AEG AX71-304GY

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX71-304GY op Kieskeurig.be.

vanHelvert 20-10-2021

Goede luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Wij hebben het product nu ruim 1 week in gebruik. Het is makkelijk om het in elkaar te zetten. Na het downloaden van de APP is het systeem te gebruiken.
Het design is mooi en past goed in het interieur. Wij hebben alleen een poes en de voorkant is verleidelijk als krabpaal om deze reden hebben wij hem hoog moeten plaatsen.

Met de app AEG wellbeing is het product makkelijk te gebruiken. Na het installeren was de kwaliteit van de lucht in huis al goed waardoor wij op dat moment niet de meerwaarde zagen.
De ventilator snelheid staat eigenlijk altijd op 1 alleen wanneer de deur naar buiten open staat gaat deze wat harder draaien. Na het koken gaat de kwaliteit van de lucht naar beneden en dat is mooi om te zien.
Je hoort hem eigenlijk niet.
Het is een mooi product maar in ons huis niet een grote meerwaarde aangezien de luchtkwaliteit al goed was. Het product is vrij groot waardoor een goede plek lastig te vinden was in de woonkamer.

Alex 20-10-2021

"Mooie" luchtreiniger met goede functies

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

De luchtreiniger staat nu enige weken bij ons in huis. Het design is tot nu toe een van de mooiere die ik gezien heb. Het blijft natuurlijk altijd een groot apparaat maar misstaat niet.

Het apparaat werkt snel. Wanneer er bijvoorbeeld wordt gekookt of er wordt deodorant gebruikt begint hij meteen harder te werken.

De functionaliteit van de app vind ik erg prettig werken. Je ziet direct wat de huidige status is van de kwaliteit binnen en buiten. Dit geeft een mooie vergelijking.

Ook wanneer je de wekelijkse schoonmaak houd merk je dat hij wat harder werkt. De kleine stofdeeltjes die tijdens het stofzuigen en poetsen vrij komen worden dan in ieder geval opgevangen. Dit geeft zeker een schoon gevoel.

kralt 18-10-2021

niet voor mij

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Makkelijk te gebruiken zowel product als app. Instellen is ook zo geregeld. Zeker een pluspunt is de kinderslot en dat je dit makkelijk kan regelen via de app. Wel is deze aan de grote kant. Zeker niet lelijk maar niet passend in elk interieur. Tijdens het gebruik is mijn luchtkwaliteit nooit lager gezakt dan zeer goed. Daarom vraag ik mij af of het nut heeft bij mij thuis. Aangezien die vanaf begin af aan gaf dat de luchtkwaliteit zeer goed is. En de buitenlucht kwaliteit als goed ervaart. Tuurlijk super om te weten maar echt een verbetering met de luchtreiniging denk niet dat het werkt. Ik heb dit product op meerdere plekken in het huis uitgeprobeerd maar het is altijd zeer goed geweest. Dit kan misschien komen omdat ik dichtbij de zee woon. Dit mag dan niet voor mij werken maar ik denk dat midden in de stad dat je er dan meer baat bij heb. Aangezien ik daar verwacht dat je te maken heb met een slechtere luchtkwaliteit.

Arno 17-10-2021

TOP PRODUCT!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb dit product nu een aantal weken en ben er zeer tevreden over. Makkelijk om aan te krijgen voor de eerste keer, duidelijke instructies.
Via de app is het gemakkelijk om te gebruiken, op afstand aan- en uitzetten, en je kan gemakkelijk bijhouden hoe je binnenklimaat is.
Ik gebruik het in mijn slaapkamer en het zorgt ervoor dat het binnenklimaat uitermate top is.

Manon 16-10-2021

Fijne luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Bij het uitpakken schrok ik wel van het grote formaat, ik had hem kleiner verwacht. We hebben hem inmiddels gebruikt in de woonkamer en slaapkamers, met het handvat is hij makkelijk te verplaatsen. In de slaapkamer zie je 's nachts wel het lichtje wat blijft branden. Hij maakt weinig geluid, je hoort hem amper. De luchtkwaliteit in ons nieuwbouwhuis was gelukkig van goede kwaliteit, wel zie je dat hij aan het werk gaat na het koken of de open haard. Dankzij deze luchtreiniger kwamen we erachter dat de luchtvochtigheid te hoog was, dat hebben we nu met een ventilatiesysteem bijna onder controle. Fijn dat deze luchtreiniger ons daarop wees. Kortom: we zijn er blij mee!

AgnesX 15-10-2021

Schonere lucht

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Na het uitpakken van de doos, een hele mooie luchtreiniger in handen.
Op het eerste gezicht vond ik het vrij groot, maar hij heeft hele mooie en moderne uitstraling.
Via een duidelijke handleiding, filter uit folie gehaald. Hierna de app geïnstalleerd.
Wij hebbennonze luchtreiniger Luchtje genoemd.
We hebben het in onze woonkamer geplaatst. Je voelde als je er bij staat een zachte wind.
Maar je hoort het helemaal niet.
Hij gaf code 5 aan en na 3 dagen was het 0.
Daarna hebben we het op onze slaapkamer geplaatst.
Mijn man wordt al geruime tijd met een verstopte neus wakker. Na 4 dagen met “Luchtje” in onze kamer, is hij wakker geworden met geen verstopte neus. Een openbaring!
En je hoort Luchtje helemaal niet!
Super tevreden met onze Luchtje
Prachtig design, werkt zeer goed en heel stil!

Toon1964 15-10-2021

Het werkt echt!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Sinds enkele weken in het bezit van deze luchtreiniger. In het begin flink veel twijfel gehad over het nut en noodzaak van een luchtreiniger. Maar goed. Hij is binnen en het uitpakken kan beginnen. Even opletten met alle stikkers en aanwijzingen om hem te kunnen gebruiken. met een plastic zak om het filter zal hij niet veel doen. Wat opvalt is de app en de koppeling van de app. Gewoon de app downloaden, de reiniger selecteren, de wikicode invoeren en het werkt. Bij het eerste gebruik dacht ik, neeeeee, wat een geluid. Hij stond op automatisch en ging meteen in de hoogste stand. Na even in gebruik zakte de snelheid van de ventilator en kon ik aflezen uit de zuiverheid van de lucht (in de app) dat de reiniger al heel goed zijn best had gedaan. De hoge stand was schijnbaar nodig om de woonkamer op het gewenste niveau te krijgen. Ik heb hem nu zo ingesteld dat de reiger als wij naar wed gaan uit gaat en een uur voor wij opstaan weer aangaat, Zo heb ik een zeker een acceptabel geluidsniveau en een schone kamer. Je kunt, mocht je stand 2 nog te hard vinden, hem ook handmatig op stand 1 zetten. Dan hoor je hem helemaal niet. Stand 2 is prima trouwens. is alleen als je er echt oplet hoorbaar. En in deze stand staat hij meestal. De automaat reageert snel. Als ik ga koken, dan doet de AEG zijn best om meteen de nieuw binnen gekomen verontreiniging te filteren. Het design. Het is een kwestie van smaak, maar ik vind hem geweldig. Ik ken geen mooiere reinigers. Hier is goed over nagedacht. Staat als een sieraad in de woonkamer.
Wat heel nuttig is (en zo weet je ook dat hij echt werkt) is dat je in de app de luchtkwaliteit buiten kunt zien. Deze haalt hij ergens in de buurt op, waarschijnlijk vaste meters in het land. Ook dit klopt. Even de deur open en je ziet meteen in de app dat de luchtkwaliteit anders wordt. Ben er heel blij mee. En ja, de app is heel leuk om mee te spelen en om te zien hoe de reiniger zijn werk doet. Maar het belangrijkste is wel dat merkbaar de lucht zuiverder is binnen en dat er minder stof op de kast ligt.

CarolineP 15-10-2021

Frisse lucht!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb deze luchtreiniger een week of 4 geleden ontvangen. Ondanks dat de maten vermeld staan, bleek het apparaat toch groter dan ik zelf had verwacht. Het is dus vrij groot, maar omdat het een mooi design is (zeker vergeleken andere luchtreinigers) is het formaat helemaal niet storend in de slaapkamer. Het ziet er daarnaast allemaal degelijk uit. Ik heb de lichtgrijze trouwens, erg mooi.

Wanneer de stand op maximaal staat, produceert het apparaat aardig wat geluid. Nog steeds minder dan de gemiddelde airco. Op de 2e stand is hij echter vrijwel geruisloos. Ik zet hem dus voor ik ga slapen op de hoogste stand voor een paar minuten en eenmaal in bed op een tandje lager. Werkt prima zo.

Het pollenseizoen is nog niet begonnen, dus over de werkzaamheid dan kan ik nog weinig vertellen, maar wij wonen in de nabijheid van een snelweg en fijn stof is altijd wel te vinden op de vensterbank. Volgens de meting in de app gingen we in een paar minuten van een slechte luchtkwaliteit tot een hele goede. Of het toeval is, weet ik niet. Maar sinds we het gebruiken slapen we een stuk beter. Eigenlijk zou ik over een half jaar nog eens een review moeten schrijven, maar voor nu ben ik al heel tevreden. Ik word niet meer wakker met hoofdpijn, wat bijna elke dag zo was voor het gebruik en ik slaap dus beter. Oo basis daarvan zou ik het iedereen aanraden. Hoop dat deze i formatie nuttig is wanneer je de aanschaf hiervan overweegt!

Carlijn29 15-10-2021

Schone lucht in notime!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb de AEG luchtreiniger nu ruim een week in gebruik en mijn eerste reacties zijn over het algemeen enthousiast. Mijn man en ik zijn beide erg gevoelig voor stof, dus een luchtreiniger leek ons een veel betere oplossing dan medicijnen. Bij het uitpakken van de luchtreiniger viel me al op hoe degelijk de onderdelen aanvoelde, ook de kleuren waren lichtgrijs en passen daardoor mooi in ons interieur. Je dient het apparaat eerst zelf in elkaar te zetten, maar dit is goed te doen met het bijgeleverde instructieboekje. Bij het in elkaar zetten zie je uit hoeveel verschillende lagen het filter bestaat, wat de luchtzuivering ten goede komt. Toen ik eenmaal het apparaat gemonteerd had, zijn we hem een plekje gaan geven en hebben we hem aangesloten op de stroom. We hebben hem volgens het boekje geïnstalleerd, met de bijbehorende AEG Wellbeing App. Dit ging eigenlijk ook vrij vlot, je dient hier wel een stabiel WiFi netwerk voor te hebben. Nadat we het apparaat een kwartier hadden laten draaien, was ik wel erg benieuwd naar de luchtkwaliteit. In de App kun je deze duidelijk met verschillende waardes af lezen, helaas bleek onze luchtkwaliteit in onze woonkamer slecht. Gelijk een goede test dus of dit apparaat de luchtkwaliteit wist op te krikken! Na een paar uur heb ik nogmaals gekeken en bleek hij al een stuk beter te zijn. Na ongeveer een dag bleef de luchtkwaliteit stabiel op ‘Zeer goed’. Ik was ook wel heel benieuwd naar of aan het filter ook zichtbaar was dat er rommel uit de lucht gehaald was en dit bleek dus ook wel het geval, ik zag op de buitenste filterlaag al stof en kattenharen geplakt zitten. Het enige was ons wel tegenviel was de luchtvochtigheid, die eigenlijk de hele tijd blijft hangen tussen de 80% en 85 %. We hebben namelijk nog een externe luchtvochtigheidsmeter en die geeft een luchtvochtigheid aan tussen 50% en 60%, gevoelsmatig lijkt deze beter in de buurt te komen van de juiste luchtvochtigheid. Na een week gebruik, kunnen we zeker wel zeggen dat de lucht schoner aanvoelt en er minder stof ronddwarrelt. Dit resulteert voor ons dus ook in minder klachten, wat zeker fijn is nu je met het najaar meer tijd in huis doorbrengt. Het apparaat is fijn te bedienen en ook zeker duidelijk met de bijbehorende App. Zeker een aanrader voor mensen met gevoelige luchtwegen, jonge kinderen of mensen die van een schone lucht houden!

Jantje 15-10-2021

Een luchtreiniger met een mooi design!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

De luchtreiniger heb ik gebruikt in de woonkamer. Deze ruimte is 30m2.
Ik vind zelf de luchtreiniger aan de forse kant, maar door zijn design is het niet storend. De kwaliteit van het apparaat is heel goed. Hij is gemaakt van stevig materiaal. Aan de bovenkant zit een handvat waarmee je hem makkelijk kunt verplaatsen. Het apparaat is niet zwaar en dat is fijn als je hem verplaatst.
Het koppelen van de AEG app met WiFi ging snel en soepel. Zeker een toegevoegde waarde dat je via de app de resultaten kan zien van de luchtkwaliteit.
De luchtreiniger maakt weinig geluid en zeker niet storend. Heel plezierig!
Als de luchtreiniger aan is geweest, bijvoorbeeld tijdens het gebruik van de houtkachel dan ruik je dat het fris is in huis. Top!

Jasper 15-10-2021

Straks design

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Toen ik het apparaat geleverd kreeg ben ik direct aan de slag gegaan om de app te installeren en om het apparaat aan te sluiten. Dat ging zeer snel en was binnen no time geregeld. Het plaatsen van de filters was ook zo gedaan en nadat je je apparaat een naam gegeven hebt en verbonden met het WiFi netwerk kan je direct zien wat de luchtkwaliteit in je huis is. Werkt allemaal zeer intuïtief. Erg tevreden!

Reijntth 30-09-2021

Topapparaat!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Direct na ontvangst uitgepakt en op de slaapkamer geplaatst. Instellen van de luchtreiniger, welke we Briesje hebben genoemd (ja, je mag het een naam geven), gaf het apparaat ons een samenvatting van de luchtkwaliteit in de handige bijbehorende app. Ook via de LED indicator op het apparaat zie je wat de kwaliteit van de lucht is in groen, geel, oranje of rood. Het apparaat is ontzettend stil, strak ontworpen en kwalitatief zeer goed. De luchtkwaliteit in de kamer was beduidend beter en ook merkbaar frisser. Dit was ook terug te zien in de visuals op de app.

De vele functionaliteiten, kwaliteit van het product en hetgeen wat het doet verantwoorden mijns inziens zeker de prijs!
Al met al een topding. Zou iedereen een Briesje aanraden.

Okhuijsen88 29-09-2021

Prima luchtreiniger

De lucht reiniger AEG AX71-304GY,

De eerste kennismaking met het product verliep soepel, het zit goed stevig verpakt en is simpel gebruiksklaar te maken!

Helaas viel het in werk stellen van de app erg tegen. Regelmatig valt de smart functie weg en moet dit opnieuw ingesteld worden.

Naast het zuiveren van de lucht koelt het ook nog wat een enorme plus is.

Mijn gevoel is dat het product te klein is voor een middel maat woonkamer.

Maar een slaapkamer werkt het erg goed bij.

Het maakt de lucht merkbaar aangenamer en heeft bij ons thuis er ook voor gezorgd dat ik minder ging snurken.

spike113 29-09-2021

werkt goed maar design kan beter

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

reinigt te lucht goed, door groote filters hoeven deze niet zo vaak te worden vervangen. wel is de luchtstroming wat beperkt om een ruimte van 60m² echt goed te reinigen. verder maakt de unit nog aardig wat geluid, ook het ontwerp is vrij bulky kan veel compacter,

Lyssas99 23-09-2021

Mooi design en handig gebruik

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Deze luchtreiniger is erg fijn in gebruik, heeft een mooi design en is vrij stil. Ik merkte duidelijk verschil in de luchtkwaliteit a het klaarmaken van bacon, waar de rook en geur meestal langer van blijft hangen. Het enige minpuntje is dat de machine niet tegen een muur mag staan en de kabel vrij kort is.

Pauline2384 21-09-2021

Werkende luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik vind het heel lastig om te zeggen of de luchtreiniger nu echt goed werkt. Je weet natuurlijk nooit hoe de luchtkwaliteit zou zijn zonder het de luchtreiniger. Maar zodra de lucht vuiler wordt, bijvoorbeeld met het koken of als het raam heeft open gestaan bij een droge dag hoor je de luchtreiniger harder werken. Net alsof je een afzuiger harder aanzet. Dit houdt vrij snel weer op, wat inhoudt dat de lucht op dat moment weer ‘schoon’ zou moeten zijn. De app geeft op dat moment ook aan dat er meer gemeten wordt. De app en de luchtreiniger zijn goed op elkaar afgesteld en tevens makkelijk in gebruik.
De luchtreiniger staat op dit moment in de woonkamer van 48m2. Tijdens mijn wekelijkse schoonmaak ervaar ik minder stof.

Amelie 20-09-2021

Mooi design

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Zelf heb ik de AEG AX71-304DG nu een aantal weken getest en ik ben erg tevreden. Allereerst is het apparaat mooi vormgegeven en kan het zowel staand als hangend gebruikt worden. Het apparaat is erg eenvoudig in gebruikt en de bijbehorende app is snel gekoppeld en eenvouding in gebruik. Zelf vind ik het prettig om de smart functie te gebruiken, waardoor het apparaat zelf z'n gang gaat afhnakelijk van de luchtkwaliteit. Het apparaat geeft met een kleur aan hoe de kwaliteit van de lucht is en is ontzettend stil. Wij gebruiken hem ook ' snachts op de slaapkamer en je kunt er dus goed mee slapen. Van harte aanbevolen.

Marianne 16-09-2021

Mooi design

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Het design van deze luchtreiniger is ontzettend mooi en mocht het toch niet helemaal jouw smaak zijn dan kun je een extra kit bestellen om het beter in je interieur te laten passen. Omdat het apparaat groter is dan ik verwacht had en dus best in het oog springt is het fijn dat je deze in je interieur kunt integreren.

Het apparaat is super stil, hij staat gewoon 's nachts aan zonder dat je dat merkt. Bij het aanzetten bleek dat de lucht kwaliteit in onze woning over het algemeen goed is. Soms stijgen bepaalde waardes en dan hoor je dat het apparaat wat harder gaat ventileren om de lucht te reinigen.

Het apparaat is vrij groot, maar gemakkelijk te verplaatsen doormiddel van het handvat. Daardoor eventueel ook in verschillende kamers te gebruiken.

Het installeren van de app is eenvoudig en in deze app is het gemakkelijk bij te houden hoe de lucht kwaliteit is. Wel is het jammer dat de luchtreiniger aan bepaalde waardes niks doet en het advies is om het raam open te zetten. Ik had van te voren verwacht dat de luchtreiniger overal wat aan kon doen.
In de app kun je ook eenvoudig overschakelen van de smart stand naar een handmatige aanpassing als je wilt dat er meer geventileerd wordt.

Wat ik wel erg teleurstellend vond is dat het plastic van het apparaat op sommige plaatsen achter het scherm al gebroken was bij het uitpakken van de doos. Dit doet niks af aan de werking van het apparaat, maar geeft wel vraagtekens over de levensduur. Dit kan ik nu echter nog niet beoordelen omdat het de luchtreiniger daar nog niet lang genoeg voor gebruik.

Mieke 15-09-2021

Wast een geweldig apparaat

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Wat een geweldig apparaat. En een mooi design. We hebben nog maar 1 front maar deze kan je verwisselen door een front in een andere kleur en dit geldt ook voor de poten indien je het apparaat neer zet natuurlijk, ophangen is natuurlijk ook een optie maar wij hebben hem staan. We haalden hem uit de doos en de installatie was een fluitje van een cent. Via de wellbeing app kan je de luchtkwaliteit van je huis controleren, hiervoor hoef je zelfs niet een thuis te zijn. De installatie van de app was ook heel makkelijk. De kwaliteit in huis is een zeer korte tijd enorm verbeterd, dit had ik echt niet verwacht. Het apparaat is licht in gewicht en daardoor ook makkelijk te verplaatsen als je dat zou willen. En qua geluid is het fantastisch, we controleerden telkens of het apparaat welk werkte want je hoort hem nauwelijks. Het is gewoon een hip en mooi goed product van een degelijke kwaliteit, goed gedaan AEG. Ik raad het product dan ook zeer zeker aan.

JH 15-09-2021

Een geluidloze topper!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Het apparaat komt in een grote doos. Met een duidelijke gebruiksaanwijzing erbij. Het is belangrijk om goed op te letten dat je bij het uitpakken de juiste volgorde van de filters opschrijft. Die moeten in deze volgorde terug geplaatst worden, als je het niet opschrijft is het lastig te vinden. Het apparaat ziet er mooi uit, met een mooi leren handvat eraan. Hij is super stil! Je kan hem makkelijk aansluiten op de AEG app. Met de app kan je timers instellen voor het automatisch in en uitschakelen. Hij staat bij mij op de slaapkamer en is geluidloos. Hij gaat 's avonds automatisch uit en 's morgens vroeg weer aan, ik heb echt het idee dat de lucht goed wordt gefilterd.
Kortom een topper!