Remington HC5810 - Reviews

Scheren op lichtnet
Werkt op batterijen

Richard 01-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima Tondeuse met goede accu

Ik was op zoek naar een tondeuse die je kan verstellen zonder hulpstukjes. Dit is er zo een. Hij werkt prima en de accu gaat lang mee (als je hem de eerste keer goed laat leeglopen en weer volledig oplaadt)

Pluspunten

• Ook verstelbaar zonder hulpstukken
  • Goede accu

Minpunten

Akker 14-11-2016 Product paar maanden in bezit

Fijne draadloze Tondeuze

Draadloos, ligt fijn in de hand en werkt perfect. Veel keus aan opzetkammen, dus voor zowel kort als wat langer haar een heel fijn apparaat.

Pluspunten

• Draadloos
  • Duur van de accu zichtbaar

RobvdRiet 13-11-2016 Product paar maanden in bezit

Handzame tondeuse, veel hulpstukken, mooie opbergkoffer

Geweldig handzame tondeuse, met groot aantal hulpstukken. Door een goede accu lange gebruikstijd. Door bijgeleverde opbergkoffer alles overzichtelijk bij elkaar.
Uit brede keuze tondeuses is de HC 5810, wat ons betreft de juiste keuze gebleken.
Wij tenminste dik tevreden.

Pluspunten

• Opbergkoffer
  • Veel hulpstukken

adejongh 18-01-2015 Product jaar of meer in bezit

6,8
Batterij snel leeg, maar je kunt er wel een aantel keren je hoofd mee scheren.
Helaas nu, na 2,5 jaar de accu defect.
Mijn vorige tondeuse van Babyliz ging wel 6 jaar mee.

ludlum 09-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Op zich een aardig apparaat maar met de volgende minpunten:
- accu snel leeg, bij 2 weken niet gebruiken is de accu vanzelf bijna of geheel "leeggelopen" .
- scherpe hoeken op de tondeusekop, hierdoor beschadigd de huid.

De volgende wordt voor mij geen Remmington meer.

Herman1943 11-06-2013 Product paar weken in bezit

Al vele andere apparaten geprobeerd en eindelijk deze gekocht, een beste keus,
- prima apparaat
- gebruiks vriendelijk
- lekker strak in de hand
- prima oplaad batterijen
- voor iedereen aan te raden

timety bogaerts 27-05-2013 Product jaar of meer in bezit

-kan super kort scheren
-word niet snel bot
-weergave van batterij
-veel accessoires
-goede service bij remington
-ik heb al vele verschillende merken gebruikt en ben over deze het meest tevreden.

Har5 14-10-2012 Product paar dagen in bezit

Bij BBC in Heerlen gekocht vandeweek de verpakking is indrukwekkend ziet er goed uit,maar het resultaat vind ik minder,ik vind het scheeroppervlak te klein voor als je op het app voor hoofd wilt gebruiken,de aan/uit knop werkt niet naar behoren.

reinierplum 12-05-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb hem een jaar gehad. 2x Problemen gehad met de accu. Nadat ik een ander had gekregen zat er een vlijmscherpe rand op, waardoor het scheren echt zeer deed. Wanneer je je kaal scheert is dit qua ontwerp een prima tondeuse, omdat je geen kam hoeft te gebruiken. Maar helaas bij regelmatig gebruik blijkt het geen degelijk apparaat te zijn. Jammer!

Tjitte69 19-12-2011 Product jaar of meer in bezit

Deze Tondeuse heeft voor de kammen freak alle lengtes beschikbaar en dus vele mogenlijkheden nu een jaar in het bezit en eigenlijk nooit klachten gehad.
scheert vaak met 1 lading zeker wel 3 a 4 keer met tussenpozen van bijna een week.
ik gebruik de tondeuse voor de kortste lengte van 0,8 mm
de haren komen inderdaad aan de binnekant met wat vettigheid in aanraking maar dat lijkt me logisch want er moet toch gesmeer worden en dit is gewoon een kwestie van schoonmaken .bij langdurig gebruik wel eens warm geworden (maar niet loeiheet zoals hier ook wel beweerd wordt) ook maakt hij wel eens wat meer lawaai dan anders maar heeft altijd goed zijn werk gedaan tot voor kort dan.
het draaimechanisme heeft ineens kuren, als ik hem op 0,8mm instel loopt hij langzaam terug naar een 1,5 mm ofzo en wat ik ook probeer hij gaat niet meer terug op 0,8mm.
zelf denk ik dat de nylon beugel met veer aan de binnenkant terugveert waardoor de pennen binnenin langs de nylonbeugel glijden en zodoende je haar op ongewenste momenten langer blijft dan je wil.
Jammer want het is(was) echt een hele fijne tondeuse zit er sterk aan te denken dit losse deel apart te gaan vernieuwen

eddepet35 13-12-2011 Product maand in bezit

Super tondeuse veel andere merken geprobeert maar toch weer belandt bij mijn oude merk remington scheert nl goed en alles in 1 keer weg en wat ook belangrijk is de tondeuse wordt niet heet op je hoofd als je 1 of 2 mm scheert. Nee voor mij geen andere meer.

jansam 29-10-2011 Product kwartaal in bezit

Nu ik deze tondeuze al wat langer gebruik is mijn mening niet veranderd. Ik kan de tondeuze bijna 4 a5x gebruiken voordat ik hem weer moet opladen. Hij scheert ontzettend strak (mijn haar is op dat moment misschien 1cm lang). Ik gebruik geen opzetstuk maar de draaikeuze van 2mm. De metale kop voelt hard (en inderdaad ook wat warm)aan op mijn hoofd en omdat hij vlak is is het scheren van een ronde schedel wat moeilijker. Maar dat geldt natuurlijk ook voor andere tondeuzes. Wel heb ik een bijna identiek tondeuze (moet uit de fabriek van Remington komen)gezien voor ca. €25 bij 1 van de 2 Duitse supermarkten. Alleen de ledlaadlichtjes waren afwezig. Daar stond ik toch van te kijken. Voor de rest ben ik zeer positief en tevreden.

Connie39 26-08-2011 Product half jaar in bezit

1,5
Ik vind dat er twee ontwerpfouten in zitten die het normale gebruik onmogelijk maken. Ten eerste zijn de kopstukken makkelijk in te duwen. We denken dat je dan makkelijker de ronding van het hoofd kunt volgen, maar daardoor kan je niet alles op één lengte afscheren. De enige 'stabiele' stand is de allerkortste, zonder opzetstuk. Vandaar de 1 voor mogelijkheden en gebruiksgemak. Net als kapper37 moet je dan wel overal heel vaak overheen (absoluut niet geschikt voor dik haar). Aan de accu heb je echt niet genoeg.
Ten tweede wordt hij verschrikkelijk heet na enkele minuten (en je hebt hem dus heel lang nodig om te scheren, ook met gewassen, droog kort haar). Je kunt er brandwonden van krijgen als je niet snel genoeg beweegt. Dus het is een echte miskoop.

Op internet staan veel positieve reviews, vandaar dat deze het is geworden. Ik denk dat de positieve mensen misschien dunner haar hebben, waardoor het makkelijker zal gaan.

F. Waterman 20-07-2011 Product paar dagen in bezit

5,5
Via Ibood deze tondeuse besteld. Opgeladen en daarna gebruikt. Weer terug in de lader waarop de volgende dag 2 rode streepjes verschijnen bij het aanzetten van het apparaat. Hij is ontladen in de op stroom staande lader! Teruggestuurd, nieuwe ontvangen. Deze heeft het een week gedaan, daarna dezelfde laadproblemen. Contact gezocht met Remington, prima service, UPS gebeld, die zijn er met een paar uur, gratis retourzending en na een week een nieuwe. WEDEROM hetzelfde probleem, vandaag weer UPS en teruggezonden. Nu moet dus nr. 4 komen en Remington maar zeggen dat ze dit probleem niet kennen. NIET KOPEN DUS!
Straks de 4e, ben benieuwd hoe Remington dit op gaat lossen als ook dit exemplaar dit mankement vertoont....

kapper37 16-07-2011 Product paar weken in bezit

4,8
Veel reviews zijn positief over deze Remington. Mijn realiteit is drie keer scheren voordat het haar echt weg is, een hete scheerkop en moeilijk schoon te maken aangezien de binnenzijde van de scheerkop vol zit met vet waaraan de haren blijven hangen.
Nooit meer een Remington.

jansam 11-07-2011 Product paar weken in bezit

Ik geef voor bijna alles een 10. Het apparaat knipt ontzettend strak en goed.
Voor degelijkheid omdat hij zo stevig en zeer degelijk aanvoelt. Voor resultaat omdat hij perfect en zorgvuldig knipt en snijdt. Voor mogelijkheden een negen omdat ik een snijdlengte van 3mm zou willen, maar dat kan niet. Zonder hulpstuk op het apparaat zelf is de eerste instelling van 0,8 naar 2mm en met het eerste hulpstuk van 3mm wordt het dus minimaal 3,8mm. Voor gebruiksgemak ook een 10 omdat hij gemakkelijk te hanteren is met veel hulpmiddelen. Na de tweede oplading kon ik ruim 2x keer knippen. Ik neem aan en hoop dat na meerdere (op)ladingen het aantal keren knippen (zonder oplading) toeneemt. Ik laat dit nog wel weten. Het koffertje met hulpstukken is zeer uitgebreid. Ik ga die niet allemaal meenemen met vakantie. Misschien blijkt straks wel dat ik de lader voor 3 keer knippen niet eens meer hoef mee te nemen.