Alecto DBX-88 ECO - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
display
Muziek

Beoordeling op basis van 744 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Vader 06-03-2017 Product paar weken in bezit

Wat een waardeloos apparaat en waardelose service van Hesdo

Via de ING-rentepuntenwinkel de Alecto ECO DECT-Babyfoon (DBX-88) gekocht.
Deze snel geleverd gekregen door de ING-rentepuntenwinkel netjes verpakt en track&trace code ontvangen.
Apparaat gelijk in gebruik genomen om te testen voordat ons 1e kindje er was, na een paar dagen begonnen de problemen variërend van uitval van de ouderunit tot temperatuuralarm op de baby-unit.
Contact gezocht met het servicecenter van Alecto (Hesdo), moest maar een formulier invullen op de site en daar was de kous mee af.
Formulier ingevuld en kreeg gelijk een lijst met voorwaarden waar het aan moest voldoen qua verpakking voor versturen, klachtenomschrijving etc, anders waren de kosten voor mij! terwijl het apparaat nieuw was en er 2 jaar garantie op zit!
Pakket verzonden na 3 dagen kreeg ik een bericht dat pakket was ontvangen en verder hoor je niets.
na 10 dagen een mail dat ik mijn pakket kon ophalen bij een door mij aangewezen Kialapunt!
(nooit gedaan!)
Pakket opgehaald en thuis geopend doos waar het in was verstuurd was aan alle kanten gedeukt en zat geeneens verpakkingsmateriaal bij in om het product te beschermen.
Babyfoon en originele verpakking zat onder de smerige vingerafdrukken en de complete set was beschadigd door het openen van de behuizingen!
Contact opgenomen met Hesdo en er werd gelijk gezegd dat dat niet bij hun was gebeurt, na een hoop xxx is mij een nieuwe toegekend die ik tot op de dag van vandaag nog moet ontvangen!
Ons kindje is inmiddels geboren en 4 dagen oud Hesdo/Alecto ga zo door met jullie verpletterende service.

een zeer teleurgestelde vader.

Karel 23-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

2e toestel gekocht na tevreden van eerste toestel

Wij hebben een goede 2 jaar geleden onze eerste Alecto DBX-88 eco aangekocht en zijn daar zeer tevreden van. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en quasi alles is via de ouder-unit in te stellen. Mijn schoonbroer heeft ondertussen ook dit toestel gekocht en is daar tevreden van.
We hebben 1 maand geleden voor ons tweede kindje exact dezelfde gekocht. Deze werken beide goed, zonder te storen met elkaar.

Je kan kiezen welke liedjes afgespeeld worden, de minimale en maximale toelaatbare temperatuur kan ingesteld worden, lichtje kan aangelegd & uitgelegd worden, de eco-modus kan aangelegd worden, je kan terug praten naar de baby-unit. Dit alles met de ouder-unit.
de baterijen gaan niet zo lang meer mee na 2 jaar gebruik, maar voor ons nog voldoende. Bij het middagdutje en avond werkt de ouderunit op batterij, 's nachts staat hij bij ons op kamer in de lader.

1 nadeel bij deze babyfoon, de voedingskabel van de baby-unit is door wekelijks naar oma mee te verhuizen na anderhalf jaar kapot gegaan. Heb ik wel met wat handige handen zelf kunnen herstellen.

Pluspunten

• uitgebreide mogelijkheden
  • handig in gebruik

Minpunten

• slechte kwaliteit voedingskabel

Mmmarianne 10-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima babyfoon

Deze babyfoon kan ik iedereen aanraden. Er zit een ecostand op dat betekent dat de babyfoon alleen aan gaat wanneer er een geluid wordt gesignaleerd. Ook het lampje en de muziekjes zijn ideaal. Je kunt ook via de ouderunit praten tegen je baby en het display geeft aan wat de temperatuur is op de babykamer. Nadeel is dat je de babyfoon niet kunt uitbreiden met meerdere kinderen en de bekabeling van de voeding is bedroevend slecht. Kabels breken zeer gemakkelijk. Dat kan veel beter. Babyfoons worden vaak meegenomen naar de oppas of opa en oma en dat is voor de bekabeling funest.

Pluspunten

• Terugspreekfunctie
  • Lampje
  • Muziekjes
  • Temperatuur aanduiding

Minpunten

• Bekabeling voeding
  • Geen uitbreiding op

Peter 18-06-2016 Product paar weken in bezit

Zeer prettig in gebruik en genoeg mogelijkheden

Na een tijdje deze babyfoon ervaren te hebben, kan ik niets meer zeggen dat dit de juiste keuze is geweest. Na twijfel voor een Philips of deze, hebben we 100% de juiste keuze gemaakt.

Martine 25-03-2016 Product paar dagen in bezit

Prima babyfoon!

Aansluiten gaat erg makkelijk en het bereik is goed, ook in groot huis met betonnen vloeren. Fijne muziekjes en ook de drie lichtgevende sterren doen het goed. Minpuntje: geen oplaadbare batterijen meegeleverd voor de baby-unit.

Dirk81 21-06-2013 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels ruim 2 jaar in bezit van deze babyfoon en over het algemeen tevreden behalve over de batterijduur. Dit blijkt vaker gemeld in diverse reviews, helaas ook bij ons. Aanschaf van 2x nieuwe en sterkere oplaadbare batterijen mochten niet baten. In de thuissituatie geen probleem, echter voor het meenemen van de ouderunit naar buiten of bijv. op een camping gaat dus niet zonder stroom.

Rina 14-10-2017 Product paar maanden in bezit

Goede babyfoon, zeker een aanrader

Een fijne babyfoon met veel mogelijkheden en een groot bereik. Ook de terugspreekfunctie werkt prima. Enigste minpuntje is dat de babyfoon soms uitvalt (dan geeft de babyfoon een, buiten bereik, signaal af). Waarom de babyfoon soms uitvalt is mij niet duidelijk.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • terugspreekfunctie
  • slaapliedjes (ook via de ouder-unit te bedienen)
  • waarschuwingsmodule bij onregelmatigheden

Minpunten

• om onduidelijke reden valt de babyfoon soms uit

Arnold 13-10-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijk, handig in gebruik, en niet teveel poespas

Prima product. Heeft de functies die wij benodigd achten. Handleiding is snel doorgenomen. 5 slaapliedjes is voldoende afwisseling.

Pluspunten

• Geluid
  • Degelijk ontwerp

Minpunten

• Piepjes bij gebruik ouderunit

Eric 08-10-2017 Product paar dagen in bezit

Babyfoon met goed geluid en leuk design

De babyfoon doet wat hij moet doen, goed geluid, leuke melodieën en wat wij heel makkelijk vinden is dat er twee adapters bij zitten. Verder hebben wij de grijze versie, die super past bij onze babykamer met grijstinten.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Melodieën
  • 2 adapters

KN 23-09-2017

Gebruiksvriendelijke babyfoon

Gekozen vanwege de positieve test-ervaringen en redelijke prijs. Vind het een mooi apparaat met goeie kleuren (de DBX-88 eco limited), is eenvoudig in gebruik en heeft een aantal extra opties die handig kunnen zijn (verlichting op de kind-unit en terugspreekfunctie).
Goed bereik en nog geen storingen kunnen waarnemen. Een degelijk product wat doet wat het moet doen!

Theo en Annelies 21-09-2017 Product paar dagen in bezit

Limited edition mooie uitstraling

Op aanraden van onze dochter ook een een Alecto DBX-88 Limited Eco gekocht.
Goed product meteen uit geprobeerd maar hadden er al wat ervaring mee. Een aanrader om te kopen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede kwaliteit voor die prijs.
  • Heldere terug spreek functie

Minpunten

• Geen batterijen mee geleverd voor de baby unit
  • Kabels zijn erg dun voorzichtig mee omgaan.

DD 20-09-2017 Product paar dagen in bezit

Prima kwaliteit, eenvoudige werking

Kwaliteit, ziet er goed uit, en een eenvoudige bediening. Doet precies wat ie moet doen. Zonder overbodige zaken.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Geen baterijen voor zender bijgeleverd
  • Kan niks anders bedenken

Feyza 20-09-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

De babyfoon is makkelijk in gebruik, even snel de handleiding doorgelezen en vervolgens zelf geinstalleerd.. goede verbinding zonder ruis en er kunnen ook liedjes geselecteerd worden. oplaadbare batterijen krijg je mee voor de ouderunit, die van de babyunit moet zelf aangeschaft worden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Terugspreekfunctie

Minpunten

• Kabels zijn erg dun, voorzichtig mee omgaan

A 06-08-2017 Product paar dagen in bezit

Prima product

Goed product. We hebben de babyfoon direct getest. Het geluid is helder en niet krakerig. De extra's zoals het digitale scherm, de terugspreekfunctie, de slaapliedjes en de temperatuurweergave zijn prettig. Een fijn product wat doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Heldere terugspreekfunctie
  • Mooi geluid
  • Slaapliedjes

Jolien 27-07-2017 Product paar dagen in bezit

Limited edition mooie uitstraling

Limited edition, ziet er mooi uit. Werkt naar behoren. Geen storingen en het geluid Is duidelijk. Leuke muziek

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluid is helder

Katrien 05-07-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer tevreden

Rijkt zeer ver wat een enorm pluspunt is ! Je kan ook terug praten , ook enorm handig! Een echte aanrader!

Pluspunten

• Rijkt ver
  • Terug praten

Minpunten

• Batterij moet lang laden

E De Smedt 27-06-2017 Product paar maanden in bezit

Handig handteerbaar, werkt goed

Plus-punten: Prijs/kwaliteit: top. intercomfunctie, muziek afspelen om kindje te kalmeren en afzetten wanneer wij het willen. Duidelijk gehoor, zoekt zelf beste kanaal, vind gemakkelijk link.
negatief punt: Product ontlaat zeer gemakkelijk. Wanneer babyfoon een tijdje niet gebruikt is, is hij sowieso leeg ook al was hij pas opgeladen. Meestal zijn er wel stopcontacten in de buurt, maar vrijrondlopen met babyfoon zit er dan niet meer in. Ik ga dit even navragen bij makers, want misschien gaat het om een defect aan mijn toestel.

Pluspunten

• intercomfunctie
  • muziek

Minpunten

• batterij is snel leeg

christ smeets 12-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

duidelijk in gebruik - geen geruis

Wij zijn zeer tevreden over dit toestel omdat het gemakkelijk is in gebruik. Communicatie met grotere kinderen mogelijk. Praktisch geen geruis op de signalen.

Newbie mama 28-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima babyfoon

Omdat er in de familie al positieve ervaring was met deze babyfoon heb ik niet verder gezocht en ook voor deze gekozen en tot nu toe bevalt ie prima. Makkelijk is om de muziek ook op afstand te kunnen bedienen en met de talk back functie is het ook makkelijk om te communiceren met je partner en je kind.

Pluspunten

• Talk back
  • Muziek

Minpunten

• Geen oplaadbare batterij meegeleverd

Djoeke 23-04-2017 Product paar dagen in bezit

prima babyfoon

Tot nu toe geen probleem, geen ruis. Prima bereik naar de buren. Duidelijke display. Leuk met slaapliedjes.