Inventum MN305C - Reviews

Best Reviewed november 2017
Inhoud
30 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)

Beoordeling op basis van 36 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Scot 20-04-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Brand in de ventilator

5,8
Na bijna een jaar gebruik gemaakt te hebben van deze magnetron vloog hij in de brand.
We gebruiken voornamelijk de magnetron functie.
Blijkbaar komt er teveel vocht achterin waar je niet bij kan zonder hem te demonteren.
Als je voornamelijk de magnetron functie gebruikt zou ik kiezen voor een "gewone" magnetron.
Dat deze zo goed uit de test komt verbaasd mij zeer.
Bij bol.com gekocht en wel netjes mijn geld teruggekregen.

Reinout01 29-08-2015
  • Product maand in bezit

Dit apparaat heeft een beetje een vreemde bediening, als je het magnetron vermogen moet kiezen dan kies je P100 voor 900 watt en dan P80 voor 720 watt, P50 voor 450 watt, P30 voor 270 watt en P10 voor 90 watt. Ik zie de logica niet.
Daarbij is hij vrij lawaaiig vergeleken bij onze oude Brother combi oven.
Wat ik ook erg storend vind is het feit dat hij veel storing geeft op de tv en mijn wifi compleet plat legt. De afscherming voldoet dus niet aan de gestelde eisen. Ik ken geen ander modern huishoud apparaat dat zo slecht is afgeschermd.
Verder doet hij het goed hoor, dus als je hem niet in de buurt van tv of wifi gebruikt is het een aanrader.

Ger07 28-09-2015

Het magnetronvermogen is dus in procenten van 900 watt. Dat is niet zo erg toch ? Maar het geluid en de afscherming vind ik wel zwaar wegen. Dat is dan jammer.

kolle1311 02-12-2015

Deze bezwaren zijn voor mij zwaarwegend genoeg om deze niet aan te schaffen.

rpvanoyen 04-07-2016

I.v.m. mogelijke storing mag de magnetron NIET in de nabijheid van TV en andere storingsgevoelige apparatuur (zoals draadloze router) geplaatst worden. Staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing vermeld, maar dat geldt voor ieder merk magnetron...

WMF 03-07-2016
  • Product half jaar in bezit

Plotseling lawaai

Ik heb deze magnetron nu ongeveer een half jaar in bezit en sinds kort begint hij, vooral bij de ovenstand, zonder aanwijsbare reden belachelijk veel lawaai te maken. Aangezien ik een open keuken heb, is dit zeer storend. Tot die tijd zeer tevreden.
Helaas heb ik de factuur niet meer, ook geen idee meer waar ik hem heb gekocht. Ik heb na een woningbrand alles nieuw aan moeten schaffen en her en der ontbreken helaas wat bonnen/facturen. Afwachten wat klantenservice Inventum gaat doen.

Janscor 29-07-2015

mooie en strakke combi en makkelijk in gebruik,hebben de eerste kippetjes al gegrild en ze kwamen er sappig en gaar uit

Sabby92 22-06-2015

Zou dit product aan iedereen aanraden! Handig voor gebruik. Strak. Niet vervelend om tegen aan te kijken. En een zeer duidelijke uitleg en veel mogelijkheden!:)

Bennie84 05-04-2015

Een ideale combi voor weinig geld.
Hij kan van 140 tot 230 graden in stappen van 10 graden. ( veel A merken die veel duurder zijn dan 200 euro kunnen niet eens boven de 200 graden terwijl veel gerechten warmer gebakken moeten worden en vaak ook in veel te hoge stappen).
Makkelijk te bedienen ook voor de senioren.
Ik ben blij dat ik deze gekocht heb voor weinig geld in plaats 1 van 300 euro met overbodige functies die niet eens boven de 200 graden kan.
Inventum bedankt dat jullie wel nadenken over wat een product moet kunnen.
Door het 5 jaar garantie te geven moet de duurzaamheid wel goed zijn.

dik 30-11-2017

de oven wordt niet heter dan 200 graden, gemeten met een oventhermometer. De linker achterpoot wordt zo heet dat hij een gat in de plastic bovenkant van mijn koelkast gemaakt heeft, je moet er dus wel iets hittebestendigs onder leggen. Twee jaar in bezit, het plateau draait nu niet meer.

Bert 19-07-2017

Vandaag in bezit

Geniaal apparaat! ben er stil van. . . . en helemaal verliefd!
Dank allen voor geweldige reacties. Het heeft voor mij de doorslag betekend en ben daar zeer blij om. Dank ook Kieskeurig, perfectie bestaat dus wel! En ik ben kieskeurig!

Goed, boekje opengeslagen (natuurlijk onderin de doos haha) Ik vertik het om dozen ondersteboven te openen, afijn het apparaat moet er toch een keer uit.
Heldere taal en logische opbouw en niet langdraderig. Geweldig. Apparaat netjes afgeschermd met blauwe folie. Verwijder deze ook best wel leuke kleur.
Staat omschreven als: verwijder al het verpakkingsmateriaal.

Goed eerst maar de oven aandoen en het nieuwe eruit branden op 170 graden Celsius
Grill tot rood en kippensoep met combifunctie gedaan. (Ontdooien en beetje opwarmen) Geen honger nog.

Hij maakt geluid, maar geluid is goed. Dan weet je immers dat er gekookt wordt.
Mooi ruim en voor grotere pizza's, pootjes ombuigen/afknippen, of andere rooster aanschaffen.
De bediening berust op een geniaal systeem, zodra je die door hebt kun je de hele machine bedienen zonder het boekje, waar nogmaals alles in zeer duidelijke stappen uitgelegd is.

Ik was huiverig voor de rode cijfers maar ach, een viltstift doet wonderen dacht ik. Maar de cijfers vallen reuze mee! De viltstift blijft waar die is.

Piepjes zijn doordacht Like it!

Druktoetsen zijn overal kut, zo ook deze. Maar slecht is het niet.
Gewoon bewust drukken en dan is er niks aan de hand.
Zal we een veiligheidsnorm zijn en dus perfect eigenlijk.
Het ziet er mooi uit met duidelijke indicatie van wat het doet.

Cijfer: 10

Minpunten

• Wat ik zei over die druktoetsen

HuibF 28-01-2016

Mooi en praktisch apparaat voor een redelijke prijs. Riante garantieregeling na registratie bij Inventum. Handleiding voldoende voor ervaren gebruiker maar voor beginner te summier. Goede afscherming en redelijk stil. Aanrader!

J 07-10-2016

Ha HuibF,
Is de oven snel voor te verwarmen?
Had mijn oude Whirlpool; is wel heel handig.

Bert 19-07-2017

rond de 2 minuten op 170 graden. Super voor mij!

Jordy Nijmeijer 03-06-2015

Hij doet het heel goed enig nadeel is het harder moeten trekken om de deur te openen. Mogelijkheden genoeg.

GerbenT 14-05-2015
  • Product maand in bezit

Ben nog aan het testen maar ben erg tevreden.
Ik heb hem te vervanging van mijn magnetron en als aanvulling op een hele oude grilloven (met spies).

Ik moest wel even wennen aan de te kiezen standen maar dat went redelijk snel, mede door de simpele bediening.

Uiterlijk en vormgeving is netjes en strak en deur en knoppen voelen solide aan.

Klein minpuntje is de glanzende binnenkant die daardoor wat meer aandacht vraagt bij de schoonmaak.

Heb hem pas een maand dus kan nog niet zeggen over de duurzaamheid

AK_zoekt 26-04-2015

Betaalbaar, functioneel en strak uiterlijk.

Wat mogelijkheden betreft behoorlijk basic, dus geen snufjes als crisp of automatisch wegen hoeveel het product dat je ontdooit weegt. Als basic genoeg is dan is dit een goede keuze.

Let op: de cijfers op het scherm lichten felrood op. Als je daar niet van houdt moet je een andere kiezen. En de menu's hebben Engelstalige pictogrammen. In plaats van drank en vlees komt er in beeld beverage en meat te staan.

Menno van Epen 19-04-2015

Gebruiken de combimagnetron nu al een week of 3. Alle gezinsleden kunnen er goed mee werken en hoor geen klachten van hun. Verder alles wat ik in de review heb geschreven klopt aan deze combi magnetron.

Electronica Lover 13-04-2015

6,5
Ondanks de vele positieve reactie ben ik genoodzaakt ook een kritisch geluid te laten horen mbt gebruiksgemak.

Klokfunctie: 1x indrukken om de tijd in te stellen. 2x indrukken om de timerfunctie te gebruiken in combinatie met de andere functies. Dit is duidelijk niet goed doordacht. De tijd instellen doe je eenmalig en verder gebruik je altijd de timerfunctie. Dus wat mij betreft zou het 2x klok instellen moeten zijn geweest en 1x voor het gebruik van de timer.

Vermogen: het vermogen wordt aangeven met de vage aanduidingen als P100, P80 e.d. Na enig zoeken blijkt P100=900W / P80=720W etc. Met andere woorden, vermenigvuldigen met 90. Onbegrijpelijk dat dit zo omslachtig wordt weergegeven. Onze kinderen leren wel beter hoofdrekenen, dat dan weer wel.

In de handleiding staat ook nog zoiets als 'de stappen van het instellen van de tijd is als volgt:
0-1 minuut : 5 seconden
1-5 minuten: 10 seconden
(etc).
Geen flauw benul wat met deze cryptische omschrijving bedoeld wordt. Afijn, dat zal wellicht duidelijk worden tijdens het gebruik?

Positief is wel dat hij het prima doet. Maar dat mag natuurlijk ook verwacht worden.

kolle1311 02-12-2015

Het vermogen is steeds uitgedrukt in het percentage van 900 (het max vermogen)
dus P80= 80% van het max vermogen is 80%x900=720 Zo moeilijk is dat toch niet?

cobi58 23-05-2016

En die stappen van instellen betekent gewoon dat je de eerste minuut in stapjes van 5seconden kunt instellen, en na die minuut tot 5 minuten, in stapjes van minimaal 10 seconden. Je kunt dus bijvoorbeeld niet instellen 1 minuut en 25 seconden, maar wel 1 minuut 30 seconden of 1 minuut 20 seconden.
mvg Cobi

onkyo48 05-12-2017

Geen lekkere diepvries pizza's meer

Ik snap niet hoe deze magnetron zo goed uit de test komt ik vind het een onding mijn dr oetker pizza's zijn slap en smaken niet meer van alles geprobeerd maar ze blijven slap het lieft zou ik hem zo in de kliko gooien

Bannink 26-11-2017

Prima combi

Zeer tevreden. Van cupcake tot kip perfect in orde!! Al vele succesvolle gerechten gemaakt. Speciaal gekozen omdat hij over 200 graden kan.

Pluspunten

• Max. Temperatuur 230 graden
  • Paste precies in de kast
  • Makkelijk schoon te maken

Nicole 13-11-2017

Goed formaat, genoeg watt, glazen deur????

Super combi-magnetron. Genoeg watt, ziet er mooi uit, gebruiksaanwijzing in het Nederlands. Erg handig! Glazen deur👍🏻 Druk en draaiknop! Helemaal tevreden. De prijs is ook super. Erg vlij met mijn aankoop!

Pluspunten

• Glazendeur
  • Niet duur
  • Draaiplateau

Sometimess 12-11-2017

Voldoet

De ingebouwde combimagnetron moest wijken voor een koelkast, daarom tijdelijk een eenvoudige Sharp magnetron gebruikt. Niet fraai op het aanrecht en beperkt in de mogelijkheden. Daarom op zoek naar een losse combimagnetron, in RVS kleur. De vele goede reviews lieten me bij dit model van Inventum uitkomen.

Magnetron bevalt op zich goed. Bediening is tikje irritant met de nare pieptoon ter bevestiging en het wat onhandige tussentijds bevestigen (na instellen Wattage moet je eerst bevestigen voor je naar de tijdsinstelling kunt).

De eerste weken glijdt de magnetron wel erg makkelijk over de kunststof pootjes. Bij het opendoen van de deur trek je de hele magnetron mee.

Ik ben gewend na het opwarmen / bereiden van een gerecht de deur een poosje open te laten staan, om van condens en luchtjes af te komen. Het lampje gaat dan na enkele minuten vanzelf uit, heel fijn. Minder fijn is de hoogfrequente pieptoon die het apparaat dan verspreid. Het sluiten van de deur lost dat op, maar ja. Misschien zet ik er toch een aan/uit stekker tussen. Al levert dat weer meer van die irritante piepjes op.

Pluspunten

• Goede prijs

Minpunten

• Piep op hoge frequentie bij deur open

Erika 06-09-2017

Supper makkelijk

Ik heb voor dit product gekozen omdat deze betaalbaar was en super goede reviews over heb gelezen. Tot nu toe ben ik dan ook 100% tevreden. Ik heb de magnetron nu een week in huis en ik gebruik het iedere dag. Absolute toppunten: je hoeft zelf niets in te stellen, behalve de klok; voorgeprogrammeerde programma's zijn ideaal en het werk goed!; harde piep om te laten weten dat iets klaar is (mijn oude magnetron hoorde ik niet goed); oven is echt heel snel voorverwarmd, het werkt allemaal super makkelijk, alles is duidelijk, goed afleesbaar, door het boekje wat je erbij krijgt snap je binnen vijf minuten hoe de magnetron werkt. Kortom: erg tevreden.

Pluspunten

• je hoeft zelf niets in te stellen, behalve de klok
  • oven snel voorverwarmd
  • harde piepjes om te laten weten dat iets klaar is
  • super makkelijk in gebruik
  • voorgeprogrammeerde programma's zijn top

Minpunten

• Na magnetrongebruik blijft soms van binnen vochtig

Carolien 24-08-2017

mooie luxe magnetron combi

We hadden een hele oude magnetron die erg veel lawaai maakte, heb de reviews gelezen van te voren en was op lawaai voorbereid maar ik vind deze magnetron heel erg stil bij magnetron en oven functie. Moet wel erg wennen aan het instellen van de functies maar ben zeer tevreden. Hij doet wat ie doen moet. het metalen rekje is wel een erg onnuttig rekje wat mij betreft.

SC van Eck 20-07-2017

Oven snel voorverwarmd

Wij zijn ontzettend tevreden met onze nieuwe Inventum MN305C magnetron. De ovenfunctie is bijzonder snel voorverwarmd. Verder hebben we alle functie mogelijkheden nu een keer gebruikt en ze werken zoals beloofd heel goed.

Pluspunten

• Oven is heel snel voorverwarmd
  • Ontdooi functie voor eten werkt erg goed
  • Ziet er mooi uit
  • Heel handig in gebruik
  • Weinig knoppen makkelijk schoon