Cloer 261 - Reviews

Uitneembare platen
Anti-aanbaklaag
Regelbare thermostaat

IJzer 02-01-2012 Product paar dagen in bezit

Heb een soortgelijk ijzer jaren geleden gekregen. Was hier erg tevreden over en heb er nu 1 extra bij besteld (bakt wat sneller). Dit is een vernieuwd model, die qua vormgeving weinig afwijkt. Echter is het ijzer met de nieuwe materialen er niet stabieler op geworden.

Bezorging was niet binnen 1 dag (wel optijd besteld), maar pas na 2 dagen.

De bak resultaten zijn prima.

TvdB 27-09-2009 Product paar weken in bezit

Geweldig (uit duitsland afkomstig) ijzer voor het maken van oublies of kniepertjes. Let op: Dat zijn dunne, compacte wafeltjes itt de dikke brusselse of luikse wafels.
In opgerolde kegel-vorm zie je deze oubliewafels veel gebruikt als ijshoorntjes.

De vorm van de oublies zijn rond met een traditioneel (licht) ruitvormig motief. De vorm is zeker niet hartvormig, zoals in de beschrijving van kieskeurig staat.

Ijzer geeft goede wafels bij thermostaat-stand 2-2,5. Controlelampje aan/uit werkt dan als indicatie of de wafel de gewenste bruinkleuring heeft. Dat gaat uitstekend, maar als het ijzer langer aanstaat verloopt het bakproces sneller en is de thermostaat geen goede indicatie meer. Je kan dan beter op tijd (ca 30-45 sec/wafel) of gevoel af gaan, anders worden de wafels te bruin.
De eerste keer bij ingebruikneming wat olie gebruiken, daarna bij volgende baksessies niet meer nodig: de teflon laag werkt uitstekend.

Vorm/kleur is vrij elegant tov het aanbod van wafelijzers.

Nog geen beoordeling voor degelijkheid: daarvoor is het apparaat te kort in ons bezit. Maar ik zie vooralsnog geen verkleuring van de witte verf/plastic en ruik geen verbrande plastic lucht oid. Lijkt me wel OK.

Apparaat heb ik gezocht bij lokale winkels (omgeving Den Haag), maar was niet te vinden: uiteindelijk maar besteld via internet-winkel.
Oublie/kniepertjes-wafel ijzers worden nl veel minder aangeboden dan Brusselse wafel ijzers. Brusselse ijzers vind je zonder al te veel moeite bij gewone huishoudzaken en elektronika-winkels.
TvdB