Alecto WS-1150 - Reviews

Buitensensoren
temperatuur
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

6,8

Willem Eekman 03-05-2017

Mooie strakke vormgeving

Het is een mooi produkt zeer mooie strakke vormgeving is ook makkelijk in te stellen. Het heeft ook een duidelijke display dus je ziet er op wat je wilt zien en het is ook door zijn vorm enz. makkelijk ergens te plaatsen. Ik ben zeer content met dit niet al te dure weerstation echter wat jammer is dat de buitensensor niet waterdicht is maar ja wat kan je voor deze prijs nog meer verwachten dus ik ben er zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Mooie strakke vormgeving
  • Makkelijk te plaatsen
  • De prijs is erg aantrekkelijk

Minpunten

• Buitensensor niet waterdicht
  • Kanaalnr buitensensor erg klein

Hilde 12-02-2017

Duidelijke display, makkelijke bediening

Handleidingen bij zulke toestellen lijken altijd wat ingewikkeld, maar bij stap-voor-stap doornemen ervan lukt alles prima met dit toestel : verbinding tussen binnen-en buitenunit zo gemaakt. Ook alle andere functies makkelijk in te stellen. Aanrader : houd handleiding in de buurt ingeval accu's moeten worden vervangen en instellingen zouden verdwijnen (je kan niet alles onthouden ;). Zeer volledige en duidelijk leesbare info op display : datum, tijd, binnen- en buitentemperatuur, luchtvochtigheid binnen, weersvoorspelling (met beelden), maandstand. Verder allerlei kleinere icoontjes met info over : temperatuurverloop binnen en buiten, lage batterijindicatie bi/bu, kanaal, ontvangst, alarm, snooze, .. Zeer tevreden over dit toestelletje. Hoop dat het lang mee gaat.

M. van Esseveld 13-01-2017

weerstation Alecto ws-1150

Mooi weerstation, duidelijke bediening.
Kijkhoek op display kan beter, je moet er nu redelijk recht op kijken om de cijfers goed te kunnen zien.
Extra jaar garantie is ook een pre.

Kim.CJ 24-08-2014
  • Product maand in bezit

5,8
Erg slecht bereik. Als de buiten-unit naast de binnen-unit staat, dan omtvangt hij hem wel. Maar als hij buiten staat niet. Zelfs als de afstand maar 3 meter is en er alleen maar een ruit tussen zit, dan is er geen ontvangst

mersmann 15-12-2014

Het slechte bereik herken ik niet. Mijn weerstation geeft ook de buitentemperatuur feilloos aan. Waar ik echter niet over te spreken ben, is het energieverbruik. De batterijen zijn erg snel op en leidt tot dus ook snel tot vage cijfers van het display. Daarnaast is de afleesbaarheid van de temperatuur achter de komma niet duidelijk.

Hans Mersmann

Willy 03-02-2017

Groot scherm

Toestel werkt goed. Installatie was niet zo gemakkelijk. Afhankelijk van de kijkhoek komen de niet werkende lcd kristallen zichtbaar wat leesbaarheid slechter maakt.

Minpunten

• zichtbaarheid afhankelijk kijkhoek

eagle 21-01-2017

slechte ontvangst

Draadloze afstand van buitenontvanger is erg slecht. Haalt afstand van 3 meter nog niet. Met alleen een muurtje en ruit ertussen.

Minpunten

• ontvangst buiten ontvanger

van Noort 12-12-2016

slank model. verlichting ontbreekt.

Slank model. Verlichting ontbreekt. Cijfers achter de komma niet goed zichtbaar van de temperaturen.

Minpunten

• cijfer achter de komma's niet goed zichtbaar
  • verlichting ontbreekt

Jan Rijnen 30-01-2018

aflezen te beperkt

Technisch een goed product met voldoende mogelijkheden. Helaas zijn de gegevens vrijwel niet te lezen. Er zit geen verlichting in en alleen af te lezen als er van buitenaf licht op valt en dan nog maar beperkt

Pluspunten

• voldoende mogelijkheden

Minpunten

• vrijwel niet afleesbaar

André 21-01-2018

Onduidelijk scherm en hoog batterijgebruik

Een onduidelijk display wat in het schemer echt niet af te lezen is, alleen in vol daglicht.
Het bereik van de buitensensor is ronduit bedroevend, 5 meter op z'n max.
De batterijen van het binnenstation gaan zo'n 4 à 5 dagen mee (nieuwe Duracells).
Ik heb hem weer ingeruid voor een ander merk en nu zeer tevreden.

Pluspunten

• Ziet er leuk uit.

Minpunten

• Batterijduur
  • Leesbaarheid display
  • Bereik buitensensor

One-eye 09-01-2018

Strak design en overzichtelijk display

Een handig en relatief goedkoop apparaat. Installatie is een fluitje van een cent en het geheel ziet er strak uit.

Deprest Etienne 10-07-2017

Weather station WS 1150 serie NA art nr 04431185697

Weerstation werkte niet goed/enkel onderste deel werkte - terug gedragen naar Makro Machelen Sedert 04.07.2017 een nieuw exemplaar gekregen. Nu kijken of dit wel werkt.
Graag een extra garantie van 1 jaar indien mogelijk. Ik ken de werking van dit product nog niet dus kan het niet aanbevelen. Had dit station al een paar maanden - wist dat het niet werkte - maar door opname in ziekenhuis kon ik het onmogelijk vroeger terug naar Makro brengen.
Moet nu afwachten en kan nog geen beoordelingen geven.

Peter 22-06-2017

Mooi design, maar zeer onbetrouwbaar

Uiterlijk mooi product, maar sterke twijfel bij goede werking. Heb het product tweemaal geruild, daarna geld terug gekregen. Bij het eerste exemplaar werd de buitentemperatuur niet doorgegeven. Bij de tweede was het scherm van het station slecht leesbaar (alsof batterijen bijna leeg zijn). De derde hield het een paar uur vol, daarna kwam buitentemperatuur niet door en dat herhaalde zich na resetten en/of op andere kanalen zetten.

Pluspunten

Minpunten

• Betrouwbaarheid

harry 04-05-2017

mooi en sierlijk , maar ook goede informatie

dit weerstation ws1150 is mooi en sierlijk, daarbij ook een goed werkende installatie ,
ook makkelijk in te stellen. Kunnen er geen batterijen bij geleverd worden ?, dit omdat er gelijk 4 aa batterijen nodig zijn.

Pluspunten

• goede informatie en documentatie

Minpunten

• sensor moeilijk te plaatsen, ophanging te klein .

westen 03-05-2017

veel info

installatie was makkelijker dan ik aanvankelijk dacht. Werkt goed. Buitenmodule moet wel tegen weer en wind beschermt worden, dus bijv. droog hangen.

Rien 18-04-2017

Mooie vorm, heldere display. Veel info.

Gekregen als verjaardagscadeau. Ben er erg blij mee. Jammer dat de sensor niet waterdicht is waardoor het moeilijk is een goed plekje buiten te vinden.

Pluspunten

• Display
  • Veel info

Minpunten

• Sensor

marc h. 11-04-2017

fijn weerstation

prijs kwaliteit een prima weerstation
doet wat het moet doen binnentemperatuur en buitentemperatuur perfect meten
en weer voorspelling is ook redelijk
juist aflezen cijfers zijn niet te groot

Filip Bruggeman 26-02-2017

werkt prima en nauwkeurig, duidelijke handleiding

Net aangekocht. Duidelijke handleiding en vlotte indienstname. Met name de hygrometer op verschillende plaatsen getest en lijkt vrij nauwkeurig

Pluspunten

• handleiding
  • vlot indienstname

WEERSTATIOON WS 1150 07-02-2017

WEERSTATION WS1150

elegant toestel, eenvoudige montage, past in een interieur , goede weergave van basic gegevens
voetstuk binnen element zou iets zwaarder mogen zijn (stabiliteit)

Vis 07-01-2017

Leuk design

leuk weerstation, geeft alles aan wat nodig is aan informatie.
cijfers zijn goed helder, de wekkerfunctie zie ik het nut niet van in, maar al een ander vast nuttig vinden.

Pluspunten

• losse buitensensor
  • heldere cijfers
  • leuk design

Mik 02-01-2017

Eenvoudige installatie - mooi design

Eenvoudige installatie - mooi design - enkel de afstand waarover het 433MHz signaal effectief gaat laat wat te wensen over - ook bij ons vorige station trouwens het geval, de meeste fabrikanten doen er een schepje bovenop in hete vergelijk met anderen denk ik. 20m door glas is op de limit.

Pluspunten

• installatie
  • design

Minpunten

• afstand draadloos substation te groot aangegeven