom bereik.. in een woord geweldig! Erg stabiel en scherp. Wat ik ook belangrijk vond is dat de camera een lcd scherm heeft maar ook een gewone kijker. Dus als er veel zon op het scherm schijnt en slecht te zien is, is de gewone kijker een zege. Wat ook even gezegd moet worden is de film kwaliteit! Betere ben ik nog niet tegen gekomen op een camera.

kramerl 14-03-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb deze camera voor mijn verjaardag gekregen, omdat ik wil beginnen met fotograferen. Ik vind het een fijne camera, met genoeg functies om te experimenteren. Ik kan me voorstellen dat als je al wat gevorderd bent met fotograferen, dat je dan een andere camera kiest.

Het is een fijne camera voor beginners, of voor vakantiefoto's, met een duidelijke uitlegfunctie op de camera zelf, en een goede handleiding. Je kan foto's maken waarbij je alles zelf instelt, of automatisch waardoor je leert wat verschillende mogelijkheden (sluitertijd, iso-waarde, enz) met je foto doen.

Een nadeel is wel dat het een dure camera is, maar ik vind het het geld wel waard.

R. Hollemans 21-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig fototoestel.

Het fototoestel is makkelijk in gebruik. Je kunt mooie HD filmpjes maken. Foto's bij weinig licht zijn nog steeds mooi. Goede zoomfunctie en weinig ruis.

Pluspunten

• Grote zoomfunctie
  • HD film
  • Makkelijk in gebruik

JoostJohan 02-04-2015 Product maand in bezit

Mooie camera. Heb gelezen over een KIWI adapter-kit t.b.v. 72 mm lenzen en zonnekap. Waarom zou men dit kiezen. Waar voor dient dit?

MaartenVince 13-03-2015 Product paar weken in bezit

Voorheen een spiegelreflexcamera gehad. Ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's en het gebruiksgemak. Makkelijk in gebruik, zoomfunctie ideaal voor mooie close-ups.

myosotis2707 12-03-2015 Product maand in bezit

Handig toestel, makkelijk in gebruik. Voor ons meer dan genoeg mogelijkheden en als onervaren fotograaf niet te ingewikkeld. Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Astrid2098 05-03-2015 Product maand in bezit

Vroeger had ik een kleine sony cybershot maar ik was toe aan wat meer uitdaging qua fotografie dus besloot ik om de DSC-HX300 aan te schaffen. Echt een geweldige camera, super goede zoom en zo veel mogelijkheden (Denk aan verschillende effecten en standen). Ik krijg superscherpe foto's en dankzij de handige vormgeving met het uitklapbare schermpje kan je heel gemakkelijk foto's maken van bijvoorbeeld mooie plafonds Verder is het een degelijke camera die niet super zwaar en abusurt groot is.
Kortom een echte aanrader als je een makkelijk te gebruiken camera zoekt die mooie foto's maakt.

Robin Stolk 03-03-2015 Product maand in bezit

Sony Cybershot DSC-HX300

Wat als eerste opvalt en ook gelijk 1 van de redenen is om te kopen, is de 50X optische zoom. De zoom kan zo ongelooflijk ver inzoomen en dat uiteraard zonder het verlies van kwaliteit.

verder beschikt hij over een 20.4 Megapixel CMOS Sensor. een sensor met uitstekende kwaliteit en veel detail.

Het voordeel van het 3.0 inch Xtra Fine LCD beeldscherm is dat hij kantelbaar is. Met uiteraard een view finder.

De prijs is ook vrij laag voor dit type toestel. Vooral voor mensen die beginnen met fotografie is dit een uitstekende keus.

Veel mogelijkheden heb je met deze camera. Het bekende custom knopje ontbreekt ook niet. Erg leuk om mee te experimenteren. de kleur kwaliteit en de helder kan je ook veranderen. zelf hou ik van foto's met veel kleur, vooral als je de natuur in gaat.

Dit zijn een paar voorbeelden van het toestel. ik zal zeggen probeer het eens uit. Er zijn nog veel meer dingen te vinden over dit toestel.

Linda-Sony 14-07-2014 Product maand in bezit

Sinds circa een maand ben ik de trotse eigenaar van deze camera! In gebruik vind ik het een erg makkelijke camera, met ontzettend veel opties. De camera werkt niet op AA batterijen, maar met een accu. De levensduur van deze accu is echter erg lang, waardoor het prima mogelijk is om een gehele dag op pad te gaan en veel foto's te maken. Ook het scherm is erg goed.

De kwaliteit van de foto's is ontzettend goed. Mooie kleuren en goede scherpstelling. Mijn enige kritische punt is dat ik niet volledig tevreden ben over de kwaliteit van de foto's bij volledige zoom. Ik gebruik vanaf ca. 30 x zoom een statief en zelfs dan vind ik dat de kwaliteit toch fors minder wordt. Dat is jammer, juist omdat ik dit toestel voornamelijk gebruik voor vogelfotografie, maar misschien was dit wel te verwachten bij zo'n superzoom.

margreet 28-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Topcamera blijkt mega miskoop

Ruim drie jaar geleden kocht ik de Sony Cybershot DSC HX300. Tot nu toe beviel die camera mij prima. Geweldige zoom, mooie scherpe foto’s, makkelijk in gebruik.
Maar sinds twee weken krijg ik de foutmelding E 62:10. Een rondgang op internet maakt mij niet vrolijk. Dit is blijkbaar een bekend sofwareprobleem, maar Sony wast de handen in onschuld.

Honderden gedupeerden, maar Sony geeft niet thuis. Reparatie van dit euvel kost meer dan een nieuw toestel.
Voor mij de laatste keer dat ik een Sony camera koop. En ik blijk dus niet de enige te zijn. Hopelijk doet VARA Kassa er iets mee (daar is het al aangekaart), of een andere consumentenorganisatie.
Schandalige service van zo’n groot bedrijf.

Dekker 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie compacte camera

Nog maar net een nieuw product voor ons maar nu al heel tevreden. Goede kwaliteit qua foto's en een goede zoomfunctie. Ook makkelijk in gebruik en een goede accuduur. We moeten de ervaring met het toestel nog even krijgen maar tot nu toe een heel fijn product.

JEB 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede zoomfunctie

Goede camera. De optische zoom gaat tot 50x door de beeldstabilisatie kan je met de hand, dus zonder statief scherpe fotos maken. Een puntje in de lucht wordt een vliegtuig waar je de details van zien. Verder is de camera heel gemakkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Gemakkelijk te gebruiken
  • Optische zoom 50x
  • Veel instelmogelijkheden
  • Mooie fotos

Minpunten

• Geen losse flitser mogelijk, is ingebouwd

sylvia colijn 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

super apparaat

Makkelijk te bedienen en super mooie scherpe foto's. Ik moet alleen even kijken of ik ergens iemand kan vinden die mij alle mogelijkheden uitlegt want er zitten enorm veel mogelijkheden op die ik nog niet gebruik

theo1961 13-01-2016 Product paar dagen in bezit

Hele fijne camera. ik ben alleen nog op zoek naar een beknopte tips en trucs uitleg voor de beginnende fotograaf. Ik hoop dat er iemand is die zoiets heeft. Wij hebben deze camera speciaal gekocht voor onze Cuba cruise en zoeken echt naar een simpele uitleg waarbij in een paar stappen de camera optimaal benut.
In afwachting van uw reacties...

Dirk Roels 25-01-2016

Kijk eens hier: https://www.youtube.com/channel/UCNdgsHKvvMwEsyijqFcahSQ
De HX300 expert series, 't is wel in engelse taal maar wel goed.