Rowenta RR8275 X-Plorer Serie 45 RR8275 Robotstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR8275 X-Plorer Serie 45 RR8275 Robotstofzuiger op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

k***********@g******** 22-02-2022

Fragiele robot....

Mijn ontdekkingstocht met de X-Plorer begon redelijk aangenaam. Toen ik de robot uit de verpakking haalde merkte ik wel wat gebogen borstelhaartjes, en ook het bijgeleverde filterborsteltje had wat beschadigde haartjes. De robot deed zijn werk wel gewoon, dus stoorde het me niet. De dweilfunctie was van in het begin niet naar mijn zin. Het viel op dat er gewoon een lauwe natte vod over de vloer gesleept werd, en het veroorzaakte meer strepen op de vloer dan dat het mijn kuiswerk een beetje bijhield. De app was niet heel gebruiksvriendelijk, het kostte me wat moeite om de eerste verbinding te maken. Wanneer dit uiteindelijk lukte vond ik het wel een aangename app. Helaas ging het na enkele weken al wel weer mis, want na een routinekuisbeurt van borstels, sensoren en filters stopte de robot met werken. Ik had de robot op dezelfde manier als steeds gekuist, hoe het altijd probleemloos was verlopen. De laatste keer sloeg hij jammer genoeg tilt en ging hij ononderbroken rondjes rijden. Manueel stoppen ging niet, via de app was hij verdwenen... Ik kon enkel wachten tot de batterij leegliep in de hoop dat hij na een goede oplaadbeurt weer vol goede moed zou verder werken. Helaas, hij lijkt nu niet meer te zijn dan een uit de kluiten gewassen presse-papier. Via de app en de website van Rowenta was het enorm lang zoeken naar een probleemoplosser. In de app werd ik steevast naar een Franse site gestuurd. Als ik zelf naar de site ging vond ik nooit echt info waar ik wat aan had in verband met problemen aan het toestel. Binnenbrengen leek ook geen optie, want daarvoor moet ik al naar de andere kant van het land gaan. Kortom, de ervaring was zo slecht dat ik de X-Plorer en Rowenta in het algemeen niet zou aanraden aan anderen.

Pluspunten

• Goed om tussendoor dierenhaar op te kuisen
  • Handige app

Minpunten

• Borsteltjes gebogen in de doos
  • Verbnden met de app duurde lang
  • Toestel stopte plots met werken

Z**********@h********** 11-02-2022

Een tegenvaller

Ik heb het toestel zelfs niet uitgepakt. Ik dacht dat ik hier een dikke winner in huis haalde… toen ik de handleiding las, en zag hoe vaak je elk deel van het toestel aan een onderhoud dient te onderwerpen, had ik al geen zin meer om het toestel te installeren. Ik haal nu met veel plezier de gewone stofzuiger en dweil boven…

Pluspunten

• je moet zelf niet stofzuigen

Minpunten

• toestel moet vaak gereinigd worden
  • reinigen toestel is omslachtig

d*********@g******** 25-01-2022

Goede extra huishoudhulp

Sinds de komst van deze robot, heb ik een goede extra werkkracht in huis. De robot voldoet aan mijn verwachtingen. Hij maakt opvallend minder lawaai dan mijn vorige robot. Een pluspunt! De app is zeer gebruiksvriendelijk en is een meerwaarde om de robot te gebruiken. Qua stofzuigwerk doet de robot wat ik ervan verwacht. Zowel stof als hondenharen neemt hij moeiteloos op. Wat me opvalt is dat hij heel rustig ergens tegenaan "botst" in vergelijking met mijn vorige robot. Qua dweilen moet ik de robot nog verder ontdekken. Conclusie: tot nu toe tevreden over mijn nieuwe huishoudhulp ;-)

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijke app
  • Beperkte geluidshinder

Minpunten

• Duurt lang alvorens hij klaar is

l***********@h********** 25-01-2022

Positief verrast

Je beste vriend voor tussendoor. Hij doet zijn werk prima (goed zuigkracht )en is gemakkelijk te bedienen. Mooi design, niet lawaaierig en funtioneert perfect alleen. Je moet er wel op letten dat alles van de grond staat want hij botst tegen objecten en kan zich in vanalles vastrijden. Geraakt gemakkelijk onder kastjes, bed en over tapijten. Waterreservoir heeft niet veel meerwaarde (is klein en mag geen product in) Wel handig voor na het stofzuigen, maar gebruik het nauwelijks. Niet voor elk gezin geschikt. Beter voor huishouden met een strakke indeling want daar functioneert hij beter.

Pluspunten

• zuigkracht
  • design
  • gemakkelijk

Minpunten

• onderhoud
  • vastrijden

celine 25-01-2022

Het toestel voelt robuust aan en alle onderdelen zijn gemakkelijk te verwijderen dus het lijkt me niet moeilijk om hem te reinigen.
Ik heb een beetje moeite gehad met het linken met mijn netwerk maar de app is zeer gebruiksvriendelijk en er werden meteen mogelijke oplossingen voorgesteld waardoor het toch gelukt is.
De app is eenvoudige en gebruiksvriendelijk. Heel leuk dat je verschillende schema's kan instellen. Een handige extra is de reminder die je kan instellen om vooraf even op te ruimen.
Hij stofzuigt een pak grondiger dan ik verwacht had. Door de lange borstelharen vooraan geraakt hij gemakkelijk aan stof en kruimels in spleten tussen meubels en vloer.
De dweilfunctie vond ik persoonlijk geen meerwaarde, echte vlekken op de vloer haalt hij niet weg en voor stof op te vangen volstaat de stofzuiger alleen al ruim.
Ik vind hem wel echt handig extra in huis. Het is even aanpassen omdat je best de vloer zo vrij mogelijk maakt en hij er wel eventjes over doet om een volledige ruimte te stofzuigen maar aangezien hij het zo goed doet is het de moeite wel waard.
Ik heb sinds ik hem in huis heb de gewone stofzuiger veel minder gebruikt.

Pluspunten

• zuigt grondig

Minpunten

• dweilfunctie onnodig

Kristel 17-01-2022

Rowenta X-Plorer Serie 45 RR8275WH - leuk extra hulpmiddel

Ik twijfelde al heel lang om een robotstofzuiger aan te kopen en was dan ook heel blij dat ik de kans kreeg om deze te testen via TheInsiders. Gedurende 5 weken hebben we het toestel uitgebreid getest.
Technisch doet de Rowenta X-Plorer meer dan behoorlijk zijn werk. Door 2 à 3 keer per week te laten rondgaan is het stof en kattenhaar in huis weggenomen ook hele kleine stofjes (bv. glitters van kerstkaarten) worden meegenomen.
Probleem is echter dat er echt niets in de weg mag staan en je dus op voorhand alles omhoog moet zetten wat ik zelf niet doe als ik tussendoor even stofzuig en dus nog steeds veel tijd kwijt ben. Bovendien loopt hij toch nog regelmatig vast en kan je hem dus niet alleen laten. Hij heeft ook niet echt structuur en doet verschillende plaatsen meerdere keren en andere plaatsen slaat hij helemaal over.
Verder heeft hij een grote ruimte nodig om bv. terug naar het laadstation te gaan. Deze ruimte hebben wij niet.
De dweilfunctie niet niet meer dan met een vochtig doek over de vloer gaan aangezien je geen poetsmiddel mag gebruiken en het niet echt nat is, eerder vochtig. Maar ook hier wel duidelijk een verschil merkbaar met voordien.
Eindoordeel : al bij al goed toestel dat beloofd wat het doet. Ideaal toestel om tussendoor te stofzuigen indien je de ruimte hebt en het niet erg vindt om voor te bereiden. Vervangt een gewone stofzuiger niet. Dweilfunctie is een leuke extra maar niet meer dan dat.

Pluspunten

• maak goed schoon
  • doet het werk terwijl je er niet bij bent

Minpunten

• slaat sommige delen over
  • redelijk wat ruimte nodig

San 17-01-2022

Handig

Het design is goed, niet te hoog, kan dus kan makkelijk onder zetels. De app installeren lukte goed, dit is ook heel handig.
De dweilfunctie vind ik niet echt optimaal, dit had ik mij anders voorgesteld. Spijtig.
De robot neemt het vuil goed op, maar als hij botst tegen bijzettafeltjes, keert hij niet om maar, hij blijft deze verder duwen.
Ik heb de 3 navigatiestanden uitgeprobeerd, ik heb de voorkeur voor auto.
De robot keerde de 1e keer niet van zelf terug naar het oplaadstation, nadien wel.

Pluspunten

• zuigkracht
  • handig in gebruik

Minpunten

• dweilfunctie

Joke 17-01-2022

Extra hulp in huis

Wat de prestaties van het toestel betreft zijn we erg tevreden, vooral dan van het stofzuigen. Alle stof is echt wel weg na een rondje van de X-Plorer. Het dweilen werkt op zich ook goed, maar daar heb ik toch iets meer bedenkingen bij. Aangezien het reservoir erg klein is en dus snel leeg is, kan je de dweilfunctie eigenlijk niet zonder toezicht inzetten in een grote ruimte, terwijl voor mijn gevoel de robot juist het beste presteert in een open, grote ruimte. Je mag er ook geen kuisproduct bijdoen, dat is jammer.

Je moet ook echt zoveel mogelijk spullen van de grond halen, stoelen op tafel zetten, e.d. waardoor je ook niet "met" de robot kan leven, maar eerder ernaast moet leven. Ik kan hem echter niet laten rondrijden als ik niet in de buurt ben, want hij loopt regelmatig vast onder een kastdeur. Verder is hij ook vrij lawaaierig, maar daar stoor ik me minder aan, dat is een "gewone" stofzuiger ook.

De app installeren ging vlot en inhoudelijk is die ook zeer duidelijk. De app toont ook welke onderdelen je wanneer moet onderhouden en dat is echt een voordeel, zo hoef je niet steeds de handleiding te raadplegen.

De robot rijdt wel veel over dezelfde plaatsen en ik vind echt geen patroon in zijn bewegingen. Ik had verwacht dat hij ons huis zou leren kennen en dat hij na een afgewerkte schoonmaakronde automatisch zou terugkeren naar zijn laadstation, maar dat is niet het geval (of hij zou langer dan 2 uur moeten nodig hebben voor onze woonkamer van 32m²). Hij botst ook regelmatig, gelukkig doet hij dat wel zachtjes. Op zich wel vreemd, want het ene moment detecteert hij de kast / de deur, en 50 cm verder rijdt hij er dan bijvoorbeeld wel tegen.

Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om een robotstofzuiger te testen, want ik zat er al lang mee in mijn hoofd om er een te kopen. Door deze test heb ik kunnen ontdekken dat zo'n robotstofzuiger eigenlijk gewoon geen "match" is met ons gezin en ons huis. Niet omdat we niet tevreden zijn van de prestaties van het toestel, maar wel omdat het ons niet naar verwachting "ontzorgt".

Pluspunten

• voldoende zuigkracht
  • makkelijke bediening

Minpunten

• klein waterreservoir

Elsie8 15-01-2022

Handig hulpje

Na enkele weken gebruik te maken van deze robot stofzuiger is mijn algemene indruk zeer positief. We zetten alles omhoog wanneer we de stofzuigzr gebruiken.De stofzuiger vangt de stofzuigdeeltjes goed op. Over de dweilfunctie ben ik minder tevreden hij maakt op de stenen vloer vegen alsof hij het vuil in het rond smeert. Op de houten vloer zie je dit niet maar op een stenen vloer wel. Het stofbakje en waterbakje mag van mij ook iets groter zijn.

De stofzuiger rijdt kris kras over de vloer maar doet zijn werk zeer goed. Ik raad hem aan ondanks al de vegen die hij op onze stenen  vloer achterlaat. Dit kan natuurlijk ook aan onze vloer liggen. De stofzuiger is makkelijk te kuisen. De batterij van de stofzuiger is voldoende om heel ons appartement te kuisen.

Pluspunten

• Voldoende batterij
  • Goede zuigkracht voor de stofdeeltjes

Minpunten

• Maakt vegen bij het dwijlen
  • Er kan geen zeep in

sara r. 13-01-2022

Deze robotstofzuiger van Rowenta voldoet niet aan mijn verwachtingen. Het opladen en de verbinding met de app verloopt moeilijk. Het toestel zelf is niet bedoeld als eerste stofzuiger, maar als extra toestel in huis. Zelfs met dit in gedachten ben ik niet echt tevreden: de stofzuiger zuigt niet goed. Wat het dweilen betreft: het waterreservoir is te klein en de dweil laat strepen na op de vloer. Ook kan er geen schoonmaakproduct toegevoegd worden.

Pluspunten

• goed om tussendoor oppervlakkig proper te maken

Minpunten

• laadt niet goed op
  • geen virtuele muur

Veerlep 11-01-2022

Handige extra hulp in huis

Prima als extra hulp in huis. Heeft een mooi, sober design.
Is makkelijk hanteerbaar en handig en makkelijk in gebruik.
Heeft een goede zuigkracht en doet wat het moet doen.
Is wat luider, maar niet storend.
Je hebt wel wat plaats nodig voor het oplaadstation en hij botst regelmatig tegen (donkere) tafel en stoelpoten.

• Hanteerbaar
  • Makkelijk te gebruiken
  • Zuigkracht

Minpunten

• Botst regelmatig tegen donkere poten
  • Plaats nodig voor oplaadsysteem

b**********************@h********** 08-01-2022

Een meerwaarde in mijn onderhoudsroutine

+ :
* Vlotte installatie/bediening via de app.
* 2 veegborsteltjes
* Dweilfunctie. Vlekken verwijdert hij niet maar het geeft wél een goeie opfrissing.

- :
* Bots regelmatig tegen voorwerpen aan, vooral als er zonlicht op schijnt.
* Niet echt geschikt voor tapijten met flosjes of sliertjes aan. De stofzuiger rijdt zich hierop vast. Gewone tapijten vormen echter geen enkel probleem.

Conclusie:
De stofzuiger kent enkele minpuntjes die ik bij andere robotstofzuigers ook al ondervonden heb. Deze zijn allicht eigen aan een robotstofzuiger. Desalniettemin wordt hij hier dagelijks gebruikt en ten zeerste geapprecieerd. Ik vind het een grote meerwaarde in mijn onderhoudsroutine.

DD VV 08-01-2022

Beetje zoeken in het begin maar tevreden van het resultaat

De installatie ging vrij vlot: de stofzuiger uit de doos halen, laten opladen en de app installeren. Wel wat zoeken naar een goede plaats voor het laadstation. We hadden niet verwacht dat er zo veel vrije ruimte voor nodig zou zijn maar het is gelukt! De explorer laadt snel op, wat een voordeel is. Ik wou hem graag snel gebruiken en moest gelukkig niet zo lang wachten. Het is wel nog wat zoeken met alles omhoog te plaatsen. Hoe meer er omhoog staat, hoe beter natuurlijk maar het is niet mogelijk om álles uit de weg te zetten. Het valt ook op dat hij veel over dezelfde plaatsen gaat en veel botst. Gelukkig maakt het botsen geen schade. Soms is duidelijk te zien dat hij een muur detecteert en stopt hij op tijd, een volgende keer, rijdt hij gewoon tegen de muur. Het is nog wat zoeken hoe dit juist komt. Op bepaalde plaatsen had ik een kruimel of wat stof gelegd om te kijken of de zuigkracht voldoende was om dit op te zuigen en dat is het zeker. Waar hij over rijdt, verdwijnt al het stof! Groot voordeel is ook dat hij tot ver onder de zetel kan, waar ik met mijn gewone stofzuiger heel veel moeite voor moet doen. Hij komt ook op plaatsen waar ik met mijn gewone stofzuiger niet bij kan. De app is fantastisch om te gebruiken. Heel gemakkelijk om de mogelijkheden te zien en schoonmaakbeurten in te stellen. Het tabblad onderhoud vind ik een echte meerwaarde. Het is heel handig dat dit in de app staat zodat je alles op 1 plaats vindt en dit niet moet gaan zoeken in het boekje. Mijn eerste indruk is dus zeker positief! Al maakt hij wel meer lawaai dan ik had gedacht.

KarlienS 07-01-2022

Wat een topper! Het doet exact wat je kan verwachten: zelfs de hoeken en kantjes zijn proper! Je kan hem vanop afstand instellen en ook dat verliep goed. Het enige minpuntje: het is nogal groot dus neemt wel wat plaats in. Ik vind hem ook veel stiller maar sneller dan mijn ouder model.

Pluspunten

• zuigkracht
  • efficientie

Minpunten

• grootte

v***************@g******** 07-01-2022

Tijd besparend

Tevreden met wat hij doet.
Eenvoudig in te stellen met de app en toe te voegen aan Google Home. Alles omhoog en in zijn eerste poetsbeurt best opletten waar hij problemen mee heeft. Voornamelijk zijn dit de kabels achter de tv kast. Verder heel tevreden. Mijn kat moest er wel even aan wennen.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Kan onder de meeste meubelen

Minpunten

• Laadstation moet in de buurt van een stopcontact

Elke-6 07-01-2022

Prima toestel voor dagelijks gebruik

Mijn algemene indruk is positief; wat leuk om het toestel door het huis te zien bewegen terwijl je zelf niks hoeft te doen. Het was wel wennen aan het geluid, maar dat werden we snel gewoon. Het installeren van de app en het gebruik ervan ging gelukkig ook heel vlot. Met twee huisdieren in huis vervangt dit onze stofzuiger niet, dat hadden we ook niet verwacht, maar door de robotstofzuiger regelmatig even zijn gang te laten gaan, ziet onze vloer en mat er dagelijks netjes uit. De dweilfunctie is helaas geen meerwaarde voor mij. Met een klein reservoir en enkel water krijg je nu eenmaal niet hetzelfde resultaat als met een klassieke dweil. Ik gebruik de robotstofzuiger dus enkel als dagelijkse ‘stofzuiger’, dat is volgens mij ook de prioriteit van dit toestel.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Installatie en gebruik app

Minpunten

• Dweilfunctie

Leticia 07-01-2022

Super gemakkelijk toestel

Ik ben heel tevreden van het toestel. Ik heb een baby van 9maanden en alle tijd die ik extra kan gebruiken is welkom. Dus als ik aan het spelen ben met mijn baby stofzuigt hij de gang. Super!

Pluspunten

• App te gebruike

Minpunten

• Je hebt veel plaats nodig om te zetten

Indra S 07-01-2022

Doet z'n werk naar behoren

Gebruiksgemak is dik ok, hij geraakt onder alle zetels en meubels door. Ook verschillende ondergronden vormen geen probleem (steen, hout en tapijt). Stofbak reinigen is een makkie. De app is gemakkelijk te installeren al vind ik het jammer dat de app maar op 1 toestel tegelijk werkt. Dus diegene met de app moet de stofzuiger bedienen en niemand anders in het huishouden kan dat. Wat ook jammer is dat hij niet aan Google Home kan toegevoegd worden, al onze andere apparaten die op apps werken zitten samen in Google Home (thermostaat, lichten, stekkers, chromecast…) en elk gezinslid kan deze bedienen via z’n eigen smartphone. Er is voor het laadstation veel vrije ruimte rondom nodig, dat is een minpuntje want niet gemakkelijk om een juiste plek te vinden.
Onze katten vinden het ook heerlijk om speelgoed/balletjes voor de stofzuiger te duwen en dan loopt hij vast :) Ook de langere witte borsteltjes vinden ze heel leuk om met hun pootje te proberen tegen houden. Ja, we hebben speciale katten…
We hebben ook wat aan “cable-management” moeten doen want hij liep vast in bvb de kabels van de speakers, maar dat is snel gedaan en ook mooier voor onzelf.
We hadden vroeger al een robotstofzuiger en die maakte heel veel lawaai, bij deze valt dat goed mee. Het botsen tegen de hoeken en kanten doet hij ook heel voorzichtig.
De dweilfunctie heb ik maar 1 keer getest, ik vind er geen meerwaarde aan en doe dit toch nog gewoon liever zelf.
Ons huis is nogal onregelmatig van vorm en hij vindt de ene keer de keuken niet, de andere keer de woonkamer niet of hij vindt zijn dockingstation helemaal niet meer terug. Hij doet z’n werk zeer goed maar is niet “slim” genoeg om onze benedenverdieping volledig te stofzuigen
Al bij al vind ik de stofzuiger een hele goede aanvulling in het huishouden maar voor ons huis is hij dus niet geschikt.

Pluspunten

• stiller dan andere robotstofzuigers
  • botst niet hard
  • vangt alle stof goed op

Minpunten

• kan niet goed om met onregelmatig vloerplan
  • kan niet in Google Home

Zemily 07-01-2022

Vlotte kennismaking met de x -ploree

Sinds een maand deze robot stofzuiger aan het testen.
Gezien we 2 honden en 1 kat hebben is dagelijks stofzuigen echt nodig. Dus vandaar dat we op zoek gingen naar een robotstofzuiger om te zien als dit iets is wat in ons huishouden past.
Installatie van app ging vlot en wijst zichzelf uit.
De rowenta x-plorer doet goed zijn werk. Honden haren worden vlot mee opgenomen en het scheelt mij in tijd.
De dweil functie is hier helaas minder van toepassing gezien de grote van de woonkamer. Maar in kleinere ruimtes denk ik dat dit ook prima zal werken.
We testen nog even verder maar de voorlopige ervaring is alvast positief

Pluspunten

• Vlot te installeren
  • Neemt vuil vlot op

Minpunten

• Lawaaierrig

sunburn 07-01-2022

Al erg lang aan het twijfelen of zo'n robotstofzuiger een goede aanvulling is en ons kan helpen het huis netjes proper te houden.
Na het testen blijft de twijfel omdat het toestel net te veel lawaai maakt en toch nog iets te vaak vastloopt. Ook doet hij erg lang over de ruimtes en is er nadien toch nog stof te vinden. Het opvangbakje van het stof moet regelmatig leeggemaakt worden en met lange haren in huis wikkelen deze zich erg vast aan de stofzuiger. Over het algemeen dus niet overtuigd!

Pluspunten

• laag
  • zuigkracht

Minpunten

• te luid
  • te langzaam
  • stofbakje snel vol
  • lang haar veel werk om los te maken

f*****************@g******** 06-01-2022

Bobby

Zalig product.
Loopt soms vast op de speciale poten van mijn stoelen maar vind ik niet erg.
Ook lang hondenhaar is geen probleem als je regelmatig de borstel haarvrij maakt.
Ideale aanvulling voor een goede stofzuiger en natte dweil-beurt.
Ik vind hem niet zo heel stil maar volgens familie is hij veel stiller dan hun robotstofzuiger.
Ik zou hem niet meer kunnen missen.

Pluspunten

• Reinigt goed
  • Kan lang hondenhaar aan

vekeim 05-01-2022

wat een hulp!

Een robotstofzuiger stond op mijn verlanglijstje en ik mocht 'm testen! Wat viel dat mee zeg! Zo handig. Heel makkelijk aan te sturen via de app. Verschillende rij-mogelijkheden en hij verwijdert netjes al het stof. Soms worden bepaalde stofjes wel eens weggeblazen, maar die worden dan in een volgend rondje mee opgezogen. Het is natuurlijk niet ter vervanging van een stofzuiger, maar is een heel erg handige aanvulling! En deze kan nog dweilen ook!

Pluspunten

• verschillende rijmogelijkheden
  • makkelijk via de app te bedienen
  • niet veel geluid

Minpunten

• niet steeds alle stof onmiddellijk weg

r***********@h********** 30-12-2021

Zeker geen slechte robotstofzuiger

De installatie bleek niet moeilijk te zijn al heb ik wel de connectie met de app een aantal keren moeten herbeginnen eer het werkte. Het ‘vervelende’ is dat je eerst alles ‘robot-proof’ moet maken. Beste resultaat indien u de stoelen van de grond haalt en zeker geen fijne kabeltjes op de vloer laten. Soms beukt de robot wel redelijk hard tegen meubels of muren. Het apparaat is ook niet super stil maar de meeste gewone stofzuigers ook niet. Ik was wel aangenaam verrast van de hoeveelheid dat ik na 1 dag uit de filter heb gehaald ondanks het niet extreem vuil was. Of hij werkelijk alle hoekjes en kantjes doet heb ik niet meteen gezien maar op zich is het wel een goed apparaat. De app is ook makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• waar hij langsgaat is het effectief proper
  • goede app, makkelijk in gebruik

Minpunten

• niet de stilste
  • beukt soms redelijk hard in op de meubels

a*********@h********** 29-12-2021

Een extra hulp in huis

James, zoals ik hem noem, is een aanwinst in huis. Hij is niet te luid en eenvoudig om te installeren. Zodra je de app hebt gedownload, kan je alle mogelijkheden ontdekken. Na zijn poetsbeurt ben je verrast over wat hij toch allemaal wegneemt. Het is een voordeel dat hij onder mijn zetel kan en ook de mat onder de salontafel meeneemt. Het poetsen met nat is niet zo geweldig maar tussen 2 poetsbeurten kan het wel handig zijn.

Pluspunten

• geluid valt mee
  • kan onder de zetel

Minpunten

• de installatie van de app verliep niet vlot
  • de poetsfunctie is niet zo geweldig

Tinne 26-12-2021

Tijdswinst

Terwijl de robot bezig is kan ik een ander huishoudelijk taakje doen en als hij klaar is is het geen moeite om nog snel eens na te dweilen aangezien je wel eerst moet investeren om alles omhoog te zetten.
De robot heeft zeer goede zuigkracht en ook de hoekjes en kantjes worden mooi meegenomen.
De dweilfunctie is onvoldoende krachtig voor onze benedenverdieping aangezien deze te vuil wordt gemaakt door onze twee kleine kindjes 😉Voor onze slaapkamers hun onderhoud is het zeker voldoende.
Van de app had ik net iets meer verwacht qua navigatie, bijvoorbeeld dat hij enkel keuken of living moet doen… de app is wel zeer toegankelijk en eenvoudig te installeren.

Pluspunten

• Neemt hoeken en kantjes goed mee
  • Eenvoudig in gebruik