Luvion Essential wit

camera babyfoon
tile-Outdoor bereik
250 m bereik (buiten)
Digitale zoomfunctie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 101 reviews die zijn achtergelaten voor de Luvion Essential wit op Kieskeurig.be.

Elmu 19-07-2016
  • Product maand in bezit

Super babyfoon, zeer tevreden over beeld en geluid!

9,6
Na veel beoordelingen te hebben gelezen, uiteindelijk gekozen voor de Luvion Essential babyfoon. Ik heb op beiden slaapkamers een camera staan en neem de unit mee als ik even op bezoek ga bij mijn ouders, die wonen naast ons. Signaal is goed ondanks vrijstaande huizen met dikke muren. Geluid is fantastisch, elk piepje, zuchtje wordt waargenomen. Verder zit er alles op wat je van een babyfoon verlangt. Makkelijk te installeren en degelijk materiaal. Kortom: top product!

P.s. In mijn zoektocht naar een Alecto of Luvion babyfoon ook gebruik gemaakt van marktplaats, zo staat er bijv. een enkele luvion te koop maar veel meer van andere merken, voornamelijk veel Alecto. Bij de beschrijving van losse camera's of units staan dan vaak dat camera of unit kapot is gevallen of wegens aankoop andere babycam. Dat gaf voor mij de doorslag van de kwaliteit van Luvion, aangezien deze geen negatieve berichten hadden.

ehop 28-05-2016
  • Product maand in bezit

Prima babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Wij zijn prima tevreden met de luvion Essential. Aangezien de kleine op en andere verdieping slaapt hebben we gekozen voor een babyfoon met camera! Erg handig dat je het geluid en helderheid vh scherm kan instellen!  Het is pikdonker op de slaapkamer vd kleine en toch is hij goed zichtbaar op t schermpje! Qua bereik werkt de babyfoon voor ons prima! In huis is de ontvangst perfect, buiten is dit niet altijd optimaal! Zou hem zeker aanbevelen. Werkt eenvoudig dus ook handig voor opa's en oma's.

MartinJudith 25-05-2016

Luvion Essential- Goed systeem met haken en ogen

6,8
We hebben de Luvion Essential een paar dagen in huis en in gebruik.
De verpakking is degelijk en de materialen zijn goed beschermd.

T pakket komt met :

-Camera
-Oudereenheid
-2x lader
-bevestigingclips voor bekabeling
-gebruikershandleiding

De oudereenheid.

De opbouw is van de knoppen is éénvoudig.
De pictogrammen laten zien wat de functie is van de knopbediening.

De kleurweergave op de 'oudereenheid' is niet om over naar huis te schrijven.
De kleuren zijn flets en zijn niet aan te passen in een menu.
Alleen de helderheid van het display kan worden aangepast.
Verder kan je essentialcamera's toevoegen als je die hebt.

Verder is de menu structuur eenvoudig van opzet en zo ook de bediening.

De combinatie camera+oudereenheid is van het 'plug and play' principe.
Uitpakken en gebruiken zonder teveel omzwervingen

De camera.
De scherpte in het donker ( verlichting met IR-leds ) is onder de maat.
Ook de scherpte overdag is naar onze mening niet voldoende.
Alhoewel het beeld voldoende detail heeft om te kijken wat die kleine aan het doen is, zou ik verwachten dat een dergelijke camera voor een dergelijke prijs een beter beeld zou geven.

Als er een raam in de kamer is en de camera is tegenover dit raam opgesteld kan je rekenen op groot detail verlies en een forse overbelichting in het beeld. ( getest tijdens een bewolkte dag zonder open bewolking..)
Het dynamisch bereik van de camera is dus laag

Verder vinden we dat de neerwaartse hoek tegenvalt.
Als het ontwerp wat hoger zou zijn , zou ook de camera verder naar beneden bij gesteld kunnen worden.

Voor pan en tilt (links,rechts/Op,neer ) moet je de oudereenheid tijdens de installatie van de camera mee nemen in de kamer van de kleine.. en dat is niet altijd handig.
Voor die functie moet je het volgende hogere model kopen.
De lens is helaas niet scherp te stellen op enige wijze.
wysiwyg- What You See Is What You Get.

Hoewel we dus toch wat tegenvallende punten hebben met dit systeem , zijn we er wel tevreden over.
Het doet waarvoor het is gekocht.

Stephanie 26-01-2017

Goede beeldbabyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Goede beeldbabyfoon. Geeft een duidelijk beeld weer, zowel overdag als in het donker.
Makkelijk te bedienen en in gebruik te nemen, ook handig voor de opa's en oma's :).

Is eventueel ook aan te sluiten met meerdere camera's.

Erg tevreden over het product!

Pluspunten

• Helderheid beeld
  • Stoort niet
  • Zowel dag- als nachtbeeld duidelijk
  • Makkelijk in gebruik

Fam. Schrijver 08-06-2016

Fijne babyfoon

6,8
Prima babyfoon. Makkelijk aan te sluiten, beeld en camera zijn goed en makkelijk af te stellen. Het knopje van de energiebesparing zit helaas naast die van de muziek, hierdoor zet je soms de muziek per ongeluk aan.

Koets 19-09-2017

Slecht bereik

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Handig apparaat met uitgebreide functionaliteit. Mooi design en handig in gebruik. Maar het apparaat heeft een matig tot zeer slecht bereik en voldoet niet aan de specificaties die luvion stelt.
Namelijk alleen binnenshuis op dezelfde verdieping is er enig bereik. Maar een verdieping lager en buiten op het terras is er geen bereik meer, direct tegen de achtergevel binnen een radous van 8 meter wel te verstaan. Dus ik zou dit mooie apparaat alleen adviseren voor ouders in een klein appartement of flat.

Pluspunten

• Gebruik

Minpunten

• Bereik
  • Beeld
  • Bereik

Johan154 15-06-2017

Tegenvaller

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Goede hoop op deze beste koop

Nou hij is terug naar de winkel

Omdat :hij heel goedkoop aanvoelt

Slecht bereik

Slechte kijkhoek (op de salontafel moet je opstaan van de bank af om te kijken)

Bijgeluiden met overschakelen van de camera

Veel te duur

Brokkelig beeld

Nu een alecto dvm 120...goedkoper en serieus 10x scherper beeld en goed signaal

Minpunten

• Bereik
  • Kijkhoek
  • Materiaal
  • Bijgeluiden

Thea 01-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Super top geweldig

Echt een super ding😍..
Heb hem zelf al een tijdje nu voor een vriendin haar baby shower gekocht en hoop dat zij hem netzo geweldig vindt als ik

Dana 01-08-2017

Beeldscherm na drie maanden al kapot

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Ik was zeer tevreden over deze camera babyfoon. Makkelijk in gebruik, goed geluid. Goed beeld (wel heel fel voor snachts) tot nu. Nog geen drie maandjes in gebruik en mn beeldscherm staat ineens op wit en zie lettelrijk niks meer. Ben benieuwd wat luvion gaat reageren. Heb een mailtje gestuurd vandaag.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Hoge sensitivity

Minpunten

• Na drie maanden beeldscherm al kapot
  • Fel scherm in de nacht ondanks op zn lichts zetten

Lnnn 31-03-2017

Veel meer van verwacht, helaas

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Had er meer van verwacht aangezien het het best gekozen product was. Slecht bereik, als ik twee verdiepingen naar beneden ben doet die niks meer.

Je kunt het beeld niet bewegen als die ingezoomd is.

Ook vind ik de helderheid van het display veel te scherp ook al staat die op zijn donkerst.

Verder vind het geluid en beeld kwaliteit wel goed.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• Erg slecht bereik
  • Vel beeld
  • Zoom kan je niet bewegen
  • Veel meer van verwacht voor 150,-

Lilian Liveris 10-11-2019

Luvion essential wit

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Goede kwalitrit. Hele fijne functies zoals talk back en muziekjes. Ik vind de nightvision ook fijn want dan hoef ik niet altijd bij ons baby te kijken

Minpunten

• Geen camera draai functie
  • Handeltje achter camera is niet echt stabiel

MDB 25-10-2019

Slecht!

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Slecht product. Na 1,5 maand groen beeld. De luvion opgestuurd inclusief foto’s van wat ik heb waargenomen. Binnen 1 dag had ik hem weer terug gestuurd gekregen met de mededeling dat er geen gebrek was geconstateerd. Voor de zekerheid hadden ze een nieuwe camera gepakt. 2 uur nadat deze weer aan stond kreeg ik weer een groen beeld. Nu maar weer contact gezocht. Ik zal in ieder geval geen luvion meer aanschaffen.

Pluspunten

• Mooi beeld, als het werkt

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Binnen 1,5 maand kapot

Anneke 22-10-2019

Aanrader

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Zeer leuke babyfoon, zelf heb de limited versie. Zeer fraai design waardoor hij mooi staat in het interieur. Heel eenvoudig om te installeren. Kwaliteit van beeld en geluid is prima. Zit amper vertraging op. Bereik is voldoende, tot nog toe geen problemen mee ervaren. Batterijduur is misschien iets korter, maar vormt voor mij geen probleem aangezien ik overal wel een stopcontact in de buurt heb. Wij zijn er alvast zeer tevreden mee.

Jolien Debel 21-10-2019

Sterk ontgoocheld!!

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Heb babyfoongekocht in 2016, na een goed jaar met garantie kunnen ruilen, wel voor de plus (waarvoor opleg), bij dreambaby. Laad niet meer op. Na een goed jaar opnieuw hetzelfde, omruiling, maar garantie niet verlengd. Nu weer hetzelfde en met extra camera. Ik kan de hoofdunit wel omruilen maar met de extra camera blijf ik zitten, ook de garantie willen ze niet verlengen. Ik heb ook al 2x gebeld met luvion klantendienst. Ik heb uiteindelijk nu gewoon een babyfoon zonder camera, en heeft mij veel centen gekost! Sterk ontgoocheld!!

Manon Jansen 01-10-2019
  • Product gekregen

Luvion babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Deze gekregen op het kraamfeest van ons wondertje!
Hij werkt meer dan perfect, de babyfoon heeft erg veel bereik in de zin van groot huis en verre afstand. Ook de functies zijn ideaal, je kan goed in het kamertje kijken en je dan de camera van afstand bedienen. Zelf een muziekje opzetten kan, Zodat ze lekker verder slaapt.
Wij zijn er helemaal blij mee! Zo kunnen we der altijd in de gaten houden.

Pluspunten

• Goed en duidelijk beeld
  • Geen gedoe met bereik.

Luvion essential 10-08-2019

Luvion essential

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Wij zijn heel blij met de luvion essential. Het is een mooi groot scherm waar je overdag duidelijke kleuren ziet en savonds middels de infrarood ook nog steeds zeer goed je kindje kan zien. Het scherm kan je door de oplaadbare accu (gaat lang mee) mee naar beneden nemen en dit is ook ideaal voor feestjes bij andere thuis. Wij zijn er erg blij mee en hebben hem al geadviseerd aan vrienden.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Heeft een accu

Aron 02-08-2019

Werkt gewoon goed!

Geschreven voor: Luvion Essential wit

We waren opzoek naar een goede babyphone met camera voor ons eerste kindje. Snel uitgekomen op de Luvion.

Het bereik is goed, en daarnaast ook het beeld en geluid. Ook in het donker erg goed te zien. Het biedt ook de mogelijkheden om tegen de baby te praten en muziekjes af te spelen.

Al met al erg tevreden.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Helder beeld
  • Helder geluid

Minpunten

• Geen mogelijkheid camera bedienen

Yvonne 03-07-2019

Super fijne luvion babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

De luvion babyfoon is een hele fijne babyfoon. Je kan je kindje zien ipv alleen maar horen. Zo weet je precies wanneer je kindje wakker is. Accu is goed en bereik ook prima.

Kalis 01-07-2019

Top Product!

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Ik heb dit product gekregen voor mijn babyshower en I love it! Goed geluid en goed camera beeld

Erg handig.

Pluspunten

• Goede camera
  • Goed geluid

Roy a 22-06-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Prima prijs kwaliteit verhouding. Geluid is prima evenals het beeld. De accu van het scherm gaat voldoende lang mee. Deze versie kan niet automatisch draaien. Dat had ik over het hoofd gezien met het kopen en was handig geweest. Als je de spraak verbinding gebruik moet je niet direct gaan praten maar eerst een paar seconden de knop inhouden.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Goed beeld en geluid

Minpunten

• Camera alleen handmatig te draaien
  • Geen app.