Sony α ILCE-7M2 zwart - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

8,9

Teun van Opstal 15-11-2018

Hoogwaardige camera met fantastische lens

Het is een pracht product waar ik heel tevreden over ben. Ik raad het iedereen die een stap verder wil

• Technisch hoogwaardig

Minpunten

• Plastic bedieningswiel

M. Evers 27-10-2018

Fijne Camera

Ik ben van een compact camera overgestapt naar een systeem camera. Hoewel het even wennen is vind ik het een hele fijne camera. Makkelijk in gebruik en maakt hele mooie foto's voor een goede prijs!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • ligt goed in de hand
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Jonathan Kauffmann 05-02-2018

Oerdegelijke DLSR camera, super voor filmers

De A7S II is een fantastische DSLR-camera die iedere filmmaker heeft of moet hebben. Top in het donker door hoge ISO, mooie camera beelden en goede workflow.

Werkpunten:
- Lage batterijduur (verbruikt veel bij het aan en uitzetten) - op te lossen met een batterygrip
- Zwakke HDMI-poort en vanuit Sony geen grips of extra onderdelen te verkrijgen om dit op te lossen
- Ook zou ik graag een grip willen voor XLRs in te steken. Momenteel enkel een topstuk.
- Weinig megapixels en zwakke kleuren voor de filmmaker die af en toe eens foto's trekt. Hiervoor moet je al een A7R gaan kopen.

Pluspunten

• Hoge ISO
  • Strakke workflow

Minpunten

• Batterijduur
  • Zwakke micro HDMI
  • Weinig MP

Pim 20-01-2018

Heel blij mee

Overgestapt vanaf een Canon EOS 7D. Deze camera is veel compacter en heeft veel uitgebreidere mogelijkheden. Ik gebruik de kitlens niet, maar ben een collectie van vintage lenzen aan het proberen met adapterringen. Omdat het een spiegellood model is, kan dit eenvoudig en dankzij focus magnification en highlight is handmatig scherpstellen een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • Eenvoudige bediening
  • Super FF sensor
  • Stabilisatie
  • Gebruik van vintage lenzen zeer eenvoudig

Minpunten

• Kitlens redelijk maar niet zo goed als de body
  • Geen externe acculader
  • Geen ingebouwde flitser
  • Matige batterijduur

Nico 16-01-2018

Ligt goed in de hand

Ondanks het oven een fullframe gaat is het een toestel dat goed in de hand ligt. Handig menu om mee te werken.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Handig menu

Jim 16-01-2018

Prachtige kwaliteit foto's

De camera is handzaam en kleiner dan de Canon die ik voorheen had. Dit gaat echter niet ten goede van de kwaliteit! De lowlight performance bevalt erg goed en de interface went redelijk snel. Top product!

Pluspunten

• Formaat
  • Kwaliteit
  • Custom buttons
  • Lowlight performance

pietsje 11-01-2018

licht lekker in de hand

Ben nog steeds druk aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt, had voorheen een spiegelreflex, maar in eerste instantie lijkt het goed. , maar moet het allemaal proberen

Pluspunten

• licht goed in de hand
  • mooi scherm

Minpunten

• korte batterijduur

E.Smit 07-01-2018

Monsterlijk!

Erg blij met deze supercamera. Hij is zo goedkoop in vergelijking met de rest van de camera's in deze kwaliteitsklasse. Super om fullframe te kunnen fotograferen met zo'n kleine body. De 5-assige stabiliteit in de body zorgt ervoor dat je foto's niet snel bewogen zijn.

Pluspunten

• goedkoop
  • scherpe foto
  • fullframe

Minpunten

• zwaar

Joshie 02-01-2018

Sony A7ii + sony 28-70mm F3.5-5.6 OSS lens

Mooi stevige body en lens. Tot nog toe enkele honderden foto's gemaakt, welke allemaal aan mijn verwachtingen voldoen.
Door de 5 assige beeld stabilisatie is een langere sluitertijd geen probleem, helemaal niet als je nog steun hebt.
Alle instellingen kan de camera zelf doen (auto stand), maar alles is ook zelf in te stellen, met de mogelijkheid om de instellingen te programmeren zodat je bij een volgende keer niet weer alles hoeft in te geven. Met een sluitertijd van 30 tot 1/8000 sec en een ISO van 50 tot 25600, heb je genoeg mogelijkheden.

Pluspunten

• stevige body
  • programmeerbaar
  • alles zelf in te stellen OF automaat
  • geprogrammeerde instellingen (sport, portret enz)
  • met je telefoon te bedienen

Minpunten

• geen ingebouwde flits (als dit al een minpunt is)

Tom 02-01-2018

Simpel, duidelijk en lekker in de hand

Wat een prachtige camera. Van de zomer hadden wij een vriend die de Sony A7 meenamen. Het leuk was dat iedereen snel ermee overweg kon zonder dat je een cursus hoefde te hebben gehad. Door hem zijn we eigenlijk overgehaald.

Nu heb ik voor mijn vrouw en mijzelf de A7mark2 gekocht. We hebben er een Samyang AF50mm 1.4 lens opzitten en samen met de camera is het een super combi (prachtig voor portretten) . Zelf ben ik niet zo'n handige fotograaf maar het leuke is dat dat met deze camera niet hoeft. Terwijl je een mooie foto probeert te maken zie je direct resultaat op je schermpje van het veranderen van je instelling van de foto. Dat maakt het foto's maken zoveel makkelijker en zoveel leuker voor mensen die er ook niet zoveel verstand van hebben.

Hiervoor had mij vrouw een Nikon D5300. Persoonlijk kon ik daar niet mee overweg. Te technisch moest je zijn voor een goede foto. Met deze Sony A7 Mark2 is dat echt een wereld van verschil. Zo eenvoudig en gemakkelijk. Ik kan iedereen die apparaat zeker aanbevelen!

Als je het aan mij vraagt heeft Sony een mooie zet gedaan met deze camera. De beeldstabilisatie zorgt ervoor dat je sneller en makkelijk vanuit de hand een goeie foto maakt. Het scherm zorgt voor een goede indruk of de foto vanuit een mooie hoek genomen wordt, of hij scherpt is, en of hij uiteindelijk ook echt gelukt is. Is hij mooi op het scherm dan is hij ook mooi op de computer.

Pluspunten

• scherm
  • beeldstabilisatie
  • direct je foto zichtbaar

Ger Jansen 29-12-2017

Niet zo lomp als de concurrentie, maar zeker zo goed.

De body is van aluminium, gevuld met een fullframe sensor, dus kwaliteit. En in tegenstelling tot de concurent, handzaam, lekker licht en dus makkelijk mee te nemen, Ook het spiegelloze concept zorgt er voor dat je altijd krijgt wat je ziet. Sony A7 ii, in een woord: Perfectie.

Pluspunten

• Handzaam
  • Fullframe
  • Regenbestendig

Minpunten

• Nog niet gevonden

Leocor 26-11-2017

Compacte fullframe camera

Gekocht om dat de reviews over deze camera zeer goed zijn. Compacte en lichter in gewicht camera dan spiegelreflex .
Zeer goede cashback actie van de fabrikant. In verhouding uitstekende camera voor een redelijke prijs.
Gekocht met lens 24-70mm

Jutvanjuul 23-11-2017

Goede camera voor zowel fotografie als videografie

Goede prijs kwaliteitsverhouding! Je kan hier zowel prachtig mee fotograferen als mee filmen. Kies je voor PAL dan heb je 50 fps, kies je voor NTSC dan heb je 60 fps (pas op als je gaat formatteren en je al gegevens hebt opgeslagen! Deze kunnen verloren gaan.) Beide dus goed voor slow motion beelden. Verder film je in Full hd. De camera kent een geweldige beeldstabilisatie en stelt onwijs snel scherp. Verder is de camera gebruiksvriendelijk. Lees alsnog goed de gebruiksaanwijzing door (of raadpleeg YouTube!) zodat je alles uit je camera haalt!

Pluspunten

• Goede beeldstabilisatie
  • Snelle AF
  • Goede prijs kwaliteitsverhouding

Jasmijn elise 22-11-2017

Super mooi design en fijne functies!

Ik heb deze camera nu een paar dagen en ben er heel erg blij mee! Mijn vorige camera was een Nikon D3100 en heb zeker geen spijt dat ik de overstap naar Sony heb gemaakt. De look en feel is fantastisch, hij heeft een erg mooi design en houd lekker vast. De batterij duur is inderdaad korter dan ik gewend ben, maar met een paar batterijen extra is het prima te doen. De foto's zijn echt mega scherp en ook in weinig licht omstandigheden is hij perfect. Ik raad hem zeker aan!

Pluspunten

• goed in weinig licht
  • mooi design
  • scherpe foto's

Minpunten

• batterij snel leeg
  • geen aparte oplader meegeleverd

Sores 15-11-2017

Top all rounder

Na een maand reizen met deze camera in bruikleen bij terugkomst besloten er ook zelf een te kopen. Helemaal ma het zien van de foto's. Menu's zijn even zoeken en het ontbreken van touchscreen zijn enige minpunten

Pluspunten

• Full frame
  • Veel functionaliteit

Minpunten

• Ontbreken touchscreen
  • Lensaanbod beperkt

GPs 12-11-2017

Super camera

Deze camera is echt helemaal top. De A7ii is snel en maakt supermooie foto's. De bediening is recht toe recht aan. De upgrade beeldstabilisatie is echt een aanrader. Het kost wat maar dan heb je ook echt wat.

Pluspunten

• Supermooie foto's
  • volwaardige camera
  • Eenvoudige bediening

Freative Fotografie 01-11-2017

Lekker in de hand en prima kwaliteit beelden

Ik ben enthousiast over de mooie kwaliteit beelden die de Sony alpha 7ii mij oplevert. Ik heb een tweede body gekocht om in mijn bedrijf nog betere foto's te kunnen leveren en om het plezier dat deze body mij levert in mijn werk. Om niet steeds van lens te hoeven wisselen heb ik deze goed in de hand liggende body erbij aangeschaft. Voor mij ligt de camera goed in de hand en werkt het heel prettig.

Pluspunten

• goed kwaliteit beelden
  • prettig menu
  • makkelijk mee te nemen lichtgewicht
  • fullframe

Minpunten

• Duur van de accu ongeveer een dagdeel
  • de scherpstelling heeft contrast nodig
  • ingang voor 1 memorycard

Joyce 01-02-2017

Compacte camera met Full Frame sensor

Top camera. Compact en niet zwaar. Gestabiliseerde body en voldoende keus van objectieven. Met Sigma adapter kan ik mij Canon L objectieven blijven gebruiken. Erg snel en super fijne kantelbaar scherm. Super blij met de camera. Canon kan hier nog wat van leren.

Pluspunten

• Compact
  • Snel
  • Veel opties
  • Ook geschikt met Canon objectieven
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Accu duur
  • Geen externe lader standaard meegeleverd