TP-LINK AC750 - Reviews

433 Mbit/s

5,7

Siemon 22-07-2016 Product paar dagen in bezit

goede prijs/kwaliteit verhouding

De TP extender doet hij beloofd heeft. Hij vergroot het bereik van mijn router tot achter in de tuin waar ik eerst geen wifi had. Duidelijk instructie waar je meerdere mogelijkheden hebt. Een aanrader voor iedereen die twee linkerhanden heeft.
markjuh77 01-08-2015 Product paar dagen in bezit

De stabiliteit valt echt tegen. Ik heb precies uitgezocht waar ik mijn repeater kon plaatsen en zo dus op de geschikte locatie neergezet.
Dit leek een aantal uurtjes perfect te werken, waarbij het signaal de gehele tuin goed versterkte.

Echter leek dit maar van korte duur, de repeater ontvangt geen signalen meer, wanneer ik hem weer te veel in het draadloos netwerk van de router zet, dan reikt het uitgezonden signaal net zo ver als het oorsprongelijke signaal van mijn router. Dus het signaal wordt er niet beter op.

Wanneer ik de repeater eruit haal en wat verder weg ga staan kan ik precies zien waar mijn draadloos signaal van de router stopt. Als ik de wifi extender iets daarvoor erin steek zou die het signaal op moeten pakken en doorsturen. Dit is helaas niet het geval. Wanneer ik hem dus dichter in het draadloze signaal van de router zet, haal ik dezelfde afstand met repeater als zonder repeater.
martijn75 23-12-2014 Product paar dagen in bezit

Door het slechte WiFi bereik van mijn Cisco modem/router van Ziggo was ik al tijdje op zoek naar een geschikte oplossing. Cisco modem instellen op 5 GHz gaf goed resultaat, maar niet elk apparaat hier in huis kan met 5 GHZ overweg. Bovendien komt het 5 GHz signaal minder goed door muren heen waardoor er boven geen bereik was.

Eerst maar eens een range extender proberen dan, in de vorm van de TP-Link RE200. Deze is voorzien van WiFi clone knop waarmee de SSID van je huidige netwerk wordt overgenomen.
Hij zendt vervolgens tegelijkertijd uit op zowel 2,4 GHz als op 5 GHz. Werkt op zich prima, alleen wanneer ik van boven naar beneden loop moet ik toch regelmatig WiFi aan/uit zetten. Hij blijft te lang contact maken met de extender, ook wanneer ik dichterbij de router zelf ben. Niet wenselijk.

Op internet las ik hoe je eenvoudig een router achter het huidige modem/router van Ziggo kan hangen, Ziggo heeft hier gewoon een stappenplan voor online staan. Alles uitgezocht en gekozen voor de D-Link DIR 868L dual band router, een top ding voor slechts 93 euro bij Wehkamp (dec-14). Binnen 5 minuten werkte alles. Heb nu fantastisch bereik van zowel 2,4 GHz als 5 GHz overal in huis!