Plustek OpticFilm 8100 - Reviews

7200 x 7200 dpi
Website fabrikant
Kleur(en)
blauw

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.be.

hans wh 01-07-2016 Product paar dagen in bezit

Installeren lastig maar daarna top

Nadat ik dia's gescand heb met een fotoscanner van Aldi met een tegenvallend resultaat op zoek gegaan naar een kwaliteitsscanner. Op basis van prijs, kwaliteit en mogelijkheden uitgekomen bij de OpticFilm 8100. Toestel ziet er prima uit. Compact en geleverd met oa een tas voor het stofvrij opbergen. Het installeren leverde wel enige problemen op. Je moet zowel de software van de scanner als de scan software met allerlei kwaliteitsverbeteringsmogelijkheden installeren. Na installeren van beiden, werkte de scanner nauwelijks. Maar nadat ik de update software van Silverfast heb geïnstalleerd, werkte alles prima. Dit laatste programma heeft veel mogelijkheden om de kwaliteit van de dia's te verbeteren. Ondanks de installatie problemen geen spijt van de aankoop. De kwaliteit is vele malen beter dan de eenvoudige 'foto'scanners.

hans wh 18-10-2016

Inmiddels zijn we enkele maanden verder en ben ik niet meer zo blij met mijn OpticFilm8100. Toen ik enkele weken later tijd had om grotere aantallen te scannen ging het mis. De scanner bleef na dia 22 hangen en produceerde een vreemd geluid alsof de scanner vastgelopen was. Via de productsite alle adviezen om klachten te verhelpen opgevolgd, zoals opnieuw de software installeren en de scanner terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maar de klacht bleef. Vervolgens de scanner opgestuurd naar de leverancier CameraNu.nl. Dat was op 5 september jl. dus ruim zes weken geleden. In het begin hield CameraNu je op de hoogte waar de scanner was en dat ze er aan bezig waren. Maar op dit moment lijken ze de kwestie ook opgegeven te hebben. Een aantal malen werd er beloofd dat ze er spoedig achteraan zullen gaan, maar daarna blijft het stil. Jammer.