Canon EOS 80D zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Schermgrootte
1.2 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 55 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 80D zwart op Kieskeurig.be.

Peter 06-01-2017

Geweldige camera!

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

De camera van dit moment! Wat kun je er veel mee en wat een goede foto's maakt hij! Het fotograferen bij mindere lichtomstandigheden is ongelooflijk! Het aanraakscherm super makkelijk. Je verandert daar instellingen in een mum van tijd mee en kunt er zelfs mee scherpstellen. Het koppelen aan je smartphone of iPad is een meerwaarde. Ik ben nog elke dag aan het ontdekken. Kortom: dit is echt een toestel om te kopen en je fotograferen op een hoger peil te brengen. Handig daarbij is dat ik mijn lenzen van mijn vorige Canon kan blijven gebruiken.

Pluspunten

• Teveel om op te noemen

Minpunten

• tot nu toe: GEEN

Ilona 01-01-2017

Erg onder de indruk

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Sinds deze week in het bezit van een Canon 80D. Voor deze camera gekozen vanwege het gemak (touchscreen, verdraaibaar scherm, wifi, etc.), maar ook vanwege de creatieve opties. De camera beschikt over vele mogelijkheden, zoals het maken van time-lapse video's, het schieten van multiple exposures en nog veel meer. Daarnaast heeft de camera enorm veel scherpstelpunten, een hoog iso bereik en kan je met de Canon 80D wel 7 foto's per seconde schieten. Kortom: een toestel met enorm veel mogelijkheden en een hoge kwaliteit van foto's, ook in situaties met weinig licht. Ik ben erg onder de indruk van dit toestel!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Verdraaibaar scherm
  • Double exposure mogelijkheid
  • Hoog bereik iso
  • Veel scherpstelpunten

Minpunten

• Wat zwaarder dan vorige camera (Canon 450D)

Danitsja 25-12-2016

wat een mooi toestel

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

na 8 jaar met mijn canon eos 450d gespeeld te hebben,heb ik mij gisteren getrakteerd op dit machtig apparaat. wat een verschil! de andere plaatsing van de knoppen was snel gewent. hij is wat groter maar voor mijn handjes nog steeds goed handelbaar. het iso bereik en de snelheid zijn wat mijn situatie betreft grootste upgrades, zo fijn. het display wat tilt en het lcd display vind ik ook een pluspunt. en tot slot wat heerlijk dat hij communiceert met je smartphone of laptop via wifi. Hier ga ik nog veel plezier mee hebben.

Pluspunten

• snelheid
  • iso-bereik

dan69 19-12-2016

Gebruiksvriendelijk en snelle AF in Live View

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Heb deze camera een 2-tal maand in bezit. Hij is een waardige opvolger voor m'n 600D. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. De enige voorwaarde tot het nemen van goede foto's is echter met toestel combineren met een goede lens. De STM-kitlenzen presteren doorgaans minder dan de duurdere prime USM-lenzen.
Ik fotografeer 100% in RAW.
De AF van de EOS 80D presteert veel beter dan bij de EOS 600D, ook in Live View. Je merkt duidelijk het voordeel van Dual Pixel AF. Het toestel heeft 45 EF-punten, allen van het cross-type. Bij gebruik van bepaalde lenzen is het middelste AF-punt supergevoelig, ideaal bij weinig licht.
Het touchscreen is een handige meerwaarde zowel voor foto's als video's.
Het is een toestel met een APS-C sensor wat duidelijk naar voren komt in de ruis die optreedt bij hogere ISO-waarden. Het dynamisch bereik bij ISO 100 is wel merkbaar beter dan mijn vroegere 600D. Vanaf ISO 400 worden bepaalde fijne details vervaagd.
De videokwaliteit is beperkt tot FHD 50 of 60 gps, dus geen 4K, maar geen must voor mij. Leuk is ook de mogelijkheid om TimeLapse movies te schieten in combinatie met creatieve filters zoals "miniatuur".
Kortom: een mooie update voor wie een instap APS-C camera heeft en een trapje hoger wil maar verwacht geen Full Frame prestaties. De goedkoopste Full Frame op de markt is de EOS 6D maar die beschikt slechts over 11 AF-punten en heeft niet zoveel creatieve opties.

Pluspunten

• Zeer intuïtieve bediening
  • Tilting touchscreen
  • Snelle Dual Pixel AF in Live View
  • Verbeterd dynamisch bereik bij ISO 100
  • Grid en kompas in zoeker

Minpunten

• Niet de beste prestaties in scherpte
  • Tracking AF in optische zoeker dikwijls verward
  • Ruis duidelijk zichtbaar vanaf ISO 1600
  • Geen 4K video

Kees 27-05-2017

Een flinke stap professioneler

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na veel reviews, wikken en wegen op de Canon Eos 80d uitgekomen, na 14 jaar de 350d met veel plezier gebruikt te hebben. In de tussentijd de 700d van m'n zoon getest, maar de 80d is echt een klasse beter. Ligt stevig in de hand. Beeldkwaliteit is beduidend beter en de bediening valt reuze mee, ondanks de eindeloze mogelijkheden. Op M stand werkt het zoals ik gewend ben, hoewel je net wat meer kan onderbelichten, door gevoelige sensor. Prettig bij nabewerking, je hebt meer speelruimte voor opwerken van de donderkere partijen. Met m'n 17-85 is lens geweldig resultaat. Toch binnenkort een L lens erop voor betere prestaties in de natuur. Fijne camera voor de gevorderde hobbyist. Let wel: je sleept wel wat gewicht met je mee. Daarom heb ik een Sony hv50 erbij voor de langere wandelingen

Pluspunten

• Snelle AF
  • Stevig in de hand
  • Kantelbaar scherm
  • Live view
  • Eindeloos veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Gewicht
  • Misschien te veel knopjes?

Tom M. 28-01-2017

Perfecte all-in-one camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik was op zoek naar een DSLR om hoofdzakelijk video's te maken en daarbij kwam de Canon 80D telkens naar voren. De camera heeft een supersnelle auto-focus, waardoor je altijd je onderwerp scherp in beeld hebt. Het flipscreen is perfect voor bv. een vlogging setup en omdat het een touch screen is, kan je de instelling supersnel aanpassen in slechts enkele 'klikken'. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• Snelle auto-focus
  • Flipscreen
  • Touchscreen

Minpunten

• Geen 4k

Luce Noens 26-01-2017

Kantelbaar scherm, live view, ligt goed in de hand

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Deze camera Canon Eos 80D heb ik gekozen omdat een collega amateurfotograaf deze ook had en er prachtige foto's mee maakte. Voordien had ik een Samsung camera waarvoor ik geen accessoires meer kon aanschaffen omdat Samsung gestopt is. Ik ben nu heel tevreden met mijn Canon-aankoop. De prijs valt goed mee voor deze schitterende kwaliteit-camera.

Pluspunten

• live view voor macro fotografie
  • ligt goed in de hand

Ankefoto 01-12-2016

Geweldige camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Camera net gekocht en de eerste ervaring is super. Wat kan de camera veel. Gelukkig ook stil, voor de natuurfotograaf belangrijk. Fijn scherm en door touchscreen erg makkelijk te bedienen. Een mooie opvolger voor de 600D.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • touchscreen
  • Stil bij afdrukken
  • ISO waarde, bij weinig licht gebruikt zonder flits

carla 30-11-2016

mogelijkheid voor zowel foto als video

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Mijn man heeft een Canon EOS 60D. Na gebruik van deze klantvriendelijke camera heb ik tijdens de gevolgde workshop ook zin in het fotograferen gekregen. Tijdens deze workshop heb ik informatie over de Canon EOS 80D en haar vele mogelijkheden gekregen. Ik wist direct, dat dit dé camera voor mij zou zijn. Ik heb hem daarom deze week aangeschaft.

Pluspunten

• niet al te ingewikkeld
  • heel veel mogelijkheden
  • wifi doorsturen naar je telfoon

saskia 18-11-2016

Fijn scherm en verstelbaar

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Dit is mijn eerste semi prof. camera en ben er ontzetten blij mee ligt goed in de hand en je hebt zeker het gevoel dat je iets vast hebt.
De prijs kwaliteit verhouding vind ik uitstekend. Tijdens het filmen maar ook tijdens het fotograferen kan je het scherm verstellen.
Het scherpstellen tijdens het filmen is uitstekend,kan je ook mooie effecten mee maken!

Niks anders dan lof over dit toestel.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • verstelbaar scherm
  • prijs/kwaliteit
  • scherpstellen

Gerrit 11-09-2019

mooie camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na veel reviews te hebben gelezen heb ik voor deze camera gekozen. Ik ben er super blij mee hij maakt mooie foto's en makkelijk te bedienen.

Daphne 10-09-2019

Goede camer voor zowel beginner tot gevorderde

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik heb deze camera nu een paar dagen, hiervoor had ik een Canon 70D en ik merk wel dat deze camera echt verbeterd is vergeleken met de 70d. Het is een fijne camera in omgang en dus voor zowel beginnende en gevorderde fotografen een goede camera. De camera heeft ook goede mogelijkheden om te filmen, dus dat is ook een verbeterpunt! Qua kwaliteit van de foto's is hij ook beter vooruit gegaan. Ik raad deze camera zeker aan!

Pluspunten

• Veel scherpstelpunten
  • Verdraaibaar scherm
  • Touchscreen
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• Nog geen

Thea 04-09-2019

Prima toestel

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik heb dit toestel bij Kamera Express gekocht. Daar hebben ze meestal wat je zoekt wel in voorraad en het personeel beschikt er ook over de juiste kennis. Hoewel er inmiddels een opvolger is voor de 80D, is dit toestel naar mijn mening nog altijd een goede koop en het scheelt een hoop centjes. Enige zorgenkind is de behuizing. Die van mijn vorige camera liet los door veelvuldig gebruik en aangezien de behuizing van de 80D dezelfde is, vrees ik dat ik over afzienbare tijd weer mag beginnen lijmen...

Pluspunten

• Hoge ISO-waarden, indien nodig

Minpunten

• Behuizing

Tim Remaut 19-08-2019

Camera voor eenvoudige geest

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik fotografeer al jaren met een Canon reflexcamera. Ik ben en blijf een amateur , maar volg wel regelmatig cursus aan het KISP te Mariakerke. Ik hou van eenvoud en overzichtelijkheid en daarin blinkt de Canon camera uit. ik weet helemaal niet waarvoor ALLE knopjes dienen, maar kan er toch een heel deel van gebruiken, zo’dat ik mijn modules bij het KISP.met goed gevolg kan afsluiten. IK ga nu naar de specialisatie-modules en heb mezelf getrakteerd op een nieuwe body 80D. mijn eerste indrukken zijn dat hij even gebruiksvriendelijk is als mijn EOS 30D. Normaal zou de nieuwe camera foto’s moeten gevende door het hoger aantal pixels meer mogelijkheden biedt om af te drukken. Ik ben in blijde verwachting. Ik kan dus de CANON reflex camera’s heel sterk aanbevelen.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Makkelijk om lens te monteren
  • Licht gewicht

Minpunten

• Ingebouwde flits is zwak

Fokko 07-07-2019

Prachtige camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Nog maar een paar dagen in bezit. Opvallend is de goede belichting, snelheid en scherpstellen. Wat een mogelijkheden, heb alles nog niet geprobeerd. Een enorme vooruitgang t.o.v. de 40D.
Duidelijke menu structuur.

Pluspunten

• de belichting
  • het draaibare scherm

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Niels 03-07-2019

Ideale camera voor een interessante prijs

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik heb recent een EOS 80D body gekocht ter vervanging van mijn oude EOS 50D, wat een vooruitgang!
Gebruik deze body nu naast een EOS 7D, en heb lang getwijfeld tussen een nieuwe EOS 7D of de EOS 80D. Heb er absoluut geen spijt van dat ik voor de goedkopere EOS 80D heb gekozen.
De camera al regelmatig gebruikt en ben erg te spreken over het gebruiksgemak en de resultaten.
Verder is de korting vanwege de cash-back actie van Canon een mooie bonus!

Pluspunten

• touchscreen
  • verdraaibaar scherm
  • snelheid

Minpunten

• geen 4K video

Rick Hudepohl 01-07-2019

mooie camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik heb deze camera gekocht op 12-06 en ik vind het een camera die zeer goed in de hand ligt, goed gebruiksvriendelijk is. Wat ik ook fijn vind is dat er wifi verbinding te maken is met je telefoon om zo foto's te delen op social media

Pluspunten

• wifi
  • kantelbaar scherm

Stok 21-06-2019

Goede spiegelreflex voor beginner tot gevorderde

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Mijn eerste spiegelreflex was de EOS 750D van Canon. De 80D is een mooie vervolgstap. Meer mogelijkheden en meer in te richten naar eigen voorkeur. Canon is gebruiksvriendelijk en het systeem met draaiwieltje en touchscreen werkt goed. Ligt goed in de hand en kan snel bij de knoppen.

Kim 19-06-2019

Een compleet toestel!!!

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na een 5-tal jaren met de canon 100D gefotografeerd te hebben is dit toch zeker wel een upgrade.
De wifi koppeling is zeker een pluspunt. Ik kon er onmiddellijk mee aan de slag door de vergelijkbare werking. Kantelbaar scherm is ook een meerwaarde net zoals het digitaal schermpje bovenop. Hij is wel een heel stukje zwaarder dan mijn vorige, wat wel even wennen is.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • wifi
  • digitaal schermpje met instellingen
  • ik kan mijn vorige lenzen blijven gebruiken

Minpunten

• wat zwaarder dan mijn vorige

PW 06-06-2019

Complete camera!

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na de 60D is dit weer een stapje verder voor me! In combinatie met mijn lenzen, belooft dit veel plezier!