Alecto WS-4700 - Reviews

zwart
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid
Weersvoorspelling

Beoordeling op basis van 261 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Limoncello3 28-06-2016 Product kwartaal in bezit

Prima weerstation met een paar kanttekeningen

Dit Alecto WS-4700 weerstation is ons eerste "echte" weerstation na zeker vier simpele uitvoeringen van verschillende merken in de loop van de jaren te hebben versleten. Meestal ging er iets fout met de buitensensor. Dit Alecto weerstation ziet er heel wat professioneler uit. Toch hebben wij twee opmerkingen. Afwezig is de mogelijkheid om de binnen- en buitentemperatuur op elkaar af te stemmen en te vergelijken met een geijkte thermometer. Op tafel in huis, ver van een warmtebron en lichtbron wijken de temperaturen 1,3 graden van elkaar af. Jammer dat dat niet in de fabriek zuiverder is afgesteld. Het tweede punt is ook door andere gebruikers opgemerkt en dat is het onhandige miniatuurschroefje op de buitensensor voor het verwisselen van de batterijen. Wij zullen een ladder moeten gebruiken om er bij te kunnen op het puntdak, ik hou mijn hart vast. Een stevige kunststof klikverbinding die je met één hand kunt bedienen zou wel zo handig zijn, misschien iets voor de volgende uitvoering?

P 15-02-2017

Oplossing:
Op een pijp monteren? Kan je de "noordenpijl" naar alle kanten laten wijzen. Door de pijp te draaien.

Marcel 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer handig en gebruiksvriendelijk

Door de nederlandse gebruiksaanwijzing te volgen is het zeer eenvoudig om het in te stellen zoals jij dat graag wil het is ook zeer eenvoudig om de buiten unit te plaatsen ook voor de niethandigen onder ons. Je krijgt met de Alecto 4700 echt waar voor jou geld.

Paul 17-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en functioneel weerstation.

Bij installatiegemak zou het makkelijker zijn als je de buiten-unit boven kan draaien in de gewenste richting Noord, Oost, Zuid en West. Nu kun je alleen maar een kwart draaien, waardoor je een afwijking krijgt. Verder ben ik erg tevreden met dit weerstation. Is mijn 3e Alecto 1 thuis & 1 op de camping. Vorige was een W 3000, en was aan vervanging toe. Bovendien was dit een mooie prijs voor zo'n prachtig apparaat.

Ruud 14-09-2017 Product paar dagen in bezit

Gewoon een goed weer station en een Nederlands product!!!

Dit is mijn tweede weerstation mijn eerste de 3000 serie hield het naar 10 jaar voor gezien ! Deze Alecto WS-4700 besteld en gemonteerd binnen een aantal minuten werkt alles direct. Goede Nederlandse gebruiksaanwijzing erbij. Product werd netjes geleverd incl. de benodigde batterijen.
Kortom weer heel tevreden over Alecto.

Pluspunten

• Zie mijn verhaal

Minpunten

• de meegeleverde voet past maar op een manier?
  • Wellicht dit aanpassen in de toekomst

Arjan 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Zelf weerman spelen

Gemakkelijk te installeren aan een muur of bovenop iets incl beugel voor aan een paal, eenmaal aangesloten en batterijen erin werkte hij vanzelf.
Veel informatie op het display en ook terug te halen van eerdere dagen.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Groot display met veel info

Minpunten

• Lampje display blijft kort aan

H. Pots 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer Tevreden !!

Mooi en duidelijk weer station met veel mogelijkheden , precies wat wij zochten , we zijn er erg blij mee , echte aanrader en voor een hele nette prijs !!

Pluspunten

• duidelijk af te lezen
  • stevig materiaal

Jan Zantingh 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

zeer makkelijk te installeren

Vorige week gekocht, en het viel mij op dat de installatie zeer eenvoudig is, batterijtjes er in en het ding werkt, zo makkelijk heb ik het nog niet eerder gehad.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• te kort in gebruik, maar voorzie geen problemen

janny 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

mooi weerstation

het is een mooi weerstation werkt perfect gekocht bij Wehkamp voor een goede prijs .
ik zou dit product aan bevelen om aan te schafen.

Pluspunten

• duidelijk

Jaap 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation voor een redelijke prijs (bij Wehkamp)

Mijn oude Alecto WS 5000-eco ging stuk. Niet meer leverbaar. Ik heb voor deze WS 4700 gekozen omdat dit weerstation een mooie binnen unit heeft in het zwart. Ook de buiten unit ziet er erg mooi uit. Geen losse bedrading aan de buiten unit wat goed is tegen contactproblemen door vocht.

Pluspunten

• Mooi duidelijk display
  • Zeer gemakkelijk te installeren
  • Perfecte aanmelding van de binnen en buiten unit
  • DCF klok dus automatisch de goede tijd en datum

Minpunten

• Tot nu toe geen minpunten

H. Annema 03-10-2016 Product paar weken in bezit

Snel te installeren, duidelijk overzicht

Makkelijk en snel te installeren dmv batterijen te plaatsen. Makkelijk en snel te bevestigen aan bijvoorbeeld een paal. Schroeven en bevestigingsmateriaal is meegeleverd. Duidelijke uitleg in de gebruiksaanwijzing. Mooie licht uitvoering van het product.

Bart 08-07-2016 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden over WS4700

Levering duurde wat langer dan de volgende dag.Installatie erg eenvoudig, goed afleesbaar en aantrekkelijk display.Op advies lithium batterijen geplaatst in buiten unit(niet meegeleverd)

Ankome 21-06-2016 Product paar dagen in bezit

prima apparaat

Er staan veel gegevens op die mijn man en ik erg interessant vinden. De gegevens over de windrichting en het aantal millimeters regen op een dag. Voor ons vooral nuttige gegevens met betrekking tot onze boot. Het grote afleesscherm is ook fijn. We hoeven er geen loep bij te gebruiken.
Verder veel weergegevens bij elkaar.

Peter 21-06-2016 Product kwartaal in bezit

Een prima weerstation

Hiervoor ook Alecto weerstation gehad (DKW-2012)maar deze gaf steeds communicatie problemen met buitenunit. Deze functioneert veel beter en heeft meer mogelijkheden. Installeren was mede door signaal sterkte indicator simpel. Display is afhankelijk van de belichting soms moeilijk afleesbaar, ben tot op heden zeer tevreden, functioneert naar behoren.

Arjen 20-06-2016 Product kwartaal in bezit

Mooi weerstation

Hiervoor ook een Alecto weerstation gehad maar deze gaf steeds problemen met o.a de regenmeter. Deze ziet er een stuk degelijker uit en heeft veel mogelijkheden. Installeren was eenvoudig. Mooi helder display en tot op heden zeer tevreden, en functioneert zonder problemen.

jan 20-05-2016 Product paar weken in bezit

beoordeling

deze alecto4700 is zijn geld zeker waard handig in gebruik en geen kabels.Voorheen heb ik een ander type gehad,dan merk je het verschil

Bert 22-04-2016 Product paar dagen in bezit

Weersvoorspelling

Ik heb de Alecto WS-4700 van mijn kinderen gekregen, na het lezen van de gebruiksaanwijzing ben ik aan de slag gegaan. Het was zeer duidelijk beschreven om de Alecto WS-4700 tegen de gevel te plaatsen.
Het display ziet er zeer duidelijk en overzichtelijk uit.
Ik ben er ontzettend blij mee.

berry 22-04-2016 Product maand in bezit

Alecto WS-4700

Mijn keuze voor de Alecto 4700 niet moeilijk wegens de volledigheid van het apparaat. Inmiddels 2 maanden in gebruik en zeer tevreden over het apparaat en de toepassingsmogelijkheden. Gemakkelijke montage en goede gebruikshandleiding. De binnenuit heeft een goed afleesbaar scherm en eenvoudig te bedienen.
Als de buitenunit met een ronde bevestigingsbuis geleverd zou zijn, was de montage (op het noorden) nog eenvoudiger

Ruud 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk, veel informatie, goede gebruiksaanwijzing

Eerst een WS3100 gekocht. Na 3 keer resetten in 2 weken, deze terug gebracht en de WS4700 gekocht. Werkt uitstekend en heeft een beter bereik. Makkelijk afleesbare ontvanger en geeft veel informatie.
Montage had makkelijk gekund. Er zit een vierkante kunststof pijp bij. Hierdoor is het apparaat niet draaibaar om af te stellen naar het noorden. Opgelost door te verlengen met stuk ronde pijp.
Minpuntje: aanbevolen batterijen niet meegeleverd. Moeilijk verkrijgbaar bij reguliere winkels en dus moeten bestellen via Internet.
Verder een prima apparaat.

De Ryck André 14-10-2017 Product paar dagen in bezit

zeer duidelijk en stevig gebouwd

werkt zeer goed betrouwbaar zeer eenvoudig en heel eenvoudig te plaatsen
zeer goed toestel voor mensen die graag weten welk weer het is voor te wandelen of buiten te werken, toestel dik in orde

Eddy Dockx 12-10-2017 Product paar dagen in bezit

Goed afleesbaar groot scherm goed verschillende waarneming

Zover zo goed weerbericht ok maar plaatselijk bij mij in de tuin alecto ws -4700 de oplossing
Bijvoorbeeld moestuin en neerslaghoeveelheid
Alecto staat er midden in meet alles wat ik moet weten neerslag,temperatuur......enz.

Pluspunten

• Goed afleesbaar gemakkelijke montage
  • Gewoon werkt goed