Canon EOS 80D - Reviews

8,9

dan69 19-12-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk en snelle AF in Live View

Heb deze camera een 2-tal maand in bezit. Hij is een waardige opvolger voor m'n 600D. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. De enige voorwaarde tot het nemen van goede foto's is echter met toestel combineren met een goede lens. De STM-kitlenzen presteren doorgaans minder dan de duurdere prime USM-lenzen.
Ik fotografeer 100% in RAW.
De AF van de EOS 80D presteert veel beter dan bij de EOS 600D, ook in Live View. Je merkt duidelijk het voordeel van Dual Pixel AF. Het toestel heeft 45 EF-punten, allen van het cross-type. Bij gebruik van bepaalde lenzen is het middelste AF-punt supergevoelig, ideaal bij weinig licht.
Het touchscreen is een handige meerwaarde zowel voor foto's als video's.
Het is een toestel met een APS-C sensor wat duidelijk naar voren komt in de ruis die optreedt bij hogere ISO-waarden. Het dynamisch bereik bij ISO 100 is wel merkbaar beter dan mijn vroegere 600D. Vanaf ISO 400 worden bepaalde fijne details vervaagd.
De videokwaliteit is beperkt tot FHD 50 of 60 gps, dus geen 4K, maar geen must voor mij. Leuk is ook de mogelijkheid om TimeLapse movies te schieten in combinatie met creatieve filters zoals "miniatuur".
Kortom: een mooie update voor wie een instap APS-C camera heeft en een trapje hoger wil maar verwacht geen Full Frame prestaties. De goedkoopste Full Frame op de markt is de EOS 6D maar die beschikt slechts over 11 AF-punten en heeft niet zoveel creatieve opties.

Pluspunten

• Zeer intuïtieve bediening
  • Tilting touchscreen
  • Snelle Dual Pixel AF in Live View
  • Verbeterd dynamisch bereik bij ISO 100
  • Grid en kompas in zoeker

Minpunten

• Niet de beste prestaties in scherpte
  • Tracking AF in optische zoeker dikwijls verward
  • Ruis duidelijk zichtbaar vanaf ISO 1600
  • Geen 4K video

Peter 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldige camera!

De camera van dit moment! Wat kun je er veel mee en wat een goede foto's maakt hij! Het fotograferen bij mindere lichtomstandigheden is ongelooflijk! Het aanraakscherm super makkelijk. Je verandert daar instellingen in een mum van tijd mee en kunt er zelfs mee scherpstellen. Het koppelen aan je smartphone of iPad is een meerwaarde. Ik ben nog elke dag aan het ontdekken. Kortom: dit is echt een toestel om te kopen en je fotograferen op een hoger peil te brengen. Handig daarbij is dat ik mijn lenzen van mijn vorige Canon kan blijven gebruiken.

Pluspunten

• Teveel om op te noemen

Minpunten

• tot nu toe: GEEN

Ilona 01-01-2017 Product paar dagen in bezit

Erg onder de indruk

Sinds deze week in het bezit van een Canon 80D. Voor deze camera gekozen vanwege het gemak (touchscreen, verdraaibaar scherm, wifi, etc.), maar ook vanwege de creatieve opties. De camera beschikt over vele mogelijkheden, zoals het maken van time-lapse video's, het schieten van multiple exposures en nog veel meer. Daarnaast heeft de camera enorm veel scherpstelpunten, een hoog iso bereik en kan je met de Canon 80D wel 7 foto's per seconde schieten. Kortom: een toestel met enorm veel mogelijkheden en een hoge kwaliteit van foto's, ook in situaties met weinig licht. Ik ben erg onder de indruk van dit toestel!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Verdraaibaar scherm
  • Double exposure mogelijkheid
  • Hoog bereik iso
  • Veel scherpstelpunten

Minpunten

• Wat zwaarder dan vorige camera (Canon 450D)

Danitsja 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

wat een mooi toestel

na 8 jaar met mijn canon eos 450d gespeeld te hebben,heb ik mij gisteren getrakteerd op dit machtig apparaat. wat een verschil! de andere plaatsing van de knoppen was snel gewent. hij is wat groter maar voor mijn handjes nog steeds goed handelbaar. het iso bereik en de snelheid zijn wat mijn situatie betreft grootste upgrades, zo fijn. het display wat tilt en het lcd display vind ik ook een pluspunt. en tot slot wat heerlijk dat hij communiceert met je smartphone of laptop via wifi. Hier ga ik nog veel plezier mee hebben.

Pluspunten

• snelheid
  • iso-bereik

Ankefoto 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige camera met veel mogelijkheden

Camera net gekocht en de eerste ervaring is super. Wat kan de camera veel. Gelukkig ook stil, voor de natuurfotograaf belangrijk. Fijn scherm en door touchscreen erg makkelijk te bedienen. Een mooie opvolger voor de 600D.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • touchscreen
  • Stil bij afdrukken
  • ISO waarde, bij weinig licht gebruikt zonder flits

carla 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

mogelijkheid voor zowel foto als video

Mijn man heeft een Canon EOS 60D. Na gebruik van deze klantvriendelijke camera heb ik tijdens de gevolgde workshop ook zin in het fotograferen gekregen. Tijdens deze workshop heb ik informatie over de Canon EOS 80D en haar vele mogelijkheden gekregen. Ik wist direct, dat dit dé camera voor mij zou zijn. Ik heb hem daarom deze week aangeschaft.

Pluspunten

• niet al te ingewikkeld
  • heel veel mogelijkheden
  • wifi doorsturen naar je telfoon

saskia 18-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn scherm en verstelbaar

Dit is mijn eerste semi prof. camera en ben er ontzetten blij mee ligt goed in de hand en je hebt zeker het gevoel dat je iets vast hebt.
De prijs kwaliteit verhouding vind ik uitstekend. Tijdens het filmen maar ook tijdens het fotograferen kan je het scherm verstellen.
Het scherpstellen tijdens het filmen is uitstekend,kan je ook mooie effecten mee maken!

Niks anders dan lof over dit toestel.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • verstelbaar scherm
  • prijs/kwaliteit
  • scherpstellen