De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-R2530KXE op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Vodi 27-11-2021

mooie zwarte machine met veel programma's

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik heb heel lang een merkloze broodbakmachine gehad en die is recent stuk gegaan. Toen ik dus de optie kreeg deze te testen was ik erg blij. Het is een mooi vormgegeven machine, zwart en rechthoekig. Ik heb diverse programma's gebruikt. Voor brood, voor pizzadeeg, voor pastadeeg, deeg voor naanbrood en deeg voor kruidnootjes. Heb dus vooral de deegprogramma's gebruikt. Zou eigenlijk nog langer moeten testen om er echt wat zinnigs over te zeggen. Vond niet dat het deeg heel erg goed was gerezen, maar kan ook aan de soort gist liggen. Het brood was goed gelukt en er is toch niks lekkerders dan 's ochtends een warm brood bij je ontbijt. het handige is dat er een los vakje in de deksel zit waar je zaden, noten etc in kan doen. de machine voegt dit vanzelf toe als het deeg al gemixt is.

Pluspunten

• apart bakje voor noten, zaden etc
  • mooi vormgegeven

santjedo 24-11-2021

super mooie broodbak machine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

ik heb de panasonic broodbakmachine SD-R2530K mogen testen. de uitstraling ziet er strak uit, mooi zwart. het is een groot apparaat maar doordat het er strak uitziet gaat die helemaal op in je keuken. er zitten heel veel programma's op waardoor je verschillende kanten ermee op kan. je kan zelfs zuurdesembrood meemaken. wat ook mooi is dat er via een apart bakje op een later moment vruchten en noten toegevoegd kunnen worden. je kan er ook een timer op instellen, dus brood klaar zetten en wakker worden van de vers gebakken brood lucht. min puntje is wel dat je dit niet met kantenklare broodmixen kan doen. daar werk de timer niet mee.

Pluspunten

• veel programma's

Minpunten

• geen timer bij kant en klare mixen

chantalvw 22-11-2021

Robuuste machine die werkt.

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Wat een heerlijk brood maakt deze machine. Lang geleden dat ik zelf brood bakte, maar werd toch weer nieuwsgierig. De machine is wat log. Wij hebben de zwarte variant wat iets luxer oogt. De knoppen vind ik persoonlijk wat goedkoop eruit zien en vingerafdruk gevoelig.
De handleiding mag wat mij betreft iets compacter. Het leek heel wat maar achteraf is het eigenlijk heel simpel. Ons volkorenbrood smaakt heerlijk en ziet er goed uit. Ook heb ik een stroopwafelcake erin gebakken. Deze was goed te eten maar net iets lekkerder met een aangepast programma. We blijven door testen en de vele andere opties uitproberen.

Pluspunten

• Resultaat
  • Vele programma’s

Minpunten

• Gevoelig display
  • Grote machine

Rooieduvel 17-11-2021

Elke dag vers brood

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Wij waren al een tijdje aan het overwegen om een broodbakmachine aan te schaffen. Via de reviewclub kregen we de kans om een machine te testen. Dit is zeker geen tegenvaller geweest! De doos zelf is vrij groot en bij het uitpakken blijkt ook waarom: de machine zelf is vrij groot. Verder krijg je een maatbeker, 2 maatlepeltjes en twee boeken. De ene is de handleiding en de ander een receptenboek. We zijn meteen in de weer gegaan met het receptenboek. Het is even kijken hoe alles in zijn werk gaat maar daarna is het allemaal vrij snel in te stellen. Het resultaat was een heerlijk volkorenbrood wat iets anders van vorm is dan je gewend bent maar zeker lekkerder dan wat je in de supermarkt koopt. We hebben ook een krentenbrood geprobeerd om zo de ingebouwde dispenser te testen. Ook dit werkte prima alleen is de verhouding rozijnen/brood voor een XL niet helemaal goed (beetje weinig krenten naar mijn mening). We gaan nog een pizzadeeg en een cake proberen maar voor nu is dit zeker geslaagd en overwegen wij serieus deze machine aan te schaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Startuitstel
  • Lekker stil
  • Elke keer een prima resultaat
  • Opties voor brood, deeg, cake, jam en compote

Minpunten

• Aardig groot
  • Sommige recepten niet helemaal in verhouding

Urnieee 09-11-2021

Apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Sinds een tijdje deze broodbakmachine in gebruik. Veel mogelijkheden in het kiezen van een programma! Soms wat zoeken welk programma te gebruiken om het brood goed luchtig te krijgen. Belangrijk om goed de hoeveelheden uit een recept aan te houden en af te wegen. De timer vind ik ideaal, fijn elke morgen wakker worden met de geur van vers brood.
Een echt duidelijke handleiding ontbreek, dus nog meer functies om te ontdekken (optie cake, jam of compote bijv).

• Veel programma's
  • Aparte dispenser voor zaden/pitten

Minpunten

• Groot
  • Niet een duidelijke handleiding

p**0@g**l.com 08-11-2021

Vers brood

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik mag deze broodbakmachine testen. En dat hebben we dan ook goed gedaan in de eerste week (we mogen er nog 3).
Ik heb zelf een hoogbejaarde Panasonic bakmachine zo kan ik goed het verschil testen.

Als ik de broodbakmachine uit de verpakking haal vind ik hem er echt mooi uitzien, mooi straks zwart, dat ziet er een stuk beter uit dan mijn oude witte geval en staat veel mooier op het aanrecht, en als hij startklaar staat gebruik ik hem veel vaker.

Ik heb in de eerste week allen kant en klare broodbakmixen geprobeerd. Ik moet je bekennen dat de broden iets minder luchtig zijn dan oud de oude broodbakmachine, dat valt mij best tegen van zo'n mooi apparaat. Wel zijn de broden nog steeds luchtig en lekker.

Bediening is super makkelijk, Nederlandse sticker erbij maakt het nog makkelijker. Komende week gaan we eens een kaasuienbrood bakken.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Mooi om te zien

danamelina 07-11-2021

Aanrader, maar door vele opties wel complex

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik heb deze bakmachine getest. Toen de verpakking arriveerde, vond ik de doos al ontzettend groot. Maar bij het uitpakken bleek dat de hele bakmachine ook gewoon echt groot is. Vooral als je hier niet aangewend bent, dan is het wel even wennen. Het doet me denken aan het formaat van een papierversnipperaar. Vooral ook omdat ik de uitvoering in het zwart kreeg. Het neemt dus wel echt ruimte in op het aanrecht. Wat handig is aan deze broodbakmachine is dat je rozijnen brood of hartige dingen kan toevoegen via een dispender. Dat is ontzettend handig. Daarnaast eet ik glutenvrij. Deze broodmachine heeft ook uitgebreide menu's hiervoor, waarbij je de mix alleen maar hoeft toe te voegen. En hoeft te wachten tot je de piepjes hoort en klaar. Je hebt ook startuitstel, zodat je kan instellen dat je 's ochtends vroeg heerlijk vers brood hebt. Ook kan je de kleur van de korst instellen. Ik heb de machine nu een week en ben er redelijk tevreden over. De vorm van het brood verschilt wel elke keer en tot nu toe weet ik nog niet hoe je glutenvrij krentenbrood kan maken, want er zijn zoveel opties en piepjes, dat de machine niet altijd even simpel is om te bedienen. Al met al zou ik het machine wel aanraden, het kost alleen even tijd om alle functies die er inzitten te ontdekken en uit te voeren.

Pluspunten

• veel opties voor glutenvrij
  • makkelijk in de bediening
  • dispenser voor rozijnen, olijven etc.

Minpunten

• Formaat: echt heel groot
  • veel opties: kost wel wat uitzoekwerk

d**t@h**l.com 06-11-2021

Heerlijk brood

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Mooie look, dat sowieso. Het eerste gebruik vind ik even wat lastig. Het is even puzzelen hoe het allemaal werkt en hoe je de recepten het beste toe kunt passen. Heerlijk brood! Super veelzijdig apparaat, je kunt er meer kanten mee op dan ik in eerste instantie gedacht had. We hebben nog veel te testen.

Pluspunten

• Looks
  • Veelzijdig product

Minpunten

• Wat ingewikkelde omschrijving

Bullie82 05-11-2021

Voor de geduldige bakker, een machtig veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Yes, daar kwam de machine binnen. Eerste indruk was, wat een groot apparaat en plastic look bij de knoppen. De boekjes die er bij zitten heb ik dus echt wel nodig. Wat een informatie en ik vind het in die 2 boekjes wat door elkaar lopen. Want waar had ik het nu gelezen. Ik ben van het gemak, dus ben maar even begonnen met "gewoon" wit en bruin brood. Ik ben niet zo'n baktalent maar dit lukt me gewoon, zelfs mijn moeilijke eter hier thuis snijdt een dikke plak brood af. Na een moeilijke start heb ik toch mooi even elke dag al gebakken. Het resultaat mag er zijn. Volgende week aan de slag met het glutenvrije, kijk ik naar uit.

Pluspunten

• De mogelijkheden
  • paar stappen en je bakt je brood
  • brood is niet aan te slepen

Minpunten

• teveel informatie
  • mis concrete stappen
  • groot
  • mis de kleur korst bij volkorenbrood

Lisa 05-11-2021

Heerlijk brood!

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Voor het eerst in mijn leven heb ik een broodbakmachine gebruikt. Ik wilde het al lange tijd en was dus ook erg blij toen hij bezorgd werd! Het is een mooi zwart model met de programma’s duidelijk op de bovenkant zichtbaar. De gebruiksaanwijzingen (ja het zijn twee boekjes!) zijn erg uitgebreid en daardoor wel even een klusje om door te spitten. Zo had ik eerst ook niet door dat er meer informatie te vinden was in het tweede boekje. Echter is het gebruik van de broodbakmachine wel erg makkelijk. Ons eerste brood lukte direct en was heerlijk! We gebruikte hiervoor een volkoren broodmix en het broodbak-programma voor broodmix met zonnebloempitten. De automatische dispenser waar de zonnebloempitten in gingen werkte perfect! Ook lijkt het bakblik niet te worden aangetast door de zaden. We hebben de machine nog niet lang in ons bezit en willen nog veel meer recepten proberen. Zo kun je ook een cake bakken in de machine, ik ben nog erg benieuwd hoe dat werkt. En vooral; hoe dat smaakt! Tot nu toe ben ik enthousiast!

Pluspunten

• Geen geluidsoverlast
  • Makkelijke programma's
  • Deeghaak makkelijk te verwijderen

Minpunten

• Lastig op te bergen door de grootte

s**7@h**l.com 04-11-2021

Broodbak machine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ziet er mooi uit de rozijnen/nootendispenser heb ik nog niet gebruikt het is makkelijk in gebruik je weegt het af gooit het er in en kiest een programma voor het juiste wat je er in doet ik ga binnenkort nog pizza deeg en cake proberen heb een campagne boeren brood en brioche geprobeerd voor de eerste keer goed gelukt de programma’s zijn makkelijk in te stellen
Het uitstellen van een programma nog uittesten want dat lukte niet kwaliteit is goed verschillende programma’s is ook erg fijn