De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-YR2540 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Murielleke01 29-11-2021

Gebruiksvriendelijke broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

We waren op zoek naar een nieuwe broodbakmachine die zowel brood kan bakken als alleen deeg kan kneden. Qua uiterlijk vind ik de Panasonic broodbakmachine erg groot en moest ik erg wennen aan het aparte gistbakje en het aparte krenten/ noten bakje. Na verschillende malen gebruikt te hebben, went het snel en zorgt het juist voor een perfecte verdeling.
De broodbakmachine is gemakkelijk in te stellen door middel van de toetsen, die een redelijke pieptoon geeft bij indrukken. De timer is niet bij alle broden in te stellen, zoals bij bijvoorbeeld een kant en klare broodmix. Machine wordt rondom warm maar niet heet.
De machine kneed het deeg naar behoren, er blijft niets qua los meel achter in de randen. Geeft een prima temperatuur om het deeg goed te laten rijzen en bakt het brood geheel mooi bruin en luchtig.
Duidelijke gebruiksaanwijzing bijgevoegd en ik ben echt enthousiast geworden.

Pluspunten

• Handig bakje voor krenten en noten
  • Bakt geleidelijk en mooi als een geheel

Minpunten

• Broodbakmachine is erg groot
  • Geen kijkvenster

AngelaB 27-11-2021

Multifunctioneel, gebruiksvriendelijk bakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Mooi, zeer gebruiksvriendelijk apparaat met 32 functies.
Omdat ik dit product nu 2 weken heb, zeker nog niet alles kunnen proberen. Maar een All-in broodmix geeft zowel op het standaard programma als op een zelf ingesteld programma met timer een heerlijk luchtig brood met krokante korst.
Extra voordeel is het aparte bakje voor gist en bakje voor krenten, noten, kruiden etc die ervoor zorgen dat deze op t juiste moment worden toegevoegd om zo goed verdeeld in het product te komen.
Komende dagen ga ik zeker nog veel andere functies proberen zoals pizzadeeg maken, cake bakken en andere broodsoorten.
Klein nadeel: apparaat is erg groot.

Pluspunten

• Veel programma’s
  • Gebruiksvriendelijk
  • Timerfunctie

Minpunten

• Groot apparaat

JM 25-11-2021

Goede broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Fijn apparaat in gebruik. Erg handig in te stellen, maakt lekker luchtig brood. Goede gebruiksaanwijzingen en makkelijk in gebruik. Verschillende broden gemaakt met noten, zonder noten, bruin, wit etc allemaal erg lekker!

Lian 23-11-2021

Handig in gebruik en bakt mooie broden

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Wat een mooi apparaat. Nu een paar dagen in huis. Meteen begonnen met bakken. Bij het bakken op de middelste stand, had ik een mooi formaat brood. Ik heb hem op de donkerste stand gezet en dat gaf een heerlijk knapperig korstje. Mijn eerste brood was een all in brood. Gemakkelijk alles toevoegen en de broodbakmachine deed het werk. Officieel was het advies volgens het boekje om menu 5 te gebruiken. Daarbij was echter de timer niet in te stellen. (dit stond ook duidelijk in de omschrijving bij de menudiagrammen en bakopties).
Door creatief een ander programma te kiezen, kon ik de timer gebruiken, zodat het brood de volgende ochtend klaar was. De heerlijke geur kwam me tegemoet. Bij het volgende brood heb ik noten toegevoegd via de dispenser. Het was een beetje zoeken naar het juiste programma, omdat ik de donkerte van de korst wilde instellen en de grootte van het brood. De noten heb ik klein gehakt en in de daarvoor bestemde dispenser gedaan. Deze worden automatisch aan het deeg toegevoegd, als het daar tijd voor is. Zo handig dat je dat niet zelf hoeft te doen. Nu hoefde ik tijdens het bakken niet in de buurt te blijven om zelf de noten toe te voegen. Ook dit brood was goed gelukt en de noten zaten goed verdeeld door het hele brood.
Er zitten enorm veel functies op deze machine. Deze ga ik zeker in de komende weken uitproberen.
Pluspunten: mooi apparaat, bakt goede broden, aparte dispenser
Minpunten: geen kijkvenster en de machine is groot.

Pluspunten

• Mooi aparaat
  • gebruiksvriendelijk
  • aparte dispenser

Minpunten

• geen kijkvenster
  • groot

Judith 19-11-2021

Fijne broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Ik mag de Panasonic SD-YR2540 broodbakmachine testen. Mijn vorige broodbakmachine was een inventum en ik ben benieuwd naar de verschillen. De Panasonic broodbakmachine is mooi vormgegeven en daardoor makkelijk te reinigen. uitleg van de toetsen is Engels. Maar er zitten stickers bij die je daaroverheen kan plakken zodat het er in het Nederlands staat. De gebruiksaanwijzing vind ik ingewikkeld om door te nemen als je het apparaat niet kent. Maar met het receptenboeken wijst het zichzelf en blijkt de bediening eenvoudig. Je kiest een menu ( bijv voor krentenbrood. Of voor kant en klare mix) dan de grootte van het brood en de donkerheid van de korst. En dan druk je op start.
Wat ook handig is het aparte bakje voor gist en het bakje voor overige ingrediënten zoals bijv krenten of noten. Het apparaat kiest zelf het juiste moment om dit aan het deeg toe te voegen. ik mis wel een kijkvenster. Dan zou je ook kunnen zien of het deeg goed gemixt is. Al met al een plezierig apparaat, eenvoudig in de bediening en met ruime keuze mogelijkheden niet alleen brood. Maar bijv ook cake en jam.

Pluspunten

• Apart vakje om gist toe te voegen;
  • Apart vakje om krenten o.i.d. toe te voegen;
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Geen kijkvenster
  • ;Ingewikkelde handleiding

LionKing 16-11-2021

Heel erg fijne machine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Wat een geweldige machine! Ik heb een aantal jaren geleden een broodbakmachine gehad maar met de verhuizing is deze defect geraakt. Nu een nieuwe machine en ik moet zeggen deze bevalt wel heel erg goed!

Het brood is steviger dan dat ik gewend was, gewoon echt brood met een heerlijke smaak. De machine is voor een broodbakmachine stil en doet zijn taak daarom bijna geruisloos.

Door het klepje aan de bovenkant is de machine ook nog eens geschikt voor luxere broodsoorten door het later kunnen toevoegen van allerlei extras!

Het menu is makkelijk te begrijpen. Ook erg fijn is de timer waarmee ik 's-avonds al een brood klaar kan zetten welke dan in de ochtend daadwerkelijk klaar is, met verser brood naar je werk gaan dan dit is niet mogelijk.

Al met al een top machine!

Pluspunten

• Heerlijk brood
  • Toevoegen van extra's mogelijk
  • Duidelijk menu
  • Timer

Astridjo63 14-11-2021

Topper

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Ik heb de broodbakmachine nu ongeveer anderhalve week in mijn bezit. Mooi apparaat, geweldige opties en super resultaat. Ik ben zeer tevreden en ben benieuwd naar alle bakopties die ik nog testen mag.

• Veel bakopties
  • Geweldig bakresultaat

Minpunten

• Beetje lastig te lezen gebruiksaanwijzing

Michael 13-11-2021

Goede, eenvoudige machine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Ik ben nu een paar weken in het bezit van deze broodbak machine. Ik heb weinig ervaring met deze machines en dus is het extra leuk om dit testen. Ik heb de machine nu 3x gebruikt. 2x voor het maken van brood, en 1x voor het bereiden van pizzadeeg. Het bakken van broden is echt super eenvoudig. Je vult de machine met de juiste ingrediënten, stelt de machine in op de juiste stand en wachten maar...... 4 uurtjes later ruikt je huis als de bakker en kun je genieten van een heerlijke knapperig en luchtig brood.
Het bereiden van het pizza deeg bevalt nog niet helemaal. De pizza leek op de kartonnen verpakking waar de Panasonic inzat maar misschien komt dit wel omdat ik iets niet goed deed met de broodbakmachine, of is de oven verkeerd ingesteld. Aankomende weken ga ik nog een poging wagen.
Er is nog wel een klein puntje ter verbetering. De machine is groot, waardoor het display slecht leesbaar is wanneer deze op het aanrecht staat.

Pluspunten

• Duidelijke instructies
  • Eenvoudig instelbaar

Minpunten

• Slecht afleesbaar display door hoogte apparaat

w**n@g**l.com 13-11-2021

Super handig met tal van mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

De hoeveelheid mogelijkheden en het ontwerp heeft de keuze op deze broodbakmachine doen vallen en ik kan zeggen dat ik zeker niet teleurgesteld ben. Zonder enige ervaring met broodbakmachine heb ik gisteren mijn eerste brood gebakken, gewoon simpel, broodbakmix van de supermarkt erin, water erbij en 2,5 uur later een heerlijk brood die smaakt of ie zo bij de bakker wegkomt. Het is een zeer veelzijdig apparaat waarvan ik de functies allemaal nog moet uittesten, maar de deeg kneed/rijs optie, de noten/zaden bak en de cakebak optie lijken mij zeer handig. Uit de instructie lees ik dat tijdens het rijsen de binnen en omgevingstemperatuur gemeten wordt. Geen idee of het hierdoor komt maar het brood is super luchtig. Al met al met ik super tevreden en kijk ik uit naar mijn volgende bakcreatie.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Het aantal programma's
  • Kwaliteit
  • Notendispenser

Michelle 12-11-2021

Toch de parel onder de machines.

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2540

Ik heb al jaren, onderhand een oude, Panasonic broodbakmachine, nu kon ik een nieuw model testen. Ben het nu een week aan het testen maar nog niet helemaal tevreden, nu is een week gebruik ook erg kort omdat je zo’n apparaat ook echt eigen moet maken. Machine ziet er mooi uit met vele functies, veel meer als op de oude broodbakmachine. Ben speciaal naar de molen gegaan omdat die toch het lekkerste meel hebben. Alleen het brood komt tot nu toe niet mooi uit de machine, niet gelijk gerezen waar ik met mijn oude geen last van heb. Het nieuwe gist bakje in de deksel is erg handig, zo maakt het niet uit dat je later begint met bakken of dat je bang hoeft te zijn dat het gist in contact komt met het water. Net zoals het bakje waar je noten/zaden of rozijnen in kan doen is er voor het gist nu dus een kleine opening waar gist in kan en automatisch in het programma toegevoegd wordt. Ga de komende weken de machine nog even goed uitproberen.

Pluspunten

• Gist bakje
  • Rozijnen bakje
  • Gluten vrij bakken

Minpunten

• Bakt nog niet gelijkmatig