Alecto DBX-88 ECO - Reviews

display
Muziek

D. Schrijvers 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto DBX ECO Limited Edition

Inmiddels ons 3e exemplaar. We hebben 3 kinderen en door de jaren 1 hebben ze allemaal deze babyfoon gekregen. Erg fijne, eenvoudig te bedienen en storingsvrije babyfoon met goed geluid. Nu dus de limited Edition gekocht. Erg mooi met de grijs en witte kleuren.

Pluspunten

• Storingsvrij
  • Goed geluid
  • Eenvoudig bedienbaar
  • Slaapliedjes
  • Terugpraatfunctie

Minpunten

• Gevoelige connectie van de oplader
  • Oplader kan snel kapot gaan

Nathalie 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

praktijk

Ik heb dit product gekozen want het heeft een Eco mode om de straling te verminderen
Het geeft ook het temperatuur. Er is een nachtwakker.
Kortom, het heeft alles wat ik nodig had en voor een goede prijs
Juliette 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Goede geluidskwaliteit

Heeft een mooi groot scherm en een duidelijke weergave van geluid in de kamer van de baby. Je kan dit toestel ook luid zetten zodat je het duidelijk kan horen als je bijvoorbeeld in de badkamer bezig bent. Ook leuk dat je er muziek mee kan afspelen en sterretjes mee kan projecteren.

Pluspunten

• Dat je het toestel luid kan zetten
  • Dat je kan praten zodat de baby je hoort

Maarten 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Goed leesbaar ,simpele bediening,

Makkelijk te bedienen toestel ,goed hoorbaar,goed leesbaar ,ik hoef er geen duurder apparaat voor,makkelijk muziekje

Linda 13-11-2016 Product paar maanden in bezit

Makkelijk te gebruiken

Goede prijs kwaliteit verhouding, makkelijk in gebruik te nemen met duidelijke uitleg over de verschillende functies.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Betaalbaar

Minpunten

• Geen camera

Inge 02-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Eerste indruk goed, na 1 jaar grote teleurstelling

In eerste instantie prima product, mooie prijs ten aanzien van de functies. Echter veel storingen die alsmaar toenemen na meer gebruik. Nu nog geen 1,5 jaar oud, slechte accu en geen nacht zonder storing. Slechte service van alecto en geen mogelijkheden tot indienen klacht. Als je je babyfoon langer dan een jaar wenst te gebruiken en zeker wil zijn van goede service, kan ik adviseren voor een Philips te kiezen!

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Veel storing
  • Slechte klantenservice alecto

Frekemei 29-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Ideaal gebruik voor in huis

De alecto dbx-88 is makkelijk in gebruik, goed bij je te houden, met een fijn volume, prettige liedjes en met alle opties die je nodig hebt om te weten of je kind het goed heeft. Ook voor ons tweede kind hebben wij deze babyfoon aangeschaft.

Pluspunten

• Accurate duiding van de temperatuur
  • Prettig geluid
  • Leuke liedjes
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kwetsbare adapter babyunit
  • Niet geschikt voor reizen

Nele 28-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Zeer tevreden

Prijs kwaliteit zeer goeie babyfoon. Heeft verschillende muziekjes waar baby rustig van wordt. Goeie ontvangst. Wij hebben er zelfs twee, in elke kinderkamer één.

Pluspunten

• Temperatuur
  • Verschillende muziek
  • Lichtje
  • Prijskwaliteit

Minpunten

• Zendt voortdurend uit

Anoniem 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi product

We hebben de babyfoon net aangeschaft. Het kindje moet nog komen, dus we hebben het product nog niet uitvoerig getest. Maar de eerste indrukken zijn goed. Intuitieve interface. Ten opzichte van goedkopere model van Alecto heeft dit apparaat het voordeel dat op het scherm zichtbaar is hoe vol de accu nog is. Ook prettig dat er een temperatuur-aanduiding is. Veelbelovend product dus. We hopen er de komende jaren met plezier gebruik van te kunnen maken.

Pluspunten

• Temperatuuraanduiding
  • Aanduiding of accu nog vol is
  • Ligt prettig in de hand
  • Intuitieve interface

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Anno 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Technisch hoogwaardig apparaat in smaakvolle behuizing.

Prima babyfoon omdat het geluid helder en storingvrij ( geen brom) is. Bovendien wordt de zender alleen gebruikt als er in de kinderkamer geluid gemaakt wordt Eco-stand). Als extra's leuke slaapverwekkende liedjes die je ook op het ouderapparaat kunt starten en mogelijk om "naar boven" te spreken. Zowel baby- als ouderunit lange snoeren waardoor je meer keuze hebt bij plaatsbepaling. Baby-unit zowel zonder als met batterijen te gebruiken. Ouderunit moet altijd batterijen bevatten.

Pluspunten

• goed geluid
  • eco-stand
  • extra : liedjes en "naar boven" praten.

Minpunten

• ouderunit werkt alleen met batterijen.

Mirjam 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi product

Wij zijn zeer tevreden over de babyfoon en vinden het een goede prijs-kwaliteit verhouding. Fijn dat het een eco model betreft en je daardoor niet een permanente ruis op de achtergrond hebt, maar dat hij alleen actief is als je kindje een geluid maakt. Wij vertrouwen er volledig op! De terug spreekfunctie is nu nog niet in gebruik, maar lijkt ons handig voor als het kindje iets ouder is. Wel handig voor nu is de temperatuur indicator van de ruimte waar het kindje slaapt.

Pluspunten

• Temperatuur indicator
  • Eco model
  • Mooi design, niet al te nadrukkelijk aanwezig.
  • Volume knop van de ouder-unit

Minpunten

• Lange oplaadtijd ouder-unit

Sara 20-10-2016 Product paar weken in bezit

Duidelijk hoorbaar en makkelijk in gebruik

Prijs, kwaliteit gaan goed samen voor deze Alecto babyfoon. We zijn van een ander merk overgeschakeld op deze en de Alecto Dbx-88 is een duidelijk hoorbare babyfoon. Makkelijk in de stellen en handig in gebruik

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • baby goed hoorbaar door hoge gevoeligheid

Minpunten

• batterij moet iets langer opladen voor ouderunit

Stefanie 15-10-2016 Product paar dagen in bezit

Simpele display en gebruik.

Dit is een ideaal product om ons kleintje te horen / terug te communiceren en de baby verder rustig te laten slapen .

Pluspunten

• handig
  • Makkelijk

Tadriaen 09-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goede bereikbaarheid, degelijke kwaliteit

Ideaal om met een gerust hart je kleintje in haar/zijn eigen kamer te laten slapen. Werkt in goed geïsoleerde woningen. Mooie, rustgevende liedjes die ons kleintje in slaap kan krijgen.

Pluspunten

• stevig
  • mooi geluid
  • goede verbinding

Minpunten

• vlug platte batterij

Mark 05-10-2016 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden en makkelijk in gebruik

De babyfoon is makkelijk in gebruik en is er uitgebreid. Ook is de installatie snel gedaan en is de microfoon makkelijk mee te nemen. Ook fijn dat er eventueel ook batterijen ik kunnen

Katie 03-10-2016 Product paar weken in bezit

Helder geluid

De babyfoon heeft helder geluid, alles is goed te horen. Prima voor als je een babyfoon wil zonder beeldscherm.

Pluspunten

• helder geluid
  • geen gekraak

Minpunten

• uiterlijk, had liever geen blauw gehad

Verhagen 03-10-2016 Product paar dagen in bezit

Niet onaardig

Babyfoon doet wat 'ie moet doen.

Ik vind het maximale volume van de ouderunit aan de lage kant.

Geluidsregistratie door de baby-unit is prima, maar de balk met groene en rode lampjes op de ouderunit licht pas op bij harde geluiden (zelfs na instellen hoogste niveau gevoeligheid). Ik had liever gezien dat dit al bij brabbelen het geval was, dan kun je het huilen vóór zijn.

De polyfone slaapliedjes zijn niet erg aangenaam om naar te luisteren. Ik kan me niet voorstellen dat kinderen hier prettig op inslapen, maar smaken verschillen.

De thermometer is een aardige gimmick, maar eigenlijk niet echt nodig. Tenzij je daar erg veel waarde aan hecht, of je benieuwd bent naar de 5 slaapliedjes, raad ik de 30 euro goedkopere dbx-85 eco aan.

Pluspunten

• plug & play
  • geluidsregistratie

Minpunten

• slaapliedjes klinken niet best
  • volume ouderunit te laag

Paul 30-09-2016 Product paar dagen in bezit

beste babyfoon zonder beeldscherm

Een allround babyfoon als je een beeldscherm niet nodig vindt. Kwaliteit geluid en accuduur is optimaal. Leuke extra's in de vorm van terugpraten, lampje in de vorm van sterretjes en een mooi muziekje. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Echte aanrader.

Pluspunten

• storingsvrij
  • prima accuduur

Minpunten

• niet kunnen achterhalen

Annemieke 26-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Doet wat 'ie moet doen

Dit is en blijft een hele goede babyfoon. Het geluid in de babykamer wordt goed en zuiver weergegeven en de liedjes, temperatuur en sterrenlichtjes zijn van meerwaarde voor ons kleintje. Wel hebben we problemen gehad met de snoeren (geknakt bij de aanhechting van de stekker), maar dat is goed opgelost door Alecto.

Pluspunten

• Goed en zuiver geluid
  • Temperatuur indicatie
  • Slaapliedjes en lichtjes

Minpunten

• Kwetsbare snoeren

kathy 25-09-2016 Product paar weken in bezit

Zuivere klank

Zeer aangenaam verrast van deze babyfoon. Ik had al veel goede reviews gelezen over dit product en het stelt echt niet teleur. En de babyfoon is inderdaad storingsvrij. Gemakkelijk in gebruik. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Storingsvrij
  • batterij of stroomkabel