Tefal BI8125 - Reviews

Inhoud
0,8 liter
Waterniveau indicator

GroteGrijs 16-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Dit was mijn tweede tefal waterkoker, heel mooi maar ook deze gaf na twee jaar de geest!!! Voor mij nooit meer 'n tefal waterkoker!

GroteGrijs 29-10-2015 Product jaar of meer in bezit

6,3
Voor de 2e keer deze waterkoker gekocht 2 jaar geleden om dat de eerste het na 2 jaar voor gezien hield, Toeval dacht ik nog maar nee hoor hij is er ook nu weer mee opgehouden en voor mij is de maat vol, ik koop geen dure Tefal meer!! Hun pannen zijn prima maar de electronica vind ik super slecht!

sjakies 07-08-2013 Product paar dagen in bezit

3,7
Na vele jaren met plezier de Tefal Vitesse waterkoker te hebben gebruikt wilden we nu een RVS/zwarte uitvoering aanschaffen.
Vorige week de Tefal BI8125 (RVS-0,8ltr.-1850/2200W-Ref.: BI812510/ 87A - 1613 R) waterkoker gekocht, was aanbieding bij Blokker, deze was overigens niet in de winkel zelf te vinden, (aanbiedingen staan meestal in de winkel opgestapeld) hij moest uit het magazijn komen, vonden wij wel vreemd!

Voor het gebruik moest enkele malen worden doorgespoeld om eventuele materiaalresten te verwijderen.
Echter, na de 2e spoelbeurt bleek de schakelaar defect en de RVS(?) bodem was reeds na de EERSTE maal gebruik, ter plaatse van het element aangeslagen, dat gebeurt normaliter veel later!
Dit kan dan, met een gevulde waterkoker en een beetje azijn/citroenzuur weer in de oude/mooie staat worden gebracht, vraag rijst hierbij, is dit een aluminium bodem in plaats van een RVS?

Deze dus teruggebracht en nieuw exemplaar meegekregen, en ja hoor, na de EERSTE spoelbeurt WEER de schakelaar defect, moest met kracht een beetje worden opgeschoven voordat deze wilde schakelen, dus inferieur materiaal!

Omdat ook de bodem na de eerste spoelbeurt was aangeslagen, vragen wij ons af, of het soms een serie slechte apparaten is, die nu goedkoper (o.a. via Blokker) worden "opgeruimd" onder het mom "doet hij het heb je mazzel, zo niet pech!
Wel héél toevallig, twee dezelfde producten (productie fouten?) met manco's valt ons zwaar tegen van Tefal!
Hoe zit het met de degelijkheid, zoals de constructie, kwaliteit van de onderdelen en heel belangrijk, het controleren en testen van de Tefal producten, wordt daar nu ook al maar wat aangerommeld!

Geen ouderwetse kwaliteit, die gaat dus ook terug en zeker GEEN nieuwe Tefal waterkoker meer!

U bent gewaarschuwd beste consumenten, koop deze Tefal waterkoker dus NIET!

Anoniem 14-02-2013 Product jaar of meer in bezit

Hier kunnen we kort zijn, een werkelijk op alle fronten zeer goed presterend apparaat, zeer handig in gebruik,snelle opwarming, zitten geen nadelen aan.

Zinda68 30-11-2012 Product jaar of meer in bezit

6,3
Ik heb de BI 812 (de voorganger van de BI 8125, maar verder hetzelfde) gekozen omdat hij lekker compact is. Toch heb ik spijt dat ik mijn vorige van de HEMA heb weggedaan omdat ik die met één hand kon bedienen, namelijk vasthouden én klep opendoen met dezelfde hand. Ik erger me er dagelijks aan! Onbegrijpelijk dat Tefal dit niet kan, en dus ook niet heeft hersteld in volgende versies.

saartje1 30-03-2012 Product paar dagen in bezit

6,3
Deze waterkoker was heel lang niet verkrijgbaar maar 't is dan toch gelukt, het is 'n fijne kleine waterkoker, lekker stil en snel prima voor 'n eenpersoons huishouden.
Ik ben er blij mee en ik vind 'm ook erg leuk!!
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen

Opa64 27-12-2011 Product half jaar in bezit

3,3
Ben nog steets van de zelfde mening zou hem graag getest willen zien door een onafhankele test organisatie en hun bevindingen.
het stoort mij mateloos dat Tefal in alle toonaarde blijft ontkennen
Dit op mijn eerder revieuw opa 64 niet aanschaffen is de boodschap

opa64 08-09-2011 Product half jaar in bezit

3,7
zeer slecht Handvat word gloeiend heet
overal komt stoom uit lekt. aanrecht word daardoor nat
raad hem nieumand aan Miskoop
Heb binnen de garantie een nieuwe gekregen met het zelfde euvel.
Tefal ontkent het probleem

Joky71 12-02-2011 Product jaar of meer in bezit

Wij zijn inmiddels in een periode van circa 3 à 4 jaar aan het derde exemplaar toe. Niet van de mini maar van de 1,7 liter variant.

De 1e had nog net binnen de garantie termijn problemen met het plastic dekseltje.
Het mechanisme werkte niet goed meer, waardoor het sluit gedeelte steeds slechter werd totdat hij niet meer sloot.
Netjes een nieuw exemplaar gekregen bij de winkel waarbij we ook nog eens EUR 10 terug kregen omdat de adviesprijs was verlaagd.
Nu geeft het 2e exemplaar ook problemen. Er zit een storing in de aan/uit knop.

Ik wil dit model niet weer opnieuw. Ben op zoek naar een wat duurzamer modelletje.
Aan de andere kant, wat mag je verwachten voor EUR 30?

joyce_2709 11-11-2010 Product kwartaal in bezit

Dit is een ZEER slechte waterkoker. Ik raad danook niemand aan deze waterkoker te kopen. De handgreep van de waterkoker wordt warm tot zelfs gloeiend HEET nadat er water ingekookt is. De klacht gemeld bij Tefal. Nu mag ik mijn waterkoker opsturen voor reparatie. Het ding is slechts 2 mnd oud!!!! En dat zit ik vervolgens zo'n twee weken!!! ZONDER waterkoker. Dit ook reeds gemeld bij Tefal. En dan krijg je het antwoordt dat er GEEN andere oplossing is. NOU voor mij dus NOOIT!!!!!! GEEN Tefal producten meer. Ik heb ook ervaring met Philips, maar zij hebben een veel betere klachten afhandeling!!!!

Sjoerd Gompie 07-09-2010 Product paar dagen in bezit

Goed product, net uit de verpakking getest.

Goed:
snel
mooi
handig (draadloos, en afsluitdopje verminderd dampvorming).

Minder:
Het handvat wordt behoorlijk warm. Buitenkant wordt heet!

Geen temperatuurinstelling (wel handig met kleine kinderen) maar dat mag je in deze prijsklasse ook niet verwachten.

Ik heb er helemaal geen spijt van.

Lien D 23-07-2010 Product paar dagen in bezit

Ja hoor, ik heb hem ook! Prima waterkoker:
-met 1 hand water tappen en knopje aandoen (er zit ook een lampje op),
-ingebouwd element, dus strakke schone binnenkant.
-0,8 lijkt weinig, hiervoor had ik 1 liter, maar kookte altijd al minder.
-Hij is snel,
-schenkt prima
-Heel belangrijk:GEEN
WARME BUITENKANT.
-oprolbaar snoer,
-klepje op schenktuit; water blijft veilig binnen.
Je moet er natuurlijk geen liter indoen...

Ik heb hem bij It's gekocht voor 40 euro, mede door de goede recensies, dus hierbij een eerlijke mening erbij.

1963jan 20-06-2010 Product paar weken in bezit

Gezocht naar een kleine waterkoker met een mooi design. Mede op basis van de goede recensies gekozen voor de Tefal BI-8125. Het is inderdaad een mooi apparaat, is lekker snel, maakt niet veel herrie en de buitenkant wordt niet heet. Nadelen hebben we na een week of 6 nog niet kunnen ontdekken.

naam14250 21-04-2010 Product jaar of meer in bezit

5,7
Deze waterkoker kan op het eerste gezicht de toets der kritiek wel doorstaan maar na een jaar in gebruik is hij wel aardig verkalkd en werkt de automatische kookafslag niet meer.
Verder is de schenk/uitstroom niet bepaald perfect.
Bij het vullen van een kopje met kokend water is de onderkant van de machine nat
en je kunt niets inschenken zonder ook de omliggende plaats nat te maken.
Een op den duur gevaarlijke kan
die voor mij niet hoog eindigt.

4KieskeuriG4 19-04-2010 Product half jaar in bezit

Gekocht in november 2009. In januari 2010 ging het aan/uit knopje slecht werken. Begin maart toch maar terug naar de winkel gebracht. Nu bericht van Tefal dat de koker niet meer te maken is. We mogen een nieuwe uitzoeken. We nemen toch maar dezelfde en geven hem het voordeel van de twijfel. Het is een super handzaam ding. Afgezien van het knopje waren we zeer tevreden.

robesini 02-04-2010 Product paar dagen in bezit

Heb het apparaat nu een dag in gebruik. Dit is gewoon hoe een waterkoker hoort te zijn. De waterkoker neemt niet meer plaats in dan noodzakelijk, staat op een plateau, is snel en de inhoud is voldoende voor een pot thee of een kommetje soep.

yandolar 11-01-2010 Product paar dagen in bezit

Het apparaat nu enkel maanden in huis en ik kan hem iedereen aanraden. HIj is klein handig en maakt weing herrie. Daarbij is hij ook nog eens mooi kortom helemaal goed.

Sprincky 12-11-2009 Product half jaar in bezit

Deze waterkoker gekocht vanwege zijn mooie uiterlijk en dat hij ook niet zo groot is. Heeft ook overwegend positieve beoordelingen hier op Kieskeurig. Ik heb hem via een webwinkel voor een acceptabel bedrag eind april 2009 gekocht.
Helaas is hij eind oktober al gaan lekken en na telefonisch contact met Tefal klantenservice kostenloos opgestuurd. Binnen een week een ander type de Reminisce kostenloos thuis gestuurd gekregen. De mini RVS was een verouderd model en niet meer leverbaar volgens de papieren. Dit is op zich een prima service alleen hadden we liever een ander type van Tefal gehad maar we zullen zien of deze het langer houdt.

BassieF 25-10-2009 Product jaar of meer in bezit

Gekocht mei 2007, bevalt meer dan goed m.u.v. de duurzaamheid.

Voor 2 personen meer dan voldoende. Het water wordt zonder al te veel herrie vrij snel gekookt.

Duurzaamheid hmmm: recent is 1 plastic bevestigingspunt van het klepje afgebroken, na garantie wat geen probleem is.

Wel een probleem is dat het klepje niet te bestellen is, waterkoker is blijkbaar een wegwerp art.

Tefal wil als geste na opsturen van onze waterkoker, voor eigen rekening, een nieuwe leveren met bijbetaling excl. verzendkosten, zal dan op circa 30,- komen schat ik in alles meegerekent + de nodige tijd voor het verzenden en weer opahelen bij het postagentschap.

Leuk gebaar maar ook Tefal doet niets meer met deze waterkoker die verdwijnt op de afvalBERG en dat is zonde.

Wij houden hem tot het andere bevestigingspunt het begeeft en kopen dan een nieuwe bij de wuinkelier op de 'hoek' is amper duurder maar scheelt ons enorm in tijd.

Op dit minpuntje wat vast exemplarisch is bevelen wij de tefal Mini van harte aan.

bibi-72 03-10-2009 Product jaar of meer in bezit

---------- update review 03-10-2009 ----------
We gebruiken deze waterkoker inmiddels al 2 jaar (zie ook review 26-09-2007)en hij bevalt nog steeds supergoed. Geen nadelen te noemen en ook geen problemen mee gehad.Echt een topper !

---------- oude review 26-09-2007 ----------
Ziet er leuk uit, is klein, maar fijn en voor ons precies genoeg. Water kookt snel en maakt niet veel geluid. Duurzaamheid nog even afwachten,maar voorlopig bevalt de waterkoker ons erg goed!