Canon EOS 5D Mark IV zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Schermgrootte
1.3 inch scherm

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

j.van.gerven 23-09-2016

Veelzijdig en degelijk werkpaard

Een uitstekende camera met veel mogelijkheden. Zelf fotografeer ik voornamelijk landschap en macro. Voor beide categorieën biedt deze camera uitstekende mogelijkheden. Bijvoorbeeld ISO 50 om bewegend water met lange sluitertijden te fotograferen of ISO32000 om vliegende insecten met korte sluitertijden uit de hand vast te leggen.

Pluspunten

• Full frame
  • goede weerbestendigheid
  • veel mogelijkheden
  • 4K-video

Minpunten

• stevige prijs

Colin 09-09-2016

Flagship

Top camera zoals je mag verwachten voor het geld. Heb de overstap van de 6d gemaakt enaar dat is 10 stappen voorwaarts voor zowel gebruiksgemak, bouw kwaliteit en eindresultaat. Ruis is in donkere ruimtes verdwenen, stelt veel sneller scherp en ook video is voor mij veel toegankelijker in gebruik.

Pluspunten

• Ruisonderdrukking
  • Touchscreen
  • Allround te gebruiken

Minpunten

• Geen 3th party grip

Bernadette 30-11-2016

Fijne snelle camera

Lang getwijfeld vanwege de prijs maar nog geen spijt van. Batterij is wel snel leeg en ben nog zoekende in het gebruik van de isowaarde bij het fotograferen in een sporthal. Verder veel mogelijkheden en heerlijk scherp en snel. Zou fijn zijn als er vanuit Canon wat filmpjes komen in plaats van dat je de handleiding door moet nemen voor alle mogelijkheden.

Pluspunten

• snel
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• batterijduur
  • prijs

Peter Aragon 25-02-2017

Als vervanging van de oude 5D Mark II

Mijn oude Canon 5D Mark II (en EF 24-105mm f/ 4.0 L iS USM) had inmiddels 100.231 clicks op de teller, en had voor de zoveelste keer een klus op een slecht verlicht evenement, waar alleen manuele autofocus nog mogelijk was en veel foto's toch bewogen of te korrelig waren door de hoge ISO.

Hier lijkt de Canon 5D Mark IV allemaal geen last meer van te hebben. Met name de veel hogere ISO mogelijkheden en het verbeterde autofocus systeem gaven de doorslag. De lens heb ik gelijk vervangen met een nieuwe Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM, die door de verbeterde stabilisator scherpere beelden moet opleveren bij langere sluitertijden.

Touchscreen: intuïtief, sneller om door het menu te navigeren
GPS: zal voor vakantiefoto's handig zijn, plus de tijd/datum wordt automatisch gesynchroniseerd
WiFi: kan van pas komen om automatisch te uploaden naar een FTP/cloud backup, echter met de grootte van de bestanden zet ik mijn vraagtekens of dit ook in hotels gaat werken.
USB3: sneller downloaden van foto's
CF+SD: goedkoper geheugen, evt opslaan op beide kaarten tegelijk voor extra zekerheid
Meer knoppen: nog even wennen, de rating knop gaat zeker gebruikt worden voor snel uitsorteren.

Ik heb nog een GGS IV Larmor screenprotector op de LCD geplakt, er zat ook een protector voor het kleine display boven bij, maar die laat los aan de rechterzijde omdat het display daar niet vlak is. Tevens nog een Jupio Canon LP-E6n batterij kloon erbij genomen, goedkoper en 3 jaar garantie.

Bij Kamera Express in Rotterdam gaven ze bovendien nog 5 jaar garantie, een UV protector voor op de lens, en nog een redelijk inruilbedrag voor de oude set. Hopelijk gaat deze minstens zo lang mee als de vorige!

Pluspunten

• Hoge ISO
  • Snele Autofocus, ook bij weinig licht
  • Touchscreen
  • GPS

Minpunten

• Accu sneller leeg

Geert 16-04-2017

Van die screenprotector heb ik ook last. Bij kamera express doen ze of hun neus bloeit!

Alkmaarder2 13-11-2017

Er kan geen goede screenprotector op het bovenste display geplakt worden omdat deze (zoals je terecht opmerkt) rond 'afloopt'. Ik vind dat zelf niet zo boeiend, het scherm op de achterzijde is veel belangrijker en kwetsbaarder. Het plastic 'glaasje' op de LCD aan de bovenkant is (áls het dan toch zou beschadigen) heel goedkoop te vervangen.

Clemens 16-12-2016

Wat een geweldig product.

Heb deze body gekocht als vervanging van de EOS 5D Mark II. Ik had hem besteld bij Kamera Express online in de avond en had hem de volgende dag al binnen. Het eerste verschil wat erg groot is ten opzichte van de mark 2 is de gevoeligheid dus je kunt al hele mooie foto's maken in het donker met b.v. een iso waarde van 32000 is de korrel nog niet erg aanwezig. Verder is de autofocus een heel stuk beter (ook in het donker) en de wifi is heel erg handig met het bedienen met de telefoon of tablet. De prijs is aan de hoge kant maar is elke euro waard.

Pluspunten

• iso
  • snelle autofocus
  • wifi
  • GPS
  • 2 soorten geheugen kaarten

Minpunten

• prijs
  • verder niet kunnen vinden

Geert 16-11-2016

Canon 5D mark IV

Top camera. Ben de Canon 5D mark IV testdrive gaan doen op 15/11 en meteen verkocht aan dit toestel.

Is nog beter in hoge iso als zijn voorganger die ik heb overgelaten aan de fotowinkel, beelden zijn net iets scherper.
Een aanrader wie twijfelt ondanks de hoge prijs.

Pluspunten

• Hoge iso waarde prima.
  • Duidelijk scherm
  • Lange batterijduur.
  • 7 beelden per sec