Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

• Test panel 8,5 nov 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack) op Kieskeurig.be.

8,1

Janet 12-11-2017

Fijn multi-apparaat, goed hanteerbaar, goede accu.

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Ik mocht deze Bosch Multitool 2 weken uittesten en hij is erg goed bevallen! Pluspunten zijn: De goede hanteerbaarheid (fijne grip), de vele mogelijkheden, het precisiewerk dat je ermee kunt doen, het feit dat hij snoerloos is maar toch lang meegaat en een krachtige en snel oplaadbare accu heeft, de verlichting (zó handig voor kleine donkere hoekjes of wanneer je zelf voor het licht staat!), en het gemak waarmee de verschillende hulpstukken te verwisselen zijn.
Ook de mogelijkheid tot stofafzuiging vind ik positief, maar of dit goed werkt, weet ik niet omdat dit onderdeel er niet bij zat in mijn testpakket.
Wij hebben eerder nooit een multitool apparaat gebruikt, maar allemaal lossen machines voor de verschillende klussen, maar we zijn nu wel om. Echt een ontzettende handig apparaat, deze Bosch Multitool.

Pluspunten

• de vele mogelijkheden
  • handig met precisiewerk
  • goede hanteerbaarheid
  • verlichting
  • goede accu

MDE 15-04-2021

Efficiët en makkelijk bruikbare multiple tool

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Ik was op zoek naar een tool die aan volgende eisen zou voldoen: gemakkelijk in gebruik, efficiënt en inzetbaar voor meerdere taken.

Mijn eerste indruk bij ontvangst van het product:

- Compact (ligt gemakkelijk in de hand)
- Autoclic is een must have voor snel en praktisch te werken. (vergelijkbaar aan de efficiëntie zoals het Bosch SDS systeem bij een decoupeerzaag)
- 3 basistool toebehoren om verschillende taken mee uit te voeren (schuurkop – rond zaagblad – curved zaagblad)
- 3 sec autoclic = effectief 3 sec om van kopstuk te wisselen. Handig dus wanneer je aan het klussen bent en snel even iets wil zagen, schuren, bijsnijden, slijpen, polieren.

Bevindingen tijdens het gebruik:

- Zeer goede handteerbaarheid voor kleinere schuurtaken (hoekjes plafond veranda schuren, vogelhuisje schuren, hoeken op de trap schuren…). Ik heb het toestel zowel bij onbehandeld als behandeld hout gebruikt (verf, vernis) en geen probleem in beide gevallen. Je kan er heel precies mee te werk gaan en er is weinig risico om omliggende materialen te beschadigen. Wanneer je grotere toestellen gebruikt en hoeken wil bijwerken gebeurd het wel sporadisch eens dat je ergens tegen schuurt en dit materiaal beschadigd.) Ik zou het zelf wel niet gebruiken om een heel tuinhuis te schuren. (schuuroppervlak is daarvoor iets te klein en een ronde vorm is efficiënter in dat geval.
- Batterij was snel opgeladen en gaat voldoende mee. Als je weet dat je ergens dient te klussen is een tweede batterij wel handig.
- Verlichting handig in moeilijk bereikbare hoeken. Ben wel benieuwd naar de impact op de batterij. Kan handig zijn dat je dit kunt uitschakelen wanneer het niet nodig is.
- Snelheid toestel aanpasbaar met wieltje. (1 tot 6). Voor schuren gebruikt op 4, voor fijner snijwerk op 2 of 3. Hangt ervan af wat je juist wil doen en welke materie wil zagen, schuren, polieren.
- Gebruiksgemak: geen kabel dus zeer tevreden van de efficiëntie van dit toestel.

Al bij al dus zeer tevreden van het toestel. Kan het zeker aanraden voor de klussers!

Pluspunten

• handteerbaarheid
  • efficiënt in gebruik (autoclic)
  • verlichting is een +
  • precisiewerk mogelijk
  • snoerloos

Minpunten

• beperkte basis opzetstukken

Valentijn 14-04-2021

Handige multitool met diverse inzetbaarheid!

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Deze veelzijdige multitool is een echte hulp bij het klussen. Je kan er stoelen me afschuren, zagen op moeilijk te bereikbare plaatsen, hardnekkig vuil mee weg krabben, scherpe randjes mee afvijlen,… kortom een zeer handig extra paar handen om lastige klussen tot een goed einde te brengen. De lichtband zorgt ervoor dat je op de meest donkere plaatsen kan kijken wat je doet. De batterij gaat lang mee en het is een gemak om zonder snoer te moeten werken. Het is een krachtige machine die een hoog prestatievermogen heeft. Het handige kliksysteem zorgt ervoor dat je geen imbus meer nodig hebt om de verschillende accessoires op te zetten. Wisselen gebeurd heel snel. Het verschil met de vorige modellen is dat het gebruiksvriendelijker is geworden. Je kan het makkelijk opbergen en via de bijgeleverde oplader kan je de batterij snel terug gebruiksklaar maken. Een genot om me te werken! Ik zou niet meer zonder kunnen.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Duurzaam

Thijs Delbru 10-04-2021

Handig toestel

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Dit is een handig en veelzijdig toestel. Je kan met dit toestel allerhande kleine klussen afwerken, wanneer je bij een moeilijk bereikbare plaats iets moet afkorten of bijwerken is dit toestel heel handig.
De accuduur is top, je kan heel vlot switchen tussen verschillende 'zaagblaadjes' met het Autoclic-systeem. Daarnaast kan je ook eenvoudig de snelheid van het toestel aanpassen met het instelwieltje.
Kortom, een heel veelzijdig en handig toestel. Let wel, gebruik voor iedere klus het geschikte toestel dus verwacht hier geen wonderen van.

Pluspunten

• accuduur
  • veelzijdig en handig
  • snelle wissel

Guy 09-04-2021

Bosch AdvancedMulti 18

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Ik ging een tuinkamer maken en dacht dat dit wel eens een handig apparaatje zou kunnen zijn. De eerste indruk was dat het er goed uitzag en vele hulpstukken. Het is wel een machine die zwaar in de hand ligt, maar het werkt wel goed. De hulpstukken zijn gemakkelijk te verwisselen en het licht eraan is fijn als je in donker hoekje werkt.

Pluspunten

• gemakkelijk te verwisselen hulpstukken
  • geen kabel

Minpunten

• zwaar in de hand

Laura deronne 07-04-2021

Machine multi fonction à toujours avoir avec sois

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

J'AI eu la chance de pouvoir tester ce produit via reviewclub et je le trouve très pratique. Facilement maniable et utile pour acceder aux endroits exigues notament. Il m'a permis de faire ma pose de parquet autour des plinthes notament . Son systeme auto clic etant tres pratique egallement,cela permet de ne plus perdre la cle pour changer l'outil . Son eclairage permet de travailler plus precisement qu'une autre machine et son reglage de vitesse est tout aussi pratique que le reste . Sa boite de rangement permet de ranger facilement l'outil et ses composants. C' est une machine qui peut servir Dans beaucoup de circonstances et qu'il faut donc toujours avoir avec sois lors de travaux Manuels. Il me servira d'ailleur beaucoup lors de la renovation de notre maison .

Pluspunten

• Batterie
  • Systeme auto clic

Minpunten

• Moteur bruyant
  • Le papier a poncer n'est pas de bonne qualité

ANYBE 05-04-2021

Bosch advanced multi 18

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Ik heb dit apparaat mogen testen,en het bevalt me wel. Vooral door het feit dat dit een draadloos model is. Alleen zit er maar 1 batterij bij. Het valt zeer licht in de hand en het snijd door een houten balkje als een mes door boter. Ook heb Ik er een tak mee gesneden van circa 8cm doorsnee,daar deze wat vochtig was ging het iets moeizamer. De Bosch advanced multi 18 (de naam zegt het zelf) is zeer multifunctioneel. Buiten dat je er hout,metaal,of bv leidingen gelijk met de vloer kan verzagen. Kan je er ook mee polijsten/schuren over deze functie kan ik helaas niet veel neerschrijven daar de klittenband na 1 trede te schuren loskwam van het schuurpapier. Qua vibraties en toerental mag ik echt niet klagen. Het is een prima apparaat. Voor de autoclic moest ik echter even zoeken. Dit is heel eenvoudig,door het zaagje/schuurkop in de autoclic te duwen en vervolgens de autoclichendel opzij te duwen om het weer los te krijgen

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Verzaagt prim

Minpunten

• Slechts 1 accu
  • Schuurpapier makkelijk los

cindy m 05-04-2021

handig

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

toen ik het product aankreeg was ik blij verrast. alles steekt netjes in een koffertje zodat je het handig kan opbergen. de handleiding is duidelijk en het ineenklikken en losmaken van de tools gaat heel vlotjes. ik ben beginnen schuren en het ging vlotjes. met deze multitool kon ik aan alle hoekjes en randjes geraken. heel makkelijk ook dat het draadloos is, de batterijduur is wel ok maar bij langdurig gebruik best een 2de klaarleggen. het handvat is ook handig bij bepaalde houdingen maar indien niet nodig is hij er makkelijk af te draaien. Heel handig is ook het lampje zodat je elk donkere hoekje kan verlichten. ik ben tevreden met dit product. kan meerdere klusjes aan ipv 1 en is een meerwaarde.

Pluspunten

• lampje
  • meerdere klusjes
  • draadloos

Noach 13-11-2017

Goede multitool voor grote en kleine projecten

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Ik vind deze multitool oprecht handig. Ik heb het voor een bouwproject thuis gebruikt (zagen/frezen/schuren van balken en planken voor overkapping); de balken die ik met deze multitool heb bewerkt gingen een stuk sneller dan met een andere elektrische zaag en schuurmachine die ik een paar weken eerder had gebruikt. Ik kon de balken zo in elkaar schuiven, doordat de multitool de vorm van de mal nauwkeurig volgde (hoefde niets te corrigeren).

Pluspunten

• geen snoeren
  • zaagfunctie

Minpunten

• accu zou langzamer leeg mogen lopen

Brigitte 09-11-2017

Fijn apparaat met zeer veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Het apparaat werkte boven verwachting. Lichtpunt op de voorkant werkt heel fijn. Makkelijk in gebruik. En het wisselen van de verschillende opzetstukjes gaat eenvoudig en snel. Zo kun je van schrapen eenvoudig naar schuren zodat je je werk snel af kunt maken. Een goede sterke accu en met de verstelbare snelheid kun je de Multitool aanpassen aan je klus.

Pluspunten

• Lichtpunt op de voorkant
  • Veel verschillende opzetstukken verkrijgbaar
  • Sterke accu, geen draad nodig
  • Handvat links of rechts te plaatsen
  • Opzetstukken snel verwisselbaar

Minpunten

• Geen afzuigsysteem, kan rommelig worden
  • Opzetstukken worden erg warm bij gebruik

Maurice 08-11-2017

Een must have voor iedere klusser!

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Deze multitiool is geweldig apparaat voor een groot aantal klussen. Schuren slijpen en schrapen is geen probleen. Tevens is deze zeer sterk in op moeilijk te bereiken plaatsen. Het is een appraraat dat op accu werkt, maar het doet zeker niet onder voor eentje op netspanning.

Pluspunten

• Zeer lange accuduur
  • Accu laad zeer snel op
  • Accu op meerdere apparaten toepasbaar
  • Krachtig
  • Veelzijdig

Minpunten

• Produceerd best veel geluid
  • Het inklikken van accesoires gaat soms moeizaam

leon 08-11-2017

Zeer krachtig en stabiel

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Doordat makkelijk nieuwe opzetstukken bevestigd kunnen worden is dit echt een veelzijdige machine die je voor meerdere verschillende klussen kan gebruiken. Daardoor heb je niet 3 of 4 verschillende losse apparaten nodig die je ook allemaal in huis hoeft te halen.

Hij is krachtig en kan zelfs stugge materialen makkelijk hanteren.

Pluspunten

• krachtig
  • veelzijdig

Minpunten

• iets zwaar maar hanteerbaar

Fedde 07-11-2017

snoerloos en veelzijdig gebruik

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

ik vind hem lekker in de hand liggen en heerlijk dat hij geen snoer heeft maar toch een goede accu duur heeft. voor veel klussen handig klein en groot. een verbeterpunt zou wel zijn wat meer isolatie tegen het trillen want hij trilt wel hard en je handen trillen dan nog al je hem al uit hebt gezet

Pluspunten

• lekker in de hand
  • snoerloos

Minpunten

• trilt erg hard

cbdkl 07-11-2017

multitool

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Apparaat ligt makkelijk in de hand, je hebt er verlichting bij wat wel erg fijn werkt en er zijn veel accessoires bij verkrijgbaar. Variabel toerental dus makkelijk in te stellen voor specifieke klussen. Nu getest met zagen en schuren van hout maar er kan zoveel meer. Het apparaat is voor normale klussen goed bruikbaar maar zeker ook voor specifiekere klussen. Een apparaat wat voor de meeste mensen handig is om te hebben door de veelzijdigheid.

Pluspunten

• handig
  • veel accessoires
  • lichtpunt

Lonneke 07-11-2017

Makkelijk verwisselbaar, zeer handig voor kleinere klussen

Geschreven voor: Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

Wij waren zeer blij dat we de multi tool mochten testen. We zitten midden in een enorme verbouwing waarbij het fijn is om een tool te hebben waarbij je snel van functie kan wisselen. Voor het grote kluswerk is het wel handig om ook nog ander gereedschap voorhanden te hebben. Het is niet zo dat je alleen aan deze tool genoeg hebt bij een grote verbouwing.

Pluspunten

• Snel en makkelijk wisselen van functie
  • Goede verlichting
  • Krachtig

Minpunten

• Niet voor het grote kluswerk