LG 86NANO756PA 2021

We hebben voor dit product nog geen reviews

Anoniem 20-07-2021

Hele mooie tv voor een zeer goede prijs

Geschreven voor: LG 65NANO756PA 2021

Mooie tv voor een hele goed prijs. Makkelijke installatie. Heel eenvoudig om extra apps er op te zetten. Goed geluid. Mooi beeld. Mooi klein randje rondom het scherm.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Mooi geluid
  • Makkelijke installatie
  • Makkelijk om extra apps te installeren

Robby 22-06-2021

Uitstekend Tv voor deze prijs/kwaliteit.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

o Beeldkwaliteit: Mooi scherp beeld voor Tv en Film, iets minder bij gaming.
De Kleuren zijn levendig en makkelijk aanpasbaar via de instellingen.
Zwart is zwart maar niet hetzelfde als bij OLED.
Geen verlies van kwaliteit vanuit verschillende kijkhoeken.

o Geluidskwaliteit: Het geluid is wat je zou verwachten zoals elke TV. Via soundbar of surround systeem is dit veel zuiverder en krachtiger.

o Smartfuncties: Streaming services werken optimaal en worden bij installatie onmiddellijk ingesteld.
Apps openen snel en zijn makkelijk in te stellen via snelknoppen

o Bediening: Handige knoppen voor Netflix, Disney+.
Is ook bruikbaar als muis op het scherm maar dit vind ik persoonlijk niet nodig en soms
zelfs irritant als deze verschijnt wanneer het niet nodig is en dan moeilijk weg te halen is.
Ligt goed in de hand, kwaliteit is uitstekend.

Kortom een uitstekende TV in het middenklasse segment die prijs/kwaliteit zeker de moeite waard is.

Pluspunten

• Snelle Installatie
  • Formaat

Minpunten

• 3 HDMI poorten, mag meer
  • Airplay niet altijd even snel

manuel.van.bocxlaer1@gmail.com 16-06-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Zeer kwalitatieve tv . Mooi beeld en zeer goede resolutie en makkelijk aanpasbaar . Zelfs via je smartphone te bedienen Sportmodus en gamemodus raad ik zeker aan . Het geluid is makkelijk aanpasbaar naar jouw wens Alle streamingsdiensten kan je meteen via je tv openen en deze aankopen Deze kwaliteit is beter dan op een andere tv en makkelijk hanteerbaar Je kan een sportalarm instellen voor je favoriete ploeg . Zeer slimme filmmodus waardoor de filmkwaliteit nog verbeterd . Zeer goede resolutie in gamemodus en zeer snelle reactie waardoor je geen verlies van resolutie hebt . Zeer makkelijk gebruik van afstandsbediening door spraakherkenning . zeer mooi design tv die niet veel weegt .

Pluspunten

• Zeer goede beeldverwerking
  • Top zwartweergave met veel schaduwdetail

Minpunten

• Moeilijk te combineren met een soundbar

Anoniem 16-06-2021

Mooi toestel, met diepzwarte kleuren en gemakkelijk OS

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Inleiding en gebruiksgemak (OS)

De LG 55NANO75 is niet mijn eerste televisie van het merk en ik ben altijd wel een voorstander geweest van hun WebOS. Het OS is intuitief, relatief snel en gemakkelijk in te stellen. Geen nood voor (vaak onhandige) apps op je smartphone, je hoeft niet alles te configureren en kan vrij snel aan de slag.

Zo ook bij dit model, de LG 55NANO75: Het duurde geen 10 minuten of ik kon al naar een film of serie kijken op één van de bekende streamingsdiensten.

Je kan kiezen tussen het instellen van je televisie via een smartphone app of rechtstreeks op de televisie. Maar zoals je al kon lezen in de paragraaf hierboven heb ik hier al enkele slechte ervaringen mee gemaakt.

Dus was de keuze snel gemaakt en heb ik voor de instelling via de televisie gekozen.
Na het bevestigen en akkoord verklaren van enkele gebruikersovereenkomsten kon ik volgende zaken snel configureren : een decoder voor digitale televisie, netwerkverbinding, apps instellen etc.

Aangezien deze televisie in onze slaapkamer staat zonder decoder heb ik deze stap overgeslagen en heb ik onze wifi geconfigureerd op het toestel. De verbinding met ons beveiligd wifi-netwerk verliep vlekkeloos en onmiddellijk. Iets wat niet altijd voorvalt!

Negatief puntje: de menu’s lijken trager dan mijn vorig toestel. Dit kan louter een impressie zijn, maar ze voelden ook trager aan. En het OS was bij de start van het toestel reeds geüpdatet met de laatste versie. De menu’s, ik doel dan op het navigeren tussen de verschillende menu’s en instellingen, voelen dus minder vlot aan. Spijtig voor een televisie die 6 jaar jonger is dan mijn vorig toestel.

Maar ik verwacht dat dit zal opgelost worden met een software-update.

Beeldkwaliteit

Zwart… is echt zwart. Iets wat ik niet ken van mijn vorige televisie waar zwart lichtgrijs en last heeft van backlight bleeding. En van zodra dit opvalt (nog voor ik de LG 55NANO75 had) kan je dit niet meer “ontzien”. Denk dan bijvoorbeeld aan de “zwarte” balken boven- en onderaan films en series.

Dus wat een verademing die diepe, echte zwarte kleuren. Dit maakt de cinemabeleving zoveel malen beter. En hetzelfde geldt voor het contrast dat ook heel natuurlijk overkomt.

Ook de 4K resolutie is duidelijk van een hoger niveau dan mijn 4K LED-televisie van 6 jaar oud. Veel scherper en meer details.

De kleuren zijn een van de redenen waarvoor ik LG kies (samen met het OS): van fabriek uit zijn deze zeer mooi en natuurlijk en hoeven geen aanpassing.

Alleen vond ik de standaard helderheidsinstelling iets te donker bij films en series, ook in vergelijking met mijn ouder toestel. Vermoedelijk door HDR. Maar na wat spelen met de helderheid slider was dit snel opgelost.

Daarentegen vond ik deze bij sportprogramma’s wel weer goed.

De standaard modi gebruik ik niet en laat het staan op “standaard” met soms, zoals hierboven beschreven, enkele lichte aanpassingen. Dit was ook zo op mijn vorig toestel en werd dus de laatste jaren niet verbeterd.

Rond de cursor van het OS zie je wel een lichte gloed, maar dan moet je al met je neus op het scherm plakken. Vanop een normale of optimale zitafstand zag ik hier niets meer van.

Design

De voeten en de televisie voelen zeer stevig aan en van hoge kwaliteit, alleszins hoger dan mijn vorig toestel. En alhoewel dit een 55” is ten opzichte van mijn oude 49” voelt het toestel licht aan.

De afstandsbediening was het grootste minpunt. De vorige iteratie van de LG afstandbediening vond ik een stuk aangenamer in gebruik. Vooral het scrollwieltje voelt niet lekker aan en verkies ik dus het vorige model. De dedicated Netflix, Disney+ en andere knoppen zijn dan wel weer leuke toevoegingen die ik niet ken(de).

Geluid

Het geluid : hier is er duidelijk een verbetering merkbaar, vooral voor de lage tonen. Deze zijn veel beter waarneembaar en maken de bioscoopervaring weer beter.

Zoals gezegd staat dit toestel in onze slaapkamer en hiervoor voldoen de luidsprekers meer dan voldoende. Een pluspunt dus.

Conclusie

Een mooie verbetering ten opzichte van mijn vorig toestel, waarbij het zwart, het geluid en de resolutie opvallen. Samen met het OS en de prachtige, natuurlijke kleuren, maken van dit toestel een aanrader.

Pluspunten

• Zwart
  • Kleuren
  • Gebruiksvriendelijk OS

Minpunten

• Vereist enkele aanpassingen
  • Afstandsbediening

bruylantspatrick@gmail.com 16-06-2021

Aanrader in zijn prijsklasse

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Was aan het uitkijken om mijn oude LG te vervangen toen ik dit toestel in het oog kreeg en een kans kreeg hem te testen en was positief verrast.
De televisie liet zich op een paar tellen installeren en wat onmiddelijk opvalt is het mooie slanke design. Daar de randen minimaal zijn lijkt hij al groter en geeft net dat ietsje meer bioscoopkijkervaring.
Randapperatuur aansluiten was een makkie dus opstarten maar.
Het opstart daschboard is makkelijk te volgen en in een wip zijn alle toestellen aangesloten en afgeregeld.
Het toestel herkent onmidelijk de digitale decoder en neemt gelijk ook e afstandsbediening over, dat is handig, moet je niet van remote naar remote gaan om alles te manipuleren. Ook de remote is even wennen en zit vol regeltechniek wat de ervaring alleen maar aangenamer, na een wenperiode, maakt.
Wat onmiddelijk opvalt is de zuiverheid en helderheid van het scherm. De nanoleds doen wat ze moeten doen en het beeld is kristalhelder met warme kleurtinten wat je in hogere resolutie programmas bijna een 3D indru geeft. Elke kleur komt zuiver en warm door wat het kijkplezier alleen maar vergroot.
Het geluid is verrassend goed voor de kleine luidsprekertjes en de AI functie is geweldig. In een mum van tijd mijn soundbar aangesloten, achter mijn sofa gezet en de geluids AI herkent deze en regelt verder af zodoende dat ik nu de TV gebruik als voorste luidsprekers en de soundbar als achterste en het lijkt of ik een dolby surround heb, wat nogmaals de kijkervaring alleen maar vergroot.
Verder testen dus XBOX aangeloten en onmiddelijk werd deze herkend door de televisie en werd de optimale beeldkwaliteit voor de console afgesteld en bijgeregeld. Wat een beeld, dus momenteel is de kijkervaring, geluidservaring en game ervaring al de hoogte in.
Ben al een tijdje aan het vergelijken voor ik er eentje aanschaf en ik zeg eerlijk, voor dit budget krijg je ontzettend veel tv van hoge kwaliteit.
Ik denk dat mijn keuze na deze test gemaakt is.

Pluspunten

• Scherpte beeld
  • Kleurdiepte beeld
  • Lichtafregeling naar extern licht
  • Geluidsinstellinigen en koppelbaarheid

Minpunten

• kleine vertraging van geluid bij opstarten

Wout L 16-06-2021

Een positieve kijkervaring

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze SmartTV nu enkele weken mogen testen en ik moet zeggen dat ik het spijtig vind om deze terug af te geven. De kijkervaring is echt aangenaam. De beeldkwaliteit is echt top, net de juiste beeldscherpte en de kleuren worden weergegeven zoals het hoort. In vergelijking met andere beeldschermen die soms te fel zijn, vind ik deze toch wel de betere die ik al gezien heb. De zwarttinten zijn echt zwart en niet donkergrijs. Ook wanneer je niet recht op het scherm zit, verlies je niks van de kwaliteit. Over het geluid ben ik al even positief. Als ik mijn eigen tv gebruik, heb ik toch wel behoefte aan een soundbar. Bij deze gebruik ik de speakers van de televisie en meer heb ik niet nodig. Natuurlijk heb je niet dezelfde diepe bass als met een subwoofer maar dat is slechts een detail. Niet enkel het toestel maar ook de afstandsbediening heeft mij aangenaam verrast. Dit is de eerste keer dat ik met deze soort afstandsbediening werk en ik zou het niet meer anders willen. Je kan simpelweg wijzen naar je televisie en je ziet net als een computermuis, een pijltje op het scherm verschijnen waarmee je makkelijk in de menu's en instellingen navigeert. Ook zit er een scroller in het midden van de afstandsbediening , hiermee schakel je bijvoorbeeld simpel van de ene zender naar de andere.
Ik zou dit toestel zeker aanraden aan anderen. Je hebt een mooi toestel met een simpel design (meer moet dat niet zijn) voor een zeer redelijke prijs. Een toppertje!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • afstandsbediening

Anoniem 15-06-2021

Prijs/kwaliteit een echte aanrader!

o Beeldkwaliteit LCD
▪ Scherpte en helderheid: Over de volledige scherpte ben ik niet volledig overtuigd. In videogames is de
echte scherpte soms afwezig, in vergelijking met andere toestellen. Maar voor deze prijs mag je echt niet klagen over de kwaliteit ervan.
▪ Kleurweergave: De kleuren zijn levendig en er is een gemakkelijk onderdeel waarbij je de kleuren
kunt wijzigen wanneer je aan het gamen bent of als je naar een film kijkt.
▪ Diepe zwarttinten: Het zwart is zwart, maar niet het zwart die je zou hebben met een OLED-tv
▪ Contrast: Geen bijzonderheden daarover te vertellen.
▪ Beeldkwaliteit vanuit verschillende hoeken: Er is geen verlies van beeldkwaliteit als je kijkt uit
verschillende hoeken.
o Geluidskwaliteit: De kwaliteit van de audio is niet wat het zou moeten zijn. Het geluid is zwak, vooral
als je naar een film kijkt of als je aan het gamen bent. Je bent eigenlijk genoodzaakt om een
surroundsystem te hebben om echt iets van kwaliteit van audio te hebben.
o Smart functies: De ARC-modus van de HDMI2 had problemen om mijn versterker te herkennen die
van een ander merk is. Dit heeft toch een tweetal dagen geduurd vooraleer de tv mijn versterker
herkende. Andere toestellen herkende de tv automatisch zoals de PS4 of de XBOX One
▪ Uitgebreide SmartTV service met streaming services: Handig. Bij de installatie worden de streaming
services direct ingesteld en worden direct op de tv voorgesteld. Voor gebruiksgemak is dit een
pluspunt.
o Gebruiksgemak
▪ Menu: Het menu komt soms chaotisch over. Vooral als je al de HDMI-aansluitingen in gebruik hebt.
Het menu voor de instellingen vind ik te simplistisch omdat je niet de mogelijkheid hebt om zelf
instellingen uit te voeren, die niet worden herkend door de SMART-modus. Je merkt dat deze tv het
vooral heeft op het gebruik van andere LG-toestellen.
▪ Afstandsbediening: De afstandsbediening ligt goed in de hand. Ook is het handig dat de knoppen
voor bv. Netflix e.d. aanwezig zijn zodat je direct naar de streamingdienst kunt gaan. Ook leuk dat je
met de afstandsbediening op het scherm een muis kunt gebruiken waarbij je dan de verschillende
diensten kunt aanklikken.
o Gameprestaties: De gameprestaties zijn soms niet echt overtuigend voor mij. Voor de PS4, die geen
echte 4k gebruikt, is de tv voldoende. Voor de Xbox One X, die wel echte 4k gebruikt, vind ik de
prestaties soms ondermaats. Ik heb het gevoel dat deze tv het moeilijk heeft om echte 4k op het
scherm te tonen, wat de kwaliteit van de games niet ten goede komt.
o Design: Het design is simpel en niets op aan te merkten. Wel vind ik dat de 2 voetjes die de tv
moeten ondersteunen veel te klein en van mindere kwaliteit zijn. Ik heb het gevoel dat de tv soms
iets te wankel staat. Daar is zeker een werkpunt.

Al bij al een tv die prijs-kwaliteit goed is voor de beginnende gamer

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Handige installatie

Minpunten

• Installatie van de ARC gaat niet vlot
  • Mindere kwaliteit voetjes onder het scherm

joshua garreynn 15-06-2021

Voor een topmerk als LG is dit zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb het geluk gehad om deze tv te mogen testen via kieskeurig.
Tijdens het uitpakken en installeren ging dit redelijk vlot.
Je moet wel met 2 personen zijn om deze uit de doos te halen en eenmaal in elkaar gestoken om hem op zijn plaats te zetten.
Tijdens de opstart ging alles redelijk vlot om het toestel in te stellen alles was redelijk duidelijk.

Beeldkwaliteit LCD:
De scherpte en helderheid zijn standaard al goed ingesteld.
De kleurweergave vindt ik redelijk goed alhoewel ik vindt dat het zwart wel naar de grijze kant komt in vergelijking met de oled maar dit komt waarschijnlijk omdat er met een backlight word gewerkt.
De kijkhoek is wel iets minder of de tv dat ik ervoor had staan maar dit stoot niet zoveel af

Geluidkwaliteit:
het geluid is redelijk goed maar vind dat er wel weinig bas inzit.
De digitale out heb ik dan aangesloten op mijn 7.2 homecinema en dit is een weereld van verschil.

smart functies:
de snelheid waarmee de app's worden open gedaan zijn zeer snel en via de snelknoppen op de afstandsbediening heel gemakelijk in gebruik.
Wel jammer dat in belgie de amazon alexa app en de google assistant niet werken.

Filmakers mode:
deze functie is wel een meerwaarde aan de tv.
het zwartcontrast in deze functie is al iets beter.

Gebruiksgemak:
De menu is zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk in bediening.
de functie om de menu aan te passen is ook een pluspunt.
De stemfunctie werkt ook naar behoren en is gemakkelijk in gebruik.
De layout op de afstandsbediening is ook zeer overzichtelijk.
De afstandsbediening is ook redelijk robuust en is ook aan de zwaardere kant in vergelijking met andere merken maar dit wordt dan terug goed gemaakt door de functies die er opzitten

Gameprestaties:
De snelheid van de schermverfrising is ook zeer snel.

Naar design toe is deze tv redelijk hetzelfde als andere merken.
Met de afstandsbediening springen ze wel in het zicht.

Pluspunten

• Mooie layout van de afstandsbediening
  • Snel in het schakelen tussen app's

Minpunten

• zwart diepte neigt naar het grijs

Petra Bernhard 15-06-2021

Mooie grote tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

LG 55NANO756PA zeer slimme en platte 4K TV.
Ik mocht deze TV testen, man wat een joekel in vergelijk met mijn Plasma TV van omennabij de 45 inch. In het begin was het even wennen aan de kleuren en instellingen maar toen ik dat voor elkaar had was het genieten. 1 min punt en dat is de kijkhoek, als je maar iets uit het midden van het beeld weg stapt zie je al een verschil. Dus de TV moet op een draai en kantelbare beugel zodat je er altijd recht voor kan zitten.
Maar laten we bij het begin. De TV werd gebracht en standaard al geïnstalleerd, lekker luxe. Maar vergeleken met de Zwart-wit Tv’s waar je nog handmatig alle zenders moest instaleren is het nu klik klik, heel even wachten en klaar. De afstandsbediening (Magic Remote) ligt lekker in de hand en zorgt dat je de TV en het KPN decoder makkelijk kan bedienen. De aanwijzer was even wennen maar wordt er steeds handiger in.
Gebruiksgemak.
Het bedieningsgemak maakt de term Smart TV alleen maar breder. Man wat een genot alles met een maar klikken geregeld of ingesteld. En dan de smartservices, Netflix, Disney etc, allemaal met 1 druk op de AB te activeren.Eenmalig even inloggen en klaar ben je. Maar ook de Home button is echt een homebutton, alles wat je wil of kan kiezen staat voor je neus. En wil je niet typen dan kan je ook via stembesturing de TV besturen, niet echt mijn ding, want ik moet Siri al 3x roepen voor ze me wil horen, behalve als je met andere mensen praat dan denkt ze dat je haar wat vraagt, zonder he Siri te roepen. Maar het werkt wel. Net als de TV in de home kit op te nemen.
Beeldkwaliteit LCD.
De beeldkwaliteit is voor deze TV prima in orde. Doordat de TV praktisch geen rand heeft heb je super beeld. De kwaliteit van de uitzending bepaald wel hoe mooi en scherp het is. Nadeel is dat onze ogen snel verwend zijn en als je dan bijvoorbeeld tijdens de nieuwsuitzending een ander beeld van zeg een smartphone ertussen gemonteerd zit, dan zie je dat direct.
Met de diverse presets kan je makkelijk een setting vinden die bij jou past. Zo kan je de kleurweergave aanpassen of hetzwart nog wat donkerder zetten. De kleurweergave van deze tv is enorm, de kleuren spatten er soms gewoon vanaf. Maar dat komt dan ook omdat de zwarttinten mooi diepgaan. De kijkhoek is, zoals ik boven al melden een minpuntje.
Geluidskwaliteit.
Het geluid van de LG 55NANO756PA is zeer netjes, lekker helder en toch niet te plat. Erg handig dat je via de TV je draadloze speakers via HDMI/Arc kan aankoppelen en bedienen.
Gameprestaties.
Ben niet een gamer maar heb mijn zoon ernaar laten kijken en die was maar wat enthousiast over de beeldprestaties enkleurendiepte en of hij zijn gameconsole niet aangesloten kon laten staan. NOT. En met maar 3 HDMI aansluitingen, waarvan je 1 al “kwijt” bent voor het audio, is er simpelweg geen ruimte.
Design.
Ja wat een mooie slanke TV zonder randen, de voetjes vind ik niet bijzonder mooi. Ik zou er voor kiezen om de TV aan de muur te hangen dan komt deze TV veel beter tot zijn recht.
Filmmaker mode.
Er zit zoveel op deze TV dat ik de Filmmaker mode nog niet goed heb kunnen uittesten, maar wat ik heb gezien denk dat dit heel persoonlijk is. Wat de een mooi vindt, kan de ander als zeer storend vinden overkomen. Als nerd ben ik zeer blij met deze mode.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Mooie kleuren
  • Smart remote

Minpunten

• Maar 3 HDMI aansluitingen

michellevandes 15-06-2021

Mooi beeld, handige afstandsbediening

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

De eerste indruk is goed: de tv staat snel en ziet er netjes uit. De pootjes zijn mooi en zitten aan de zijkant. Dit oogt veel minder lomp dan een grote poot in het midden. Wel een nadeel is dat je de tv daardoor niet meer aan de zijkant van de kastje kan laten overhangen om meer ruimte op je kastje over te houden. Ik vind de tv in eerste instantie wel groot, doordat onze eigen tv 43 inch is en deze 55 inch. Toch went dat. Met films kijken, maar ook tv, is het heerlijk.

Normaal lees ik altijd de handleiding en nu probeerde ik de tv te installeren zonder de handleiding. Dat ging prima, binnen een mum van tijd heb ik de WIFI ingesteld en is de televisie klaar voor gebruik. Hij herkent automatisch de apparaten in de HDMI-poorten (game console, tv, chromecast), dus dat is superhandig. Zo klik je direct naar de goede poort.

De afstandsbediening (magic remote) heeft een knopje voor een muisaanwijzer, zodat je net als met een Wii controller heel makkelijk dingen kunt aanklikken. Dat scheelt een hoop klikken met de toetsjes. Ook zit er een scrollknopje op. Handig! Het is wel even wennen met mikken. De uitlijning zou iets beter kunnen. Het quick access menu via de afstandsbediening is snel in te stellen en superhandig voor snelle toegang tot HDMI-poorten en apps. Ik heb de magic remote alleen niet aan de praat gekregen om te gebruiken met de andere apparaten die aan de tv hangen. Volgens mij zou dat wel moeten kunnen, maar ik weet niet hoe. Ik vond de handleiding op internet hiervoor wat beperkt. De ontvanger van de afstandsbediening zit in het midden onderaan de tv. Ideaal, want dan staat er niet snel iets voor. Dat was bij onze oude tv wel het geval, daarbij zit die rechts onderaan (plantje, lamp, een ansichtkaart zit er dan snel voor).

De tv heeft verschillende opties voor kleuren en audio. Over de kleuropties ben ik wat minder te spreken: het lijkt al gauw of er teveel verzadigde kleuren gebruikt worden en dus zet ik de kleureninstelling snel terug op ‘standaard’. Het beeld is enorm scherp in vergelijking met onze oude LCD-tv van 15 jaar oud. Wat een verademing voor je ogen. Het beeld is vrij zacht om te zien en dus minder schreeuwerig dan ik wel eens met Blu-Ray heb gezien. Ik hou ervan! De ondertiteling is scherp, contrast tussen licht en donker heel mooi. Dat zal ook door de HDR-functie komen. Het is niet zo goed als OLED (aldus mijn partner), maar wel een mooie toevoeging. Vanuit verschillende hoeken op onze grote hoekbank blijft het beeld even mooi en helder.

Er is een speciale modus voor Gamen, waardoor beeld en geluid anders worden ingesteld. Dat werkt goed. Het beeld is echt mooier. Randen zien er minder kartelig uit en daardoor kijkt het veel rustiger. De blauwcorrectie was wel nodig, omdat het blauw anders te overheersend was. Mijn partner is erg enthousiast als fervent gamer. Bepaalde witte elementen in een spel lichten mooi op en dat maakt de beleving intenser.

Instellen en verwijderen van apps om de smart TV is ook een fluitje van een cent. Fijn dat je alle apps die je niet gebruikt kunt verwijderen. Er is ontzettend veel keus uit apps, bijvoorbeeld voor yoga of andere hobby’s. Ik heb de NPO Start app geïnstalleerd en via een code op mijn mobiel is die snel aan de praat. Dat werkt goed.

Via de home-knop op de afstandsbedieining kom je makkelijk weer in het hoofdscherm met al je apps, berichten, het weer. Maar ook trending en aanbevelingen voor allerlei films, series en programma’s. Ik zou het fijn vinden als je dat ook kunt personaliseren: wat wil je wel en niet zien op je homescherm?

De Chromecast werkt als een tierelier met deze televisie: het beeld is mooi scherp, geluid is helder en goed. Fijn dat je dus alles op de manier kunt kijken die bij je past. Via een app op de tv, via Screencast, via Chromecast, via LG WIFI connectie, alles is mogelijk. Ook audio kun je makkelijk streamen via een app, maar die zit wat verstopt. Je kunt het scherm dan ook uitzetten, zodat je wel geluid hebt, maar geen beeld. Het geluid is goed genoeg om gewoon lekker aan te hebben. Wij wonen in een appartement, dus ik heb het volume niet voluit getest.

Via een Instellingen-knop op de afstandsbediening kom je makkelijk in de setup. Soms als je op terug drukt, ga je terug in het menu. Soms sluit het menu af. Dit maakt dat is soms onnodig vaak terug moet naar het Setup menu via de Instellingen-knop. Dat is wat irritant.

Surfen heb ik niet gedaan op de televisie, omdat ik dat toch het liefste doe met laptop of telefoon. Wel kun je met Screencast of door te verbinden met de tv via WIFI heel snel je scherm dupliceren. De stembesturing die erop zit, heb ik na twee dagen uitgezet. Bij mij ging die plotseling aan en ik schrok me een hoedje toen de tv ineens begon te praten. Er is wel een handige microfoon-knop op de afstandsbediening om snel via voice je tv te bedienen.

Al met al een mooie televisie met genoeg opties voor iedere soort televisiegebruiker. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Contrast in beeld
  • Handige afstandsbediening met muisfunctie
  • Automatische apparaatdetectie HDMI
  • Snelle installatie

Minpunten

• Drie HDMI poorten, mag meer
  • Home niet helemaal te personaliseren
  • Sommige functies wat verstopt

Bertram 14-06-2021

een goede grote tv voor een mooie prijs

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

voor dit geld koop je best een leuke en goede tv
voor niet te veel geld tocht veel beeldkwaliteit met goede scherpte en contrast
en een grote tv

installatie
de installatie is echt makkelijk alles gaat harst vanzelf
de handige muis afstandsbediening vindt ik top en werkt makkelijk
met de muis heb je een stuk sneller je email en code ingevuld dan met de toetsen
de externe player vind hij vanzelf en worden mee geïnstalleerd

applicaties
er staan al veel applicaties op en kan je makkelijk uitbreiden
de voorgeprogrammeerd knoppen op de afstandsbediening maakt het nog makkelijker zoals
de netflix en Disney knoppen

Beeld
mijn tv was nog niet zo oud maar nu toch al weer een flinke sprong voor uit
nanocell-technologie mooi scherp helder beeldt en vooral een stuk warmer
ik vindt het net of je meer beweging in je beeld ziet
ook nog veel opties tot instellingen van het beeld loont de opties te testen

geluid
ook hier de techniek staat niet stil het geluid is goed voor al met de optie die er bij zijn
daar kan je leuk mee spellen om het verschil te horen
mijn voorkeur blijft wel bij een soundbar voor een goede film

gamen
ja met deze tv kan je een leuk spelletje spellen
de tv is dan ook zonder randen en schakelt zelf over op game mode
de 4k komt hier goed van pas en is zeker een stuk leuker gamen op deze tv

conclusie
een hele goede tv voor een schappelijk prijs
veel optie in de menu beeld optie en geluid optie
zelf in te stellen naar mijn wensen en wat ik mooi vind

Pluspunten

• muis afstandsbediening
  • groot beeld scherm

Minpunten

• 3 HDMI poorten
  • zonlicht en donkere film

Stephan Demeijer 14-06-2021

Prachtig beeld

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze TV een 9 gegeven, maar ik geef nooit een 10, omdat er altijd wel iets te verbeteren valt. De installatie was echt een eitje, ging bijna allemaal vanzelf en ik hoefde echt nergens over na te denken. Als alles op standaard instellingen staat heb je echt wel een mooi beeld, maar je kan ook alles naar eigen wens aanpassen alleen heb ik dat nog nooit iemand zien doen. Op deze TV kun je echt alles kijken, Netflix, Amazon Prime, Disney+, Videoland, PatheThuis, maar ook alle content vanuit je netwerk, of je het nu streamt middels apple AirPlay, DLNA of WiDi. De geluidsinstellingen voor de interne luidspreker kun je laten doen door een Artificial Intelligence module, maar zodra je het geluid op een externe bron wil laten horen werkt dit niet meer. Zelf heb ik de TV via HDMI ARC aangesloten op mijn Onkyo versterker. Zo kan ik met de afstandsbediening de TV bedienen, maar ook mijn VIP5202 en het geluidsniveau van de Onkyo.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Erg veel smart apps
  • zeer makkelijke installatie

sbsandra 14-06-2021

Fijne tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze tv een aantal weken mogen testen. De tv die wij zelf hebben is 8 jaar oud en een stukje kleiner dus onze eerste reactie was “wat is hij groot” maar nu wij hem een aantal weken in huis hebben is het eigenlijk prima.
Het instaleren van de tv ging eigenlijk vrij makkelijk. Je doorloopt een duidelijk menu. Alleen de afstandsbediening is even wennen. Het deed mij denken aan de controler van de WII. Maar na wat oefenen ging het eigenlijk wel fijn.
Het scherm is fijn en groot. De beeldkwaliteit en de kleurweergave zijn goed en de scherpte en helderheid ook als je er recht voor zit. Als je er te schuin voor zit wordt het allemaal wat minder.
Wat ook handig is is dat je de streaming services direct kunt gebruiken. Ook de filmmaker mode hebben wij gebruikt bij het kijken van film maar dat maakte het beeld vrij donker misschien dat het in een donkere ruimte wat beter tot zijn recht komt.
Op de tv zit ook een stembesturing maar er werd niet altijd goed verstaan wat wij zeiden maar het is op zich wel handig.
Als negatieve puntjes vind ik dat de air play niet altijd goed reageert en dat de aansluitingen aan de achterkant niet optimaal zijn als je de tv op wilt hangen, je kan er dan moeilijk bij.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Formaat
  • Scherpte en helderheid
  • Kleurweergave

Minpunten

• Airplay reageert niet altijd goed
  • De aansluitingen op de achterkant
  • Filmmaker mode

BlueThunderST 14-06-2021

Toppie prijs/kwaliteit. Niet voor Google assistent users

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Prijs/kwaliteit een zeer goed, all-round toestel. Strak design door zijn kleine rand. Niet voor gebruikers van Google assistent!

Beeld:
Zeer heldere en vooral warme kleuren. Zeker vergeleken met mijn vorige TV met LCD-technologie. De Nanocell-technologie maakt duidelijk het verschil. Vooral bij kleurrijke animatiefilms met de kids komt dit tot zijn recht.

Geluid:
Ook hier een serieuze upgrade vergeleken met mijn vorige TV. Het geluid is 'diep' en veel kwalitatiever, ondanks het nog steeds uit een 'platte' TV komt.

Netflix/Disney+/Amazon Prime:
Deze applicaties werken zeer vlot en vooral heel snel. De accounts koppelen gemakkelijk en werken perfect. Hierop niets aan te merken.

Google assistent:
Als je je TV wil aansturen met spraakassistentie via een Google Home, dan is deze TV een NO GO! Via de applicatie LG ThinQ zou dit feilloos moeten koppelen. Maar dit gebeurt niet! Ook bij opzoeking talloze gebruikers gevonden die erover klagen en het NIET in orde krijgen!
De knop op de afstandbediening was veelbelovend, maar als je hem gebruikt krijg je één boodschap 'niet ondersteund in dit land'.

Apple Airplay:
Werkt perfect. Je beeld dupliceren van je iPhone op TV, of simpelweg muziek of filmpjes streamen... ja hoor, doet die zoals het hoort!

Apple homekit:
Euhm, tja... dat werkt wel, maar buiten het feit dat je je tv met je gsm kan bedienen (geluid zachter/luider, aan/uit) en hij zichtbaar is in de homekit, stop het daar wel. Niet zo'n enorme meerwaarde.

Pluspunten

• Snelle werking Netflix/Disney+/Amazon Prime
  • Beeld en geluid zijn top!
  • Strak design.
  • Apple Airplay werkt prima.
  • Afstandsbediening ziet er geweldig uit.

Minpunten

• Geen Google Assistent ondersteuning.

Anoniem 13-06-2021

Een grote stap voorwaarts met een vlotte bediening

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik had het genoegen om deze LG televisie voor Kieskeurig te mogen testen.
LG is voor mijn geen onbekende op het gebied van computermonitoren, vooral de widescreen ultra hd’s zijn toppers bij ons op het werk.
Qua televisies is dit het 2de toestel die ik in mijn handen krijg.

Installatie: Deze verloopt vlot en zonder veel problemen. Je moet zeker en vast met 2 zijn om deze te installeren. Het toestel is redelijk zwaar en groot. Eens alle kabels aangesloten kan je direct verbinden. Ook kan je het toestel vlot via WIFI verbinden met je eigen router. Dit gaat een stuk vlotter dan de concurrerende merken die ik al gezien heb.
Daarnaast kan je LG THinQ app installeren op je smartphone of tablet. Dat maakt het instellen van je televisie nog een stuk handiger dan de magic remote (daarover straks meer).

Beeldkwaliteit: Qua scherpte een serieuze verbetering tegenover onze huidige LCD televisie van 2015. Ik dacht nooit dat ik daar behoefte zou aan hebben, maar het is verbazend hoe snel je het gewoon bent. De kleuren zijn aanpasbaar, ook naar heldere en donkere ruimtes toe. De Smart functie om te gebruiken bij series of andere is een aangename extra.
Wat voor mij een stuk minder is is de kijkhoek. Het viel met direct op dat deze een stuk minder is dan mijn huidig toestel van 2015. En dat is normaal één van de redenen dat we bij pc monitoren steevast voor LG gaan.

Geluidskwaliteit: Daar is niet veel over op te merken, deze is in orde. Ook het verbinden met een soundbar is snel gedaan en verloopt vlot. Voor platte tv’s raad ik aan om toch altijd via een soundbar of stereoketen te gaan. Dit is toch een wereld van verschil.

Magic Remote: voelt voor de eerste keren wat raar aan met de pointer die je kan bedienen. Maar eens je weet hoe het zit wil je eigenlijk niks anders meer. Gedaan met het eindeloos navigeren door menu’s om iets te veranderen. Dit is een tip voor andere grote merken, maak ook zoiets.
Op de remote heb je ook de snelkeuze-knoppen om te kiezen voor Netflix, Prime, Disney+, Rakuten, Google en Alexa. Dit werkt allemaal vliegensvlug. Daarmee komen we op de Webos bediening.
Kleine vermelding, Google assistant werkt niet in België op deze TV.

Webos: een alternatief voor Android, het werkt ook vlot en alles draait heel snel. Je kan natuurlijk niet direct echte android apps installeren. Maar LG voorziet deze TV van genoeg standaard apps om mee weg te kunnen. Ook kan je vlot de software laten updaten van de TV, of zelfs automatisch laten doen.

Aansluitingen: Dit model heeft 3 HDMI-aansluitingen, 2 USB-aansluitingen en 1 netwerkaansluiting (deze gebruik je toch nooit, lang leve de WIFI 😊). Daarnaast zijn er de standaard kabelaansluitingen en de optical aansluiting voor de soundbar. Dus niks te kort en vlot bereikbaar allemaal.

Varia: Wat wel opviel is dat de televisie enorm warm heeft aan de voorkant (beeldschermkant). De achterkant is dan terug heel koel. Dat is bij mijn huidige televisie net andersom. Ik heb geen meting van stroomverbruik gedaan, maar vermoedelijk is die redelijk hoog.
De pootjes van deze TV zijn redelijk stevig, maar het valt wel op dat deze TV gemaakt is om op te hangen aan een beugel.
55 inch schermgrootte, voor ons groot genoeg. Wij hebben momenteel een 43 inch TV. Nog groter is nog leuker, maar voor ons hoeft dit niet.

Eindconclusie: Zou ik deze televisie kopen, voor de beeldkwaliteit en het comfort van bediening, zeker en vast. Alleen zal de kijkhoek mij tegenhouden om hem effectief te kopen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • bediening met magic remote
  • Webos is een vlotte OS

Minpunten

• kijkhoek is beperkt
  • warmte van het beeldscherm

M.Dekker 13-06-2021

Uitstekende middenklasse 4K TV

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Conclusie: De LG 55Nano75 TV is een goede middenklasse TV en met name geschikt voor diegene die op zoek is naar een TV met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Vergeleken met een instap 4K LED TV krijg je een betere beeldkwaliteit, scherpte en contrast d.m.v. de nieuwe LG Nano (Black) technologie. In een OLED TV moet deze TV zijn meerdere erkennen qua beeldkwaliteit maar het prijsniveau van een OLED TV ligt ook (aanzienlijk) hoger. Deze Nano TV is dus met name geschikt voor iemand die niet het geld wil uitgeven aan een topklasse TV, maar zoekt naar een compromis tussen prijs en kwaliteit.

Beeldkwaliteit: Deze Nano TV heeft een stijlvolle afwerking met dunnen randen. Qua dikte is deze Nano TV mooi dun, dunner dan een instap LED TV, maar niet zo dun als een OLED TV. De NanoCell technologie is nieuw bij LG, en levert inderdaad mooie heldere kleuren en een goed contrast. Zeker als je kijkt naar 4K content dan ziet het beeld er erg mooi uit, en zie je echt de meerwaarde t.o.v. een HD TV. Er wordt meer en meer in 4K uitgezonden (zoals nu het EK) en dan voegt deze TV iets toe aan de kijkbeleving.

Geluidskwaliteit: De TV heeft een geluidsvermogen van 20W, en hiermee produceert de TV een goede geluidskwaliteit. Ook wordt Dolby Atmos ondersteund.

Smart functies: LG maakt gebruik van WebOS voor het Smart Platform (geen Android). Persoonlijk vind ik dit een zeer goed platform en werkt ook erg soepel en snel op deze TV. De meeste (streaming) apps kunnen via WebOS op de TV worden geïnstalleerd, zoals Netflix, Amazone Prime Video, YouTube en Videoland. Handig is ook dat KPN TV app beschikbaar is, zodat er eenvoudig TV kan worden gekeken zonder aansluiting van een TV box (via internet), als je TV via KPN hebt.

Afstandsbediening: De Magic Remote afstandsbediening wordt bij deze TV meegeleverd. Deze afstandsbediening van LG is zeer prettig, en via deze afstandsbediening kunnen apps, zoals Netflix, eenvoudig worden bediend. Met de Magic Remote bedien je met bewegingen de TV via een punt- en scrollsysteem. Onafhankelijk of je deze LG TV kiest of een andere TV van LG, mijn advies is om een model te kiezen waarbij de Magic Remote afstandsbediening wordt meegeleverd. Stembesturing is ook een optie, en werkt ook in het Nederlands.

Aansluitingen: De aansluitopties & features van deze TV zijn prima in orde; 2x HDMI 2.1, 3x USB 2.0 poorten, en is tevens voorzien van Bluetooth 5.0 (voor aansluiting hoofdtelefoon of soundbar) en Apple AirPlay 2 (voor streamen content van Apple apparaten naar TV).

Overall een prima 4K TV voor een goede prijs!

Pluspunten:
• Goede & heldere beeldkwaliteit in 4K via nieuwe Nano technologie
• Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
• Magic Remote afstandsbediening
• Smartplatform WebOS werkt prima

Minpunten:
• Iets minder dan topklasse OLED TV (maar deze zijn aanzienlijk duurder)

Pluspunten

• Goede & heldere beeldkwaliteit in 4K
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
  • Magic Remote afstandsbediening
  • Smartplatform WebOS werkt soepel

Minpunten

• Iets minder dan topklasse OLED TV

Jack 11-06-2021

prijs kwaliteit is goed.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze tv een aantal weken mogen uittesten. Wat vond ik ervan:

Het lijkt een enorme zware tv, maar voor zijn afmeting is hij heel licht. Na een dag op deze tv kijken wil je geen kleinere meer ;-).
Doordat er geen randen aan de tv zitten is het prettig kijken. Een mooi design.

De installatie was zo gepiept. Een zeer eenvoudig menu. Alles wijst zich vanzelf. Aanzetten, even wifi laten zoeken en deze vervolgens instellen met je wachtwoord. Vervolgens zoekt de tv automatisch naar je randapparatuur. De externe player en dvd speler werden automatisch gevonden en geïnstalleerd. De afstandsbediening, de zogenaamde Smart Remote is bijzonder en leuk. Het is een soort virtuele muis cq Wij-controller. Grappig en heel eenvoudig. Je wijst met de afstandsbediening op de tv aan wat je wilt bedienen. Mooie vondst van LG. De tv reageert snel op de afstandsbediening.

Er zitten veel applicaties op. Handig zijn de voorgeprogrammeerde knoppen op de afstandsbediening zoals Netflix en Disney. Met een druk op de knop switch je naar Netflix.
Er zitten verrassend veel instel mogelijkheden op de tv. Standaard staat hij op Eco. Ik zou deze veranderen voor een betere weergaven van de kleuren. Door het eenvoudige menu is alles gemakkelijk aan te passen. Het beeld en daarbij kleuren kun je eenvoudig instellen met diverse voorkeur standen. Zo ook het geluid. Het geluid dat overigens best goed is voor een platte tv!
De kleurweergave is helder en rijk aan kleuren. Het beeld is haarscherp. NANO is natuurlijk geen OLED en zwart is niet zwart. Maar het is een prima kwaliteits tv met een mooie kleurweergave en geluidsweergave. En dat voor een aanzienlijke mindere prijs dan een OLED.
Kortom, een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.

De kijkhoek is redelijk. De beeldkwaliteit blijft goed bij een schuinere kijkhoek.
Ik ben een echte serie en film kijker en ik vind de filmmaker modus een mooie vinding. Hierdoor krijgt het film kijken een boost.
En niet te vergeten, formule 1 of voetbal op deze tv kijken is een genot. Mooie kleuren en helder beeld. Vrienden kwamen bij ons formule 1 kijken ivm de mooie tv en heldere kleurweergave ;-)

Gamen op deze grote tv, zonder randen, is gaaf. De 4K komt daarbij goed tot zijn recht. De tv schakelt automatisch over op game mode voor de ultieme weergave. Je wordt het spel ingezogen. Zeker een aanrader voor gamers die voor niet al te veel geld een mooie tv willen hebben. Een 4k tv waarop gamen nog leuker is.

Een paar kleine nadelen:
De pootjes. De tv is denk ik gebouwd voor op te hangen (wat ook mooier is). De pootjes zijn nogal wiebelig. Nu is het ook geen artikel welk je vaak verplaatst, maar toch, voor zo’n grote tv had ik stevigere pootjes gemaakt. Dus overweeg om hem op te hangen.
De HDMI aansluitingen. Twee netjes aan de zijkant en gemakkelijk aan te komen als hij strak aan de muur hangt. De derde zit achter en dat is lastig als hij 1 keer hangt.
Tot slot: standaard staat energiebeheer en nog een paar zaken aan. Deze moet je handmatig uitzetten. Daar de tv anders automatisch uitspringt na 4 uur. Nu is uitzetten van die modus, met dit eenvoudig menu, zo gepiept, maar ik had het standaard uitgezet als ik LG was.

Alles bij elkaar vind ik het een mooie tv. Een mooi design en een weergave van mooie kleuren en scherp beeld. Een tv met veel gebruiksgemak.
De prijs is goed, voor zo’n grote tv met deze kleuren en beeld een meevaller. De tv biedt veel tv voor zijn geld.

Pluspunten

• prijs
  • eenvoudig installeren
  • mooie weergave beeld
  • veel tv voor deze prijs

Minpunten

• pootjes zijn fragiel

Anoniem 11-06-2021

LG 55NANO756PA, mooie grote televisie

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik mocht de LG55NANO756PA testen.
Allereerst ging het installeren supermakkelijk via de afstandsbediening. Wel mis ik het boekje met de gebruiksaanwijzingen.
De tv heeft een erg mooi design vind ik zelf als hij zo op de voet staat. Daarbij is hij redelijk licht in gewicht voor een 55 inch led tv.
Superscherp beeld, geluid ook prima en de verscheidenheid aan opties is zeer groot.
De integratie met KPN ging prima.
Wel vind ik de "muis"bediening op de afstandsbediening té gevoelig. Ik moet de afst.bediening met 2 handen vasthouden om bijv. op OK te klikken.
Heel jammer is het dat er zo weinig tv-programma's met 4K uitgezonden worden. Via You Tube heb ik programma's bekeken met 4K en dan is het beeld haarscherp. De programma's zonder 4K zijn scherp maar niet haarscherp.
Apps zijn ook erg handig. Die zijn vanaf mijn tablet te bedienen.
Het was even zoeken om de kleuren in te stellen, maar kleurinstelling op zich was prima.
Minpunt is voor mij wel energielevel G, de laagste.
Al met al zeer tevreden over de grootte van het beeld en de geluidskwaliteit.
Nu nog wat meer programma's op 4K uitzenden en dan is het een prima televisie voor deze lage prijs.

Pluspunten

• zeer makkelijk in te stellen
  • goede scherpte/beeldkwaliteit
  • Geluid prima
  • Smartfuncties prima
  • Erg mooi design

Minpunten

• Energie G
  • Muisklik op afstandsbediening té gevoelig
  • beeldscherpte op full HD niet superscherp

Sebastiaan 09-06-2021

4K as it should be

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Met volle verwachting keek ik uit naar de LG55NANO756PA... met 2 'gewone' HD tv's in huis was ik zeer benieuwd naar 4K (en de bijhorende upscaling)!

Wat een verschil: scherpte van het beeld met details die ik voordien nooit heb gezien, levendigheid van de kleuren en wat een contrast. Deze 4K TV doet wat hij belooft! hij brengt de beelden tot leven. Zowel sport als films trekken je in het beeld en midden in de actie! Deze TV heeft geen problemen met snelle beelden of diepe zwartbeelden.

Ik ben een zeer tevreden tester.

kleine nota: Wat ik niet getest heb is de geluidskwaliteit van het toestel, aangezien ik alles via een 7.2 versterker laat klinken, om een nog grotere beleving te hebben.

Pluspunten

• zeer gedetailleerd beeld
  • scherpte
  • kleurenpallet

Minpunten

• geluid niet getest

Nick van Peteghem 09-06-2021

Uitstekende tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik was zwaar onder de indruk als de tv mijn huis binnen kwam.

Zo een groot scherm

De eerste momenten was het wennen aan de afstandsbediening.
Nu vind ik ze super!

Je kan ze bedienen gelijk een muis en zo dingen aanklikken.

Na alles ingesteld te hebben ben ik eerst gewoon gaan zitten.

Zo scherp zuiver beeld en helder geluid!
Eens wat verschillende instellingen geprobeerd zowel van kleur als geluid tot ik vond wat voor mij top is..

De tv heeft ook een game mode maar deze heb ik niet kunnen testen want mijn console is kapot gevallen.

Maar ik ben er echt super tevreden van een heel mooie gemakkelijke tv

Pluspunten

• Groot zuiver beeld
  • Enorm goed geluid