Philips AC5659

koolstof, hepa
Ionisator
Kleuren
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC5659 op Kieskeurig.be.

De Kiekery 13-06-2020

Je merkt écht het verschil!

Geschreven voor: Philips AC5659

Het geluid dat dit produkt is niet te overstemmend e.e.a hangt wel van je stemming af. Geen spijt van aankoop.

Catje 14-04-2020

Werkt echt

Geschreven voor: Philips AC5659

Geeft heel goed pollen en parfum aan en haalt het uit de lucht. Ideaal voor allergieën, maar überhaupt goed om neer te zetten in deze tijd, ook ter preventie. Ook stof wordt gefilterd. Fijnstof kan ik niet beoordelen.

A.L. van Os 12-12-2019

Gemakkelijk schone lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

Ik verwacht grote gezondheidseffecten, vooral in de nacht, nog te kort in gebruik om conclusies te trekken, maar de bediening is in alle opzichten gemakkelijk.
Uiteraard ben ik benieuwd hoelang de filters meegaan, ben wat beducht voor de kosten.
Ik verwacht eigenlijk wel een goede aanbieding van Philips, want je zal toch geen nieuw apparaat beter kunnen kopen als de filters vervangen moeten worden!!
Hier en daar heb ik kosten vernomen van 100 euro en dat is m.i. wel overdreven.
De info van luchtkwaliteit in je eigen omgeving is via de app. prima te noemen, er gaat een wereld voor je open!
s'nachts kun je het apparaat fluisterstil laten werken, naar wens te regelen en overdag kun je de lucht in korte tijd een boost geven,
Hoop op een geweldig gezondheidseffect!

JJ Willems 10-10-2019

Deze luchtzuiveraar detecteert (vrijwel) direct

Geschreven voor: Philips AC5659

Ik heb het product gekocht omdat de ventilatiemogelijkheden in ons huis minder zijn geworden door het optimaal isoleren van het huis. Ik vermoed dat het aantal allergenen, stofdeeltjes etc. daardoor (fors) toenemen. Luchtreiniging is daarom noodzakelijker geworden.

Riki 23-07-2019

onmisbaar

Geschreven voor: Philips AC5659

Mijn gezondheid is veel verbetert omdat de luchtkwaliteit in mijn huis optimaal is daarvoor had ik veel problemen met mijn luchtwegen en nu is alles zeer perfect

Plako 03-07-2019

Ideaal apparaat voor meerdere allergieën

Geschreven voor: Philips AC5659

Omdat ik niet veel buitenkom door meerdere allergieën wilde ik een "safe haven" thuis creëren. Wanneer ik naar werk ga heb ik last van onder andere pollen en stof in het openbare vervoer. Hiervan krijg ik een opgezette keel, dikke tranende ogen en hoofdpijn. Sinds de aanschaf wat dit product en wanneer ik thuis kom, ebben de bovengenoemde symptomen weg door de luchtreiniger. Daardoor ben ik graag thuis.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk verplaatsbaar door de wielen onder het apparaat. Daarnaast maakt de airmatters app de luchtkwaliteit altijd inzichtelijk. Meet het apparaat, of zie ik via de app dat de luchtkwaliteit vermindert of slecht is, dan kan het apparaat automatisch of zelfs op mijn commando meer filteren.
Het enige nadeel is dat het apparaat redelijk groot is maar naar mijn mening wegen de voordelen veel zwaarder dan één nadeel.

Pluspunten

• Verbeterende luchtkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • Zowel manueel als automatisch luchtverschonend

Minpunten

• Groot

Ronald 01-07-2019

De Philips luchtzuiveraar doet wat het belooft!

Geschreven voor: Philips AC5659

Last van hooikoorts? Met deze luchtzuiveraar is dat probleem zo weg. Met de handige app kunt alles instellen en ontvang je informatie over de luchtkwaliteit ( in mijn geval staat het in de woomkamer). Het is een prachtig design, met Wi-Fi. Erg handig.

Pluspunten

• Doet wat het beloofd
  • Mooi design en handig in gebruik

PaulF1954 28-06-2019

Goed! Gebruiksvriendelijk, periodiek filters vervangen.

Geschreven voor: Philips AC5659

Het lijkt of mijn hooikoorts mij veel minder plaagt. Moeilijk meetbaar, misschien placebo-effect, maar ik denk dat het echt is.

De bijbehorende software werkt prima, ook bediening op het apparaat zelf is bijna helemaal intuïtief - alleen het resetten van de meldingen "filter reinigen" moet je even ontdekken.

Voorzet-filter reinigen (onder de kraan) is vaker nodig dan ik had verwacht, maar is makkelijk, en ook het vervangen van de andere filters is heel eenvoudig. Jammer dat je aan jaarlijkse filter-kosten vastzit.

Het apparaat reageert niet alleen op allergenen - als ik een borrel inschenk dat detecteert hij "gas" en gaat harder ventileren om dat weg te filteren.

Hij is trouwens groter dan je denkt, zelfs als je dat weet.

Bianca 27-06-2019

Geweldige luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC5659

Ikzelf heb een neusallergie en mijn dochter vermoedelijjk asthma (3 jaar oud). Wij beiden hebben grote baat bij het apparaat. Ik heb geen jeuk meer in de ogen of neus en mijn dochter niet meer benauwd.
De lucht ruikt veel frisser en schoner.

Bij de eerste keer aansluiten/ aan doen deed hij er zo'n anderhalf uur over om onze lucht van de slechtste lucht kwaliteit naar de beste te krijgen (in een grote open ruimte, keuken/ woon/ keuken). Het was dus echt nodig.
Hierna sloeg hij nog maar af en toe aan en dan vooral na het koken of een openstaande deur.

Hij is wel een beetje groot, maar heeft een moderne look en staat mooi in je kamer.
Waarna hij op full speed aanslaat maakt hij wel geluid, maar wanneer hij op de laagste stand staat hoor je hem al snel niet meer. Ook is er een nachtstand aanwezig.

De app die je erbij kan installeren is ook erg handig. Na het configureren met je WiFi is hij op afstand bedienbaar buiten je netwerk, zolang je maar internet hebt.

Ook erg handig dat hij een kinderslot heeft, want mijn dochter vond de touch knopjes erg interessant. De roosters zijn gelukkig nauw genoeg dat kleine vingertjes er niet door kunnen.

Ik raad dit apparaat zeker aan.

• lucht fris en schoon
  • handige app

Minpunten

• beetje prijzig

Maarten 27-06-2019

Compact, mooi design en doet wat er beloofd word

Geschreven voor: Philips AC5659

De Philips luchtreiniger doet wat die moet doen.
Installatie is erg makkelijk. De filters aan beide zeide monteren, stekker erin, koppelen met je smartphone en hij is klaar voor gebruik.

Als de luchtkwaliteit goed is is ie vrijwel geruisloos. Gaat de kwaliteit achteruit dan past die automatisch zijn ventilator snelheid aan. Dit levert af en toe wel wat geluidsoverlast op. Maar het apparaat doet zijn werk en daar hoort nou eenmaal wat geluid bij.

Ik merk dat de kwaliteit echt veranderd, dus zeker een aanwinst voor mensen met bijvoorbeeld hooikoorts of het verminderen van het fijnstof binnenshuis. Zelf heb ik last van hooikoorts en merk dat ik binnenshuis er profijt van heb

De reiniger meet zelf de luchtkwaliteit, aantal allergenen en past daarop zijn snelheid aan. Tevens detecteert de machine ook eventuele aanwezige gevaarlijke gassen. Aan beide zijde van de machine zitten 3 filters netjes weggewerkt. Waaronder een koolstoffilter, een hepa filter en een soort van stof filter). Op de display is duidelijk te zien welk cijfer de luchtkwaliteit op dit moment krijgt.
Door de reiniger te koppelen aan je smartphone kan je via de app het aantal allergenen en de luchtkwaliteit uitlezen. Ook staat er wanneer de filters vervangen moeten worden. Leuke bijkomstigheid is dat je ook de luchtkwaliteit van je woonplaats of andere plaats kan raadplegen.
De reiniger is vrij compact en heeft een strak design. Aan de voorkant zit een display waarop de kwaliteit aangegeven word. Om de display zit een led-verlichting die doormidden van kleur verandert mocht de kwaliteit veranderen. Aan de bovenzijde zitten een aantal knoppen die netjes zijn geïntegreerd.

Pluspunten

• Real-time inzicht in de luchtkwaliteit
  • Geluidsniveau

MaartenvdB 27-06-2019

Compact design en doet wat die moet doen.

Geschreven voor: Philips AC5659

Zelf heb ik last van hooikoorts en ben op zoek naar manieren om mijn klachten te verminderen. Ik denk dat de Philips reiniger daar zeker een rol in kan spelen.

Door de reiniger te koppelen aan je smartphone (wat echt een fluitje van een cent is) kan je via de app het aantal allergenen en de luchtkwaliteit uitlezen. Ook staat er wanneer de filters vervangen moeten worden. Leuke bijkomstigheid is dat je ook de luchtkwaliteit van je woonplaats of andere plaats kan raadplegen. Via de app is de reiniger ook te bedienen.
De reiniger is vrij compact en heeft een strak design. Hierdoor vind ik ‘m niet storend staan in de kamer. Aan de voorkant zit een display waarop de kwaliteit aangegeven word. Om de display zit een led-verlichting die doormidden van kleur verandert mocht de kwaliteit veranderen. Aan de bovenzijde zitten een aantal knoppen die netjes zijn geïntegreerd.

Ik merk dat de kwaliteit echt veranderd, dus zeker een aanwinst voor mensen met bijvoorbeeld hooikoorts of het verminderen van het fijnstof binnenshuis. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Patrick 26-06-2019

Fijne luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC5659

De verschillende mogelijkheden en standen op dit apparaat zorgt voor een zeer fijne bediening en mogelijkheden. Je voelt zeer snel dat de kwaliteit van de lucht verbeterd en dit voelt zeer prettig aan. Het design en de vormgeving zorgt voor een prettige bediening en verplaatsing van het apparaat. Het geluidsniveau vind ik zeer prettig en is ook goed in te stellen aan de hand van de niveaus.

• Bediening
  • Verbeterde kwaliteit

Minpunten

• Voor kleinere ruimtes wat groot
  • communicatie met de app enkel op 2.4ghz

Patrickkk 26-06-2019

Fijne luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC5659

Deze luchtreiniger is zeer prettig in gebruik en je merkt direct dat de luchtkwaliteit zeer prettig aanvoelt. De verschillende standen zijn zeer handig en zodra de kwaliteit is verbeterd schakelt hij terug naar een lager niveau. Het geluidsniveau van het apparaat is daardoor zeer goed en fijn. Door het design is hij ook zeer goed op te tillen om in een andere ruimte te plaatsen. Door de connectie met de app zie je meteen wat de kwaliteit is en hoeveel beter het is geworden, hetgeen zeer prettig is.

PatrickK 26-06-2019

Frisse lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

De Luchtzuiveraar is handzaam, makkelijk op te tillen en niet te zwaar. Zodra de luchtkwaliteit slecht is zal hij op een hogere stand de lucht snel zuiveren, indien de kwaliteit is verbeterd dan werkt het apparaat zeer goed en schakelt hij terug. Qua geluidsniveau is dit zeer acceptabel en de stille stand werkt voor de rustige momenten perfect. Je voelt merkbaar de lucht veranderen en dat geeft een zeer prettig gevoel.
De app geeft goed de luchtkwaliteit weer en je kan de verbetering zo goed volgen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sam1986 25-06-2019

Top luchtreiziger!

Geschreven voor: Philips AC5659

Sinds dat we de luchtreiniger in huis hebben merken we gelijk verschil. Veel minder last van jeukende ogen, kriebelende neus en geen knijpen de keel. Wat ene opluchting en schone lucht in huis!

Anoniem 24-06-2019

super luchtzuiveraar

Geschreven voor: Philips AC5659

De zuiveraar slaat al aan wanneer een ruim wordt open gezet, Zo gevoelig is hij. De kwaliteit is ook merkbaar voor mensen met allergieën. Daarnaast zit er een fijne app bij

Pluspunten

• goede app
  • nachtmodus

Minpunten

• turbo stand maakt wel meer geluid

Poiesz 24-06-2019

mooie apparaat voor beter luchtkwaliteit

Geschreven voor: Philips AC5659

De luchtzuiveraar werkt uitstekend. Alleen al als het ruim open gaat, gaat hij zuiveren. Daarnaast merk je bij allergieën ook duidelijk verschil [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

rogierg 23-06-2019

Inzicht in de lucht kwaliteit in huis

Geschreven voor: Philips AC5659

Heerlijk om schone lucht in huis te hebben! Wij hebben een bovengemiddeld grote woonkamer en de luchtreiniger kon deze ruimte goed schoonhouden. Ik merkte ook duidelijke verbetering van mijn hooikoorts.

De sensor in het apparaat maakt dat deze snel reageert op veranderingen. In combinatie met de Air Matters app geeft dit je een veel betere indruk over de luchtkwaliteit in huis.

Filters zijn goed bereikbaar, makkelijk schoon te maken en te vervangen.

Het design is ingetogen en daarom misstaat het apparaat zeker niet. Het apparaat is ook redelijk licht, heeft wieltjes en je kan het daarom makkelijk naar een andere ruimte verplaatsen.

Pluspunten

• Schone lucht
  • Luchtkwaliteits sensor + app geven inzicht
  • Makkelijk schoon te houden
  • Makkelijk te verplaatsen

R. 23-06-2019
  • Product gekregen

Stille kracht en snel schone lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

Reageert vlot op wisselingen zoals het langs lopen van een kat. App kreeg ik met geen mogelijkheid verbonden met de machine maar werkt ook zonder app. Erg stil, makkelijk in elkaar te zetten.Air cleaner gaat snel te werk. Binnen kortste keren geeft het apparaat aan dat de lucht schoon is.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• App werkt slecht
  • Koude luchtstroom

Rosius 23-06-2019

Stille kracht en snel schone lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

Air cleaner gaat snel te werk. Binnen kortste keren geeft het apparaar aan dat de licht schoon is. Reageert op wisselingen zoals het langs lopen van een kat. App kreeg ik met geen mogelijkheid verbonden met de machine maar werkt ook zonder app. Erg stil, makkelijk in elkaar te zetten. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]