AEG AX51-304WT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX51-304WT op Kieskeurig.be.

AmandaK 15-10-2021

Nog niet overtuigd

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Wij hebben deze luchtreiniging nu 2 weken in huis en ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Het is een heel mooi design, maar ook wel erg groot. Toch is ie nog makkelijk te verplaatsen. Vind het jammer dat het (dure) filter jaarlijks vervangen moet worden. Op de automatische stand vind ik dat het apparaat niet snel genoeg aanslaat. De handmatige stand werkt uitstekend. Wij hebben hem op de nachtkastjes staan naast bed en je hoort dit apparaat nauwelijks! Bij aankomst van de doos dachten wij dat er ook een ophang beugel inzat. Maar deze blijk je los bij te moeten kopen. Verder werkt dit apparaat dus samen met een app via de telefoon, hier kun je dus ook gegevens inzien en het apparaat instellen. Toen wij het filter er verkeerd in hadden geplaatst werd dit ook netjes in de app vermeld. Of de luchtkwaliteit verbeterd is? Ik merk voor mijn gevoel geen verschil maar mijn man met allergieën en astma heeft er wel wat baat bij.

Gina 23-09-2021

Niet meer niezen!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Dit product heb ik een aantal weken getest. Mijn moeder en ik hebben een stof allergie en hooikoorts. Ik wilde het apparaat eerst op mijn kamer zetten mar vond het toch nog wel wat groot. Daarom heb ik deze in woonkamer gezet en met succes! Normaal niezen mijn moeder en ik echt vaak en jeukt onze neus enorm… Maar sinds dit apparaat in onze woonkamer staat hebben we hier geen last van! Een enorme aanrader als je klaar bent met het niezen en een jeukende neus!

S.O.N 23-09-2021

Verbetering stofhuishouding

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Voor het gebruik van de AEG airpurifier had ik heel veel last van stof in mijn woning. Ik weet zelf dat dit komt vanwege een vermindering van lucht toevoer. Sinds het gebruik van de AEG Airpurifier zie ik dat de stofvorming in mijn woning aanzienlijk verminderd is.

Ik stof nu 1x per week mijn meubilair af i.p.v dagelijks.

Boj 17-09-2021

Prima luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

De AEG AX51-304WT is makkelijk in elkaar gezet en snel te gebruiken. Alles werkt vanzelfsprekend.
De instellingen zijn simpel zeker als je de smart functie gebruikt, dan stelt het apparaat zich aan aan de gemeten luchtkwaliteit.
Het enige is dat de luchtkwaliteit binnen eigenlijk al goed was en daardoor de vraag is of we een luchtreiniger nodig hebben.

Devika 14-09-2021

Een fijn product maar wel vrij groot

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Toen ik het pakket binnen kreeg was ik wel verrast door de grootte van het product. Ons huis is niet super groot en het neemt toch aardig een plekje in beslag. Het is verder niet heel storend maar het valt wel op en het zorgt voor een interessant gesprek. Ik heb een wit apparaat gehad en het is fijn dat je een apparaat kan kiezen wat past bij je inrichting. Fijn dat hiervoor opties zijn. Het installeren via de app ging super easy en wordt stap voor stap uitgelegd. Vindt het aflezen van de resultaten in de app erg handig en interessant. Je merkt dat het apparaat harder gaat werken als er bijv rook binnen is gekomen oid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua allergieën niet heel veel verschil heb opgemerkt. Ik slaap wel beter de laatste dagen en vind het wel een fijn gevoel dat de lucht schoner is. Ik heb begrepen dat je het luchtfilter kan vervangen en dat in de app ook duidelijk wordt aangegeven wanneer dit het geval is. Pluspunt

MaaikeK38 11-09-2021

Zeer compact apparaat dat doet wat t beloofd!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik was ontzettend blij dat in dit apparaat mocht testen, mijn oudste zoon heeft astma en is erg gevoelig voor pollen ed…. Het apparaat is mooi compact en ziet er ook gewoon mooi uit! Heb het eerst beneden in woonkamer gebruikt. Installatie was makkelijk en snel! Via de app kun je alles mooi in de gaten houden. Was wel echt geschrokken hoe de kwaliteit van de lucht extreem veranderde tijdens t koken… tuurlijk had ik wel iets verwacht maar, je kon via de app een grote piek zien… het apparaat gaat meteen zelf aan de slag en het was ook vrij snel weer normaal. Op de slaapkamer van m’n oudste staat het apparaat mooi, en ook qua geluid valt het mee! Hij houd de luchtkwaliteit goed! En is echt stil in gebruik! Belangrijkste; m’n zoon heeft geen aanval meer gehad dus dit is echt een super fijn apparaat dat doet wat het beloofd!

Mh 10-09-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Het uitpakken gaat snel en makkelijk, het apparaat is snel in elkaar gezet. Met de app is het erg makkelijk bedienen en je kunt goed aflezen hoe de luchtkwaliteit in huis is. Helaas geeft hij bij ons de luchtkwaliteit van buiten niet aan.
Het is fijn om zo inzicht te krijgen van de luchtkwaliteit in huis. Met de buiten deuren dicht staat hij binnen no time weer op groen.
Het design is mooi en staat niet verkeerd in huis.

RomanaW 10-09-2021

Goed, maar is hij goed genoeg?

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Het geluid valt me erg goed mee, ook op de hoogste stand. De app is simpel en overzichtelijk te gebruiken. Er word netjes aangegeven wat de luchtkwaliteit is van elke filter wanneer het apparaat aanstaat.
Het apparaat staat op een aparte kamer opgesteld tot zover, hij zal vermoedelijk wel iets doen voor luchtjes, maar echt luchtjes verwijderen is mij niet duidelijk opgevallen dat hij dat goed doet.

Het apparaat an sich is vrij groot te noemen, maar zeker niet storend. Het design is simpel maar toch chique te noemen waardoor het niet storend aanwezig is in je huis.

Na 2 weken testen op de aparte kamer, wil ik hem nu in de woonkamer of slaapkamer gaan zetten.
De filters lijken ook lang mee te gaan.
Na 15 dagen staat de 'deeltjes'-filter nog op 95% , de 'geur'-filter op 94%.

Tot zover zeker niet ontevreden over deze mooie luchtreiniger, al wil ik dus nog wel goed gaan testen wat hij daadwerkelijk met sterkere geuren zoals bv friteuse-geurtjes kan doen.

Corina82 09-09-2021

Schone lucht

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

We hebben dit apparaat nu 2 weken in gebruik en merken echt verschil met onze allergieën in huis. Het apparaat koelt ook een beetje wat erg fijn is voor op de slaapkamer. We hebben hem eerst op de slaapkamer geprobeerd en hebben hem nu in de woonkamer gezet waar ook de hondjes verblijven. Merk hier ook echt verschil met luchtjes wat erg fijn is. Een heel fijn apparaat

AnnemiekC 07-09-2021

Mooi design, maar meer van verwacht

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Aangezien drie van de vier gezinsleden een allergie hebben, leek mij dit de ideale luchtreiniger voor in ons huis. Na het uitpakken en verwijderen van de losse papieren is hij eenvoudig in elkaar te zetten. De handleiding is heel duidelijk en overzichtelijk. Goed opletten dat je de juiste volgorde gebruikt. We hebben ervoor gekozen om er pootjes onder te draaien en hem op de grond te zetten. Het viel ons op dat wanneer je hem verplaatst je dit op de juiste manier moet doen anders vallen de platen eraf. Na het aanzetten, meet de luchtreiniger eerst de luchtkwaliteit. Dit gaat door middel van kleuren. Paars is het slechtst en groen het best. Onze lucht was geel, het duurde niet lang voordat de lamp groen kleurde. Het geluidsniveau is aangenaam en niet storend. Wat helaas wel jammer was dat het bij ons niet de gewenste resultaten opleverden. Wij ervaren nog steeds allergische klachten als jeukende neus en ogen en niezen in huis.

Esther 07-09-2021

Mooie vormgeving, frisse lucht!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

We hebben de reiniger nu ongeveer 2 weken in huis. De installatie ging heel gemakkelijk. Het bedienen met de app is eenvoudig.
Ik had gehoopt de app te kunnen koppelen aan Google home, maar dat ging helaas niet.
Geen probleem, ik stel de reiniger in dat hij automatisch aan en uit gaat en ik heb er geen omkijken meer naar.
Wat me opviel is dat hij aangeeft hoe schoon de lucht is. Steeds is de lucht zo schoon, dat hij eigenlijk niet hoeft te reinigen. Dus ging ik twijfelen of we het dan wel nodig hebben. Vandaag is de eerste dag dat de lucht heel vies is. Toevallig heeft een boer in de buurt gisteren gemest en vermoed ik dat de slechte lucht daardoor komt. Fijn dat hij het nu reinigt! Dat voelt wel goed!
Het is nu geen hooikoorts seizoen of winter waarin de huisstofmijt vollop aanwezig is. Daardoor kan ik niet echt beoordelen hoe het reageert op mijn allergieën en astma.

LM 03-09-2021

Ik kan niet meer zonder..

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

In het begin was ik wat sceptisch over het gebruik van dit apparaat. Toen hij geleverd was hebben we er voor gekozen om hem in onze slaapkamer te zetten en te kijken wat dit apparaat voor ons zou doen.
De eerste nacht dat deze aanstond hebben we heerlijk geslapen. We dachten nog dat het niet door het apparaat kwam. Maar ook de nachten daarna hadden we een heerlijke nachtrust. Toen besloten we maar eens te kijken of het daadwerkelijk aan het apparaat zou liggen en sliepen we een nachtje zonder. Nou, kan je vertellen dat hij snel weer aanstond. Reuze blij mee dus! Hij is stil, heeft een mooi design en niet heel zwaar. Apparaat is via de app te bedienen. Wat onzettend makkelijk te installeren is. Al met al is het zijn geld absoluut waard! Ik zou niet langer twijfelen.

Janet 02-09-2021

Fijne schone lucht

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik was nogal verbaasd hoe groot het apparaat is! Het design is top! En past echt in elke interieur.

Het apparaat doet wat het beloofd als ik de app mag geloven! Zodra er iemand uit bed gaat zien we in de app gelijk een verhoging van “stofjes” in de lucht. Met 2 katten en een hond en hooikoorts leek ons dit een perfect apparaat om de lucht in huis schoner te krijgen. In de slim stand gaat hij gelijk een ventilator stand hoger als hij iets detecteert. Wij hebben hem 24/7 aan staan een week en de filter is 98 procent dus ook die gaat lang mee.

In stand 1 hoor je hem amper, gaat hij naar 2 dan hoor je gelijk verschil. De koude lucht merk je wel, is het hinderlijk nee ik vind het meevallen.

Wat helemaal top is is de app!!! Je kan hem daarmee ook bedienen in de handmatige setting. En het aflezen in een grafiek is erg fijn.

WvS 02-09-2021

Fijne luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik heb deze nieuwe AEG luchtreiniger nu enkele dagen naar volle tevredenheid in gebruik! Ik ben allergisch voor huisstofmijt en kan niet tegen nare geuren. De luchtreiniger staat bij mij in de slaapkamer en merk gewoon direct het verschil van toen ik géén luchtreiniger thuis had. Onaangename geuren verdwijnen razendsnel. De binnenlucht wordt gewoon weer aangenaam en fris. In snelheid 1 en de sleepmode (beide display verlichtingen) is de luchtreiniger absoluut niet hoorbaar in lage snelheid in hoge snelheid is het wel erg gehoorbaar! Het is gewoon een fijne en stille luchtreiniger die ik kan aanbevelen aan mensen die last hebben van de ademwegen en stof en schimmels in de slaapkamer. Ik heb het naast mijn bed staan niet aan de muur gehangen want de beugels zat niet in de doos aan de luchtreiniger zelf zit geen hendel om het op te tillen dit is wel jammer omdat het een grote luchtreiniger is. Verder voel ik wel een frisse lucht in de slaapkamer als de luchtreiniger aanstaat en is de wellbeing app erg handig om bij te gebruiken om alles te monitoren.

v**r@g**l.com 02-06-2021

Het product is mooi in je interieur. De luchtreiniger doet wat hij moet doen! Hij haalt stof actief uit de lucht en neemt hierin de hondenharen mee! Ideaal. De app is erg overzichtelijk en geeft precies aan wanneer de lucht niet goed is. De reiniger gaat dan automatisch harder werken om de lucht zsm beter te maken! Kortom ik vind het een enorm goed product wat precies doet wat het belooft.

Rachel 29-05-2021

Handig voor hooikoortspatienten

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik heb dit product nu 3 weken in huis en ik ben erg tevreden. Ik wilde grag een luchtreiniger omdat ik binnenshuis erg veel last heb van hooikoorts, vooral in de nacht.
In de drie weken dat ik deze luchtreiniger gebruik heb ik binnenshuis haast geen last van hooikoorst. De luchtreiniger staat ikik n de slaapkamer en ataat 24/7 aan. Er komt weinig geluid uit en de kwaliteit van lucht wordt de hele dag gemeten en kan ik terugzien vja de handige app.

Het apparaat is wat aan de grote kant, maar door het mooie design is dit geen punt.
Er komt wat koude lucht uit het apparaat, voor mij is dit geen probleem, sterker nog, in de slaapkamer vind ik het juist wel lekker.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Reinigt grote ruimtes

i**e@v**d.com 28-05-2021

Redding

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik zocht al een tijd naar een luchtreiniger omdat iedere lente voor mij met de allergie gepaard komt. Omdat het over de noodzaak ging en niet over een nieuw technospelletje, heb ik veel modellen online vergeleken en heb ik dit apparaat grondig getest. Dit model gaat krachtig te werk (wel wat lawaaierig wanneer hij op vol vermogen in de handmatige modus draait ) en blijft trouw het werk ook s’nachts doen ( his is minder dan 1 meter verwijderd van ons bed en is fluisterstil). Het bracht een opluchting met zich mee bij ons thuis. De lucht is vries en koel. Het voelt tegenwoordig niet als “opgesloten zitten tussen de vier muren”, maar als “lekker blijven thuis”. Een pure genoot om na het werk in de schone oasis te komen! (De app is overigens overzichtelijk , gebruikersvriendelijk). Het apparaat is licht qua gewicht (makkelijk te verplaatsen) en qua uitstraling (simpele vorm, vloeiende lijnen). Hij vraagt geen speciale onderhoud. Als ik hem later niet zo vaak nodig heb (in de winter bijv.), dan kan ik er zonder moeite een plekje voor vinden in de kast, achter gordijnen e.d., wat een extra “plus” is in een stadsappartement.

AlyciaK 26-05-2021

Goede kwaliteit met een handige app.

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

De luchtreiniger doet wat hij moet doen.
Met een super handige bij behorende app kan je zien hoe de luchtkwaliteit is van de kamer waar deze luchtreiniger zich in bevind. Hij maakt niet veel geluid, maar blaast wel. Wanneer je bijvoorbeeld een kaars uitblaast gaat hij flink blazen waardoor dit koud kan worden ervaren. Echter is dit maar zelden, in mijn ervaring blaast hij meestal heel erg zacht waardoor ik er geen hinder van ervaar.
Het ontwerp van de luchtreiniger is wel groot! let hierbij op of je hier een geschikte plaats voor hebt, zowel , dan is het zeker geen lelijk apparaat om in de kamer te hebben staan. Het ontwerp is namelijk modern en strak waardoor het er netjes uit ziet in de kamer. Geurtjes van het koken filtert deze luchtreiniger er helaas niet uit. Dit is ook een reden waarom ik hem niet meer sterren heb gegeven.
De prijs is een klein beetje prijzig vind ik maar de kwaliteit is dan ook wel goed van deze luchtreiniger.
Ik zal het zeker aanraden in verband met de handige app, echter als je het ook wilt gebruiken voor kook luchtjes zal ik hem niet direct aanraden.

Pluspunten

• Handige app
  • Goede kwaliteit
  • Mooi modern uiterlijk
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Verwijderd niet de kook geurtjes.
  • Groot

s**e@g**l.com 25-05-2021

Werkt prima, maar merk je verschil?

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Deze luchtreiniger hebben we in gebruik op onze slaapkamers om de kwaliteit te meten en te verbeteren. In de stilste stand is hij bijna niet te horen. Als er net deo gebruikt is, of de ramen staan open, gaat hij actiever aan het werk. De deeltjes in de lucht zijn dan groter. Werk aan de winkel dus!
Een lichtstrip geeft met de kleur groen aan als de lucht in orde is maar wordt oranje, rood of paars als het uit de hand loopt. Wij merkten dat binnenshuis de lucht eigenlijk altijd wel oké is. In hoeverre we de grotere deeltjes moeten vrezen als we de kamers gelucht hebben, weten we niet precies.
Je betaalt dus best wel wat voor dit mooi vormgegeven apparaat, maar wat het echt doet is niet merkbaar.

Pluspunten

• App is handig voor aansturing

Minpunten

• Geen steun voor montage aan de muur meegeleverd

Valerie 25-05-2021

Prijs-kwaliteit mwa!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Sinds 3 weken dit apparaat in huis. In eerste instantie vond ik het lastig te bepalen of het apparaat daadwerkelijk iets is. De app geeft wel een inzicht maar volgens het apparaat is ons huis altijd “goed”. Als de kaarsen worden uitgeblazen gaat hij even naar “matig” maar na 1 minuut weer naar “goed”. Ik kan me niet voorstellen dat het goed is vanwege het enorme haar verlies van 2 honden, 1 x stofzuigen in de week en het enorm snelle verspreiden van stof. Verder is het apparaat wel licht, mooi in het interieur en doet volgens mij wel wat het moet doen. Helaas vind ik de prijs te hoog omdat je niet weet wat het apparaat doet en omdat het geen geur filtert. Hier zou ik wel naar op zoek gaan.