De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX71-304GY op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Kristel82 13-06-2021

efficiënt en heel stil

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Door zijn compacte vorm en licht gewicht, kan je hem gewoon oppakken aan de voorziene draagbeugel en meenemen naar een andere ruimte zonder al te veel gesleur. Gewoon insteken en je kan starten. Meestal gebruik ik de smart functie maar voor een extra boost en een nog sneller resultaat gebruik ik graag de manuele functie. De touch-toetsen maken het design af. Dit toestel werkt niet alleen geweldig goed, hij is ook heel stil! Op max volume hoor je de blazer wel maar gewoon in de Smart stand kan je hem zelfs in de slaapkamer laten aanstaan zonder hinder te ondervinden. Via de handige app kan je hem altijd vanuit je zetel aanpassen of hij nu naast je staat of in een andere ruimte. Ik zet hem vaak aan als ik gekookt heb en je merkt dat een halfuur later ongeveer die geurtjes toch wel weg zijn. De lucht is neutraler. Mijn vriend heeft hooikoorts en deze periode helpt het hem enorm. Deze luchtreiniger past niet alleen mooi in je interieur, hij doet ook gewoon wat hij belooft!

Pluspunten

• weinig geluid
  • te bedienen via handige app
  • mooi design
  • snel resultaat
  • handige touchscreen

Minpunten

• prijs

Wouter Y 07-06-2021

Stil en efficiënt

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb deze luchtreiniger enkele weken mogen testen en schrijf hier graag een kleine review over. Eerst en vooral een pluim voor het designdepartement, ondanks de grote afmetingen is de luchtreiniger toch makkelijk te integreren in het interieur van zo goed als elke kamer. De installatie van het product was eenvoudig, enkel de filter uit de plastic halen en terugstoppen en de pootjes bevestigen. De verdere implementatie met de app verliep bij mij niet zo vlot en ik heb enkele keren opnieuw moeten beginnen (dit kan ook een nadeel zijn voor mensen die niet vlot zijn met smartphones) Verder is de app wel erg duidelijk en kan je daar alle nodige informatie op terug vinden. Ik heb deze luchtreiniger vooral gebruikt om te weten hoe de luchtkwaliteit was op de slaapkamer van mijn zoontje, daar heeft het product een geode weergave van gegeven maar persoonlijk merk ik weinig verschil(is misschien beter bij mensen met erge allergieën)

Pluspunten

• geluidsniveaus
  • design

Minpunten

• prijzig

fst 05-06-2021

Mooie praktische luchtzuiveraar

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb het geluk dat ik deze luchtreiniger gedurende enkele weken mocht testen waardoor ik nu graag mijn mening deel. Het openen van de verpakking en het ‘installeren’ van de luchtreiniger ging heel vlot dankzij de duidelijke handleiding. Ik was positief verrast door het design en hoe goed het past in ons interieur. Het toestel heeft bij ons in de slaapkamer en de woonkamer/keuken gestaan waar het goed zijn werk gedaan heeft. De bijhorende wellbeing app is echt een heel grote meerwaarde omdat het zoveel informatie geeft. Je ziet per criterium zoals luchtvochtigheid, PM1, TVOS,... een cijfer dat de kwaliteit weergeeft. Daarbij is er ook een kleurcode die aangeeft hoe goed of slecht de kwaliteit is.
Ik was echt verbaasd van hoe slecht de kwaliteit is tijdens het koken of wanneer er veel kaarsen in de kamer branden. De app heeft echt mijn ogen doen openen. Het geluid van het toestel is steeds hoorbaar maar in beperkte mate, op de hoogste stand is het wel luider. Alleen spijtig dat hij niets doet aan de luchtvochtigheid. In het algemeen ben ik er zeker tevreden over.

Pluspunten

• Wellbeing app

Minpunten

• Soms wat luid
  • Doet niets aan luchtvochtigheid

Lorke 04-06-2021

Wat een ding

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Woooow dacht ik ,toen ik de doos uitpakte ... wat een mooi strak design heeft de aeg luchtreiniger en nog eens een lichtgewicht ook . De app installeren was vrij eenvoudig en duidelijk ,alsook het gebruik ervan . Toestel in de zoon zijn slaapkamer gezet ( hooikoorts en allergieën) na 1 nachtje draaien staat hij op zonder hoofdpijn... kan het ,zou het??? We testen nog even verder. En ja hoor mijn zoon staat elke ochtend op zonder hoofdpijn,niet meer kort van adem, dit toestel doet duidelijk zijn werk . Snachts draait hij op de smartfunctie , na het opstaan handmatig op volle kracht voor een uurtje . Via de app kan je alles mooi volgen van waardes en grafieken ( wat heel handig is ) alvast een tevreden gebruikster

Pluspunten

• Stil
  • Strak design
  • Makkelijk

jvays 03-06-2021

prima toestel met schitterend design

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Dit toestel is allereerst heel er mooi van design, en stoort dus absoluut niet in je leefruimte! Geen wonder dat het een prijs gewonnen heeft... Verder is het handig vertransporteerbaar, je kan het van ene naar andere kamer brengen, wat ik zelf niet direct gedaan heb. Het is vrij stil, dus ook dat valt mee - en dus helemaal niet storend.
Of het effect heeft op onze allergie en op de pollen, is me nog niet duidelijk - valt even af te wachten. De bijhorende app is echt wel supermakkelijk. Aanrader

Pluspunten

• design
  • wendbaar