Philips SHAVER 6000 S6680

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER 6000 S6680 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

scheerman 21-07-2019

redelijk goede scheerbeurt

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

het scheert en volgt de contour zeer mooi, maar er blijft stoppel achter. Zowel nat als droog te gebruiken maar persoonlijk verkies ik droog omdat nat wat stroever lijkt te gaan.

Chris82 19-07-2019

Moeilijk om aan te wennen

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Ik heb een heel gevoelige huid, en hoewel ik gewaarschuwd was, dat het even tijd zou kosten voor mijn huid gewend was aan het scheersysteem, moet ik zeggen dat deze aanpassingstijd voor mij te lang duurde, met nog steeds irritatie als gevolg ...
Het apparaat doet op zich zeker wat het moet doen en is makkelijk te onderhouden.
Moest de irritatie na 2 weken inderdaad volledig verdwenen zijn geweest, zou ik dit apparaat zeker aanraden, ...

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • mooi
  • doet wat het moet doen

Minpunten

• aanhoudende irritatie

Kurt 18-07-2019

Zelfsdroog scheren zonder irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

De Philips S6680 biedt uitstekende resultaten. Voor het eerst moet ik de keuze niet maken tussen mooie scheerbeurt en geïrriteerde huid. De S6000 zorgt voor een uitstekende scheerbeurt zonder irritaite zelfs bij droog scheren, eindelijk!!! Dat het een mooi handig toestel is, dat is mooi meegenomen ;)

Pluspunten

• geen irritatie
  • mooie scheerresultaten

Minpunten

• geen

Stijn94 18-07-2019

Zeer goed product

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Zeer goed product. Scheert nauwkeurig en zonder irritatie, zelfs bij gevoelige huid.
Bijgeleverd reinigingsstation is ook zeer handig!

Pluspunten

• Reiniging
  • Nauwkeurig
  • Geen irritatie

krankieboel 11-07-2019

Minder irritatie, maar scheerresultaat kan beter en gladder

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

De Philips S6680 wordt gepromoot als een scheerapparaat dat door verschillende unieke eigenschappen voor minder irritatie zorgt, en het houdt zijn belofte. De eerste scheerbeurten zijn, zoals bij elke verandering van scheerapparaat, even wennen, maar ik merkte reeds van bij het begin op dat mijn huid minder geïrriteerd aanvoelde en ook minder rood of verheven was. Zowel het droog als nat scheren (hetgeen ik echt niet gewend ben met een elektrisch scheerapparaat te doen) geven een aanvaardbaar glad resultaat. Persoonlijk kan het met een klassiek mesje uiteraard nog beter, maar in deze prijscategorie had ik wel meer verwacht van het scheerresultaat naar gladheid toe. Maar als je dus op zoek bent naar een “gewoon goed” scherend toestel dat je geen tot weinig irritatie bezorgd ben je met deze Philips aan het juiste adres!

Verpakking en accessoires:
- elegant en mooi bijpassend etui, jammer dat het extra trim-onderdeeltje hier niet in kan voor bvb mee op reis te nemen
- twee uitgebreide handleidingen, hoewel weinig van meerwaarde. de verschillende functies en led-indicaties worden uitgelegd aan de hand van een universele handleiding met symbooltjes: toch enkele keren moeten lezen vooraleer ik het helemaal begrepen had, een kleine tekst met uitleg had hier wel bij gemogen (oa het intuïtief uitzoeken hoe de reinigingsvloeistof in de houder in gepast moet worden). tevens ook hoe lang batterij mag/moet opladen etc, maar dit vind je dan wel weer online.
- reinigingsstation met aparte oplader (kan je dus deconnecteren om de lader apart mee te nemen op reis)

Apparaat:
- ergonomisch ligt het zeer aangenaam in de hand, alleen vind ik de aan/uit knop zoals bij elk scheertoestel echt “in de weg zitten” wanneer je toestel in verschillende richtingen draait: mijn duim zit altijd op niveau van de aan/uit knop maar dit heb ik bij al mijn scheerapparaten wel voor.
- led-symbolen geven na einde van elke scheerbeurt aan wat de batterijstatus is en herinnert je er aan om te spoelen
- vlotte wissel van scheerkop naar trimmer
- een degelijke lange batterijduur en interessante snel-laad functie: op 3 minuten is het toestel al voldoende opgeladen voor een volwaardige scheerbeurt, verder op een uurtje helemaal opgeladen.

Scheren:
- algemeen: scheerkoppen zijn zeer zacht en mobiel dus komen wel op alle kleine kantjes en hoeken, alleen vind ik het persoonlijk jammer dat je geen extra “druk” kan zetten op plaatsen waar de haartjes wat dikker staan maar uiteindelijk is het wel allemaal weggeschoren. ook de moeilijkere bereikbare plekjes zoals onder de neus of in de kinplooi kan je hier maar moeizaam goed mee scheren.
- trimmen: een klassiek trimmertje dat ik 2x gebruikt heb voor bakkebaarden en nekharen te trimmen, er staat geen maatje op dus het is wel met de losse pols en een kam te doen als je specifieke lengte wil trimmen. een standaard accessoire wat mij betreft.
- droog scheren: ondanks de vermelding van extra antiwrijvingscoating merk ik hier toch niet zo heel veel van. het toestel gaat niet heel vlot over het gezicht, maar scheert wel efficiënt (niet meermaals over 1 zone gaan). Visueel geeft het een zeer mooi glad resultaat, maar op de moeilijkere zones zoals kaakovergang en kin blijf ik toch wat teleurgesteld voor een toestel van deze prestige. Het geeft me wel beduidend minder irritatie gevoel achteraf (zelfs de klassieke roodheid was na twee weken verdwenen) dus op dat vlak
- nat zonder schuim: hier merk je wel dat de extra coating z’n werk doet, scheerkoppen gaan zeer vlot over de huid zonder een schurend of pijnlijk gevoel én bovendien geeft het een even goed scheerresultaat (wat ik bij vorige toestellen vaak net niet had) als droog mits bovenstaande puntjes
- nat met schuim: dit heb ik in verleden reeds geprobeerd met 2 andere toestellen en vond het telkens een rommeltje en vuiligheid, maar hoe vlot gaat dat met deze philips! er blijven geen resten kleven onder de mesjes waardoor de ganse scheerbeurt in één keer afgewerkt kan worden zonder tussenin reinigen. ook de coating en gladheid waarmee de mesjes over de huid gaan is echt een zaligheid. alleen jammer dat het visuele resultaat niet overeenkomt met de echte fysieke gladheid, desondanks blijven er hier en daar nog een paar korte sprietjes staan.
- de Guard modus waarbij je een lagere scheersnelheid selecteert met een eenvoudige knop geeft inderdaad een minder “trekkend” effect op de gevoelige huid (voornamelijk in de hals), maar zelfs met de gewone snelheid had ik beduidend minder last. De modus ging bij mij niet gepaard met een minder goed scheerresultaat, dus dit is wel mooi meegenomen!

Onderhoud:
- via LED-symbooltjes herinnert het toestel eraan na elke scheerbeurt de meisjes even onder de kraan af te spoelen, dit gaat ook heel vlot (gewoon openklikken en niet zoals bij andere toestellen half demonteren). Andere functies zoals wanneer te reinigen of op te laden zijn ook zeer handig als “reminder”. Verder is er ook een vergrendeling mogelijk maar dit heb ik niet getest (de harde case zorgt er sowieso voor dat je niet per ongeluk kan aanzetten) alsook een indicator voor vervangen van de mesjes.
- de bijgeleverde automatische reiniger gebruik eveneens intuïtief en reinigt op tien minuten nat, al is me niet heel duidelijk of je hierna nog moet spoelen en of dit effectief zo veel doet (na een schuimscheerbeurt blijft er wel nog wat rest achter) maar het geeft je wel een fris gevoel
- indien toestel in reiniger plaatst moet je wel nog individueel aanduiden dat hij ook moet opladen (doet hij niet automatisch, is wel jammer)

Besluit: een degelijk toestel dat doet wat het belooft: het bezorgt je wel degelijk minder tot geen irritatie! Dit gaat mijn inziens lichtjes ten koste van een volledig glad scheerresultaat, hetgeen ik voor een toestel in deze prijscategorie wel verwacht had, maar al bij al moet hij op niveau van glad scheren zeker niet onder doen voor de betere middenmoot. Ik heb uiteindelijk wel besloten dit test-toestel te houden aan gereduceerde aankoopprijs.

Pluspunten

• minder irritatie!!
  • ergonomisch in de hand liggend
  • vlotte scheerbeurt met schuim en nat
  • eenvoudig reinigen
  • batterijduur

Minpunten

• geen echt volledig glad scheerresultaat
  • droog scheren is wel nog licht schurend

Karel10 08-07-2019

Prima voor een snelle scheerbeurt

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Omdat het scheren met een mesje iets te omslachtig en tijdrovend begon te worden, heb ik een elektrisch apparaat aangeschaft. Na twee weken, kan ik zeggen dat het resultaat best wel ok is. De Philips 6000 Series scheert niet zo glad als een klassiek mesje, maar het resultaat is (na wat oefening) best bevredigend: niet perfect glad, maar toch bijna. Beste resultaat haal ik gewoon onder de douche. Gaat zeer snel, dus ik gebruik het veel frequenter. Gemiddeld gezien ben ik dus wel veel gladder. Reinigen is heel gemakkelijk. Het accessoire om automatisch te reinigen, biedt wel niet echt veel meerwaarde.

Pluspunten

• Snelle scheerbeurt
  • Gemakkelijk te reinigen (afspoelen)

Minpunten

• Automatische reiniging geen meerwaarde

Steveoxxx 08-07-2019

zeer tevreden over dit toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Na jarenlang scheren met scheermesjes ben ik overgestapt naar een elektrisch scheerapparaat. Ik koos hierbij voor de Philips S6680/26 en na enkele weken deze in gebruik te hebben ben ik zeer tevreden. De lithium batterij laadt snel op , en zorgt ervoor dat ik het apparaat makkelijk kan meenemen als ik 1 of enkele nachten weg ben voor het werk. Het toestel ligt goed inde hand wat het leuk maakt in gebruik. Afspoelen kan zeer makkelijk onder de kraan. Het leuke is ook dat je zelf de snelheid kan kiezen. Je hebt ook keuze tussen nat en droog scheren. Zelfs bij droog heb ik geen irritatie of rode vlekken na het scheren, wat wel een groot pluspunt is voor mij. Het resultaat is dat ik glad geschoren ben. Het LED display geeft een batterij indicatie weer, dus je weet tijdig als het moment er is om te herladen. Ik ben overtuigd en verkies deze boven scheermeskes! De Philips S6680 is een aanrader, en zeker prijs / kwaliteit .

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • volgt de contouren van het gezicht

Minpunten

• geen

wwwim 05-07-2019

Handig en makkelijk te reinigen

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Ik gebruik het Philips Shaver series 6000 Elektrisch scheerapparaat nu enkele weken en heb tot dusver nog geen last gehad van het scheren.
Het apparaat ligt goed in de hand en is gemakkelijk te reinigen en schoon te houden dankzij het reinigingsstation.

Pluspunten

• vorm
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• niet altijd even glad

StijnVanelderen 01-07-2019

knap design dat ook nog makkelijk en goed scheert

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

De overgang van mesjes naar een scheerapparaat gemaakt, en het gebruiksgemak is super.
Met dit apparaat kan ik me vlot en makkelijk scheren. Ook is het bijgeleverde schoonmaak/laad station zeer handig. Zo heb je steeds een
Enige minpuntje is dat het iets minder glad scheert dan mesjes.

Pluspunten

• batterijduur
  • volgt de gezichtscontouren
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• iets minder glad dan een scheermesje

Arno85 26-06-2019

Prima toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Getest en gekocht. Prijs kwaliteit een prima toestel. Designvol product, eenvoudig in gebruik en het grootste voordeel, heel eenvoudig onderhoud. Niet alleen zelf simpel te reinigen, maar ook via de automatische reiniger. Kan perfect droog als nat gebruikt worden en dit in twee snelheden. Enkel de bijgeleverde tondeuse laat wat te wensen over, enkel leuk extraatje.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • design
  • eenvoudig in onderhoud

Minpunten

• bijgeleverde tondeuse

Fredje_C 17-06-2019

Leuk toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Leuk toestel, maar wacht niet tot de haartjes wat langer zijn, want dan gaat het iets stroever.
Wel opmerkelijk minder irritatie dan met andere toestellen of dan met nat scheren, maar je moet wel bijna dagelijks scheren om een optimaal resultaat te behalen.

Pluspunten

• Draadloos

Minpunten

• Elke dag scheren nodig

kvkb 12-06-2019

prima toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Een degelijk toestel dat zorgt voor een glad scheerresultaat en eenvoudig is in gebruik. In het begin was het zeker wennen en voelde het wat onwennig op mijn huid, maar na een aantal dagen merk je toch wel een opmerkelijk verschil: mijn huid heeft veel minder irritatie na het scheren. Het toestel is ook zeer eenvoudig te reinigen.

Pluspunten

• glad scheeresultaat
  • opmerkelijk minder irritatie