Canon EOS 6D Mark II zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Schermgrootte
1.2 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 6D Mark II zwart op Kieskeurig.be.

Chris Karreman 20-04-2018

Goede opvolger voor mijn EOS 80D

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Prima fullframe toestel met een zee van mogelijkheden. Stille spiegelactie zodat niet de hele omgeving opschrikt als een foto wordt genomen. In combinatie met de 24-70 mm en/of de 16-35 mm een goede combinatie voor vele doeleinden: architectuur en landschap, stads- en vergezichten, maar ook goed voor actiefoto's in sport en spel.

Pluspunten

• Stille spiegel
  • ruisarm

SebVision 10-01-2019

Makkelijke camera

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb de camera aangeschaft nadat ik ervaring heb opgedaan met de 70D. Omdat de 6D een betere sensor heeft, alsmede meerdere voordelen tov de 70D is het heel makkelijk om met deze camera te werken. De body is vrijwel gelijk waardoor er niet eerst uren nodig zijn om de functieknoppen uit te vogelen.

A. Terburg 13-11-2018

verhouding prijs kwaliteit fantastisch

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

De Canon EOS 6d Mark II was voor mij de beste keuze als vervanging voor mijn EOS 5d. De camera is net dat prettige tikje lichter in gewicht als je de EOS 5d-serie gewend bent, en heeft (eindelijk...een canon full frame fotocamera met) een draaibaar scherm, en een goede grip.
Na lang wikken en wegen is mijn bevinding dat de EOS Mark IV simpelweg in een te hoge prijsklasse zit voor een full frame camera zonder kantelbaar lcd scherm.
De EOS 6d Mark II heeft misschien meer kunststof in de body, en 'het knop-indruk gevoel' voelt ietsje goedkoper. Maar wat een stille en scherpe foto's!
Het is even wennen dat de knopjes ergens anders zitten dan de 5d serie, de rest is allleen met verbazing en plezier foto's binnenhalen. De veelbesproken mindere kleurdynamiek heb ik nog niet ervaren. Samen met de EF 24-105 mm f/4L IS USM en met mijn andere EF objectieven een meer dan prima aanschaf.
Als er mensen twijfelen tussen 5d en 6d die vanaf systeemcamera een stapje hogerop willen, dan beveel ik de 6d Mark II absoluut aan. Ik ben van de 5d full frame zonder klachten al 11 dagen een 'stapje lager' gegaan naar de 6d Mark II

Pluspunten

• draaibaar scherm
  • lichter gewicht voor full frame fotocamera

Minpunten

• iets meer kunststof dan 5d serie

Tom De Sutter 02-09-2019

Goedkoopste Fullframe met goede prestatie.

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

De Canon 6D mark 2 is de opvolger van de 6D. Een betaalbare full frame met zeer goede prestaties bij weinig licht. Iets sneller ook dan de 6D mark 1 en ook een betere video dan zijn voorganger. Goede prestatie que helderheid en ligt alweer goed in de hand. OOk meer te selecteren focuspunten dan de voorganger.... Een goede update! Prijs kwaliteit heel goed, alsook de service bij Kameraexpress waar ik hem kocht is prima!

Pluspunten

• Sneller dan zijn voorganger
  • Meer focuspunten
  • Lichtgevoelige sensor
  • betaalbaar

Minpunten

• Trager dan de duurdere versies
  • Video is niet in 4K

David 01-09-2019

van 60D naar 6D Mark II...weer flinke stap beter

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Heb dit toestel nu pas twee dagen in huis en ben er flink mee aan het spelen, Wat een plezier. Alles gaat net weer even vlotter en vooral soepeler dan met mijn vorige 60D die ik aan mijn dochter heb gegeven, die stinkend jaloers is nu. Ooit begonnen met Canon analoog, eerste digitale gekocht de 300D, toen de 60D en nu dus dit laatste paradepaardje. Heb bij Kamera Express in Adam eerst goed vooronderzoek gedaan, want toch weer behoorlijke uitgave met een 24-105mm iS STM lens erbij. Ben daar (weer) prima voorgelicht. Camera heeft eigen wifi die je kunt verbinden met je smartphone, leuke gadget. Maar de eerste foto's beloven veel goeds. Mijn 'oude' lenzen passen uiteraard weer en functioneren goed, zeker ook mijn nieuwe Sigma 150-600mm

Pluspunten

• surplus aan mogelijkheden
  • gemak
  • kwaliteit fotolens

Minpunten

• (nog) niet ontdekt

Nina van Stippent 19-08-2019

goede grip en snelle scherpstelling

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik ben overgestapt van een 750D naar een 6D, wat een verschil. De snelheid van het scherpstellen in erg fijn en een goede verbetering. De camera is wel erg zwaar maar wel een goede grip.

Pluspunten

• goede grip
  • snelheid

Minpunten

• zwaar

Gerdi Oonk 11-08-2019

Perfect instapmodel van Crop Sensor naar Full Frame

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik twijfelde tussen de 6D Mark II en de 5D mark IV toen ik wilde overstappen van crop sensor naar full frame. Het kantelbare scherm en de prijs hebben de doorslag gegeven, samen met vele filmpjes op YouTube. Vanaf de eerste foto zag ik flink verschil (natuurlijk) met mijn vorige camera (7D). Ik heb de camera nu 2,5 maand in mijn bezit en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel blij ben met mijn keuze. Het handboekje heb ik niet doorgelezen, dus ik kom nog steeds nieuwe functies tegen. Super.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • goede prijs
  • touchscreen

Minpunten

• 1 card slot

John 07-08-2019

Fijne camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Na heel veel jaren trouwe dienst doet mijn Canon EOS 300D nog steeds wat hij moet doen. Toch ben ik toe aan een nieuwer en krachtiger model. Na vergelijking van reviews in fotografie-vakbladen is mijn keuze gevallen op de Canon EOS 6D Mark II.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Veel mogelijkheden
  • Licht fijn in de hand
  • Compatibel met de flitser die ik al heb
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding

Robin 03-08-2019

Mooie opvolger van de Mark I

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Wanneer je over wilt stappen van een crop camera naar een fullframe camera, dan is dit naar mijn mening de beste keuze. Uiteraard heb je de Canon Rp welke in dezelfde prijsklasse zit. En ook daar is weinig slechts over te vertellen. Ondanks vind ik het fijn meer body vast te hebben. En voorheen de 6D Mark I gebruikt te hebben is dit op het dynamisch contrast na een prima opvolger. Het kantelbare scherm i.c.m. de touch screen heb je niet nodig, maar went snel en voordat je het weet wil je niet meer zonder.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Stevige body

Minpunten

• Minder groot dynamisch bereik dan 1e model

Timmerfabriek Bolder 30-07-2019

Canon camera Eos 6d markii

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Omdat het een compacte snelle camera is die makkelijk in de hand ligt en
Hierdoor ook makkelijk te bedienen

Floor van de Wiel 12-06-2019

kantel scherm

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik vindt de canon EOS 6D Mark II zo fijn, omdat hij als enige full frame camera een 'flip screen' heeft. Ik fotografeer zelf vaak newborns, waarbij ik van bovenaf foto's maak. Een flipscreen is daarbij heel prettig!

Linda 04-05-2019

Canon EOS 6D Mark II zwart

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Zelf was ik erg tevreden over de Canon 700D maar wilde nu toch overstappen naar de fullframe camera. Ik wilde dan ook graag een fullframe spiegelreflex camera met kantelbaar scherm en wifi, dit bracht mij dan ook bij mijn keuze voor de Canon 6D mark II
Ik ben inmiddels 3 weken in het bezit van de Canon 6D mark II en de camera bevalt mij ontzettend goed. De camera stelt snel scherp waardoor het een genot is om met deze fullframe camera te werken. Daarnaast is de camera prettig in het gebruik door de verschillende instel mogelijkheden. Echt een aanrader!!

Pluspunten

• Wifi
  • kantelbaar scherm
  • Instel mogelijkheden
  • stabilisator

Demi 28-04-2019

Precies wat ik nodig heb

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb lang gespaard voor mijn eerste full-frame camera en heb veel onderzoek gedaan voordat ik heb besloten welke camera ik zou kiezen. Ik ben uiteindelijk voor de Canon EOS 6D Mark II gegaan en daar heb ik tot nu toe zeker geen spijt van! De camera voldoet aan mijn eisen, weinig zichtbare ruis bij hogere ISO-waarden en een groot gebruiksgemak. Ik heb de camera bij Foto de vakman in Wijchen gekocht en ik ben erg blij met de keuze mijn aankoop daar te doen. De service was uitstekend: de mensen gaven je goed advies, zonder zich te veel met je keuze te bemoeien. Ook de communicatie via de telefoon verliep erg soepel en was duidelijk. Erg fijn! Zowel de camera als de winkel Foto de vakman zijn een echte aanrader!

Pluspunten

• Weinig ruis bij hoge ISO
  • Mooie foto's bij weinig licht
  • Uitklapbaar touchscreen scherm
  • Goede service bij Foto de vakman
  • Ligt lekker in je hand

Peter Wijnhoven 26-04-2019

Zeer goede camera, uitklapbaar scherm, scherp beeld.

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Wat heb ik getwijfeld voordat ik deze camera kocht. Zoveel zozo reviews, je zou het bijna gaan geloven. Deze camera heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het kwaliteitsverschil t.o.v. aps-c camera's is goed merkbaar, qua scherpte en bewerkingsruimte. Let op: als je met je aps-c camera nooit boven de 400 iso komt en nooit in RAW schiet is het zinloos om over te stappen. Bereid je voor op extra investeren in objectieven met EF vatting.
Plussen: klapscherm, gps, wifi, beeldkwaliteit, EF lensvatting, enorme keuze aan voordelige (2e hands) top Canon lenzen, handzaamheid, accuduur, touchscreen met touch scherpstellen, stille sluiter. Min: ik mis soms een intern flitsertje, ik heb extra moeten investeren in objectieven, ik mis het tele-effect van de verlengingsfactor van aps-c, het is me niet duidelijk hoe weersbestendig hij is en ik ga het ook niet testen.
Voor de bewerking gebruik ik DXO Photolab waarmee ik meer scherpte krijg en minder ruis dan met Adobe Lightroom.

Pluspunten

• Klapscherm
  • Touchscreen
  • Beeldkwaliteit
  • Touch scherpstellen
  • Enorm veel keuze aan objectieven.

Minpunten

• Geen interne flitser

Jelle Koopman 23-04-2019

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Het product werkt zoals elk canon product fantastisch. Zeer gebruiksvriendelijk en buitengewoon goede bouwkwaliteit. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Mooi
  • Perfect voor hobby en beginnend prof.

Minpunten

• Geen 4k video

Marieke Mamarazzi 12-04-2019

Super aankoop!

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ontzettend blij dat ik eindelijk de stap heb genomen naar een fullframe.
Mijn vorige camera (600D) had ook een kantelbaar schermpje, maar deze heeft ook nog een touchscreen! Hoe handig! Als je even niet weet hoe je een instelling kunt wijzigen kun je dit op deze manier makkelijk regelen. Ik mis wel een ingebouwde flitser, ondanks dat ik deze eigenlijk zelden tot nooit gebruik.

Hoe dan ook, ik ben superblij met mijn Canon 6D Mark II!

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Touchscreen
  • Intuitief menu
  • Gewicht

Minpunten

• Geen ingebouwde flitser

andre maes 28-03-2019

Uitstekend toestel aan zeer gunstige prijs

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Uitstekend toestel. Stelt haarfijn en zeer snel scherp. Zeer gebruiksvriendelijk als je al een beetje Canon kent. Ligt heel goed in de hand. Voor zijn prijs echt een topper.

Pluspunten

• stevige body
  • ligt goed in de hand
  • snel en accuraat

Minpunten

• er is geen kabel voor aansluiting pc bij aankoop

Agnes 20-03-2019
  • Product gekregen

Perfect vervanging voor mijn eos 50D

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Na een aantal jaren een canon 50D te hebben gehad, nu een full frame camera voor mijn verjaardag gekocht. Verschil is groot en kan niet wachten om deze camera op reis mee te nemen.
De bediening is echt makkelijk door het touchscreen.
Een kleine puntje is dat om de vol potentieel van deze camera te bereiken, moet man de duurdere serie objectieven aanschaffen en niet alle objectieven zijn compatibel.
Voldoet aan alle mijn verwachtingen

Pluspunten

• full frame
  • betaalbaar
  • touchscreen
  • makkelijk in gebruik
  • niet zwaar

Minpunten

• niet alle objectieven canon zijn compatibel

Janice 14-03-2019

Mooie Full-Frame camera voor de liefhebber

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Na lang twijfelen om een Full-Frame camera aan te schaffen, toch gekozen om de Canon EOS 6D MarkII te nemen. Het is een ware verademing om met een Full-Frame camera te fotograferen, de lenze komen mooier uit en vangen veel meer licht dan met mijn oude APS-C camera (EOS 7D MarkII) hoewel die wel sneller is en beter bruikbaar voor sportfotografie.

Deze 6D MarkII heeft alles in zich om een eerste stap te zetten in de Full-Frame wereld. Lekkere beproefde Canon bediening waardoor alles vertrouwd overkomt en snel in te stellen is. Het kantelbare scherm komt zeker van pas bij Macro opnamen waarbij het ook nog eens een touchscreen is. Dat is even wennen, maar als je het door hebt vraag je jezelf af waarom het niet op alle camera's zit.

Connecties kun je ook heel makkelijk maken met de ingebouwde NFC, Bluetooth en WiFi en zo je foto's meteen door te sturen naar je telefoon om op Instagram of Facebook te gebruiken. Een super handige functie.

Het scherpstellen gaat razendsnel en het aantal frames per seconde stelt je in staat om snelle onderwerpen super scherp vast te leggen, hoewel de EOS 7D MarkII daar nog beter in presteert, maar het kan wel met de 6D MarkII.

Wel rekening houden dat je alleen de EF (L-serie) lenzen kan gebruiken, dus niet de EF-S voor de APS-C camera's.

Voor mij is het een perfecte camera die me erg verbaasd heeft aangaande kwaliteit van de foto's. Zeer goed, mooie kleuren, scherpe plaatjes zijn wel de kernwoorden voor deze camera. Ik twijfelde over een EOS 5D Mark IV, maar omdat het nogal een behoorlijk prijsverschil is, en ik de camera hobbymatig gebruik, toch voor de EOS 6D MarkII gegaan en geen seconde spijt van gehad, wat de professionele reviews ook zeggen.

Met de EOS 6D MarkII heeft Canon gewoon een lekker camera in de markt gezet waarmee je de komende jaren mooie plaatjes mee kan schieten!

Pluspunten

• Full-Frame
  • Lekkere houwvast
  • Bekende Canon menustructuur
  • Mooie kleuren en scherpe foto's
  • Op dit moment voor een mooie prijs

Minpunten

• Geen 4K, but who cares?
  • Geen USB kabeltje meegeleverd

Nienke 10-03-2019

Fijne camera om mee te werken

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Na een aantal jaren een canon 600D te hebben gehad, nu een full frame camera gekocht. Ik ben erg blij met dit betaalbare full frame model van Canon. Het is een fijne camera om mee te werken. De bediening is namelijk echt erg gemakkelijk door het touchscreen.
De foto's zien er fantastisch uit, mede door het gebruik van de L-serie lenzen van Canon. die ik erbij gebruik. Full-frame kan ook daarom in het nadeel zijn, omdat je in de duurdere serie objectieven terecht komt.
Al met al ben ik erg blij met mijn nieuwe full frame camera voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• touchscreen
  • batterijduur