De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Elite op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anonieme roeier 09-02-2022

Comfortabele roeitrainer met uitgebreide mogelijkheden

Geschreven voor: Virtufit Elite

Ondertussen 2 maanden in bezit. Wekelijks ca 3x 20-30min gebruik zonder enig probleem.
Zeer comfortabele roeitrainer met veel voorgeprogrammeerde trainingsprogramma's. Zit stevig in elkaar, weinig geluid tijdens roeien en fijne weerstand met voldoende weerstandsniveaus en prettige bijkomende ventilatie tijdens het roeien.

Mede gekocht wegens opties om te koppelen via app, maar dit valt erg tegen. Bij gebruik app schakelt display uit hetgeen ook niet prettig is. Helaas is het ook niet mogelijk om te koppelen aan Garmin of Strava, waardoor de training niet wordt meegenomen in de trainingsstatus.

Pluspunten

• veel voorgeprogrammeerde trainingsopties
  • comfortabele weerstand
  • stil in gebruik
  • solide aanvoelend

Minpunten

• app valt tegen
  • geen connectie met Strava / Garmin

m**r@g**l.com 31-01-2022

Geruisloze, robuste roeitrainer, niet twijfelen

Geschreven voor: Virtufit Elite

Ik heb de Virtufit Elite begin december gekocht en gebruik hem intussen ruim anderhalve maand.
Je moet de trainer zelf in elkaar steken maar mits de duidelijke handleiding is dat erg eenvoudig.
Per week roei ik minstens 3x (20 tot 40 min per keer). Ik kan wel zeggen dat ik dit toestel al goed getest hebt. Ik weeg 85 kg en heb al flink liggen sleuren.
Ik vind het geweldig dat hij nagenoeg geruisloos werkt, hierdoor wordt je omgeving thuis niet erg gestoord.
Het belangrijkse echter is dat je met de 16 weerstanden voldoende variatie hebt om een dynamische training op te zetten.
Er zijn daarnaast verschillende trainingsprogramma's en vooral de mogelijkheid om zelf manueel een trainingprograma op te zetten is erg interessant.
Gecombineerd met wat muziek en een hartslagmeter is dit de ideale workout.
Na 20 min ben je kapot, na 40 min dood :).
Niet twijfelen.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Robuust
  • afkoelende luchtflow bij het trekken

Minpunten

• niks specifiek

1**n@l**e.nl 30-01-2022
Geschreven voor: Virtufit Elite

Hele fijne roeitrainer, met een duidelijk afleesbaar scherm. Ook zeer stabiel en geschikt voor lange mensen. Ik heb hem zelf alleen in elkaar gezet en dat was makkelijk te doen. Zitten veel programma’s op. Als de beschrijving/uitleg van de verschillende programma’s iets uitgebreider was geweest had de roeitrainer een dikke 9 gekregen. Kortom super blij mee!

s**7@g**l.com 29-01-2022

Top machine

Geschreven voor: Virtufit Elite

Het is men beste aankoop ooit. Prijs / kwaliteit is top ik roei er bijna elke dag op. Een zeer professioneel machine. Met vele programma's. Stevig en nog mooi van uitzicht, makkelijk in mekaar te steken en inpluggen en je bent aant roeien. Voor mij een dikke 9 waard 👍👍

Pluspunten

• Vele programma's
  • Stevig
  • Mooi
  • Prijs /kwaliteit👍

Minpunten

• Geeft wat wind tijdens het roeien in het gezicht

Bart 28-01-2022

Fijne trainer, bijbehorende app valt wat tegen

Geschreven voor: Virtufit Elite

Na wat zoekwerk bij deze roeitrainer uitgekomen. Grote voordeel leek ons de mogelijkheid om, buiten de programma's op de trainer zelf, een app te gebruiken. Tot op heden alleen de Fitshow app geprobeerd. Helaas werkt die niet vlekkeloos.
De trainer zit stevig verpakt. Zo stevig dat het even koste voordat alles uit de verpakking was. De installatie is makkelijk op te zetten (door 1 persoon). Het scherm is goed leesbaar en eenvoudig in te stellen. Met de app heb je nog wat extra mogelijkheden (je zou kunnen roeien op een meer), maar dit werkt niet altijd goed zoals gezegd. Zo valt het beeld van het meer bijvoorbeeld weg. Ik moet nog zoeken of een andere app ook werkt.
Al met al een uitgebreide trainer voor het geld.

Pluspunten

• Recht op wegzetten, met transporwieltjes
  • Stabiel door dubbele rails
  • Veel programma's

Minpunten

• Fitshow app werkt niet altijd goed

m**s@g**l.com 28-01-2022

Erg fijne roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Elite

Wij hebben de Virtufit Elite roeitrainer bij Fitwinkel besteld en zijn daar zeer tevreden mee. Gekozen om het zelf in elkaar te zetten en dat ging prima. De roeitrainer heeft een overzichtelijk scherm, fijn zitvlak en stevige constructie die zonder kraken soepel beweegt. De verzwaring is eenvoudig en stapsgewijs in te stellen en het geheel neemt niet te veel plek in beslag. Kortom, wij zijn erg tevreden en met de toch behoorlijk intensieve roeioefeningen krijgt ook het bovenlichaam weer beter vorm :)

Pluspunten

• stevige constructie
  • eenvoud gebruik
  • prijs/kwaliteit