Logitech K480 - Reviews

Best Reviewed nov 2014 Logitech K480

A. Sterk 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Handig toetsenbord voor meer apparaten

Ik maak thuis gebruik van een laptop met groot scherm. Tijdens weekends op ons bootje en vakanties maak ik gebruik van een ipad en mobiele telefoon. Dat werkt over het algemeen prima, maar het blijft pielen op zo' n relatie klein aanraakscherm. Omdat ik als vrijwilliger werkzaam ben, moet , mag, ik regelmatig, ook onderweg, langere teksten schrijven. Dat gaat naar mijn oordeel uitsluitend op een fatsoenlijk toetsenbord. Logitech k480, gekocht bij BCC, is zo een toetsenbord.
Behalve dat het K480 toetsenbord van Logitech lekker typt is het grote voordeel dat je het moeiteloos aan 3 apparaten kunt koppelen en met een simpel draaischijfje kunt wisselen. Er zijn, uiteraard, meer bluetooth toetsenborden maar het wisselen tussen verbinding met het ene of andere apparaat is gedoe. Zoniet bij de Logitech K480.

Aanbevolen! Dat geldt overigens niet alleen voor Logitech maar ook - wellich vooral ook - voor BCC, een heerlijke electronica winkel, groot assortiment, vriendelijke prijzen, maar bovenal deskundig personeel. Houden zo!

vdrafelaar 08-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Eerder heb ik van het toetsenbord al een review geplaatst waarin ik schreef dat het jammer was dat er geen verzendknop voor het chatten opzat. Ik ben erachter gekomen dat, eigenlijk heel simpel, wanneer je je enterknop gebruikt deze als verzendknop kunt gebruiken. Verder ben ik nog steeds super tevreden en zou mijn toetsenbord niet meer willen missen. Ik gebruik hem met mijn smartphone en tablet en werkt super.

vdrafelaar 20-03-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb hier al eerder een review gezet van deze handige gadget. Het blijft een super apparaatje. Het probleem met de aan- en uit knop heb ik 'opgelost' door hem gewoon standby te laten staan, het kost bijna geen batterij. Het aan- en uit knopje zit nl aan de onderkant en dat vond ik niet zo handig. Eén klein dingetje mis ik en dat is, omdat ik best veel chat, een verzendknop, maar dat mag geen naam hebben.

Ejees 27-12-2014 Product paar weken in bezit

Het toetsenbord is praktisch aan te sluiten en het gebruik erg prettig. Zeer licht, handig verlicht toetsenbord en ook de muis reageert prima. Hij bevalt mij prima. Surf nu alleen nog op mijn tv!

erikhoning 20-12-2014 Product paar weken in bezit

Sinds ongeveer een paar weken ben ik in het bezit van dit toetsenbord.
Het toetsenbord is stevig en degelijk, mooi (al is dat persoonlijk) en een prettige maat. Net als een 'echt' pc toetsenbord.
Het aansluiten aan diverse apparaten (android gsm en ios ipad) ging verbazingwekkend eenvoudig. De knop om te schakelen tussen diverse apparaten werkt super. En als ik het toetsenbord even niet wil gebruiken zet ik m gewoon uit. Het schakelen werkt ook eenvoudig, beide apparaten pakken onmiddellijk het toetsenbord op...
Bij mn ipad neemt het toetsenbord ook een stuk van de menubediening over, dat is soms lastig, wellicht alleen wennen; dat zal de tijd leren...
In het gebruik bij zowel wat grotere teksten en ook bijvoorbeeld bij whatsapp in uitgebreid gesprek werkt het toetsenbord heel fijn; veel prettiger dan het onscreen toetsenbord van ipad of gsm.
Ook nadelen?: Kan er nog maar 1 bedenken... M'n smart TV werkt niet met bluetooth, waardoor dit toetsenbord daarvoor niet te gebruiken is. Dat is jammer. Dat zou een zeer waardevolle toevoeging zijn.

MonteCarlo 16-12-2014 Product paar weken in bezit

Goed en stevig product. Slim design en goed in balans, ook bij meerdere apparaten tegelijk in de standaard.

Het is een slim bedacht systeem wanneer je met meerdere apparaten werkt. Bijvoorbeeld wanneer je voor je werk op een tablet bezig bent en ineens een privé mail wil sturen met je mobiel.

Maar gezien de huidige techniek van het slim synchroniseren tussen apparaten denk ik dat deze techniek te laat komt. Hierdoor hoeft er maar op één apparaat iets ingevoerd te worden in bijvoorbeeld een agenda.

Overal conclusie is het wel een fijn toetsenbord om mee te werken tablet past er mooi in en blijft erg stevig staan. Het typen geeft ook het gevoel dat je op echt toetsenbord typt.

p.beijsens 15-12-2014 Product maand in bezit

4,7
Nu een paar weken bezig met het toetsenbord. Ik gebruik hem vooral voor wat zakelijk mailverkeer en bankzaken. Werkt prettig, handig te wisselen tussen telefoon en tablet. Wel is het af en toe wat lastig verbinden en tussendoor wil de verbinding tussen toetsenbord en tablet nog wel eens haperen.

Maris1972 15-12-2014 Product paar weken in bezit

Makkelijk aan te sluiten op verschillende draadloze apparatuur zoals smartphone, ipods, tablets en Playstation. Met draaiknop waarmee je makkelijk 1 van drie gekoppelde producten kan kiezen (pluspunt tov andere bluetooth toetsenborden). Ook handig is de richel waar je tablets en smartphone in kan plaatsen: alles bij elkaar in de juiste stand (ook plus boven andere blue tooth toetsenborden). Hij oogt wat licht maar voelt zeker solide aan. Nadeel: is wat zwaar om mee te nemen voor gebruik elders, tevens ontbreekt een afdekkap of etui.
Wordt hier gedurende de dag veel gebruikt! Overdag pakken kids het toetsenbord om te chatten met iPod en ’s avonds wordt mbv toetsenbord door mijn man werk en mail afgehandeld op de iPad. De tijd die overblijft mag ik met mijn tablet en smartphone (beiden android) gebruik maken van het toetsenbord ;)
Prijs is, vergeleken met andere bt-toetsenborden iets fors maar het gebruiksgemak door draaiknop en richel maakt dat verantwoord!

jos reg 15-12-2014 Product paar weken in bezit

+ mooi design
+ makkelijk aan te sluiten
+ super vanwege de communicatie / bluetooth
+ handzaam formaat
- het toetsenbord is al klein maar nog 1 slag kleiner zou een mooie + zijn

robgoed 14-12-2014 Product paar weken in bezit

Het is een goed en degelijk toetsenbord. makkelijk in de aansluiting op elk apparaat. Typt lekker door de grote toetsen.

Enig minpunt is dat je niet kan zien of de capslock aan staat door middel van een indicatielampje.

melvindevries 14-12-2014 Product paar weken in bezit

Wat een uitkomst is dit. Het apparaat is, zoals gewend van Logitech erg makkelijk in gebruik. Het begin is makkelijk. Gewoon de batterij strip verwijderen en de K480 staat aan. De stappen staan handig aangegeven op het toetsenbord zelf doormiddel van een sticker. De K480 heeft drie kanalen die je kan instellen, handig voor als je zoals ik meerdere tablets of smartphones heb. Het ene type linkt makkelijker dan de andere maar dat ligt voornamelijk aan het toestel en niet aan de K480. De toetsen voelen goed aan, net alsof je het oude vertrouwde toetsenbord onder je handen hebt liggen. Er zijn twee kleine nadelen, 1 de schakelknop is wat onduidelijk, je weet niet echt goed op welk kanaal hij staat. 2 is de kwaliteit. Op het moment dat de K480 binnen kwam zat er een kier tussen de bovenkant en onderkant. Het was gemakkelijk in elkaar te klikken maar dat viel me iets tegen. Verder dus gewoon een top apparaat die het typen erg gemakkelijk maakt.

handers77 13-12-2014 Product paar dagen in bezit

Voor mij is het makkelijker om met een toetsenbord te typen dan op een ipad of IPhone, ik schrijf zelfs deze review op mijn IPad met dit toetsenbord.

Het toetsenbord is degelijk en werkt precies zoals je verwacht. Het schakelen tussen devices gaat ook makkelijk en snel.

Het enige wat ik lastig vind is dat het apparaat niet goed met devices met hoesjes werkt, je zit toch een beetje te klooien met het neerzetten.

Leuntje123 10-12-2014 Product paar weken in bezit

De Logitech K480 is een mooi apparaat, makkelijk in (eerste) gebruik en in compact formaat.
Zodra je een tablet/ipad in de daarvoor aangebrachte sleuf zet krijg je een laptopgevoel.
Ideaal om (lange) tekst of mail te verwerken.
Door het handige formaat ideaal om mee te nemen onderweg of op vakantie.
Aanrader dus :-)

Sven de Vries 10-12-2014 Product paar weken in bezit

Perfecte uitvinding voor het schrijven van lange emails of blogs. Je kunt je iPad of andere device makkelijk plaatsen in de daarvoor bedoelde sleuf. Je tablet verandert direct in een soort laptop. Handig ook dat er meerdere bluetooth kanalen op het toetsenbord zitten zodat je er meer devices op kan aansluiten. Het qwerty toetsenbord typt perfect en is al met al een grote aanwinst wanneer je lange(re) teksten wilt typen. Wat wel even wennen is, is dat je "muist" met je vinger op et scherm. Dit is een andere handeling dan wanneer je achter een laptop zit. Niet ernstig maar gewoon even wennen.

Dutch Cameraman 09-12-2014 Product paar weken in bezit

Review Logitech K480

Ik heb een MacBook Pro Retina 2014, een iPad Air, een iPhone 5S. Zojuist mijn Logitech K480 ontvangen. Netjes ingepakt, toen ik de doos opende was ik verbaasd, een eenvoudige sticker op het toetsenbord gaf aan welke stappen ik moest nemen om de K480 te installeren. Ik ben een beetje sceptisch naar summiere handleidingen maar deze instructies bleken alles te zijn wat ik nodig had om het zaakje te laten werken.
Knopje op het toetsenbord indrukken voor 3 seconden en in mijn menubar van Apple onder bluetooth menu het toetsenbord activeren. Appeltje eitje, eerlijk gezegd nog eenvoudiger dan het installeren van een Apple toetsenbord, want daar werk ik normaal gesproken mee.
Ik ben kritisch als het gaat over vormgeving en build-quality. Ik vind dat dit toetsenbord van Logitech qua bouwkwaliteit zeven min scoort. Toetsen zijn een beetje flimsy…wiebelig, freubelig voor wie al jaren gewend is om op een Apple toetsenbord te werken, zoals ik.
Logitech heeft hiermee een geinig apparaat ontwikkeld, maar de toepassing moet echt bij je workflow passen. Daarom was ik zo verbaasd toen mijn dochter van 11 het toetsenbord zag liggen. De gleuf is precies groot genoeg voor haar iPad met cover, haar iPhone met hoesje en haar Mac mini waarvan ze het oude toetsenbord inmiddels helemaal verpest had met koek en limonade. Daarom heb ik het toetsenbord aan haar gegeven en zij is er wijs mee. Schakelt moeiteloos over met de switch knop instant 1,2, of drie. Zo bestuurd ze alle drie haar apparaten en heeft zij verder niets meer nodig. Whapt met vriendinnetjes op haar Iphone via het toetsenbord (met grijns: ze snappen niet hoe snel ik schrijven kan, pap), surft en schrijft. Dus past het in je workflow, dan is dit slim goed werkend apparaat. Ik ben Old-School…

Jeroen Effenaar 09-12-2014 Product paar dagen in bezit

Logitech keyboard K480
Degelijkheid: 6
Een solide keyboard met fijne toetsen. Zeker iets wat niet snel stuk zal gaan.

Gebruiksgemak: 8
Type gaat vlot en lekker op zo'n full-size keyboard
Als ik dan een minpunt zou moeten noemen is het dat er geen verzendknop op zit.
Bijvoorbeeld om een berichtje in whats app. te versturen. Hier door moet je alsnog op verzenden drukken op het scherm.
Een groot pluspunt vind ik de directe bediening van geluidsvolume en stop/pauze/ play van video of muziek.

Aansluitgemak: 10
Aanzetten(verwijder de stikker tussen de batterij), PC of MAC selecteren, telefoon of ander apparaat aanzetten, connectie selecteren, op telefoon of ander apparaat Logitech keyboard selecteren.
dat is alles.

Jannekebaat 02-12-2014 Product paar dagen in bezit

Het toetsenbord kan tegen een stootje, is niet zo licht als een iMac toetsenbord, maar ook niet zo groot als een standaard pc toetsenbord.

Binnen enkele minuten mijn iPhone, iPad en pc erop aangesloten. Met de Easy-Switch knop kan makkelijk geschakeld worden, het duurt wel een paar milliseconden voor de verbinding is gelegd met het apparaat, maar dit is niet erg hinderlijk.

Het kost even tijd alle toetsencombinaties door te hebben; deze verschillen van een standaard pc toetsenbord, bv alt+f4 voor het sluiten van een programma moet nu met fn+alt+f4. De Home en PageUp heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Leuk en handig toetsenbord als je achter de pc zit en snel wilt reageren op bv. een WhatsApp.

66.bianca 02-12-2014 Product paar dagen in bezit

De Logitech K480 heb ik nu een week in gebruik. Het is een degelijk apparaat wat je op elke plek kunt gebruiken.
Ik vond het aansluiten niet moeilijk.Je drukt op de knop krijgt een code en het apparaat wordt herkend.
Het is heel handig dat je er zowel je Ipad, Mobiele telefoon als je laptop mee kunt bedienen. Je hoeft alleen maar de knop om te draaien en je kunt een ander apparaat bedienen.
Om het mee te nemen vindt ik het iets te zwaar maar het voordeel ervan is dat je ipad stevig in het toetsenbord staat.
De knoppen van het toetsenbord zijn wel wat anders helaas dan die van een gewoon toetsenbord. Vind het wat meer "plastic" aanvoelen. Ik vind de K480 zijn beloften in functionaliteit waarmaakt.

StefanBroek1985 01-12-2014 Product paar dagen in bezit

Vorige week dit toetsenbord in gebruik genomen en tot nu toe ben ik zeer enthousiast over het gemak en de toegevoegde waarde. Indien je veel onderweg bent en via de Iphone en Ipad remote werkt is het echt vele malen sneller typen/werken dan via het toetsenbord op je scherm.
Voordelen:
Je kan eenvoudig switchen tussen de schermen/apparaten.
Het koppelen van de apparaten is echt enorm eenvoudig.
Het toetsenbord is zeer goed opgebouwd zodat het direct voordelen biedt tov op je iphone typen.
Nadelen:
De combinatie/extra handelingen tussen het touch screen/scrollen is soms vervelend evenals het bevestigen van een bericht (kan volgens mij niet via toetsenbord).

Kortom een efficiënte tool voor het remote werken!

vdrafelaar 30-11-2014 Product paar dagen in bezit

Om te beginnen wil ik zeggen dat er geen gebruiksaanwijzing bij het toetsenbord zit maar als je de sticker niet verwijderd bovenaan het toetsenbord zie je al snel wat de keuzes zijn. Het toetsenbord is heel gebruiksvriendelijk mede door de sticker. Als je van gadgets houd, zoals ik, moet je dit gewoon hebben. Als ik wil chatten met mijn mobiel of tablet is het buitengewoon makkelijk als je kunt typen met een toetsenbord. Ik heb wel een nadeeltje ontdekt en dat is de aan/uit knop. Beetje lastig dat die vanonder zit, ik vergat een keer mijn tablet eruit te halen toen ik het toetsenbord wilde uitschakelen en klets, op de grond. Gelukkig is er niets aan de hand met mijn tablet. Zit je nog te typen op je telefoon of tablet, één handeling met de keuzeknop en het verdwijnt en kun je typen met de Logitech K480. Ik moest werken in 2 documenten, heb er één op de laptop geopend en één op de tablet, zo kun je dingen bijvoorbeeld samenvoegen.