iEar.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over iEar.nl.

iEar.nl stelt zich voor

Proef' het mooiste beeld en geluid. Jouw persoonlijke belevenis van beeld en geluid. Dat moet je proeven! Met je eigen ogen. Je eigen oren. En dat kan nu. Onbeperkt! Bij iEar'. SOUND.. In onze luxe luisterstudio's kun je naar hartelust apparatuur van alle topmerken uitproberen en vergelijken. Combineren, luisteren en kiezen! And VISION.. De luxe 'huiskamer' van iEar' staat boordevol met de beste home theater systemen. Die kun je allemaal uitproberen. Zodat je koopt wat je zelf het mooiste vindt... wat het beste klinkt en wat écht genieten is.

Henk van Rooij 15-03-2024

2 maanden geleden bestelde ik een record puck van transrotor. Nadat verkoper Ron Geurts de verkeerde prijs doorgegeven had( €125, ipv € 175, deze puck toch maar besteld. Levertijd zou 4 tot 6 weken. Duren. Na 3 weken kreeg ik een mailtje dat hij binnen was . Na een ritje van 3 kwartier van Helmond naar Tilburg ging ik bij IEar naar binnen om m’n puck op te halen. Toen bleek dat hij de verkeerde besteld had , nl die goedkopere en lichtere uitvoering. Omdat ik al 2 keer voor nop naar Tilburg was gereden, vroeg ik of ik t model wat ze op hún platenspeler had liggen dan mocht kopen. Dat was prima zei hij dus ik naar huis. Die zelfde avond kwam ik er achter dat die niet paste op m’n draaitafel. Dus 4 dagen daarna terug naar Tilburg om daar te vragen of ik hem retour kon geven. Medewerker. zei dat kan niet want deze is speciaal voor jou besteld, waarop ik antwoordde dat dat niet waar was , want hij had hem van hun draaitafel afgehaald met mijn goedkeuring. Hij vertelde als reden dat hij al een nieuwe binnen had gekregen inmiddels. Ik zei dat is knap want die van mij zou 3 weken duren, en nu is er een nieuwe bij jullie binnen in 3 dagen tijd. Hij kon overigens die nieuwe ook niet laten zien, want die was er niet, dus dat was gewoon een leugen. Hij stuurde mij weg met de mededeling dat hij zou gaan overleggen wat ze er mee zouden doen. Na weer opnieuw 2 weken kreeg ik bericht dat ze € 150 zouden overmaken ipv de € 175 die de puck gekost heeft. Dit ivm met retour kosten naar stock magazijn. Terwijl ze hem daar gewoon van een draaitafel afgehaald hebben. Beste IEar, ik vindt t diep triest dat jullie als DÉ hifi zaak van Nederland zulke slechte service verlenen. Ik raadt dan ook een ieder aan om geen zaken en aankopen te doen bij IEar in Tilburg. En tot slot al helemaal geen uitleg en hulp vragen aan de filiaal manager. Deze man maakt fout over fout, is niet eerlijk en weet absoluut niet waar hij mee bezig is !!! Snel afscheid nemen van die man!!!!

Jeff 25-07-2022

Heb uitstekende ervaringen met iEar Tilburg!!
Complete stereo-installatie gekocht en een set speakers van KEF; alles werd op tijd geleverd en vakkundig aangesloten.
Ik beveel iEar Tilburg van harte aan!!

Stijn 13-12-2021

Vier maanden tevergeefs op mijn bestelling gewacht. Toen werd me een alternatief product aangeboden maar die bleek de dag erna al aan iemand anders te zijn verkocht. Ik heb me voor €50 moeten uitkopen uit het deel van de bestelling dat ze wel konden leveren. Blijkbaar vindt iEar het een heel normale gang van zaken om na vier maanden slechts de helft van je bestelling te kunnen aanbieden, terwijl volgens de website alles binnen 4-20 dagen geleverd zou worden. Ik vind dat niet, wat een ellendige ervaring.

Rob 12-09-2021

Wat een waardeloos bedrijf zeg!!. Een aantal weken geleden een bluesound subwoofer gekocht van 850 euro. Achteraf beviel de sub niet aan mijn verwachtingen. Dus contact opgenomen met iEar om te kijken wat de inruil mogelijkheden waren. Ik kon met de sub naar de winkel komen in Amsterdam. Ik was eventueel geïnteresseerd om een andere subwoofer te nemen dan wel van een ander merk en duurder 1149 euro. Zij wilde de bleusound alleen terugnemen voor de helft van de prijs die ik betaald had!! Uiteraard ben ik hier niet in meegegaan. Een beetje coulance had wel gekund, ik kom bij dit bedrijf dan ook nooit meer terug!!

Danny 10-11-2020

Inruil niet aan te raden, niet klantvriendelijk!

Mijn nieuwe Media Receiver bevalt me prima maar de koopervaring is een ander verhaal.
 Alles leek vlot te verlopen totdat ik iEar vroeg wanneer de levering zou gebeuren nadat er (woensdag) werd aankondiging dat er zou geleverd worden.
Ineens (donderdag) bleek dan één van mijn twee inruiltoestellen beschadigd door transport (volgens iEar) en daarom werd mijn nieuw toestel dus niet verzonden.
 Raar want mijn toestellen waren al enkele dagen voordien (maandag) afgeleverd en vooral waarom controleren ze niet eerst de staat van de inruiltoestellen voordat men de aankondiging doet dat het nieuwe toestel zal worden verzonden.
 Eerst schreef iEar dat de toestellen goed verpakt waren, later waren ze toch niet goed verpakt. Uiteindelijk betaalde ik extra voor de herstelling van het beschadigde toestel want als klant voelde ik mij machteloos en ik wilde zo vlug mogelijk mijn nieuw toestel ontvangen (dat ik reeds betaald had).
 Heel veel mails moeten versturen omdat hun informatie steeds onvolledig was (en er niet werd teruggebeld zoals men mij beloofde).

Jammer...

Daniël 21-10-2020

De producten verkopen wel uit zichzelf al het prachtige bruingoed. Prachtig geluid en installatie. De klantenservice is bar en bar slecht, geen bevestiging van aanbetaling, geen melding dat de order is besteld, geen update van vertraging van bestelling. Dan komt nog eens bij dat zij niet verwijzen naar de voorwaarden mocht die van toepassing zijn. Iets retourneren kan alleen bij inruil. Dat is heel jammer. Ze nemen ook geen serieus contact op behalve schuilen achter een e-mail om iets van tevredenheid of ontevredenheid te onderzoeken. Diep triest. Op dit moment wordt juridisch mijn bestelling volledig onderzocht op mogelijkheden van terug brengen van het goed. Jammer dat het zo moet

Francois Van Loon 10-07-2020

Gisteren speakers Kef iq50 geluisterd en gekocht
Goed advies en leuke mensen met passie voor muziek

luigi 24-06-2020

I ear tilburg had een mooie set monoblokken te koop ik rij er naar toe met zeer veel interesse de verkoper wist in eerste instantie niet waar ik het over had maar goed. Na een moeizaam gesprek wisten ze de leeftijd niet ook was het aansluiten van een set monoblokken om ze te beluisteren en te kopen te veel moeite ik moest hier een afspraak voor maken wanneer het druk is in een winkel heb ik daar volle begrip voor maar als de verkoper dan aan een tafeltje zit met collega te babbelen ben ik klaar met zo n winkel. Waar zijn toch de mooie audio winkels van vroeger waar de klant centraal stond.

Thomad 02-11-2018

Kef R100 Wit

Snelle levering en top advies! In deze winkel weten ze waar ze over praten.
Dit keer via de webshop van iear besteld maar het is ook erg leuk om hier in de showroom te gaan kijken.

Zeer ontevreden 14-06-2018

Snelle levertijd, bagger service

Producten snel geleverd, maar geen retour mogelijkheden voor zakelijke klanten. Ook geen omruil mogelijkheid bij producten die niet uit voorraad worden geleverd. Alhoewel juridisch correct en sluitend, is dat in mijn boekje gewoonweg bagger service

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

SVP 18-03-2017

Geweldige service!

Geweldige service van iEar Tilburg. Snelle levering! Alles is netjes en voorzichtig uitgepakt en geïnstalleerd. Kennis van zaken en groot assortiment. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Marjolijn Rigtering 17-02-2017

Danon radio/CD-speler met speakers.

Via de telefoon persoonlijke en duidelijke uitleg gehad als extra bij de website pagina.
Dat is heel nuttig wanneer je niet zo technisch bent en twijfelt over de juiste aankoop,

Pluspunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

msluijter59 01-02-2017

Volgende dag in huis

Bij iEar een koptelefoon besteld, ze hebben daar een flink aanbod van de betere modellen. Uiteindelijk een Focal Spirit One S gekozen tegen een aantrekkelijke prijs. Volgende dag keurig thuis geleverd, ik geniet er al enkele weken van. Ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Snelle levering
  • Prima prijzen
  • Mooie website

G. van Rozendaal 31-01-2017

Geweldige service!

Het was tijd voor een nieuwe stereo set. Op de website van iear heb ik veel verschillende versterkers en speakers bekeken. Ze hebben alle grote merken in het assortiment en ook veel high-end. Ik twijfelde tussen twee type speakers en heb daarom gebeld met de klantenservice. Ik kreeg een goed advies waardoor de keuze gemakkelijk gemaakt was. Dus meteen maar besteld en de volgende dag geleverd. Helemaal top! En nu genieten maar.

Pluspunten

• Prettige webshop
  • Heel veel keus
  • Goed advies

Daan11 17-01-2017

Volgende dag thuis!

Sinds een tijdje heeft IEAR een nieuwe website en die is heel duidelijk. Makkelijk zoeken en kiezen. De receiver die ik besteld heb werd zoals aangegeven de volgende dag perfect verpakt bezorgd. Van de hele gang van zaken brengen ze je perfect op de hoogte

Pluspunten

• Mooie website
  • Mooie producten
  • Snelle levering

Ronald 10-01-2017

Geweldige service

Na een uitgebreide luistersessie in de winkel heb ik een mooie nieuwe set aangeschaft. Alles is netjes thuis afgeleverd en aangesloten. Tijdens het testen bleek het WiFi netwerk niet stabiel genoeg om te streamen. Ook dit heeft iEar perfect opgelost.

Pluspunten

• Zeer veel keuze
  • Luistermogelijkheden
  • Installatie service
  • Kennis van zaken

Johan 10-12-2016

Passend advies en leuke medewerker!

Onlangs mijn nieuwe stereoset bij iear gekocht nadat ik mijn oude set eens wilde upgraden. Er werd goed geluisterd naar wat ik precies wilde en daarop werd een mooie combi samengesteld met traditioneel stereo én streaming! Zelf had ik deze combi nooit bedacht. Chapeau!

Pluspunten

• Er werd goed geluisterd
  • Er werd meegedacht
  • Passende oplossing

Paul 18-11-2016

Service voegt niet veel toe

Ik heb me laten adviseren voor de aanschaf van een OLed tv. Mijn uitgangspunt was dat ik dan meer te weten kreeg over de verschillen tussen de verschillende merken en hoe het zat met de aansluitingsmogelijkheden.
De enige feedback die ik kreeg was; nou dit is tie dan. Terwijl de adviseur wat met de afstandsbediening speelde.
Het advies voegde niet echt veel toe.
Uiteindelijk toch de tv gekocht. De levering en installatie was verder goed verlopen.

Pluspunten

• Zien is geloven

Minpunten

• Niet echt kennis over het product
  • Adviseur is vaak afgeleid

Audiphile 28-03-2013

Topzaak met zeer deskundig advies, prettige mensen, fantatische demoruimtes. Ook na de aankoop zeer goede after-sales service. Absolute aanrader. Ook bij de uiteindelijke plaatsing is de zaak ter plekke geweest voor installatie en advies.

gerardb987 01-03-2013

dit is de vijfde keer dat ik besteld heb online bij deze winkel, ik wil er graag nog eens gaan kijken, maar woon niet in de buurt. Alle vijf de keren was de bestelling de volgende dag in huis. Ik ben enorm tevreden, een groot aanbod van de mooiste producten, prima prijzen en een goede voorlichting, zowel op de website al wanneer je per email een vraag stelt. Aanrader.

Carnival 26-02-2013

Heel fijn contact, goed advies en snelle levering!
Grote luisterruimtes waar je op je gemak kunt vergelijken.
Ook voor een nieuwe versterker ga ik binnenkort weer in Tilburg luisteren.

goedservice 14-02-2013

Winkel heeft mooie spullen, dit was ook mijn reden om in de eerste in stantie de winkel te bezoeken. De ervaring eenmaal gekocht was alles behalve prettig. De verkoper heeft tijdens de verkoop voorgelogen dat dit product rustig binnen 2 weken kon worden terug gebracht voor geld. Een week later terug bij de winkelwas dezelfde verkoper ineens een hele andere mening aangedaan, er was geen geld terug te krijgen en dit zou hij duidelijk aangegeven hebben. 2 man sterk kunnen bevestigen dat dit absoluut niet overeenkomt met wat deze verkoper een week eerder verkondigde. Het is een schandalige manier van zaken doen. En daar hoop je toch niet op bij een bedrijf die zn mooie producten ook nog eens voor dik 50 euro meer aan bied als de prijsvechters op internet. Dit geld wordt niet in personeel en service gestoken, dat is mij gebleken.

Marc 03-05-2017

Binnen 2 weken terugbrengen en je geld terug is mij ook verteld, alleen toen ik de LA-receiver kwam ophalen, bleek dat toch net iets anders te zijn. Dat geldt alleen voor aankopen op afstand, online aankpen bijvoorbeeld. Dus niet als je in de winkel iets besteld of koopt. Op zich staan ze in hun recht, maar dan moet je daar ook duidelijk in zijn!
Ik heb in de winkel ook B&W speakers besteld na ze goed beluisterd te hebben, maar nog niet betaald. Heb toch een beetje spijt, omdat het personeel niet eenduidig is de verkoopvoorwaarden.

MvdB2 05-11-2012

Ben, aangetrokken door de duidelijke website, weer eens ouderwets naar de winkel geweest. Prachtige high-fi zaak met een uitgebreid assortiment. Ik was op zoek naar een platenspeler en ben uitgebreid geinformeerd. Een drietal aangesloten tafels (een dwarsdoorsnede van het assortiment van ca EUR 300 tot EUR 1.000) heb ik kunnen vergelijken door mijn eigen LP's de beluisteren. Hiervoor werd alle tijd genomen.
De tafelvan mijn keuze moest besteld worden en was na een week binnen. Iear heeft vervolgens het standaard element vervangen door het door mij gewenste element. Bij het afhalen kreeg ik een keurige instructie hoe ik thuis de laatste installatiehandelingen moest uitvoeren. Met deze kennis had ik het apparaat in 10 minuten geinstalleerd.
Goed om je in deze snelle wereld weer eens echt klant te kunnen voelen.

hansvdzw 14-10-2012

Mijn nieuwe Cambridge Audio 851a versterker, online gekocht bij iEar, wat erg snel ging en ik werd goed op de hoogte gehouden, gaf helaas al vrij snel de geest. Dit werd echter zo snel en kundig door iEar opgelost, dat ik er nog sprakeloos van ben. Alle lof bij deze en echt een aanrader dus voor de aankoop van mooie geluidsapparatuur.

Arjan.2012 06-10-2012

Algemeen

Nadat de website van deze winkel mij, met de bij hun geldende voorwaarden, daarheen 'gelokt' had heb ik na een redelijk advies door de verkoper een subwoofer uitgekozen en in de winkel gekocht. De subwoofer zou diezelfde dag nog afgeleverd worden.
Aan het eind van de dag werd de subwoofer, naar tevredenheid, bij mij thuis afgeleverd door de verkoper die mij in de winkel hielp.

Aftersales

Maar.....

Na een week bleek er een defect aan de subwoofer te zijn. Als je dan contact met de winkel opneemt dat geven ze ineens niet thuis en doen alles om onder de voorwaarden uit te komen. Bleek dat ze mijn bestelling (terwijl ik de subwoofer in de winkel zelf kocht) via een website bestelden. Zonder hier ook maar iets over te zeggen.

Op die website gelden andere voorwaarden, die in de verste verte niet in de buurt komen van de beloofde service op de site.

Ze schermen per mail met verschillende ongegronde argumenten om onder hun service uit te komen.

Ik dacht dat het verstandig was om zulke aankopen in een professionele winkel te doen, juist om gebruik te maken van die service en niet via een wazige online winkel. Nu kan ik een juridische procedure opstarten om mijn gelijk te halen.

Met deze leugenachtige manier van handelen hebben ze mijn vertrouwen geschaad, ik raad dan ook mijn kennissen en bekenden aan om die winkel over te slaan voor hun aankopen. Het steekt mij dat ze misbruik maken van de consument met deze naar 'oplichterij' riekende manier van werken. (Vandaar ook maar 1 ster voor de misleidende website)