Inventum BM55

800 gram
Kleuren
zwart
Timer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum BM55 op Kieskeurig.be.

Groeny 22-07-2017

Broodbakmachine Inventym BM55

Geschreven voor: Inventum BM55

Een geweldige broodbakmachine, die zorgt dat je elke dag geniet en smult van vers gebakken brood bij het opstaan. Een aanrader.

Pluspunten

• timer
  • instelbare korst en kleur

P.Friederich-Kuenen, Oegstgeest 18-12-2018

Schoep constructie aan slijtage onderhevog, Inventum BM 60

Geschreven voor: Inventum BM55

Titel: Zwakste schakel van het apparaat
Cijfer: 3

Deze Inventum bakmachine (vroeger AFK) gekocht oktober 2015, heeft het al voor de derde keer, nu na 215 broden, begeven. Eerste koop nov. 2001.Elke keer gaat de schoep onderin lekken. Ik ben zeer voorzichtig. Laat de schoep nooit zitten. Maak alles keurig voorzichtig schoon. Wat jammer, want het is voor mij een zeer geschikt apparaat. Ik beveel dit apparaat dus niet aan!

Minpunten: Constructie schoep aan slijtage onderhevig

Minpunten

• slijtage, as bevestiging
  • daardoor lek naar onderen

Wim Klijn 31-08-2019
  • Product gekregen

Levensduur te kort, beveiliging slecht!

Geschreven voor: Inventum BM55

Ik heb deze broodbakmachine gekregen toen ik 2,5 jaar geleden met pensioen ging. Af en toe een broodje gebakken niet meer dan 5 in totaal. De laatste week heeft mijn vrouw m 3 keer gebruikt om glutenvrijbrood te bakken. De Laatste keer een knal en toen ik ging kijken zag ik een fel licht en rook uit het rooster komen. Duidelijk was dat er iets in de brand stond. Snel de stekker er uit en op een veilige plaats gezet buiten. Dat er iets stuk gaat kan ik nog begrijpen maar na 2,5 jaar al nee. Dat daarbij ook nog de kans bestaat dat er brand uitbreekt vind ik wel heel kwalijk. Ik heb het ding uit elkaar gehaald en het bleek dat de motor was verbrand. Er zit dus kennelijk geen overbelastingsbeveiliging op. Ik moet er niet aan denken dat we m hadden gebruikt met de timer functie.

Minpunten

• Geen beveiligsmechanisme
  • Gaat snel kapot
  • Maakt veel lawaai
  • Prijs kwaliteit slecht heeft 5x gewerkt

Inventum 04-09-2019

Beste heer Klijn,
Dit had niet mogen gebeuren. Zou u alstublieft contact op kunnen nemen met onze service afdeling, want we willen graag de klacht goed bekijken. Dit kunt u doen door te mailen naar info@inventum.eu of te bellen naar 0800-4583688.
team Inventum

Rebecca Bakker 04-03-2019

Zompig brood en muf geurend

Geschreven voor: Inventum BM55

Het volkorenbrood kwam zompig en muf geurend uit de oven,
gewoonweg niet te eten.
De volgende dag constateerde ik
tot mijn schrik groene-draad schimmel op het brood.
Nog nooit zoiets meegemaakt.
Een dag later een eenvoudig wit broodje gebakken.
Hetzelfde verhaal.
Klef, vochtig en muf ruikend.
Dezelfde avond al schimmelvorming op het brood.
Het schijnt te maken te hebben met de binnenbekleding van het bakblik,
de ventilatiekanalen
en het zeer slechte doorkneden van het deeg.
Zo snel mogelijk retour ging deze Inventum BM55.

Mijn toevlucht gezocht tot een Panasonic SD-2500WXE.
Een wereld van verschil.
Zelfs met een speciaal programma voor speltbrood.
De broodjes waren zo ambachtelijk gebakken.
bijzonder smaakvol, korst mooi goudbruin en heerljjk geurend.

Brood zoals deze behoort te zijn.

Deze Panasonic SD-2500WXE is gewoon een must-have
voor elke zichzelf respecterende thuisbakker.

Pluspunten

• Erg goedkoop
  • Vlotte bakprogramma's

Minpunten

• Brood is zompig en klef
  • Brood is niet smaakvol
  • Brood valt erg klein uit
  • Brood is gevoelig voor groene schimmel

awtimmer1 31-12-2019

20 jaar inventum broodbakmachine gebruikt. Bovenstaand probleem nooit gehad, Altijd goed broeed,

Janine 03-08-2018

Tweede machine is slecht.

Geschreven voor: Inventum BM55

De eerste broodbakmachine was ik erg tevreden over. Helaas ging het defect en kreeg ik onder garantie een nieuwe. Deze machine is exact hetzelfde, maar mijn broden komen niet meer mooi uit de machine. Ik ga mij dus richten op een andere van een ander merk. Inventum klantenservice doet namelikk erg moeilijk.

Wim 04-04-2020

een goede investering

Geschreven voor: Inventum BM55

Op 24 maart in Diever bij firma Sjabbens een Inventum broodbakmachine gekocht. Wij hebben koolhydraatarm meel, deze in de machine gedaan met gist en water, na drie uur bakken kwam er voor de eerste keer een heerlijk brood goed van smaak, mooie vorm. Een geweldig bediening gemak. Eenvoudige bediening, een aanrader. Een goede korte duidelijke handleiding

Anku 22-02-2021

Leuke budgetmachine

Geschreven voor: Inventum BM55

Ongeveer 200 broden gebakken en toen ging ie kapot, de schoep onderop de pan is ook ingesleten, en lek, dit zou zo gauw niet mogen. De pan is ook gewoon nogal dun, daarom brood met een harde korst, als je daar van houd prima natuurlijk. Verder trilt de machine nogal, maar goed voor de prijs kun je ook niet te veel verwachten.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Licht van gewicht

Minpunten

• Harde korst
  • Slijtage aan de pan

Jolanda 16-02-2021

Inventie broodbakmachine

Geschreven voor: Inventum BM55

Hij is super er komt heerlijk brood uit met een lekkere korst aan lekker vers en lekker luchtig .Ik hoef van de kinderen niet meer naar de bakker en dat is een goed teken.

Nout 06-02-2021

Super broodbakmachine

Geschreven voor: Inventum BM55

Nu ik elke dag thuis werk leek het mij leuk om deze machine aan te schaffen. Om er zo toch nog elke dag een feestje van te maken.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Kwaliteit brood

zeer goed product 02-01-2021

kan niet beter

Geschreven voor: Inventum BM55

kan echt niet beter voor deze prijs ,werkt zeer goed en heerlijk brood met goede korst ,ook luchtig en smaakt naar meer wij gebruiken hem bijna elke ochtend.

Pluspunten

• korst
  • luchtig

Tim van Keeken 17-12-2020
  • Product gekregen

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Inventum BM55

Gekregen van mijn moeder en ik kon er direct mee aan de slag! Korte, maar krachtige uitleg en echt super makkelijk in gebruik!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Geeft vele bak-opties

Marsja 19-11-2020

Fijne kleine broodbakmachine

Geschreven voor: Inventum BM55

Deze kleine broodbakmachine is precies wat ik zocht. De instructies in de handleiding zijn heel duidelijk en het is fijn dat er recepten bij zitten. Ik ben zeer tevreden over het bakresultaat en het is fijn dat de machine door zijn geringe gewicht en afmeting makkelijk te verplaatsen is.

Pluspunten

• lichtgewicht en klein / makkelijk te verplaatsen
  • duidelijke handleiding incl. recepten

schepers 04-11-2020

goede broodbakmachine

Geschreven voor: Inventum BM55

de broodbakmachine is een super machine - makkelijk te bedienen - ziet er goed uit - degelijk
al met al een goede machine

ClaudiaD 27-10-2020

Kleine machine en licht van gewicht

Geschreven voor: Inventum BM55

Dit is een klein en licht apparaat vergeleken met de andere broodbakmachines. Let er op dat je niet teveel meel gebruikt. 500 gram meel en 300 gram water is het absolute maximum maar gebruik liever 300 gram meel en 180 gram water. Dan is het brood gemakkelijker te verwijderen omdat er dan ruimte is om het blik aan de bovenkant vast te pakken en het is tevens gemakkelijker te snijden. De bovenkant van het brood wordt redelijk knapperig. Dit is beter dan bij de AFK, en misschien iets minder goed dan de Clatronic. Het bakblik is vrij klein en bijna vierkant. Het is kleiner dan van de AFK en de Clatronic. Het kijkvenster is klein en beslaat tijdens het meng- en kneedproces. De broden komen gemakkelijk uit het bakblik los, meestal blijft de roerder in het bakblik vastzitten en is het gat in de bodem van het brood vrij klein en netjes glad. Er is nog geen enkel brood mislukt. ( ca. 40 broodjes gebakken). Menu stand 1 , 8 (deeg) en 12 ( bakken) werken goed.

Pluspunten

• Klein en licht
  • Bakt goed
  • Geschikt voor thuis en voor de camping
  • Lekkere korst onder- en bovenzijde
  • Gat aan onderzijde relatief klein en netjes

Minpunten

• Niet geschikt voor grote broden
  • Verder eigenlijk geen enkel nadeel

Dominique 22-08-2020

Glutenvrij the best!

Geschreven voor: Inventum BM55

Ik moet wegens Coeliakie, sinds juli 2020 glutenvrij brood eten. Ik vond nergens lekker brood. Met mijn Inventum BM55, op aanraden van lotgenoten op Facebook. Eet ik nu elke dag m'n perfect broodje. De lekkere bakgeur komt me tegemoet 's morgens! Want ik kan hem instellen. In m'n zieke, tóch blij met het heerlijk apparaat!
Ik raad het iedereen aan, want hij is speciaal geschikt voor het maken van glutenvrij brood. Blij.

Esmaralda 10-07-2020

Inventum bm 55

Geschreven voor: Inventum BM55

Dit bm is makkelijk in gebruik en in te stellen en heeft genoeg functies. De bm wordt hier daaglijks gebruikt met een gezin van 5 personen. We worden iedere dag wakker met verse geur van gebakken brood

Pluspunten

• 13 uurs programeerbare timer
  • 12 programma's ca 800 gram

ClaudiaD 22-08-2020

Bedenk wel dat een brood ook water bevat. Dus een brood van 800 gram bevat ongeveer 500 gram meel en 300 gram water. Dus 500 gram meel is het absolute maximum! Het deeg rijst dan over de top van het bakblik heen en er is geen ruimte meer om het bakblik vast te houden, zodat het brood na het bakken verwijderd kan worden.

ClaudiaD 22-08-2020

Beste lezers, de timer kan niet gebruikt worden als broodbakmix gebruikt wordt, omdat de gist niet vóór de start van het bakproces in aanraking mag komen met het water. Broden met gist en bloem worden meestal niet zo mooi.

max looij 27-06-2020

Goed product

Geschreven voor: Inventum BM55

Het is een fijne machine heel eenvoudig om mee te werken ik denk dat een kind die her recept kan ook dit product kan bedienen

Pauline 05-04-2020

Deze week gekocht.

Geschreven voor: Inventum BM55

Hoewel ik de machine net heb, al heerlijk brood gebakken en steeds hetzelfde goede resultaat, echt boven verwachting.

Niels 22-02-2020

slecht

Geschreven voor: Inventum BM55

Het ding doet wel zijn best: piept op de meest rare momenten. (soms al na 2 minuten de zogenaamde "eerste piep" Met een beetje kunst en vliegwerk kon ik na de tweede keer er wel een redelijk brood mee bakken.

Henk 18-12-2019

Goede keus

Geschreven voor: Inventum BM55

We kregen een eigengebakken brood van een vriendin en hebben de machine meteen de dag erna aangeschaft. Wat heerlijk.
Gemakkelijk in gebruik en het voor deze prijs zeker waard.
Een aanrader.

Pluspunten

• heerlijk
  • prijs/kwaliteit
  • makkelijk te onderhouden