Alecto DBX-88 ECO - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
display
Muziek

Beoordeling op basis van 733 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Karel 23-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

2e toestel gekocht na tevreden van eerste toestel

Wij hebben een goede 2 jaar geleden onze eerste Alecto DBX-88 eco aangekocht en zijn daar zeer tevreden van. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en quasi alles is via de ouder-unit in te stellen. Mijn schoonbroer heeft ondertussen ook dit toestel gekocht en is daar tevreden van.
We hebben 1 maand geleden voor ons tweede kindje exact dezelfde gekocht. Deze werken beide goed, zonder te storen met elkaar.

Je kan kiezen welke liedjes afgespeeld worden, de minimale en maximale toelaatbare temperatuur kan ingesteld worden, lichtje kan aangelegd & uitgelegd worden, de eco-modus kan aangelegd worden, je kan terug praten naar de baby-unit. Dit alles met de ouder-unit.
de baterijen gaan niet zo lang meer mee na 2 jaar gebruik, maar voor ons nog voldoende. Bij het middagdutje en avond werkt de ouderunit op batterij, 's nachts staat hij bij ons op kamer in de lader.

1 nadeel bij deze babyfoon, de voedingskabel van de baby-unit is door wekelijks naar oma mee te verhuizen na anderhalf jaar kapot gegaan. Heb ik wel met wat handige handen zelf kunnen herstellen.

Pluspunten

• uitgebreide mogelijkheden
  • handig in gebruik

Minpunten

• slechte kwaliteit voedingskabel

Mmmarianne 10-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima babyfoon

Deze babyfoon kan ik iedereen aanraden. Er zit een ecostand op dat betekent dat de babyfoon alleen aan gaat wanneer er een geluid wordt gesignaleerd. Ook het lampje en de muziekjes zijn ideaal. Je kunt ook via de ouderunit praten tegen je baby en het display geeft aan wat de temperatuur is op de babykamer. Nadeel is dat je de babyfoon niet kunt uitbreiden met meerdere kinderen en de bekabeling van de voeding is bedroevend slecht. Kabels breken zeer gemakkelijk. Dat kan veel beter. Babyfoons worden vaak meegenomen naar de oppas of opa en oma en dat is voor de bekabeling funest.

Pluspunten

• Terugspreekfunctie
  • Lampje
  • Muziekjes
  • Temperatuur aanduiding

Minpunten

• Bekabeling voeding
  • Geen uitbreiding op

Vader 06-03-2017 Product paar weken in bezit

Wat een waardeloos apparaat en waardelose service van Hesdo

Via de ING-rentepuntenwinkel de Alecto ECO DECT-Babyfoon (DBX-88) gekocht.
Deze snel geleverd gekregen door de ING-rentepuntenwinkel netjes verpakt en track&trace code ontvangen.
Apparaat gelijk in gebruik genomen om te testen voordat ons 1e kindje er was, na een paar dagen begonnen de problemen variërend van uitval van de ouderunit tot temperatuuralarm op de baby-unit.
Contact gezocht met het servicecenter van Alecto (Hesdo), moest maar een formulier invullen op de site en daar was de kous mee af.
Formulier ingevuld en kreeg gelijk een lijst met voorwaarden waar het aan moest voldoen qua verpakking voor versturen, klachtenomschrijving etc, anders waren de kosten voor mij! terwijl het apparaat nieuw was en er 2 jaar garantie op zit!
Pakket verzonden na 3 dagen kreeg ik een bericht dat pakket was ontvangen en verder hoor je niets.
na 10 dagen een mail dat ik mijn pakket kon ophalen bij een door mij aangewezen Kialapunt!
(nooit gedaan!)
Pakket opgehaald en thuis geopend doos waar het in was verstuurd was aan alle kanten gedeukt en zat geeneens verpakkingsmateriaal bij in om het product te beschermen.
Babyfoon en originele verpakking zat onder de smerige vingerafdrukken en de complete set was beschadigd door het openen van de behuizingen!
Contact opgenomen met Hesdo en er werd gelijk gezegd dat dat niet bij hun was gebeurt, na een hoop xxx is mij een nieuwe toegekend die ik tot op de dag van vandaag nog moet ontvangen!
Ons kindje is inmiddels geboren en 4 dagen oud Hesdo/Alecto ga zo door met jullie verpletterende service.

een zeer teleurgestelde vader.

Peter 18-06-2016 Product paar weken in bezit

Zeer prettig in gebruik en genoeg mogelijkheden

Na een tijdje deze babyfoon ervaren te hebben, kan ik niets meer zeggen dat dit de juiste keuze is geweest. Na twijfel voor een Philips of deze, hebben we 100% de juiste keuze gemaakt.

Martine 25-03-2016 Product paar dagen in bezit

Prima babyfoon!

Aansluiten gaat erg makkelijk en het bereik is goed, ook in groot huis met betonnen vloeren. Fijne muziekjes en ook de drie lichtgevende sterren doen het goed. Minpuntje: geen oplaadbare batterijen meegeleverd voor de baby-unit.

Dirk81 21-06-2013 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels ruim 2 jaar in bezit van deze babyfoon en over het algemeen tevreden behalve over de batterijduur. Dit blijkt vaker gemeld in diverse reviews, helaas ook bij ons. Aanschaf van 2x nieuwe en sterkere oplaadbare batterijen mochten niet baten. In de thuissituatie geen probleem, echter voor het meenemen van de ouderunit naar buiten of bijv. op een camping gaat dus niet zonder stroom.

christ smeets 12-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

duidelijk in gebruik - geen geruis

Wij zijn zeer tevreden over dit toestel omdat het gemakkelijk is in gebruik. Communicatie met grotere kinderen mogelijk. Praktisch geen geruis op de signalen.

Newbie mama 28-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima babyfoon

Omdat er in de familie al positieve ervaring was met deze babyfoon heb ik niet verder gezocht en ook voor deze gekozen en tot nu toe bevalt ie prima. Makkelijk is om de muziek ook op afstand te kunnen bedienen en met de talk back functie is het ook makkelijk om te communiceren met je partner en je kind.

Pluspunten

• Talk back
  • Muziek

Minpunten

• Geen oplaadbare batterij meegeleverd

Djoeke 23-04-2017 Product paar dagen in bezit

prima babyfoon

Tot nu toe geen probleem, geen ruis. Prima bereik naar de buren. Duidelijke display. Leuk met slaapliedjes.

Marsas 05-04-2017 Product paar dagen in bezit

Goede prijs kwaliteit verhouding

Prima product ziet er goed uit en doet wat hij moet doen. Het afstand pp kunnen aanzetten van een muziekje is ook erg prettig.

• Talkback functie
  • Handige houder voor het laden

Minpunten

• 300 meter bereik maximaal

Marloes 31-03-2017 Product paar maanden in bezit

Prima babyfoon

Twee Alecto babyfoons gekocht via de ING Rentepuntenwinkel. Babyfoon werkt naar behoren, goed bereik, handig in gebruik. Erg tevreden!

Visser 25-03-2017 Product paar weken in bezit

Fijne babyfoon

Praktische babyfoon. Handig in gebruik.
Gekozen vw eerdere goede reviews. Produkt maakt die verwachting waar.

Sanderc2 18-03-2017 Product paar dagen in bezit

Prima babyfoon

Gewoon een goede babyfoon. Niets meer en niets minder. Ontvangst is prima maar de 3 KM die vermeld staat, haalt de babyfoon simpelweg niet.

Pluspunten

• Gewoon goed

Minpunten

• Ontvangst niet al te groot

Karel 23-06-2017

Er staat 300 m in open lucht vermeld, geen 3 KM. Om dergelijk groot bereik te krijgen, moet je overstappen naar PMR-babyfoons in plaats van deze digitale babyfoon. Hiermee is het signaal echter analoog, met ruis en minder kwalitatief.

Mariska 05-03-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijke babyfoon met super geluid

Fijne babyfoon, voelt degelijk aan. Simpel in gebruik met de juiste basiselementen (muziek, terugspreekfunctie, nachtlampje, oplaadbare units). Geluid is perfect, als je wilt kun je elk zuchtje horen en kan hard genoeg. Als tweede babyfoon hebben wij deze naast onze andere camera van alecto, erg blij mee!

Pluspunten

• Geluidssterkte
  • Design, degelijkheid

Evelyn 03-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Dit is de tweede keer dat we dit apparaat kopen, vorige keer was de kabel kapot. Maar we zijn altijd zeer tevreden geweest over de werking ervan. Nu is het een ECO, dus ik ben benieuwd of de accu inderdaad langer mee gaat. We hebben hoge verwachtigen!

Pluspunten

• veel functies
  • goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• volledig opladen duurt 24u

Yvonne 23-02-2017 Product paar weken in bezit

super geluid

Dit is mijn tweede DBX-88 al. De oude deed het nog wel, maar omdat hij een keer in een emmer water was gevallen, was niet alles op het scherm meer zichtbaar. Het is een zeer goede babyfoon, heel gebruiksvriendelijk en een super helder geluid.

Pluspunten

• geluid
  • gebruiksgemak

Annelies 20-02-2017 Product paar maanden in bezit

Gemakkelijk in gebruik

Gemakkelijk in gebruik, goede prijs-kwaliteit verhouding. Rustige muziekjes, niet schel. Nachtlampje niet te fel.

Pluspunten

• Prettig geluid muziekjes
  • Nachtlampje niet fel
  • Temperatuursindicator babykamer
  • Zowel op batterijen als netstroom te gebruiken

Ingrid 19-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede accuduur en goed bereik!!

Fijne babyfoon met duidelijk geluid! Ook het bereik is goed, waardoor je lekker in de tuin kan zitten als de baby in bed ligt. Na 1,5 jaar gaat de accu nog steeds een volle dag mee. Wij zetten hem altijd snachts in de lader.

Zilitom 07-02-2017 Product paar maanden in bezit

Eenvoudige maar zeer handige babyfoon

Duidelijk scherm, makkelijk in gebruik, handig met temperatuur aanduiding, goede geluidskwaliteit.
Ik vind het wel spijtig dat de batterij snel leeg is.

Pluspunten

• Baby goed hoorbaar
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Batterij is snel leeg

Mariondup 05-02-2017 Product paar dagen in bezit

Gewoon een fijne babyfoon

Na alle fijne verhalen van vriendinnen nu zelf ook deze babyfoon aangeschaft. De limited edition genomen met grijs. Erg mooi. Ik vind vooral de terugpraatfunctie, de verschillende liedjes en de helderheid pluspunten. Bewust gekozen voor een babyfoon zonder camera en dan is dit volgens mij de beste keuze.

Pluspunten

• Limited edition mooie kleur
  • Terugpraatfunctie

Minpunten

• geen camera maar dat vind ik niet erg