Luvion Essential - Reviews

Muziek

Fam. Schrijver 08-06-2016 Product paar weken in bezit

Fijne babyfoon

6,8
Prima babyfoon. Makkelijk aan te sluiten, beeld en camera zijn goed en makkelijk af te stellen. Het knopje van de energiebesparing zit helaas naast die van de muziek, hierdoor zet je soms de muziek per ongeluk aan.

Elmu 19-07-2016 Product maand in bezit

Super babyfoon, zeer tevreden over beeld en geluid!

9,6
Na veel beoordelingen te hebben gelezen, uiteindelijk gekozen voor de Luvion Essential babyfoon. Ik heb op beiden slaapkamers een camera staan en neem de unit mee als ik even op bezoek ga bij mijn ouders, die wonen naast ons. Signaal is goed ondanks vrijstaande huizen met dikke muren. Geluid is fantastisch, elk piepje, zuchtje wordt waargenomen. Verder zit er alles op wat je van een babyfoon verlangt. Makkelijk te installeren en degelijk materiaal. Kortom: top product!

P.s. In mijn zoektocht naar een Alecto of Luvion babyfoon ook gebruik gemaakt van marktplaats, zo staat er bijv. een enkele luvion te koop maar veel meer van andere merken, voornamelijk veel Alecto. Bij de beschrijving van losse camera's of units staan dan vaak dat camera of unit kapot is gevallen of wegens aankoop andere babycam. Dat gaf voor mij de doorslag van de kwaliteit van Luvion, aangezien deze geen negatieve berichten hadden.

Thea 01-06-2016 Product half jaar in bezit

Super top geweldig

Echt een super ding😍..
Heb hem zelf al een tijdje nu voor een vriendin haar baby shower gekocht en hoop dat zij hem netzo geweldig vindt als ik

ehop 28-05-2016 Product maand in bezit

Prima babyfoon

Wij zijn prima tevreden met de luvion Essential. Aangezien de kleine op en andere verdieping slaapt hebben we gekozen voor een babyfoon met camera! Erg handig dat je het geluid en helderheid vh scherm kan instellen!  Het is pikdonker op de slaapkamer vd kleine en toch is hij goed zichtbaar op t schermpje! Qua bereik werkt de babyfoon voor ons prima! In huis is de ontvangst perfect, buiten is dit niet altijd optimaal! Zou hem zeker aanbevelen. Werkt eenvoudig dus ook handig voor opa's en oma's.

MartinJudith 25-05-2016 Product paar dagen in bezit

Luvion Essential- Goed systeem met haken en ogen

6,8
We hebben de Luvion Essential een paar dagen in huis en in gebruik.
De verpakking is degelijk en de materialen zijn goed beschermd.

T pakket komt met :

-Camera
-Oudereenheid
-2x lader
-bevestigingclips voor bekabeling
-gebruikershandleiding

De oudereenheid.

De opbouw is van de knoppen is éénvoudig.
De pictogrammen laten zien wat de functie is van de knopbediening.

De kleurweergave op de 'oudereenheid' is niet om over naar huis te schrijven.
De kleuren zijn flets en zijn niet aan te passen in een menu.
Alleen de helderheid van het display kan worden aangepast.
Verder kan je essentialcamera's toevoegen als je die hebt.

Verder is de menu structuur eenvoudig van opzet en zo ook de bediening.

De combinatie camera+oudereenheid is van het 'plug and play' principe.
Uitpakken en gebruiken zonder teveel omzwervingen

De camera.
De scherpte in het donker ( verlichting met IR-leds ) is onder de maat.
Ook de scherpte overdag is naar onze mening niet voldoende.
Alhoewel het beeld voldoende detail heeft om te kijken wat die kleine aan het doen is, zou ik verwachten dat een dergelijke camera voor een dergelijke prijs een beter beeld zou geven.

Als er een raam in de kamer is en de camera is tegenover dit raam opgesteld kan je rekenen op groot detail verlies en een forse overbelichting in het beeld. ( getest tijdens een bewolkte dag zonder open bewolking..)
Het dynamisch bereik van de camera is dus laag

Verder vinden we dat de neerwaartse hoek tegenvalt.
Als het ontwerp wat hoger zou zijn , zou ook de camera verder naar beneden bij gesteld kunnen worden.

Voor pan en tilt (links,rechts/Op,neer ) moet je de oudereenheid tijdens de installatie van de camera mee nemen in de kamer van de kleine.. en dat is niet altijd handig.
Voor die functie moet je het volgende hogere model kopen.
De lens is helaas niet scherp te stellen op enige wijze.
wysiwyg- What You See Is What You Get.

Hoewel we dus toch wat tegenvallende punten hebben met dit systeem , zijn we er wel tevreden over.
Het doet waarvoor het is gekocht.

Patrick 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Top Babyfoon!

Fijne babyfoon! Erg makkelijk te installeren, stelt echt werkelijk niets voor.
De bediening is erg eenvoudig.
Veel zaken in te stellen, zonder dat er teveel bij komt kijken.
Ondanks de slaapkamer erg donker is, is op het scherm alles duidelijk te zien.
Vrienden van ons hebben de Luvion Easy, maar persoonlijk vinden wij een groter scherm fijner. Iets duidelijker te zien, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Verder is ons kindje nog niet geboren, dus we zijn nog geen experts ;-)

Ik zou deze zeker aanraden!

Pluspunten

• Lange voedingskabel
  • Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig te installeren
  • Scherp beeld

Minpunten

• Camera moet altijd aan de voeding

Angelllla 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Top babyfoon

Na veel beoordelingen te hebben gelezen ben ik bij deze uitgekomen. En ben zeer tevreden!
Door het duidelijke beeld kan ik gemakkelijk mijn kind bekijken, wat een prettig gevoel geeft.

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Makkelijk te installeren

Yvonnebur 09-01-2017 Product paar maanden in bezit

Groot scherm

Makkelijke babyfoon. Je kunt je baby goed in de gaten houden. Zelfs in het donker! Het geluid is ook prima, jammer dat je zelf het muziekje blijft horen als het aanstaat.

Boudy 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Groot scherm

Fijn apparaat en erg gebruiksvriendelijk door het overzichtelijke menu. Door het grote scherm kan je alles duidelijk, zonder er met je neus bovenop te zitten zien.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lange voedingskabel

KW 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

1e indruk is redelijk

De Luvion Essential heb ik nu een aantal dagen in gebruik. De keuze is op deze babyfoon gevallen omdat ik een babyfoon met camera wilde en de meeste reviews positief waren. Direct een 2e camera mee besteld i.v.m. de tweede die op komst is. Installeren (ook van de 2e camera) en bediening is heel eenvoudig, het beeld is scherp en het geluid is goed. Wat direct opviel was dat hij regelmatig aangeeft geen bereik te hebben. Dit terwijl de camera slechts 1 verdieping hoger staat en ons huis een normale tweekapper is. Even afwachten hoe dit in de komende tijd verloopt. Als dit zo blijft ga ik contact opnemen met Luvion.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid
  • Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Bereik

LJ57 24-12-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer tevreden over deze babyfoon

Nu 3,5 maand in gebruik en nog steeds geen enkel moment spijt van deze aankoop gehad. Beeld is duidelijk en scherp en je ziet dus precies hoe de kleine erbij ligt. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Prima bereik
  • Duidelijk beeld
  • Muziek functie in bepaalde gevallen handig

Niels 10-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede prijs-kwaliteitverhouding!

Precies wat je nodig hebt. Niets meer, niets minder. Makkelijk te bedienen. Geen overbodige opties. De afmetingen van het scherm zijn ook prettig zodat niet direct de hele tafel volstaat.

Carina 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm en makkelijk in gebruik

Dit product is makkelijk in gebruik te nemen. De handleiding is duidelijk.
Het beeld is ook goed en de opties zijn ook handig.
Het is wel jammer dat je de camera niet op afstand kan draaien maar verder zeker een aanrader.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • groot beeld
  • terugspreekfunctie
  • slaapliedjes

Minpunten

• geen draaibare camera op afstand

sam 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

babyfoon met twee camera's

Ik heb deze babyfoon aangeschaft met een extra (dus tweede) camera erbij. Het syteem is makkelijk te installeren en werkt fantastisch. Dus dit is absoluut een aanrader als er een tweede (of meer) kindje bij komt.

Het enige minpunt is dat de batterij naar mijn idee snel leeg is.

Pluspunten

• Mogelijkheid van meerdere camera's
  • Makkelijke installatie
  • Goed bereik (ook in ruim huis)
  • Duidelijk beeld

Minpunten

• Batterij snel leeg

Mieke 20-11-2016 Product paar weken in bezit

Goed beeld

Product enkele weken in gebruik.
Installatie was erg makkelijk. Camera neergezet en aan de stroom, moederstation aan en alles werkt. We zijn ook meteen met het moederstation de achtertuin in gelopen en ook daar is nog voldoende bereik.
Het beeld van de camera is super. Enige minpunt is de batterijduur van het moederstation. Deze gaat nog niet een nacht mee (ook niet als je het scherm 'uitzet')
Geluid heeft kleine vertraging, maar voor ons geen probleem. Het terugpraten geeft een 'krakend' geluid.
Wij zijn blij met de keuze voor dit apparaat.

Pluspunten

• Plug & play
  • Goede beeldkwaliteit
  • Goed bereik

Minpunten

• Batterijduur moederstation

Hildegard 27-11-2016

Hallo, kan je ook gewoon je baby'tje zien ander dat er beweging of geluid is?

Barry 24-09-2016 Product paar maanden in bezit

Luvion Essential

Na veel zoeken en vergelijken hebben wij gekozen voor de Luvion Essential. Makkelijk te bedienen en door plug & play kun je gelijk aan de slag. Het is ideaal je kleine altijd in de gaten te kunnen houden ook in het donker. Voor ons een perfecte match!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Plug & play
  • Mooi beeld

Anke Marije 19-09-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke babyfoon!

Zeer tevreden over deze babyfoon! Eenvoudig in gebruik en super blij dat we gekozen hebben voor een babyfoon met camera. Scheelt heen en weer lopen om te kijken hoe ons kindje erbij ligt! Pluspunten: temperatuur babykamer wordt aangegeven en er zit een stand op waarbij het beeld automatisch aanspringt zodra onze baby geluid maakt.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Heldere display
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Batterij snel leeg

Kim 15-09-2016 Product paar weken in bezit

Ideale, makkelijke, gebruiksvriendelijke babyfoon.

De babyfoon is makkelijk in gebruik en geeft een duidelijk beeld, ook in het donker. Je hoort je kindje ook heel goed. De babyfoon heeft makkelijk en helder menu waardoor je de babyfoon kunt gebruiken zoals je graag zou willen. De babyfoon is ideaal en zou hem zeker aanraden. Prijs kwaliteit verhouding is goed.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Groot/helder scherm
  • Gebruiksvriendelijk

Natascha 09-09-2016 Product paar weken in bezit

Perfecte babyfoon

Ik ben zeer tevreden over deze babyfoon. Camera is goed zowel overdag als 's nachts. Makkelijk te installeren. Echt waar voor je geld.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Muziekjes klinken goed
  • Meerdere cameras mogelijk
  • Vox is ideaal

Minpunten

• Lengte van snoer

Remon 08-09-2016 Product paar dagen in bezit

Goede babyfoon

Nadat we eerst de Luvion Easy hebben gehad, toch besloten deze terug te doen omdat we niet tevreden zijn over de geluidskwaliteit. Met de Essential is dit een forse verbetering. Het belangrijkste uiteindelijk waar het voor moet dienen. Verder is het in aanschaf iets duurder dan de Easy, maar dat zie je ook! Betere beeldkwaliteit zowel overdag als 's nachts. Stand-by-tijd kan beter.
Slaapliedjes lopen oneindig door als je ze eenmaal aan hebt gezet.
Indien je door de babyfoon wil praten maakt de camera een kort krakend geluidje.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Korte stand-by-tijd